Topic: Gara de Nord - București
354 posts, 181940 views
📖 Pagination options
- Highlander
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Highlander
Singurul proiect prin care va mai trece Gara de Nord este unul imobiliar. Romania este mult prea saraca pentru a mai putea sustine o infrastructura atat de complexa precum cea feroviara. Gara Basarab si Gara de Est sunt suficiente pentru Bucuresti. Sunt momente in care in Gara de nord nu este garat nici un tren!
Dr2005 wrote:
Un proiect de modernizare a Gării de Nord (în fine, mai mult de ,,reparaţie curentă") a apărut acum vreo 10 ani...
Singurul proiect prin care va mai trece Gara de Nord este unul imobiliar. Romania este mult prea saraca pentru a mai putea sustine o infrastructura atat de complexa precum cea feroviara. Gara Basarab si Gara de Est sunt suficiente pentru Bucuresti. Sunt momente in care in Gara de nord nu este garat nici un tren!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Sursa informatiei sau este o parere personala ? Ca sursa sa nu-mi postezi cine stie ce reportaj BIP facut de nu stiu ce reporter BIP .
Cel putin la nivelul de inceput al sec XXI n-am prea auzit desfiintandu-se traseele de tren. Da, recunosc, s-au adaptat cerintelor, dar inca mai sunt ( destule) persoane care merg cu trenul.
A, in incheiere sa nu-mi amintesti de asa zisul studiu de mutare a Garii de Nord "mai incolo" cam unde este Gara Basarab acum, este cea mai stupida idee, s-a comentat pe larg subiectul ca ne - ar costa o caruta de bani. Si intre timp s-a construit si Pasajul Basarab care a rezolvat definitiv circulatia rutiera / a tramvaielor din zona.
Sursa informatiei sau este o parere personala ? Ca sursa sa nu-mi postezi cine stie ce reportaj BIP facut de nu stiu ce reporter BIP .
Cel putin la nivelul de inceput al sec XXI n-am prea auzit desfiintandu-se traseele de tren. Da, recunosc, s-au adaptat cerintelor, dar inca mai sunt ( destule) persoane care merg cu trenul.
A, in incheiere sa nu-mi amintesti de asa zisul studiu de mutare a Garii de Nord "mai incolo" cam unde este Gara Basarab acum, este cea mai stupida idee, s-a comentat pe larg subiectul ca ne - ar costa o caruta de bani. Si intre timp s-a construit si Pasajul Basarab care a rezolvat definitiv circulatia rutiera / a tramvaielor din zona.
- George
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
George
Asta este o aberatie. Romania e prea saraca pentru a nu investi masiv intr-o retea feroviara demna de secolul XXI, mai ales ca ni se pun la dispozitie miliarde de euro numai pentru feroviar de catre UE. Poate o vizita sambata dimineata in gara de nord, ori duminica dupa-amiaza, nu ar strica cuiva care emite asemenea opinii!
Highlander wrote:Dr2005 wrote:
Un proiect de modernizare a Gării de Nord (în fine, mai mult de ,,reparaţie curentă") a apărut acum vreo 10 ani...
Singurul proiec prin care va mai trece Gara de Nord este unul imobiliar. Romania este mult prea saraca pentru a mai putea sustine o infrastructura atat de complexa precum cea feroviara. Gara Basarab si Gara de Est sunt suficiente pentru Bucuresti. Sunt momente in care in Gara de nord nu este garat nici un tren!
Asta este o aberatie. Romania e prea saraca pentru a nu investi masiv intr-o retea feroviara demna de secolul XXI, mai ales ca ni se pun la dispozitie miliarde de euro numai pentru feroviar de catre UE. Poate o vizita sambata dimineata in gara de nord, ori duminica dupa-amiaza, nu ar strica cuiva care emite asemenea opinii!
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Dr2005
Totuşi, are dreptate când spune că sunt momente când în Gara de Nord nu este niciun tren...
Totuşi, are dreptate când spune că sunt momente când în Gara de Nord nu este niciun tren...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Da, stiu, si eu prind astfel de momente. Si aeroportul Otopeni are multe momente cand este ca si parasit, cu toate acestea se extinde in continuare, cica se sufoca de ata trafic. Aparentele pot insela. Trebuie vazut cate perechi de trenuri opereaza zilnic in Bucuresti Nord.( Gr A si Gr B ). Si mai trebuie tinut cont ca timp de 5 ore gara chiar se inchide, nu mai circula nici un tren. ( ma refer noaptea, evident ).
Da, stiu, si eu prind astfel de momente. Si aeroportul Otopeni are multe momente cand este ca si parasit, cu toate acestea se extinde in continuare, cica se sufoca de ata trafic. Aparentele pot insela. Trebuie vazut cate perechi de trenuri opereaza zilnic in Bucuresti Nord.( Gr A si Gr B ). Si mai trebuie tinut cont ca timp de 5 ore gara chiar se inchide, nu mai circula nici un tren. ( ma refer noaptea, evident ).
- George
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
George
Asa este. Am exagerat un pic, retoric vorbind, in postul anterior. Cu toate acestea, daca ai o gara unde nu sunt trenuri in anumite intervale orare trebuie sa-ti pui serioase intrebari in legatura cu starea retelei de transport feroviar si eficienta companiei de transport calatori.
O prima revitalizare va avea loc cand vor fi terminate liniile Campina - Predeal si Bucuresti - Constanta, evident cu conditia ca CFR Calatori sa introduca spre Brasov trenuri la intervale scurte (1 ora jum - maxim 2 ore), iar spre Constanta mi-e greu sa apreciez intervalul optim, cert e ca nu pot fi doar vreo 2-3 trenuri pe zi.
Practic, pentru calatoriile in interes de serviciu trebuie sa redevina trenul atractiv, si pentru asta trebuie reabilitate magistralele feroviare, pentru a avea din nou timpi rezonabili de parcurs catre Craiova, Timisoara, Cluj, Arad, Iasi etc.
Despre eficienta la CFR nu se pot spune prea multe, cred ca peisajul e dezolant - a se vedea si faza incredibila cu desfiintarea postului de conducere la "modernizare" si transformarea lui in "scaun panoramic"...
Ar fi de ras, daca n-ar fi de plans. Pana la urma Regiotrans, cu o dotare net inferioara CFR Calatori, face mult mai mult, trebuie sa admitem (si nu o fac cu placere deosebita).
Deci daca in Gara de Nord nu exista calatori, solutia nu e desfiintarea garii, ci o strategie reala si investitii in calea ferata. In 2020 lucrurile ar putea arata cu totul altfel (ganditi-va la garile din Budapesta si Viena).
off topic, andrei 11, si in aeroportul de la Otopeni trebuie investit in continuare, cred ca traficul aerian va creste exponential, dupa eventualul reflux din anii de criza. Lucrurile trebuie privite in perspectiva (asta apropo si de M6).
Dr2005 wrote:
Totuşi, are dreptate când spune că sunt momente când în Gara de Nord nu este niciun tren....
Asa este. Am exagerat un pic, retoric vorbind, in postul anterior. Cu toate acestea, daca ai o gara unde nu sunt trenuri in anumite intervale orare trebuie sa-ti pui serioase intrebari in legatura cu starea retelei de transport feroviar si eficienta companiei de transport calatori.
O prima revitalizare va avea loc cand vor fi terminate liniile Campina - Predeal si Bucuresti - Constanta, evident cu conditia ca CFR Calatori sa introduca spre Brasov trenuri la intervale scurte (1 ora jum - maxim 2 ore), iar spre Constanta mi-e greu sa apreciez intervalul optim, cert e ca nu pot fi doar vreo 2-3 trenuri pe zi.
Practic, pentru calatoriile in interes de serviciu trebuie sa redevina trenul atractiv, si pentru asta trebuie reabilitate magistralele feroviare, pentru a avea din nou timpi rezonabili de parcurs catre Craiova, Timisoara, Cluj, Arad, Iasi etc.
Despre eficienta la CFR nu se pot spune prea multe, cred ca peisajul e dezolant - a se vedea si faza incredibila cu desfiintarea postului de conducere la "modernizare" si transformarea lui in "scaun panoramic"...
Ar fi de ras, daca n-ar fi de plans. Pana la urma Regiotrans, cu o dotare net inferioara CFR Calatori, face mult mai mult, trebuie sa admitem (si nu o fac cu placere deosebita).
Deci daca in Gara de Nord nu exista calatori, solutia nu e desfiintarea garii, ci o strategie reala si investitii in calea ferata. In 2020 lucrurile ar putea arata cu totul altfel (ganditi-va la garile din Budapesta si Viena).
off topic, andrei 11, si in aeroportul de la Otopeni trebuie investit in continuare, cred ca traficul aerian va creste exponential, dupa eventualul reflux din anii de criza. Lucrurile trebuie privite in perspectiva (asta apropo si de M6).
- Highlander
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Highlander
In trenurile de Giurgiu si de Oltenita nu erau calatori? Traficul de calatori pe calea ferata este in continua scadere, Iar Bucurestiul are 3gari, nu una, asa cum se sustine! Bucuresti nord ocupa un teren imens, pe care l-a transformat in ghetou si rai al aurolacilor. Desfintarea ei, ar aduce proiecte de zgarie nori peste peroanele sale, si ar eradica fauna ce a inflorit in jurul mocanitelor electrice.
Gara Basarab ar servi populatia ramasa catre Nord si vest, Iar gara Obor catre esti si sud. Care sud?
P.S. Nu vorbes de darmarea cladirii, ci de faptul ce e mai ieftin sa folosesti doua gari mititele, decat trei, toate mai mult goale.
George wrote:
Deci daca in Gara de Nord nu exista calatori, solutia nu e desfiintarea garii, ci o strategie reala si investitii in calea ferata. In 2020 lucrurile ar putea arata cu totul altfel (ganditi-va la garile din Budapesta si Viena).
In trenurile de Giurgiu si de Oltenita nu erau calatori? Traficul de calatori pe calea ferata este in continua scadere, Iar Bucurestiul are 3gari, nu una, asa cum se sustine! Bucuresti nord ocupa un teren imens, pe care l-a transformat in ghetou si rai al aurolacilor. Desfintarea ei, ar aduce proiecte de zgarie nori peste peroanele sale, si ar eradica fauna ce a inflorit in jurul mocanitelor electrice.
Gara Basarab ar servi populatia ramasa catre Nord si vest, Iar gara Obor catre esti si sud. Care sud?
P.S. Nu vorbes de darmarea cladirii, ci de faptul ce e mai ieftin sa folosesti doua gari mititele, decat trei, toate mai mult goale.
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
DanCld
Eu zic ca situatia se va mai imbunatati cam in 20 de ani; atunci probabil ca vom avea cateva magistrale functionale in sensul unor timpi rezonabili de transport iar numarul calatorilor va fi crescut, in special pe distante medii si lungi. Problema e ca daca demolam acum, peste 20 de ani va fi mult mai greu sa reconstruim De fapt... cu speranta inainte.
Eu zic ca situatia se va mai imbunatati cam in 20 de ani; atunci probabil ca vom avea cateva magistrale functionale in sensul unor timpi rezonabili de transport iar numarul calatorilor va fi crescut, in special pe distante medii si lungi. Problema e ca daca demolam acum, peste 20 de ani va fi mult mai greu sa reconstruim De fapt... cu speranta inainte.
- argos
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
argos
Am condus ieri pe cineva la gara (Gara de Nord).
Mi a lasat un gust amar. CFR parca incearca din'adins alungarea calatorilor...
La intrare, inspre casele de bilete, mirosea a pishalau de'ti lua nasul. Borfasi de tot felul colcaiau pe'acolo, inclusiv vreo 10 parcagii; un taximeTRIST incerca sa traga se el o tzeapa ("imbarliga" niste provinciali).
Ce m-a scarbit cel mai mult e ca desi era sambata dimineata (cand fluxul de calatori e mare), in zona fostelor case de clasa I.. nu era decat un ghiseul la care se vindeau bilete "clasice".
Chiar nu e normal! Nu zic sa nu stai la coada, dar nu 10.. 15 minute! Ei se plang ca nu au incasari, dar nu accepta plata cu cardul (decat cu super complicatii), nu au casieri in orele de varf, etc..
Va dati seama ca o gramada de grabiti ajung sa mearga cu "nashu" si din cauza asta...
Si ma gandeam apoi ce parere isi face un strain care pleaca cu trenul din GN
Am condus ieri pe cineva la gara (Gara de Nord).
Mi a lasat un gust amar. CFR parca incearca din'adins alungarea calatorilor...
La intrare, inspre casele de bilete, mirosea a pishalau de'ti lua nasul. Borfasi de tot felul colcaiau pe'acolo, inclusiv vreo 10 parcagii; un taximeTRIST incerca sa traga se el o tzeapa ("imbarliga" niste provinciali).
Ce m-a scarbit cel mai mult e ca desi era sambata dimineata (cand fluxul de calatori e mare), in zona fostelor case de clasa I.. nu era decat un ghiseul la care se vindeau bilete "clasice".
Chiar nu e normal! Nu zic sa nu stai la coada, dar nu 10.. 15 minute! Ei se plang ca nu au incasari, dar nu accepta plata cu cardul (decat cu super complicatii), nu au casieri in orele de varf, etc..
Va dati seama ca o gramada de grabiti ajung sa mearga cu "nashu" si din cauza asta...
Si ma gandeam apoi ce parere isi face un strain care pleaca cu trenul din GN
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Dr2005
Cu cardul se poate plăti la automat (dacă nu îţi prinzi urechile în soft şi nu ai reducere cu cupoane). SĂ plăteşti cu cardul la ghişeu e o aventură şi e posibilă numai după ce îi demonstrezi casierei că nu ai numerar suficient (,,Da-ţi-mi vă rog cash, că ştiu că aveţi suficient")... într-adevăr, starea de ,,curăţenie" din zona caselor de bilete şi cozile de acolo îţi taie tot cheful de cumpăra bilet.
Mai bine e la unica pereche de trenuri private care trec prin Bucureşti... cumperi biletul direct de la şeful de tren.
Cu cardul se poate plăti la automat (dacă nu îţi prinzi urechile în soft şi nu ai reducere cu cupoane). SĂ plăteşti cu cardul la ghişeu e o aventură şi e posibilă numai după ce îi demonstrezi casierei că nu ai numerar suficient (,,Da-ţi-mi vă rog cash, că ştiu că aveţi suficient")... într-adevăr, starea de ,,curăţenie" din zona caselor de bilete şi cozile de acolo îţi taie tot cheful de cumpăra bilet.
Mai bine e la unica pereche de trenuri private care trec prin Bucureşti... cumperi biletul direct de la şeful de tren.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Utilizator anonim
Semnalele de iesire cu galben pentru Revizia Grivita, la liniile 5 si 6.
Semnalele de iesire cu galben pentru Revizia Grivita, la liniile 5 si 6.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Utilizator anonim
Gara de Nord 06.05.2011
Gara de Nord 06.05.2011
IMG_4646.JPG (273.72 KB; downloaded 7842 times)
IMG_4647.JPG (269.4 KB; downloaded 7841 times)
- lilidrac
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
lilidrac
Momente din zi in care nu sunt trenuri in Gara de Nord sunt doua si acelea de maxim 10 minute,insa ceea ce nu se vede este ca circulatie de trenuri exista.Intre Buc.Grivita si Bucuresti Nord, manevre de locomotive din grupa tehnica Buc.Nord in depoul Buc.Calatori.Ceea ce a dus la asa zisa pauza de circulatie este cererea de trase de circulatie pt. trenuri de catre diversii operatori de circulatie in anumite intervale.Intervalele cele mai solicitate sunt 6-9(sosiri-plecari),14-17(plecari),17-20(sosiri-plecari).Si cand spun solicitate va garantez ca gradul de ocupare a infrastructurii depaseste uneori posibilul.(peste 100%).De aici trenuri garate tarziu la peron,retineri la semnalul de intrare,intarzieri la plecare,etc.
Momente din zi in care nu sunt trenuri in Gara de Nord sunt doua si acelea de maxim 10 minute,insa ceea ce nu se vede este ca circulatie de trenuri exista.Intre Buc.Grivita si Bucuresti Nord, manevre de locomotive din grupa tehnica Buc.Nord in depoul Buc.Calatori.Ceea ce a dus la asa zisa pauza de circulatie este cererea de trase de circulatie pt. trenuri de catre diversii operatori de circulatie in anumite intervale.Intervalele cele mai solicitate sunt 6-9(sosiri-plecari),14-17(plecari),17-20(sosiri-plecari).Si cand spun solicitate va garantez ca gradul de ocupare a infrastructurii depaseste uneori posibilul.(peste 100%).De aici trenuri garate tarziu la peron,retineri la semnalul de intrare,intarzieri la plecare,etc.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
@ lilidrac
Colega, exagerezi si chiar mult. Infrastructura este aceeasi ca si in timpul Republicii Comuniste Romania si atunci capacitatea nu era depasita. Nici acum cand s-au redus din trenuri / vagoane foarte mult.
Pe asta de unde ai scos-o ? Sustine-ti afirmatia, te rog.
@ lilidrac
Colega, exagerezi si chiar mult. Infrastructura este aceeasi ca si in timpul Republicii Comuniste Romania si atunci capacitatea nu era depasita. Nici acum cand s-au redus din trenuri / vagoane foarte mult.
De aici trenuri garate tarziu la peron,retineri la semnalul de intrare,intarzieri la plecare,etc.
Pe asta de unde ai scos-o ? Sustine-ti afirmatia, te rog.
📖 Pagination options