Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.ATroleibuze

 

Topic: Rocar 412E (1997-2013)

156 posts, 62258 views
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12
 
 

📖 Pagination options
Re: Rocar 412E (1997-2013) PaulIP

Revista Autotest (publicată de Registrul Auto Român) a scris în anul 1998 despre noutățile din gama Rocar. Dacă aici pe forum s-a adus deja în discuție articolul din numărul 38/10.1998, dedicat U812 și U410-220, până acum s-a omis despre articolul din numărul 34/05.1998, dedicat prototipului E412.
În fotografia din articol, acesta este surprins în teste pe circuitul oval din curtea fabricii. Se remarcă de asemenea dispunerea atipică a geamurilor glisante pe partea dreaptă (în mod normal geamul din fața ușii 2 era fix, acolo fiind afișajul lateral). Acest lucru a fost remediat la scurtă vreme după punerea în serviciu; toate geamurile glisante de pe partea dreaptă au fost mutate pe partea stângă, cele fixe de pe stânga luându-le locul.
AutoTest_mai_98_7454.jpeg (507.82 KB; downloaded 417 times)

 


Re: Rocar 412E (1997-2013) PaulIP

Date tehnice despre convertizorul static INDAELTRAC care a echipat prototipul 7454. Sursa: https://www.indaeltrac.com/produse-indae ... php?p=52

Convertizoarele statice pentru alimentarea serviciilor auxiliare ale vehiculelor urbane asigura alimentarea consumatorilor de curent continuu, consumatorilor de curent alternativ, precum si incarcarea bateriei de acumulatori de pe tramvai sau troleibuz.

Avantajele utilizarii convertizoarelor statice:

   - consum redus de energie,
   - fiabilitate mare,
   - intretinere usoara, cu costuri reduse,
   - integrare usoara in schema electrica,
   - structura modulara si greutate redusa.

Convertizoarele statice functioneaza integrate intr-o schema electrica adecvata, potrivita scopului pe care le au in ansamblul actionarii electrice a vehiculelor.

Convertizoarele statice fabricate de INDAELTRAC pot fi utilizate atat la dotarea initiala a tramvaielor si troleibuzelor cat si in procesul de modernizare a vehiculelor aflate in exploatare.

Convertizorul static se conecteaza la reteaua de alimentare prin contactorii din schema electrica, la comanda primita de la bord.

Intre linia de alimentare si iesirile de curent continuu sau curent alternativ sunt doua trepte de izolare galvanica, in cazul troleibuzului, si o treapta de izolare in cazul tramvaiului, asigurata de transformatorul de separare.

Convertizoarele statice sunt realizate cu componente electronice moderne: tranzistoare IGBT, diode ultrarapide, filtre, traductoare.

In principiu, schema bloc a unui convertizor static cuprinde:

   - filtru de linie
   - chopperul coborator
   - invertorul monofazat
   - transformatorul de separare
   - redresorul si stabilizatorul tensiunii DC

Traductoarele de curent si de tensiune, impreuna cu regulatoarele corespunzatoare din unitatea de comanda, mentin tensiunea si curentul la valorile prescrise. In timpul functionarii convertizorului sunt urmarite urmatoarele semnale:

   - tensiunea de linie
   - curentul din circuitul primar al transformatorului
   - tensiunea de curent continuu (28 Vcc)
   - curentul de incarcare al bateriilor de acumulatori
   - curentul total pentru consumatorii de cc de pe tramvai sau troleibuz


produs14-1.jpg (18.93 KB; downloaded 142 times)
produs14-4.jpg (14.84 KB; downloaded 142 times)
produs14-5.jpg (15.7 KB; downloaded 142 times)
produs14-6.jpg (10.72 KB; downloaded 142 times)
produs14-7.jpg (13.94 KB; downloaded 142 times)
produs14-8.jpg (56.6 KB; downloaded 142 times)

INDA a produs și pentru austrieci?

 


Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Troleibuze  • 
Choose destination

Since our 2334 forum members have written 425733 posts in 5294 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use