Topic: ZTE Granton 12m
507 posts, 145634 views
📖 Pagination options
- Mihai Neagu
-
Posted:
-
- cris_m
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
cris_m
Astăzi Bucureștiul a intrat și el în „hora” orașelor ce exploatează autobuze electrice. Așa cum a fost punctat anterior, au spart gheața 7214 și 7215 pe linia 330. Am reușit să călătoresc cu 7215 în această după-amiază, moment în care (încă) mai avea 50% din autonomia bateriei.
Părțile bune ar fi: nivelul de zgmot redus, iluminatul, suspensia moale, scaune destul de confortabile și posibilitatea deschiderii individuale a ușilor prin apăsarea butonului de către călători (ca la tramvaie).
Ca părți negative aș puncta: lipsa căldurii și a numărului foarte mic de aeroterme din salonul călătorilor, scaune, uși și culoare foarte înguste, trepte foarte înalte, spații foarte prost optimizate în general, deschiderea ușilor se face foarte lent.
Per total, pot să spun că au finisaje destul de bine făcute, dat fiind termenul de livrare extrem de scurt. Acestea ar fi primele mele impresii la cald. În timp vom vedea cum se descurcă cu adevărat aceste autobuze în traficul bucureștean.
Astăzi Bucureștiul a intrat și el în „hora” orașelor ce exploatează autobuze electrice. Așa cum a fost punctat anterior, au spart gheața 7214 și 7215 pe linia 330. Am reușit să călătoresc cu 7215 în această după-amiază, moment în care (încă) mai avea 50% din autonomia bateriei.
Părțile bune ar fi: nivelul de zgmot redus, iluminatul, suspensia moale, scaune destul de confortabile și posibilitatea deschiderii individuale a ușilor prin apăsarea butonului de către călători (ca la tramvaie).
Ca părți negative aș puncta: lipsa căldurii și a numărului foarte mic de aeroterme din salonul călătorilor, scaune, uși și culoare foarte înguste, trepte foarte înalte, spații foarte prost optimizate în general, deschiderea ușilor se face foarte lent.
Per total, pot să spun că au finisaje destul de bine făcute, dat fiind termenul de livrare extrem de scurt. Acestea ar fi primele mele impresii la cald. În timp vom vedea cum se descurcă cu adevărat aceste autobuze în traficul bucureștean.
20231206_153306.jpg (1.9 MB; downloaded 3415 times)
20231206_153327.jpg (1.82 MB; downloaded 3415 times)
20231206_153408.jpg (1.99 MB; downloaded 3415 times)
20231206_153412.jpg (1.92 MB; downloaded 3415 times)
20231206_153437.jpg (1.9 MB; downloaded 3415 times)
20231206_153455.jpg (1.58 MB; downloaded 3415 times)
20231206_153503.jpg (1.94 MB; downloaded 3415 times)
20231206_153509.jpg (1.94 MB; downloaded 3415 times)
20231206_153516.jpg (1.92 MB; downloaded 3415 times)
20231206_153530.jpg (1.79 MB; downloaded 3415 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
shoppy
Cotierele, fie ele si mobile, nu-si au rostul intr-un autobuz urban.
Treptele acelea pentru scaunele din spate sunt spectaculoase, ar trebui cel putin o mana curenta pe acel perete.
Cotierele, fie ele si mobile, nu-si au rostul intr-un autobuz urban.
Treptele acelea pentru scaunele din spate sunt spectaculoase, ar trebui cel putin o mana curenta pe acel perete.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
WT_fan06
Scaunele pentru vârstnici (singurele de la nivelul podelei) sunt un adevărat lux: baza geamului îți vine la nas, iar tabla gri este o priveliște impresionantă...
Scaunele pentru vârstnici (singurele de la nivelul podelei) sunt un adevărat lux: baza geamului îți vine la nas, iar tabla gri este o priveliște impresionantă...
- Albert
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
Albert
Câteva impresii și de la mine (am mers cu 7214):
-foarte silențioase autobuzele per total și line la plecările de pe loc
-finisaje slăbuțe, se văd multe șuruburi, fire de la validatoare, afișaje, etc
-mi se par foarte foarte înalte în salonul călătorilor (probabil asta e din cauza scaunelor din spate care sunt foarte sus și de aici posibilitatea de a da cu capul în tavan)
-scaune plăcute
-anunțurile vocale se aud foarte tare (un lucru bun)
-când cineva apasă pe butonul stop, se aude foarte tare și de mai multe ori un sunet în tot autobuzul (foarte enervant; e un sunet tip alarmă)
-mi se pare ca merge foarte încet, nu am depășit niciodată 30 km/h deși aveam pe unde, de exemplu pe Barbu Văcărescu care era liber sau pe culoarul unic de pe Ștefan cel Mare. Tramvaiele și autobuzele celelalte merg mult mai tare. Posibil să fi fost un caz izolat la mine
-încălzirea ok, nici foarte cald, dar în niciun caz frig (dar și eu aveam geaca de iarna pe mine). Totuși, în fața, cumva în spatele display-ului Thoreb e un ventilator care băga aer rece de afară.
-cabina șoferului mi s-a părut foarte simplă și oarecum low-cost
Precizez ca la ora 13:30 mai avea 72% baterie (pentru cei interesați de acest aspect).
In legătura cu deschiderea ușilor, mi se pare similară cu ce avem și la Otokar. La Citaro se deschid foarte repede, într-adevăr.
Câteva impresii și de la mine (am mers cu 7214):
-foarte silențioase autobuzele per total și line la plecările de pe loc
-finisaje slăbuțe, se văd multe șuruburi, fire de la validatoare, afișaje, etc
-mi se par foarte foarte înalte în salonul călătorilor (probabil asta e din cauza scaunelor din spate care sunt foarte sus și de aici posibilitatea de a da cu capul în tavan)
-scaune plăcute
-anunțurile vocale se aud foarte tare (un lucru bun)
-când cineva apasă pe butonul stop, se aude foarte tare și de mai multe ori un sunet în tot autobuzul (foarte enervant; e un sunet tip alarmă)
-mi se pare ca merge foarte încet, nu am depășit niciodată 30 km/h deși aveam pe unde, de exemplu pe Barbu Văcărescu care era liber sau pe culoarul unic de pe Ștefan cel Mare. Tramvaiele și autobuzele celelalte merg mult mai tare. Posibil să fi fost un caz izolat la mine
-încălzirea ok, nici foarte cald, dar în niciun caz frig (dar și eu aveam geaca de iarna pe mine). Totuși, în fața, cumva în spatele display-ului Thoreb e un ventilator care băga aer rece de afară.
-cabina șoferului mi s-a părut foarte simplă și oarecum low-cost
Precizez ca la ora 13:30 mai avea 72% baterie (pentru cei interesați de acest aspect).
In legătura cu deschiderea ușilor, mi se pare similară cu ce avem și la Otokar. La Citaro se deschid foarte repede, într-adevăr.
- bogdan88
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
bogdan88
Nu mai tin minte cum e la Otokar, dar la Citaro sunt exact la fel.
WT_fan06 wrote here:
Scaunele pentru vârstnici (singurele de la nivelul podelei) sunt un adevărat lux: baza geamului îți vine la nas, iar tabla gri este o priveliște impresionantă...
Nu mai tin minte cum e la Otokar, dar la Citaro sunt exact la fel.
- LucaTB
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
LucaTB
7215 pe linia 330, surprins la Complex Comercial Băneasa:
7215 pe linia 330, surprins la Complex Comercial Băneasa:
7215 - 330 - 06.12.2023.jpg (1.67 MB; downloaded 3163 times)
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
Dragos31
O serie de imagini de la mine de astazi cu primele 3 autobuze chinezesti intrate in circulatie.
Ca o prima impresie, scaunele sunt destul de mici (unele din ele cam apropiate de cele din fata), iar climatizarea functiona decent (desi era clar loc de mai bine). In rest, confirm aspectele semnalate mai sus legate de finisaje, inchiderea lenta a usilor si sunetul redat la apasarea butoanelor stop.
7214 - Linia 330 - Strada Liviu Rebreanu - 06 Decembrie 2023
7214 - Linia 330 - Strada Liviu Rebreanu (Statia ''Pod Lacuri'') - 06 Decembrie 2023
7215 + 4825 - Strada Barbu Vacarescu - 06 Decembrie 2023
7215 - Linia 330 - Strada Bratarii - 06 Decembrie 2023
7215 - Linia 330 - Parc Teilor - 06 Decembrie 2023
7216 - Linia 330 - Soseaua Mihai Bravu (Statia ''Baba Novac'') - 06 Decembrie 2023
O serie de imagini de la mine de astazi cu primele 3 autobuze chinezesti intrate in circulatie.
Ca o prima impresie, scaunele sunt destul de mici (unele din ele cam apropiate de cele din fata), iar climatizarea functiona decent (desi era clar loc de mai bine). In rest, confirm aspectele semnalate mai sus legate de finisaje, inchiderea lenta a usilor si sunetul redat la apasarea butoanelor stop.
7214 - Linia 330 - Strada Liviu Rebreanu - 06 Decembrie 2023
7214 - Linia 330 - Strada Liviu Rebreanu (Statia ''Pod Lacuri'') - 06 Decembrie 2023
7215 + 4825 - Strada Barbu Vacarescu - 06 Decembrie 2023
7215 - Linia 330 - Strada Bratarii - 06 Decembrie 2023
7215 - Linia 330 - Parc Teilor - 06 Decembrie 2023
7216 - Linia 330 - Soseaua Mihai Bravu (Statia ''Baba Novac'') - 06 Decembrie 2023
- Dragos31
-
Posted:
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
ADK
Făcând un comentariu general, cotierele într-adevăr mi se par și mie puțin suplimentare, nu prea necesare, într-un autobuz urban în care mergi puțin (nu degeaba le-au luat șoferii, în cazul Citaro, știau mai bine pentru ce erau concepute).
Treptele de genul mai poți vedea în BMC-urile 220/250SLF și Volvo 7700, de trebuie să mărești grija când urci și cobori de acolo...
Dacă geamul e puțin troll, tabla mi se pare ceva mai utilă, să nu primești vreun bocanc sau să ți se verse ouăle ori roșiile din plase.
În prima frază, e puțin de întrebat și pe alți producători de autobuze de ce fac această practică. "Notificarea" nu trebuie să apară ca un trăsnet, ci puțin subtil.
În a doua, Citaro nu aveau inițial reglajul pe care îl au astăzi, la început tot așa ușile erau lente iar unora dacă simțeau doar puțin un obstacol (inclusiv doar că țineai mâna pe bară), aceasta se deschidea la loc. Mai plecai din stație la orele de vârf doar după ce negociai cu călătorii.
shoppy wrote here:
Cotierele, fie ele si mobile, nu-si au rostul intr-un autobuz urban.
Treptele acelea pentru scaunele din spate sunt spectaculoase, ar trebui cel putin o mana curenta pe acel perete.
Făcând un comentariu general, cotierele într-adevăr mi se par și mie puțin suplimentare, nu prea necesare, într-un autobuz urban în care mergi puțin (nu degeaba le-au luat șoferii, în cazul Citaro, știau mai bine pentru ce erau concepute).
Treptele de genul mai poți vedea în BMC-urile 220/250SLF și Volvo 7700, de trebuie să mărești grija când urci și cobori de acolo...
WT_fan06 wrote here:
Scaunele pentru vârstnici (singurele de la nivelul podelei) sunt un adevărat lux: baza geamului îți vine la nas, iar tabla gri este o priveliște impresionantă...
Dacă geamul e puțin troll, tabla mi se pare ceva mai utilă, să nu primești vreun bocanc sau să ți se verse ouăle ori roșiile din plase.
Albert wrote here:
-când cineva apasă pe butonul stop, se aude foarte tare și de mai multe ori un sunet în tot autobuzul (foarte enervant; e un sunet tip alarmă)
In legătura cu deschiderea ușilor, mi se pare similară cu ce avem și la Otokar. La Citaro se deschid foarte repede, într-adevăr.
În prima frază, e puțin de întrebat și pe alți producători de autobuze de ce fac această practică. "Notificarea" nu trebuie să apară ca un trăsnet, ci puțin subtil.
În a doua, Citaro nu aveau inițial reglajul pe care îl au astăzi, la început tot așa ușile erau lente iar unora dacă simțeau doar puțin un obstacol (inclusiv doar că țineai mâna pe bară), aceasta se deschidea la loc. Mai plecai din stație la orele de vârf doar după ce negociai cu călătorii.
- valy
-
Posted:
-
- punmeister
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
punmeister
Ma mir ca au venit cu ditamai treptele cand scris CLAR in CS ca nu se accepta trepte in salon.
Ma mir ca au venit cu ditamai treptele cand scris CLAR in CS ca nu se accepta trepte in salon.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
PTMZ
Din punct de vedere juridic, e vorba de cum alegi să interpretezi cerința, se pare. Dar la București Karsan a contestat abia în runda a 2-a, fără să solicite acces la dosarul BMC în timp util, deci nu s-a dat atenție observațiilor Karsan în acest sens.
Cazul de la Voluntari: tot Grantonul a fost produsul câștigător la ambele licitații, la una dintre ele chiar se semnase contractul, și Anadolu a contestat cu îndârjire cerința cu treptele. CNSC a zis nu, Curtea de Apel București (C.A.B.) a zis da, și a trebuit reziliat contractul deja semnat. Cum decizia C.A.B. primează, rezultă că autobuzele sunt neconforme în acest sens.
Doar că la București, CNSC pur și simplu a ignorat Karsan, pentru că, au zis ei, "nu mai putem întoarce licitația la evaluarea tehnică după 6 luni de când a venit rezultatul", deci, deși BMC are trepte, lucru dovedit de instanță, PMB a considerat că nu are și a rămas evaluarea tehnică proastă... Dar nu mai avem ce face decât să sperăm că se vor face clarificările de rigoare în acest sens.
Din punct de vedere juridic, e vorba de cum alegi să interpretezi cerința, se pare. Dar la București Karsan a contestat abia în runda a 2-a, fără să solicite acces la dosarul BMC în timp util, deci nu s-a dat atenție observațiilor Karsan în acest sens.
Cazul de la Voluntari: tot Grantonul a fost produsul câștigător la ambele licitații, la una dintre ele chiar se semnase contractul, și Anadolu a contestat cu îndârjire cerința cu treptele. CNSC a zis nu, Curtea de Apel București (C.A.B.) a zis da, și a trebuit reziliat contractul deja semnat. Cum decizia C.A.B. primează, rezultă că autobuzele sunt neconforme în acest sens.
Doar că la București, CNSC pur și simplu a ignorat Karsan, pentru că, au zis ei, "nu mai putem întoarce licitația la evaluarea tehnică după 6 luni de când a venit rezultatul", deci, deși BMC are trepte, lucru dovedit de instanță, PMB a considerat că nu are și a rămas evaluarea tehnică proastă... Dar nu mai avem ce face decât să sperăm că se vor face clarificările de rigoare în acest sens.
- Mihai Neagu
-
Posted:
-
📖 Pagination options