Transportul în lumeAsiaTransport feroviar in Asia

 

Topic: Tren Kuala Lumpur - Singapore

4 posts, 2948 views
Tren Kuala Lumpur - Singapore alexxxxx

Vazand ca e cam goala sectiunea asta am zis sa contribui si eu cu niste poze facute intr-o excursie de anul trecut prin Asia de SE.

Pozele sunt facute in vagonul de dormit "delux" al trenului de noapte dintre Kuala Lumpur si Singapore, ce pleaca pe la 21:30 din KL si ajunge a doua zi la 8:30 in Singapore.
Cabina este compusa din 2 paturi suprapuse, televizor (in fapt un monitor conectat la un sistem intern, de unde se transmiteau filme) si baie cu toaleta si dus (in compartiment). In pret sunt incluse cina si micul dejun (stewardul intreaba la ce ora doresti sa fie aduse si ai de ales intre 2 feluri, destul de gustoase (Asian fried rice cu pui si Nasi Lemak, parca). Evident, ti se dau prosoape (curate, ambalate in folie) pentru dus. Ca vorbim de pret, pentru un one-way pretul convertit in euro pentru intreaga cabina a fost de 50 de euro, ceea ce inseamna 25 E/pers. In mod sigur si-a meritat toti banii.

Incepem cu ceva poze:

Culoarul




Paturile





Televizorul





Toaleta





Dusul





Toaleta (absolut curata, sistem vacuumatic)





Televizor





La intrarea in Singapore, pe la 7 dimineata, tot trenul s-a dat jos cu arme si bagaje si a trecut la controlul de frontiera/vama. In principal se cautau droguri (cu caini) si sa n-ai mai mult alcool/tigari decat prevedea codul vamal. Bagajele au fost trecute prin scanner, ca la aeroport. Prin tren s-a cautat cu caini, in fiecare compartiment. Se axeaza pe droguri, deoarece in Singapore (ca si in Malaezia, dealtfel) simpla detinere duce la pedeapsa capitala, care este obligatorie (nu se poate preschimba in inchisoare). Dealtfel, pe arriving card pe care il completai la intrare, era foarte clar scris "Death for drug traffickers under Singapore law).

Trenul era extrem de lung, nu puteam sa-l cuprind cu privirea pana la capat (si din cauza faptului ca nu prea l-am vazut in curba si era o "ceata" specifica).





Vagon de dormit (clasa bou-vagon)





Locomotiva, la sosirea in gara din Singapore (de doar 4 linii, ce e ciudat e ca gara si intregul sistem de cale ferata din Singapore a ramas in posesia Malaeziei, fiind administrate de KTMB.









Merita mentionat ca locomotiva, desi era diesel si avea de carat minim 20 de vagoane din cate estimez eu (am numarat pana pe la 16 si mai erau destule), tragea foarte bine trenul cu 140 la ora si chiar mai mult (verificat cu gps-ul), pe anumite portiuni.

Detaliu din gara din Singapore





Sper sa mai gasesc pe-acasa ceva fotografii si sa le postez pe-aici. Oricum, calatoria a meritat absolut fiecare banut, desi avionul (prin Air Asia) era mai ieftin, faptul ca am economisit o noapte de cazare (in Singapore e destul de scump hotelul) si am luat trenul din centru si am ajuns in centru a facut totul foarte atractiv. Cred ca CFR ar avea f. multe de invatat de-acolo, referitor la ce se poate oferi pentru un anume pret.

 


Re: Tren Kuala Lumpur - Singapore lecter

Am facut si eu de doua ori calatoria asta si este excelenta! Malaezia in general mi se pare cea mai tare tara ca raport calitate/pret al serviciilor.

Misto poze :)

Recent am citit ca vor inchide gara veche malaeziana din Singapore si toata lumea va fi debarcata intr-un terminal cam pe unde e vama cu cainii acum, ceea ce cam sucks pt. ca trebuie apoi sa iei autobuzul pana-n centrul orasului.

De asemenea am citit ca pana in 2013 va fi electrificata linia Kuala Lumpur - Johor Bahru (deci f. aproape de Singapore), ceea ce va permite viteza constanta de 160km/h si calatorii de 4-5 ore Kuala Lumpur-Singapore. Ce este si mai interesant e ca trenurile vor atinge 160km/h pe ecartament ingust (1000mm)!

 


Re: Tren Kuala Lumpur - Singapore alexxxxx

Ma bucur ca a mai facut cineva calatoria asta. Dupa cum am mai spus, merita absolut toti banii. Am avut bilete cumparate si pentru o alta calatorie prin Malaezia, prin Jungle Line catre Kota Bharu (pt. insulele Perhentian), insa, printr-o intarziere de 4h a Malaysian Airlines (zbor din Hanoi), am pierdut calatoria. Sper s-o refac la anul, anul asta, desi ajung iar in KL, n-am nici o calatorie cu trenul, iau direct avionul spre Indonezia...
Malaezia, intr-adevar, e o tara fascinanta si ofera un echilibru perfect intre civilizatie, exotism, locuri "neatinse", localnici si preturi. Pur si simplu acest echilibru e imbatabil, in opinia mea.
Faptul ca vor sa electrifice linia e un lucru excelent. Dar daca vor muta gara la Woodlands, avantajul garii centrale s-ar duce rapid si ar fi pacat, chiar aveau o gramada de clienti la trenul ala, era full.

Acum alte poze:

Sala de asteptare cls. I din KL Sentral (gara centrala din Kuala Lumpur)


















Toaleta din sala de asteptare. Spotless.





Vedere asupra garii, e amenajata sub concept de mall...













Accesul spre peron se facea cu 30 min. inainte sa plece trenul. Peronul era subteran, iar la intrare pe peron se verifica biletul (electronic, cumparat de pe Internet). Ciudat era ca, peronul fiind subteran si locomotiva diesel, era destul de mult fum. Electrificarea va fi un lucru foarte bun...

Hartii igienice de rezerva in baie. Sunt de acord, mai bine sa fie in plus decat in minus, insa 4? La noi cred ca dispareau instant :).





Intrarea in Singapore...






























Sper ca v-au placut si pozele astea...

 


Re: Tren Kuala Lumpur - Singapore Gabi23

alexxxxx wrote:
Sper ca v-au placut si pozele astea...

Multumim alexxxxx pentru fotografiile si informatiile din acea zona indepartata. Mie mi-au placut si mi s-au parut interesante  ;).

 


Home page  • 
Parent forum: Transport feroviar in Asia  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433159 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use