Topic: Vagoane seria 29-22 ,,Dimitrov"
8 posts, 7976 views- Dr2005
-
Posted:
-
Vagoane seria 29-22 ,,Dimitrov"
Dr2005
Sunt cele mai vechi vagoane din dotarea C.F.R., produse de uzinele ,,Gheorghi Dimitrov" Arad (devenite apoi IVA, UVA, in final Astra Arad).
Vagoanele originale, seria 29-20 aveau banchete de vinilin (respectiv lemn acoperit cu perne tapitate cu vinilin in cazul vagoanelor de clasa a 3a transformate in vagoane de clasa a 2a) si erau compartimentate.
Asa zisa ,,modernizare", facuta de Remar Pascani in 1996-1997 a insemnat transformarea lor in vagoane salon, cu scaune de plastic si WC turcesc...
In viitorul apropiat se va renunta complet la ele, deoarece au incalzire cu abur, iar ordinele de sus sunt foarte clare: se renunta complet la incalzirea cu abur! Bineinteles, vagoanele-generatoare de abur s-au masacrat inainte sa se monteze incalzire electrica pe toate locomotivele... dar in momentul in care vor disparea complet din traficul de calatori LDH-urile clasa 80 (au incalzire cu abur) care devin incet-incet clasa 89 (cu incalzire electrica) sau se taie (ca sectiile secundare se privatizeaza incetul cu incetul) vor disparea si Dimitroavele.
În prezent se mai află în circulatie un număr foarte mic de asemenea vagoane: câteva sunt închiriate operatorului privat Servtrans Invest, alte câteva cu domiciliul la Piatra Olt, iar cele de la Caransebeş au circulat până toamna trecută. Începând cu luna iunie, s-a început casarea vagoanelor retrase, în baza de casări de la Podu Iloaiei, cu excepţia vagoanelor cumpărate ,,la pachet" cu 20-47, 20-57, 19-47, 19-57, 39-57, 19-50, 20-50, 39-50, 21-47, 21-57, 11-47 la preţ de fier vechi de către Remar Paşcani (nu ştiu ce viitor vor avea acestea).
Ani de fabricatie: 1943-1961
Lungimea peste tampoane: 20.850 mm
Lungimea cutiei: 20.784 mm
Ampatmentul: 13.780 mm
Masa vagonului gol: 30 tone
Boghiul: Goerlitz usor
Ampatamentul boghiului: 3.000 mm
Ecartamentul: 1.435 mm
Tipul rotilor: cu bandaj
Diametrul cercului de rulare nou: 1000 mm
Viteza maximă de circulatie: 100 km/h
Frâna automată: tip HIKP GP
Încălzirea: cu abur
Număr de locuri: 72
Cabine WC: 1, cu WC ,,turcesc", cu descărcare între sine
Sunt cele mai vechi vagoane din dotarea C.F.R., produse de uzinele ,,Gheorghi Dimitrov" Arad (devenite apoi IVA, UVA, in final Astra Arad).
Vagoanele originale, seria 29-20 aveau banchete de vinilin (respectiv lemn acoperit cu perne tapitate cu vinilin in cazul vagoanelor de clasa a 3a transformate in vagoane de clasa a 2a) si erau compartimentate.
Asa zisa ,,modernizare", facuta de Remar Pascani in 1996-1997 a insemnat transformarea lor in vagoane salon, cu scaune de plastic si WC turcesc...
In viitorul apropiat se va renunta complet la ele, deoarece au incalzire cu abur, iar ordinele de sus sunt foarte clare: se renunta complet la incalzirea cu abur! Bineinteles, vagoanele-generatoare de abur s-au masacrat inainte sa se monteze incalzire electrica pe toate locomotivele... dar in momentul in care vor disparea complet din traficul de calatori LDH-urile clasa 80 (au incalzire cu abur) care devin incet-incet clasa 89 (cu incalzire electrica) sau se taie (ca sectiile secundare se privatizeaza incetul cu incetul) vor disparea si Dimitroavele.
În prezent se mai află în circulatie un număr foarte mic de asemenea vagoane: câteva sunt închiriate operatorului privat Servtrans Invest, alte câteva cu domiciliul la Piatra Olt, iar cele de la Caransebeş au circulat până toamna trecută. Începând cu luna iunie, s-a început casarea vagoanelor retrase, în baza de casări de la Podu Iloaiei, cu excepţia vagoanelor cumpărate ,,la pachet" cu 20-47, 20-57, 19-47, 19-57, 39-57, 19-50, 20-50, 39-50, 21-47, 21-57, 11-47 la preţ de fier vechi de către Remar Paşcani (nu ştiu ce viitor vor avea acestea).
Ani de fabricatie: 1943-1961
Lungimea peste tampoane: 20.850 mm
Lungimea cutiei: 20.784 mm
Ampatmentul: 13.780 mm
Masa vagonului gol: 30 tone
Boghiul: Goerlitz usor
Ampatamentul boghiului: 3.000 mm
Ecartamentul: 1.435 mm
Tipul rotilor: cu bandaj
Diametrul cercului de rulare nou: 1000 mm
Viteza maximă de circulatie: 100 km/h
Frâna automată: tip HIKP GP
Încălzirea: cu abur
Număr de locuri: 72
Cabine WC: 1, cu WC ,,turcesc", cu descărcare între sine
- COSTACHE MIHAIL
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 29-22 ,,Dimitrov"
COSTACHE MIHAIL
Dimitrovul 041 inca in stare de functionare in Gara Rosiori Nord, august 2010
Dimitrovul 041 inca in stare de functionare in Gara Rosiori Nord, august 2010
- didi
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 29-22 ,,Dimitrov"
didi
Un vagon Dimitrov transformat in vagon sanitar.Garnitura a stat 10 ani pe o linie parasita in remiza Basarab , apoi trenul a ajuns la depoul Bucuresti Triaj si apoi nu stiu ce soarta a mai avut.Foto facuta 11.12.2009
Un vagon Dimitrov transformat in vagon sanitar.Garnitura a stat 10 ani pe o linie parasita in remiza Basarab , apoi trenul a ajuns la depoul Bucuresti Triaj si apoi nu stiu ce soarta a mai avut.Foto facuta 11.12.2009
- rails
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 29-22 ,,Dimitrov"
rails
are cineva poze cu interiorul acestor vagoane "crucea rosie" ? care este povestea lor ?
are cineva poze cu interiorul acestor vagoane "crucea rosie" ? care este povestea lor ?
- Alex Avram
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 29-22 ,,Dimitrov"
Alex Avram
Fetesti
pentru casare
Fetesti
pentru casare
Dimitrov.jpg (200.17 KB; downloaded 4795 times)
dimitrov_2.jpg (218.02 KB; downloaded 4781 times)
dimitrov_3.jpg (238.64 KB; downloaded 4797 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 29-22 ,,Dimitrov"
Gabi23
De la Revizia de Vagoane Craiova au fost scoase la licitație luna aceasta pentru valorificare prin Bursa Română de Mărfuri vagoanele: 004, 009, 034, 041, 061
De la Revizia de Vagoane Craiova au fost scoase la licitație luna aceasta pentru valorificare prin Bursa Română de Mărfuri vagoanele: 004, 009, 034, 041, 061
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 29-22 ,,Dimitrov"
Gabi23
De la Revizia de Vagoane Buzău a fost scos la licitație luna aceasta pentru valorificare prin Bursa Română de Mărfuri vagonul: 012
De la Revizia de Vagoane Buzău a fost scos la licitație luna aceasta pentru valorificare prin Bursa Română de Mărfuri vagonul: 012