Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAutoturisme retro / de epocăDACIA

 

Topic: DACIA 1800

1 post, 129 views
DACIA 1800 gumbii

Subiect separat dedicat acestui model, cu informații culese de aici și din alte surse (https://daciaclasic.ro/istoric-3/)

În perioada 1978-1979, Renault și-a exprimat dorința de a continua colaborarea cu România, propunând fabricarea modelului Renault 18 (Sedan/Break) și a unui derivat al acestuia, un pickup, la uzina din Câmpulung. Aceasta ar fi implicat modernizarea uzinei ARO, însă proiectul nu a fost acceptat de Nicolae Ceaușescu, iar planurile au fost abandonate. În legătură cu Renault 18, circula la un moment dat zvonul că flota utilizată de Comitetul Central (CC) fusese asamblată la Ștefănești din kit-uri aduse din Franța. În realitate, R18 a fost într-adevăr asamblat la Ștefănești, alături de Renault 20, sub denumirea oficială de Dacia 1800 (și nu Dacia 18, cum este greșit menționat pe Wikipedia). Totuși, acest model nu a beneficiat de o emblemă specifică "DACIA 1800", așa cum s-a întâmplat în cazul Daciei 2000 (bazată pe R20).

2eecb7eac168d2aa6f7b5d2490ac51ea.jpg (66.2 KB; downloaded 133 times)
Un Renault 18 alb, fosta mașină de serviciu a Elenei Ceaușescu.

 


Home page  • 
Parent forum: DACIA  • 
Choose destination

Since our 2450 forum members have written 436466 posts in 5444 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use