Topic: Cât de centrală ar trebui să fie gara centrală a unui oraș?
9 posts, 558 views- zapacitu
-
Posted:
-
Cât de centrală ar trebui să fie gara centrală a unui oraș?
zapacitu
Cel mai practic e sa ai o singura gara centrala prin care sa treci tot traficul de tranzit / interregio, nu sa muti artificial trenurile, eliminand posibilitatile de schimb. Altii pe unde curge apa calda au trecut trenurile in subteran de la "gara centrala", transformand-o practic in gara de tranzit. Mai exact au trecut tot traficul feroviar de pasageri (ca asta e singurul in interiorul orasului) in subteran, iar vechile gari sunt doar salile de asteptare pentru peroanele din subteran. Nu trebuie ca un tren sa iasa spre nord din oras ca sa se indrepte spre sud, ca in prezent.
Oricum, pe termen lung, niciuna din garile actuale nu are ce cauta acolo cu linii cu tot.
Ony_x wrote here:
Daca chiar se va decide refacerea pasajului, Gara Obor ar putea fi o solutie pentru trenurile spre si din spre Constanta. Desigur este departe de a fi o solutie ideala, gara este in paragina, locomotivele si trenurile ar trebui garate chiar acolo pentru ca legatura cu depoul Grivita ar fi foarte lunga. Plus ar fi probleme mari cu trenurile care tranziteaza prin Bucuresti spre Constanta. Ar exista si varianta refacerii pasajului fara oprirea circulatiei feroviare pe deasupra dar ar fi o solutie complicata din punct de vedere tehnic, ar necesita stalpi temporari care sa sustina greutatea liniilor si a trenurilor, plus circulatia trenurilor va trebui facuta cu o viteza cat mai mica, aprox 5 Km/h. O a treia varianta ar fi inlocuirea pasajului rutier pe dedesubtul liniilor cu unul pe deasupra liniilor. Asta ar fi o solutie eleganta si mult mai simpla decat refacerea pasajului existent.
Cel mai practic e sa ai o singura gara centrala prin care sa treci tot traficul de tranzit / interregio, nu sa muti artificial trenurile, eliminand posibilitatile de schimb. Altii pe unde curge apa calda au trecut trenurile in subteran de la "gara centrala", transformand-o practic in gara de tranzit. Mai exact au trecut tot traficul feroviar de pasageri (ca asta e singurul in interiorul orasului) in subteran, iar vechile gari sunt doar salile de asteptare pentru peroanele din subteran. Nu trebuie ca un tren sa iasa spre nord din oras ca sa se indrepte spre sud, ca in prezent.
Oricum, pe termen lung, niciuna din garile actuale nu are ce cauta acolo cu linii cu tot.
- drbm
-
Posted:
-
Re: Lărgire Calea Griviței și reconstrucție "Pod CFR Constanța"
drbm
scuze de off-topic: iar se dau verdicte despre scoaterea garilor din oras?
scuze de off-topic: iar se dau verdicte despre scoaterea garilor din oras?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Lărgire Calea Griviței și reconstrucție "Pod CFR Constanța"
shoppy
Nu, periodic se da pe la nasul bizonilor ca daca ne votati pe noi ingropam liniile si garile si facem pe acolo bulevarde cu asa-numiti specialisti fabricand la comanda justificari din sferturi de adevaruri pe care nestiutorii le cred fara sa verifice din alte surse doar datorita limbajului elevat si pentru ca le promit ce vor ei sa auda.
Problema garilor nu sunt liniile sau peroanele ci reviziile si depourile de vagoane, locomotive si DMU/EMU, acelea nu le poti nici baga in subteran nici trimite la Buftea, de aceea garile din Paris, Londra si alte orase stau bine mersi acolo unde sunt. Si Bucurestiul mai are o problema, este in sudul tarii, deci majoritatea traficului este spre nord, nu poti sa trimiti la Giurgiu traficul din jumatate de tara ca sa spui ca ai facut Gara de Nord gara de tranzit.
S-a demolat la Belgrad gara centrala cu tot cu depou si revizie insa doar s-a construit un cartier si centru comercial nou, nu s-au castigat bulevarde largite, strapungeri sau rute alternative noi cum viseaza bizonii, si asta cu mari dezavantaje pentru revizia/depoul de la Novigrad care nici nu este in afara orasului, incurca traficul pe magistrala pentru ca este pus intre firele magistralei si nici nu se poate extinde pentru ca este blocat de pasaje.
Nu, periodic se da pe la nasul bizonilor ca daca ne votati pe noi ingropam liniile si garile si facem pe acolo bulevarde cu asa-numiti specialisti fabricand la comanda justificari din sferturi de adevaruri pe care nestiutorii le cred fara sa verifice din alte surse doar datorita limbajului elevat si pentru ca le promit ce vor ei sa auda.
Problema garilor nu sunt liniile sau peroanele ci reviziile si depourile de vagoane, locomotive si DMU/EMU, acelea nu le poti nici baga in subteran nici trimite la Buftea, de aceea garile din Paris, Londra si alte orase stau bine mersi acolo unde sunt. Si Bucurestiul mai are o problema, este in sudul tarii, deci majoritatea traficului este spre nord, nu poti sa trimiti la Giurgiu traficul din jumatate de tara ca sa spui ca ai facut Gara de Nord gara de tranzit.
S-a demolat la Belgrad gara centrala cu tot cu depou si revizie insa doar s-a construit un cartier si centru comercial nou, nu s-au castigat bulevarde largite, strapungeri sau rute alternative noi cum viseaza bizonii, si asta cu mari dezavantaje pentru revizia/depoul de la Novigrad care nici nu este in afara orasului, incurca traficul pe magistrala pentru ca este pus intre firele magistralei si nici nu se poate extinde pentru ca este blocat de pasaje.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Lărgire Calea Griviței și reconstrucție "Pod CFR Constanța"
aztec
Nu stiu cum altii fac, si pot...
In poza, o gara din Viena, acum 5 zile.
Wien Hauptbahnhof cred ca e numele ei..
Metrouri subteran, terminale transport suprafata la nivelul solului si gara cu liniile si peroanele la..etaj.
Si ziceai ca te duci la mall, nu la gara. Curat, fara mirosuri, fara cersetori...
Cum se poate...nu stiu...ca totul era nou...si relativ central.
Nu stiu cum altii fac, si pot...
In poza, o gara din Viena, acum 5 zile.
Wien Hauptbahnhof cred ca e numele ei..
Metrouri subteran, terminale transport suprafata la nivelul solului si gara cu liniile si peroanele la..etaj.
Si ziceai ca te duci la mall, nu la gara. Curat, fara mirosuri, fara cersetori...
Cum se poate...nu stiu...ca totul era nou...si relativ central.
IMG_20240904_202245.jpg (1.64 MB; downloaded 718 times)
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Lărgire Calea Griviței și reconstrucție "Pod CFR Constanța"
zapacitu
Just, faptul ca in jumate din metropolele europene remiza de vagoane n-are nicio treaba cu gara probabil demonstreaza ca nu se poate asa ceva. Fascinant.
Oricum, podul CFR va trebui, intr-un viitor nu prea indepartat, largit la mult mai multe benzi decat are in prezent, oricat de complicata ar fi o astfel de operatiune. Eu sincer vad aici ori un giratoriu subteran, ori pastrat actualul pasaj si dublat de un al doilea pe directia Grivita (de pe la Clabucet) pana pe Chitila (dincolo de Prahova).
Orice alta varianta nu tine cont de realitatea din teren: in Bucuresti se circula predominant cu masina.
Just, faptul ca in jumate din metropolele europene remiza de vagoane n-are nicio treaba cu gara probabil demonstreaza ca nu se poate asa ceva. Fascinant.
Oricum, podul CFR va trebui, intr-un viitor nu prea indepartat, largit la mult mai multe benzi decat are in prezent, oricat de complicata ar fi o astfel de operatiune. Eu sincer vad aici ori un giratoriu subteran, ori pastrat actualul pasaj si dublat de un al doilea pe directia Grivita (de pe la Clabucet) pana pe Chitila (dincolo de Prahova).
Orice alta varianta nu tine cont de realitatea din teren: in Bucuresti se circula predominant cu masina.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Lărgire Calea Griviței și reconstrucție "Pod CFR Constanța"
shoppy
Fascinant este ca te fascineaza vreo 20 de metropole europene dintre care nu poti numi nici macar una.
Poti macar sa folosesti Google Maps ca sa vezi unde sunt reviziile de vagoane(remizele sunt pentru locomotive) de la Viena Centru?
Muta cineva Viena Centru in subteran?
Pana la urma Viena Centru este un exemplu perfect ca reviziile de vagoane nu pot fi rupte de gara, fie ea si de tranzit.
Aici este gara centrala:
https://www.google.com/maps/@48.1848769, ... Aw%3D%3D
Aici sunt reviziile de o parte si de cealalta:
https://www.google.com/maps/@48.1780451, ... Aw%3D%3D
https://www.google.com/maps/@48.1792682, ... Aw%3D%3D
https://www.google.com/maps/@48.1706367, ... Aw%3D%3D
Fascinant este ca te fascineaza vreo 20 de metropole europene dintre care nu poti numi nici macar una.
Poti macar sa folosesti Google Maps ca sa vezi unde sunt reviziile de vagoane(remizele sunt pentru locomotive) de la Viena Centru?
Muta cineva Viena Centru in subteran?
Pana la urma Viena Centru este un exemplu perfect ca reviziile de vagoane nu pot fi rupte de gara, fie ea si de tranzit.
Aici este gara centrala:
https://www.google.com/maps/@48.1848769, ... Aw%3D%3D
Aici sunt reviziile de o parte si de cealalta:
https://www.google.com/maps/@48.1780451, ... Aw%3D%3D
https://www.google.com/maps/@48.1792682, ... Aw%3D%3D
https://www.google.com/maps/@48.1706367, ... Aw%3D%3D
- Ony_x
-
Posted:
-
Re: Lărgire Calea Griviței și reconstrucție "Pod CFR Constanța"
Ony_x
Ideea cu gara Obor era doar pentru perioada lucrarilor la eventuala largire si modernizare a pasajului "CFR Constanta", in nici un caz ca solutie permanenta. Gara Obor este dupa parerea mea complet inutila in present, cea mai buna varianta acolo ar fi desfiintarea garii si transformarea cladirii monument istoric in autogara, pe modelul vechii gari Filaret. Si eu cred ca cea mai buna solutie pentru Bucuresti este o singura gara centrala, pentru acest scop actuala gara de Nord este foarte buna, fiind necesare doar reparatii capitale. O alta varianta ar fi transformarea actualei cladiri a gari de Nord in muzeul cailor ferate si construirea unei noi gari terminus moderne undeva mai la nord pe o noua locatie convenabila, cum ar fi spre exemplu in locul atelierelor Grivita. Nu ar fi ceva fara precedent, si in Paris cladirea vechii gari Montparnasse a fost demolata in anii 60 in locul ei fiind construit turnul Montparnasse iar noua gara Montparnasse se afla mai spre sud. Evident toate acestea sunt doar la nivel de teorie, chiar si solutia cea mai simpla, repararea capitala a garii de Nord are sanse minime sa se intample in viitorul apropiat din lipsa de bani.
Ideea cu gara Obor era doar pentru perioada lucrarilor la eventuala largire si modernizare a pasajului "CFR Constanta", in nici un caz ca solutie permanenta. Gara Obor este dupa parerea mea complet inutila in present, cea mai buna varianta acolo ar fi desfiintarea garii si transformarea cladirii monument istoric in autogara, pe modelul vechii gari Filaret. Si eu cred ca cea mai buna solutie pentru Bucuresti este o singura gara centrala, pentru acest scop actuala gara de Nord este foarte buna, fiind necesare doar reparatii capitale. O alta varianta ar fi transformarea actualei cladiri a gari de Nord in muzeul cailor ferate si construirea unei noi gari terminus moderne undeva mai la nord pe o noua locatie convenabila, cum ar fi spre exemplu in locul atelierelor Grivita. Nu ar fi ceva fara precedent, si in Paris cladirea vechii gari Montparnasse a fost demolata in anii 60 in locul ei fiind construit turnul Montparnasse iar noua gara Montparnasse se afla mai spre sud. Evident toate acestea sunt doar la nivel de teorie, chiar si solutia cea mai simpla, repararea capitala a garii de Nord are sanse minime sa se intample in viitorul apropiat din lipsa de bani.
- radupop
-
Posted:
-
Re: Cât de centrală ar trebui să fie gara centrală a unui oraș?
radupop
Se zice ca un pesimist e un optimist trecut prin viata.
1. Este an electoral, se spun multe pana la alegeri.
2. Noi dam bani multi pe statuia nu stiu care la Zalau, dar nu indiguim zone inundabile, care-s foarte urgente. Dam bani pe toate prostiile mai putin pe infrastructura critica (feroviar si rutier) - ne trebuie din pamant din iarba verde, sosea seriosa (adica autostrada) Moldova - Transilvania, si autostrada Sibiu - Pitesti. Ganditi-va doar ca podul de la Braila trebuia sa fie ci cu cale ferata, dar nu s-a mai facut. E bun si asa.... ca asta e tara... lui bine ca s-a facut si asa.
3. Gara de Nord (din Bucuresti) e foarte bine plasata doar ca ar trebui modernizata, dar ori se va fuseri, ori nu se va face nimic. Tind sa cred ca o fusereala pe bani multi e fezabila, desi iar suntem in an electoral. De n-spe mii de ori am tot auzit de modernizarea ei din '90 incoace.
4. Cat de centrala trebuie sa fie o gara? Depinde de la oras la oras, in functie de fluxurile de calatori (si dupa caz marfa, in Bucuresti, nu e cazul marfii). Deci nu exista un raspuns valid general, ci depinde foarte mult de orasul la care se face referire.
5. Ce ne spune realismul? Ne spune ca sunt bani pentru tot ce se poate sifona (statui, borduri, pavele, samd.) dar nu pentru lucrari serioase. Ne spune ca ingroparea in subteran trebuie comparata cu durata de timp pentru construirea metroului.... plus niste ani in plus. Ne mai spune ca pana nu ne arde sub talpi, ne miscam incet si foarte incet la proiecte serioase, ca ce sa vezi acolo mai trebuie sa vezi si proiectul finalizat. Si de inceput mai incepem, dar cu finalizarea mai greu.
Se zice ca un pesimist e un optimist trecut prin viata.
1. Este an electoral, se spun multe pana la alegeri.
2. Noi dam bani multi pe statuia nu stiu care la Zalau, dar nu indiguim zone inundabile, care-s foarte urgente. Dam bani pe toate prostiile mai putin pe infrastructura critica (feroviar si rutier) - ne trebuie din pamant din iarba verde, sosea seriosa (adica autostrada) Moldova - Transilvania, si autostrada Sibiu - Pitesti. Ganditi-va doar ca podul de la Braila trebuia sa fie ci cu cale ferata, dar nu s-a mai facut. E bun si asa.... ca asta e tara... lui bine ca s-a facut si asa.
3. Gara de Nord (din Bucuresti) e foarte bine plasata doar ca ar trebui modernizata, dar ori se va fuseri, ori nu se va face nimic. Tind sa cred ca o fusereala pe bani multi e fezabila, desi iar suntem in an electoral. De n-spe mii de ori am tot auzit de modernizarea ei din '90 incoace.
4. Cat de centrala trebuie sa fie o gara? Depinde de la oras la oras, in functie de fluxurile de calatori (si dupa caz marfa, in Bucuresti, nu e cazul marfii). Deci nu exista un raspuns valid general, ci depinde foarte mult de orasul la care se face referire.
5. Ce ne spune realismul? Ne spune ca sunt bani pentru tot ce se poate sifona (statui, borduri, pavele, samd.) dar nu pentru lucrari serioase. Ne spune ca ingroparea in subteran trebuie comparata cu durata de timp pentru construirea metroului.... plus niste ani in plus. Ne mai spune ca pana nu ne arde sub talpi, ne miscam incet si foarte incet la proiecte serioase, ca ce sa vezi acolo mai trebuie sa vezi si proiectul finalizat. Si de inceput mai incepem, dar cu finalizarea mai greu.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Cât de centrală ar trebui să fie gara centrală a unui oraș?
shoppy
Au avut si francezii refularea lor mentala cu turnul Montparnasse, acum il injura ca este urat si "multumita" lui s-a interzis construirea de alte godzile in interiorul centurii mici, fiind date autorizatii doar la Defance, iar gara Montparnasse s-a mutat 300m, deci in afara de niste smecheri care au construit o godzila, orasul nu a castigat nimic, nu s-au construit bulevarde noi care sa fie folosite ca strapungeri sau inele.
Sa muti Gara de Nord la Basarab sau la Grant este o prostie si mai mare, pe langa ca pierzi statiile de metrou Gara de Nord 1 si 2 si probabil si Basarab(1 si 2 dupa capsomani), trebuie sa muti si reviziile/depourile, nu castigi nimic, pasajele Basarab si Grant deja exista, nu s-ar construii nici un bulevard nou, doar niste cladiri(pe unde nu-i metrou pe dedesubt).
Sa inlocuiesti Gara Obor cu autogara din nou nejustificat, adica in loc sa merg civilizat si in siguranta cu trenul sa stau blocat o ora in autocar pana ies pe A2 si apoi sa fiu pasibil de blocajele si accidentele rutiere de pe A2, ca majoritatea calatorilor din Obor sunt de calitate scazuta este vina celor de la Calatori, uite la Republica calitatea si numarul calatorilor a scazut de cand au luat TFG(parca), problema la Obor este ca este foarte prost conectata la STB iar capsomanii de la STB nu fac nimic mai ales ca au acum ocazia perfecta sa mai faca un fir de tramvai si sa o integreze corect daca tot sapa tot orasul, dar CFR Calatori este la alt partid.
Au avut si francezii refularea lor mentala cu turnul Montparnasse, acum il injura ca este urat si "multumita" lui s-a interzis construirea de alte godzile in interiorul centurii mici, fiind date autorizatii doar la Defance, iar gara Montparnasse s-a mutat 300m, deci in afara de niste smecheri care au construit o godzila, orasul nu a castigat nimic, nu s-au construit bulevarde noi care sa fie folosite ca strapungeri sau inele.
Sa muti Gara de Nord la Basarab sau la Grant este o prostie si mai mare, pe langa ca pierzi statiile de metrou Gara de Nord 1 si 2 si probabil si Basarab(1 si 2 dupa capsomani), trebuie sa muti si reviziile/depourile, nu castigi nimic, pasajele Basarab si Grant deja exista, nu s-ar construii nici un bulevard nou, doar niste cladiri(pe unde nu-i metrou pe dedesubt).
Sa inlocuiesti Gara Obor cu autogara din nou nejustificat, adica in loc sa merg civilizat si in siguranta cu trenul sa stau blocat o ora in autocar pana ies pe A2 si apoi sa fiu pasibil de blocajele si accidentele rutiere de pe A2, ca majoritatea calatorilor din Obor sunt de calitate scazuta este vina celor de la Calatori, uite la Republica calitatea si numarul calatorilor a scazut de cand au luat TFG(parca), problema la Obor este ca este foarte prost conectata la STB iar capsomanii de la STB nu fac nimic mai ales ca au acum ocazia perfecta sa mai faca un fir de tramvai si sa o integreze corect daca tot sapa tot orasul, dar CFR Calatori este la alt partid.