Topic: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar/Electroputere VFU Pașcani)
99 posts, 57422 views
📖 Pagination options
- Gabi23
-
Posted:
-
Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar/Electroputere VFU Pașcani)
Gabi23
Privin din modernizarea la Remar Pascani a vagoanelor seria 26-26, construite la începutul anilor '80 de către firma ,,Veb Waggonbau Goerlitz" din Republica Democrată Germană.
Vagoane seria 26-16
Seria vagonului dupa reconstructie 26-16, cod Bmee
Lungimea peste tampoanele necomprimate 26800 mm
Distanta intre pivotii crapodinei 19500 mm
Lungimea sasiului intre fetele traverselor frontale 25500 mm
Latimea cutiei vagonului peste tabla albiei de podea 2780 mm
Inaltimea maxima a vagonului 4630 mm
Inaltimea planseului peste muchia superioara a sinei etaj inferior: 360 mm
etaj superior: 2470 mm
spatiul cu un singur etaj: 1255 mm
Tipul boghiului Görlitz VI
Ampatamentul boghiului 2500 mm
Ecartament 1435 mm
Diametrul cercului de rulare nou 920+4 mm
Sarcina maxima pe osie 16 t
Aparat de tractiune Fisa UIC 520
Aparat de ciocnire Fisa UIC 528
Inaltimea nominala a tampoanelor de la nivelul sinei 1060 mm
Aparat de legare Fisa UIC 520
Tara vagonului 49,9 t ± 0,5 t
Viteza maxima de circulatie 140 km/h
Raza minima a curbei in care se inscrie curse de exploatare cu V = 50 km/h: 150 m
la curbe in S R 1/2 cu dreapta intermediara: 150 m
curse de incercare cu o viteza de pâna la 10 km/h cu cuplajul desfacut: 90 m
Iluminat incandescent si fluorescent 24 V c.c.
Baterie de acumulatoare cu intretinere redusa 24 V c.c., 420 Ah
Instalatia de frana KE - P-A
Alimentarea cu energie electrica 1500 V/50 Hz
Intercomunicatia SR 8117/1,2-2000
Latimea coridorului 500 mm
Numar de locuri 120
Numar cabine WC 2
Functii si dotari tablou comanda,
diagnoza cu transmiterea datelor la distanta
Vagoane seria 36-16
Seria vagonului dupa reconstructie 36-16, cod ABmee
Lungimea peste tampoanele necomprimate 26800 mm
Distanta intre pivotii crapodinei 19500 mm
Lungimea sasiului intre fetele traverselor frontale 25500 mm
Latimea cutiei vagonului peste tabla albiei de podea 2780 mm
Inaltimea maxima a vagonului 4630 mm
Inaltimea planseului peste muchia superioara a sinei etaj inferior: 360 mm
etaj superior: 2470 mm
spatiul cu un singur etaj: 1255 mm
Tipul boghiului Görlitz VI
Ampatamentul boghiului 2500 mm
Ecartament 1435 mm
Diametrul cercului de rulare nou: 920+4 mm
Sarcina maxima pe osie 16 t
Aparat de tractiune Fisa UIC 520
Aparat de ciocnire Fisa UIC 528
Inaltimea nominala a tampoanelor de la nivelul sinei 1060 mm
Aparat de legare Fisa UIC 520
Tara vagonului 49,9 t ± 0,5 t
Viteza maxima de circulatie 140 km/h
Raza minima a curbei in care se inscrie curse de exploatare cu V = 50 km / h: 150 m la curbe in S R 1/2 cu dreapta intermediara: 150 m
curse de incercare cu o viteza de pana la 10 km/h cu cuplajul desfacut: 90 m
Iluminat incandescent si fluorescent 24 V c.c.
Baterie de acumulatoare cu intretinere redusa 24 V c.c., 420 Ah
Instalatia de frana KE-P-A
Alimentarea cu energie electrica 1500 V /50 Hz
Intercomunicatia SR 8117/1,2-2000
Latimea coridorului 500 mm
Numar de locuri clasa 1: 30
clasa a II-a: 68
Numar cabine WC 2
Functii si dotari tablou comanda
diagnoza cu transmiterea datelor la distanta
Privin din modernizarea la Remar Pascani a vagoanelor seria 26-26, construite la începutul anilor '80 de către firma ,,Veb Waggonbau Goerlitz" din Republica Democrată Germană.
Vagoane seria 26-16
Seria vagonului dupa reconstructie 26-16, cod Bmee
Lungimea peste tampoanele necomprimate 26800 mm
Distanta intre pivotii crapodinei 19500 mm
Lungimea sasiului intre fetele traverselor frontale 25500 mm
Latimea cutiei vagonului peste tabla albiei de podea 2780 mm
Inaltimea maxima a vagonului 4630 mm
Inaltimea planseului peste muchia superioara a sinei etaj inferior: 360 mm
etaj superior: 2470 mm
spatiul cu un singur etaj: 1255 mm
Tipul boghiului Görlitz VI
Ampatamentul boghiului 2500 mm
Ecartament 1435 mm
Diametrul cercului de rulare nou 920+4 mm
Sarcina maxima pe osie 16 t
Aparat de tractiune Fisa UIC 520
Aparat de ciocnire Fisa UIC 528
Inaltimea nominala a tampoanelor de la nivelul sinei 1060 mm
Aparat de legare Fisa UIC 520
Tara vagonului 49,9 t ± 0,5 t
Viteza maxima de circulatie 140 km/h
Raza minima a curbei in care se inscrie curse de exploatare cu V = 50 km/h: 150 m
la curbe in S R 1/2 cu dreapta intermediara: 150 m
curse de incercare cu o viteza de pâna la 10 km/h cu cuplajul desfacut: 90 m
Iluminat incandescent si fluorescent 24 V c.c.
Baterie de acumulatoare cu intretinere redusa 24 V c.c., 420 Ah
Instalatia de frana KE - P-A
Alimentarea cu energie electrica 1500 V/50 Hz
Intercomunicatia SR 8117/1,2-2000
Latimea coridorului 500 mm
Numar de locuri 120
Numar cabine WC 2
Functii si dotari tablou comanda,
diagnoza cu transmiterea datelor la distanta
Vagoane seria 36-16
Seria vagonului dupa reconstructie 36-16, cod ABmee
Lungimea peste tampoanele necomprimate 26800 mm
Distanta intre pivotii crapodinei 19500 mm
Lungimea sasiului intre fetele traverselor frontale 25500 mm
Latimea cutiei vagonului peste tabla albiei de podea 2780 mm
Inaltimea maxima a vagonului 4630 mm
Inaltimea planseului peste muchia superioara a sinei etaj inferior: 360 mm
etaj superior: 2470 mm
spatiul cu un singur etaj: 1255 mm
Tipul boghiului Görlitz VI
Ampatamentul boghiului 2500 mm
Ecartament 1435 mm
Diametrul cercului de rulare nou: 920+4 mm
Sarcina maxima pe osie 16 t
Aparat de tractiune Fisa UIC 520
Aparat de ciocnire Fisa UIC 528
Inaltimea nominala a tampoanelor de la nivelul sinei 1060 mm
Aparat de legare Fisa UIC 520
Tara vagonului 49,9 t ± 0,5 t
Viteza maxima de circulatie 140 km/h
Raza minima a curbei in care se inscrie curse de exploatare cu V = 50 km / h: 150 m la curbe in S R 1/2 cu dreapta intermediara: 150 m
curse de incercare cu o viteza de pana la 10 km/h cu cuplajul desfacut: 90 m
Iluminat incandescent si fluorescent 24 V c.c.
Baterie de acumulatoare cu intretinere redusa 24 V c.c., 420 Ah
Instalatia de frana KE-P-A
Alimentarea cu energie electrica 1500 V /50 Hz
Intercomunicatia SR 8117/1,2-2000
Latimea coridorului 500 mm
Numar de locuri clasa 1: 30
clasa a II-a: 68
Numar cabine WC 2
Functii si dotari tablou comanda
diagnoza cu transmiterea datelor la distanta
- GAC
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)
GAC
Frumos modernizate aceste vagoane, dar....nu pot sa nu remarc aceeasi dementa si acelasi cretinism, marca CFR.
Aceste modernizari nu sunt altceva decat un elefant alb, care nu rezolva nicio problema in privinta transportului CF.
Cu amaraciune imi amintesc asta vara dar si acum un an cand am calatorit cu aceste vagoane si am ramas cu o impresie foarte proasta: desi acele vagoane nu aveau mai mult de 3 ani, totusi iesea in evidenta lipsa de intretinere, dar si "nespalarea" poporului. Scaunele (fotoliile) nu mai prezentau acea culoare albastra, ci prezentau diferite nuante de albastru-maro sau in cel mai fericit caz albastru-spalacit. Mai mult, pe foarte multe din scaune se vedeau clar urmele a numeroase "stopiri/varsari de sucuri racoritoare). E destul de trist sa vezi asa ceva in vagoane noi. Din punctul meu de vedere, acele scaune sunt acum un focar de infectie, deoarece zaharul din respectivele bauturi care s-a impregnat in panza, dar si in umplutura de sub aceasta, impreuna cu umezeala din aer dar si din transpiratie, realizeaza impreuna un mediu propice pentru dezvoltarea a numeroase infectii.
Aceste tipuri de vagoane trebuiesc furnizate unui popor constiincios care sa fie capabil sa le respecte si sa le ingrijeasca. Ingrijirea oricarui bun public trebuie sa se efectueze atat de catre personalul angajat al companiei de stat cat si de catre publicul calator. Din pacate, la noi, ingrijirea nu capata nici una din cele 2 forme.
Frumos modernizate aceste vagoane, dar....nu pot sa nu remarc aceeasi dementa si acelasi cretinism, marca CFR.
Aceste modernizari nu sunt altceva decat un elefant alb, care nu rezolva nicio problema in privinta transportului CF.
Cu amaraciune imi amintesc asta vara dar si acum un an cand am calatorit cu aceste vagoane si am ramas cu o impresie foarte proasta: desi acele vagoane nu aveau mai mult de 3 ani, totusi iesea in evidenta lipsa de intretinere, dar si "nespalarea" poporului. Scaunele (fotoliile) nu mai prezentau acea culoare albastra, ci prezentau diferite nuante de albastru-maro sau in cel mai fericit caz albastru-spalacit. Mai mult, pe foarte multe din scaune se vedeau clar urmele a numeroase "stopiri/varsari de sucuri racoritoare). E destul de trist sa vezi asa ceva in vagoane noi. Din punctul meu de vedere, acele scaune sunt acum un focar de infectie, deoarece zaharul din respectivele bauturi care s-a impregnat in panza, dar si in umplutura de sub aceasta, impreuna cu umezeala din aer dar si din transpiratie, realizeaza impreuna un mediu propice pentru dezvoltarea a numeroase infectii.
Aceste tipuri de vagoane trebuiesc furnizate unui popor constiincios care sa fie capabil sa le respecte si sa le ingrijeasca. Ingrijirea oricarui bun public trebuie sa se efectueze atat de catre personalul angajat al companiei de stat cat si de catre publicul calator. Din pacate, la noi, ingrijirea nu capata nici una din cele 2 forme.
- George
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)
George
Desi e clar ca publicul la noi este in multe privinte prost crescut - a devenit un mic cosmar calatoria cu vagoane noi, atunci cand trenul stationeaza mult, pentru ca intotdeauna se gasesc ceva pustani idioti care sa deschida incontinuu usile ca sa fumeze, ceea ce genereaza un piuit greu de suportat - sa nu absolutizam aceasta chestiune atunci cand vorbim despre starea vagoanelor.
Nici pustii din Germania nu sunt atat de bine crescuti cum ne imaginam. Am fost socat (acum mai multa vreme) sa vad cati scandalagii si distrugatori pot exista in neamul ala nemtesc. Diferenta specifica este intretinerea vagoanelor, care la noi lipseste cu desavarsire, am impresia. La fel, lipsa oricarei sanctiuni, nimeni nu supravegheaza ce se intampla cu dotarile vagoanelor.
In mod special la aceasta serie, mi se pare ca materialele ieftine, proaste folosite la "modernizare" se vad la o posta si nu pot duce altceva decat la o ruina, in vreo 10 ani. Din pacate.
Pe de alta parte, am observat cu amuzament, asta vara cand am mers cu trenul in Italia, ca scaunele albastre sunt pur si simplu copiate de la italieni. Fara a fi cele mai comode.
Desi e clar ca publicul la noi este in multe privinte prost crescut - a devenit un mic cosmar calatoria cu vagoane noi, atunci cand trenul stationeaza mult, pentru ca intotdeauna se gasesc ceva pustani idioti care sa deschida incontinuu usile ca sa fumeze, ceea ce genereaza un piuit greu de suportat - sa nu absolutizam aceasta chestiune atunci cand vorbim despre starea vagoanelor.
Nici pustii din Germania nu sunt atat de bine crescuti cum ne imaginam. Am fost socat (acum mai multa vreme) sa vad cati scandalagii si distrugatori pot exista in neamul ala nemtesc. Diferenta specifica este intretinerea vagoanelor, care la noi lipseste cu desavarsire, am impresia. La fel, lipsa oricarei sanctiuni, nimeni nu supravegheaza ce se intampla cu dotarile vagoanelor.
In mod special la aceasta serie, mi se pare ca materialele ieftine, proaste folosite la "modernizare" se vad la o posta si nu pot duce altceva decat la o ruina, in vreo 10 ani. Din pacate.
Pe de alta parte, am observat cu amuzament, asta vara cand am mers cu trenul in Italia, ca scaunele albastre sunt pur si simplu copiate de la italieni. Fara a fi cele mai comode.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)
Dominatrix
George a pus punctul pe "i". In vest, oamenii sunt tot din carne si oase ca si noi, la fel de lenesi si indiferenti, dar restrictiile si sanctiunile ii fac mai sensibili la mediul inconjurator si la actiunile lor. Dupa cel putin 150 de ani de incasat amenzi si bastoane in cap si-au format si ei o conduita. Din pacate, in Romania nu s-a aplicat aceasta metodologie, decat pe termene scurte, si nu se aplica nici acum, din mai multe motive pe care nu are rost sa le detaliem aici. In ceea ce priveste calitatea "de mantuiala" a finisajelor la aceste vagoane, nu pot comenta "obiectiv" fiindca n-am mers niciodata cu ele, dar nu e nimic de mirare, fiindca asa e in tara lui "merge si asa". Ramane de vazut cate cai ferate vom mai avea peste 10 ani, asa ca de ce sa ne "complicam" cu treaba de calitate?
George a pus punctul pe "i". In vest, oamenii sunt tot din carne si oase ca si noi, la fel de lenesi si indiferenti, dar restrictiile si sanctiunile ii fac mai sensibili la mediul inconjurator si la actiunile lor. Dupa cel putin 150 de ani de incasat amenzi si bastoane in cap si-au format si ei o conduita. Din pacate, in Romania nu s-a aplicat aceasta metodologie, decat pe termene scurte, si nu se aplica nici acum, din mai multe motive pe care nu are rost sa le detaliem aici. In ceea ce priveste calitatea "de mantuiala" a finisajelor la aceste vagoane, nu pot comenta "obiectiv" fiindca n-am mers niciodata cu ele, dar nu e nimic de mirare, fiindca asa e in tara lui "merge si asa". Ramane de vazut cate cai ferate vom mai avea peste 10 ani, asa ca de ce sa ne "complicam" cu treaba de calitate?
- Leo
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)
Leo
Vagoanele nu au iesit rau, desi se putea si mai bine. Am observat si eu ca unele scaune deja sunt patate... Pacat...
Vagoanele nu au iesit rau, desi se putea si mai bine. Am observat si eu ca unele scaune deja sunt patate... Pacat...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)
Utilizator anonim
84-16 003
84-16 003
DSC_2877.JPG (380.12 KB; downloaded 10832 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)
Utilizator anonim
36-16 040
36-16 040
DSC_3548.JPG (400.58 KB; downloaded 10862 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)
Gabi23
26-16 100 în compunerea lui R3002 Braşov - Bucureşti.
26-16 100 în compunerea lui R3002 Braşov - Bucureşti.
50 53 26-16 100-5 - Bucureşti Nord - 25.06.2013.jpg (463.72 KB; downloaded 10749 times)
- autob368
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)
autob368
26-16 099
26-16 099
064.JPG (161.07 KB; downloaded 10458 times)
066.JPG (70.46 KB; downloaded 10442 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)
Gabi23
Au fost modernizate în aceste serii cel puţin 164 de vagoane etajate, împărţite astfel:
- 26-16 001>>>119
- 36-16 001>>>042
- 84-16 001>>>003
Au fost modernizate în aceste serii cel puţin 164 de vagoane etajate, împărţite astfel:
- 26-16 001>>>119
- 36-16 001>>>042
- 84-16 001>>>003
- stefan_br
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)
stefan_br
26-16 117-9 , apartine Rev. de vagoane Galati
26-16 117-9 , apartine Rev. de vagoane Galati
26-16 117-9.JPG (89.52 KB; downloaded 10409 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)
Robert24
36-16 039 in Bucuresti
36-16 039 in Bucuresti
36-16 039.jpg (284.87 KB; downloaded 10379 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)
Robert24
36-16 021 al Clujului
36-16 021 al Clujului
36-16 021.jpg (237.92 KB; downloaded 10362 times)
36-16 021 serie.jpg (218.17 KB; downloaded 10337 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)
Robert24
84-16 002 in compunerea lui R3006
84-16 002 in compunerea lui R3006
84-16 002.jpg (257.71 KB; downloaded 10139 times)
📖 Pagination options