MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Discuții diverse despre ramele de metrou

20 posts, 2298 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Discuții diverse despre ramele de metrou csl29

thatspongy wrote here:
Nici macar o luna nu a trecut de cand VS01 a fost garat pe aceasta linie, si deja i-au facut graffiti...



Dacă vs01 a fost vandalizat după câteva zile de stat afara ce pretenții sa mai avem la BM4 :))) sper totuși sa se facă ceva în acest sens

 


Re: Rame IVA pentru intervenții idk_vlad

BM4-urile se curăță ușor de grafitti pentru că au caroserie de inox.

 


Re: Rame IVA pentru intervenții punmeister

Da, caroseria de inox ajuta. Bine ca n-a tinut contestatia de la Stadler de acum 5 ani cand vroiau neaparat din aluminiu.

You know, acelasi aluminiu folosit pe ramele JK pentru Berlin ce au venit pline de graffiti de la Stadler Velten pana la Grunewald.

 


Re: Discuții diverse despre ramele de metrou shoppy

La cum se tot cearta Metrorex si Alstom, nu m-ar mira ca Metrorex sa taie intentionat costurile pentru securitatea ramelor IVA ca sa fie mai ieftin, costurile pentru curatarea lor evident ca sunt taiate de multi ani.

 


Re: Discuții diverse despre ramele de metrou subway guru

Și ce ar rezolva?

 


Re: Discuții diverse despre ramele de metrou shoppy

In primul rand economisesc bani, in al doilea rand la momentul inlocurii IVA cu altceva invariabil opozitia va sari ca sunt hoti, incompetenti, ca irosesc banii ca defapt decizia inlocuirii este gresita, ca defapt trebuiau modernizate IVA, ca uite ca Praga a modernizat Tatra si Spania a modernizat nustiuce, dar daca tu reusesti sa faci calatorii sa urasca ramele IVA atunci aceste critici nu vor fi bagate in seama, este o tactica care s-a mai folosit de multe ori in trecut in transportul public de la noi.
(Nu spun ca IVA nu trebuiesc inlocuite dar discutia este una tehnica/economica, nu este corect sa calatorim in vagoane mazgalite si cu ferestre netransparente ca niste incompetenti nu pot argumenta o decizie tehnica.)

 


Re: Trenurile Bombardier Movia 346 (BM2/BM21) Luca M.

thatspongy wrote here:
Sincer să fiu, aceste trenuri sunt mult mai confortabile și mai spațioase.
Ar fi o idee bună să fie un BM21 în circulație pe Magistrala 2, în cursul săptămânii, iar în fiecare săptămână să fie schimbată rama cu alta.

Motivul nu e valid. Vrei doar sa mergi cu Bombardier pe M2.

 


Re: Trenurile Bombardier Movia 346 (BM2/BM21) Mihai Neagu

Eu sunt de-acord cu p.d.v. al lui @thatspongy . Daca vreti sa va argumentez, n-am decat.

 


Re: Trenurile Bombardier Movia 346 (BM2/BM21) Luca M.

Si eu sunt de acord. Vreau IVA pe M1.

Nu are niciun sens sa pui Bonbardiere pe M2 daca nu e nevoie si mai ales nu are sens sa “schimbi rama in fiecare saptamana”.

 


Re: Trenurile Bombardier Movia 346 (BM2/BM21) citaro4775

Personal sunt si eu de acord cu colegul “thatspongy”, din punct de vedere al confortului si al capacitatii, in comparatie cu trenurile CAF, trenurile Bombardier Movia mi se par mult mai ok, totodata pe langa faptul ca sunt mai silentioase decat acestea, asadar acest criteriu nu inseamna neaparat un moft ca acesta doreste sa le vada specific pe aceasta magistrala. Este vorba de M2 totusi, unde din punct de vedere al sistemului de automatizare, ambele tipuri de trenuri sunt compatibile (daca era vorba de M4 de exemplu, era alta discutie), spre deosebire de M1 unde indusii nu mai exista, astfel trenurile IVA nu mai sunt compatibile sa circule pe aceasta magistrala. In concluzie, in limita materialului rulant disponibil, ideea colegului nu mi se pare una rea.

 


Re: Trenurile Bombardier Movia 346 (BM2/BM21) punmeister

totodata pe langa faptul ca sunt mai silentioase decat acestea


Asta pentru ca la CAF designul geamurilor rabatabile este unul prost. Nu se inchid deloc ermetic, motiv pentru care este mai zgomotos.

 


Re: Trenurile Bombardier Movia 346 (BM2/BM21) Luca M.

Ati insirat doar dorinte de spotteri… va pot zice si eu tot ce doresc, am si eu idei.

Utilizarea Bombardierelor pe M2 nu are sens decat daca este vreun CAF indisponibil.
Ati putea totusi sa ganditi clar si sa realizati ca, if anything, Bombardierele ofera un pic mai putine chestii la interior pentru pasager fata de un CAF. Si o sa vi-l spun pe primul, cel mai usor de observat: lipsa barelor de sustinere. Un Bombardier nu are atat de multe cat are un CAF. Daca ati fi mers azi pe M1 cu mine la ora 14:00 cand s-a asteptat 15 minute intre doua trenuri si s-a umplut peronul de oameni si ati fi stat inghesuiti in metroul ala si ati fi cazut peste ceilalti pasageri, din cauza ca nu aveai de ce sa te tii, ati intelege.

In plus, sa incepi sa bagi acum Bombardiere pe M2 doar de dragul de a avea Bombardiere inseamna ca aduci iar pe M3 Ivele, de care s-a mai scapat cat de cat in ultima perioada.

Totusi sunt curios de motivele lui “thatspongy”, motive pentru care Bombardierele sunt mai bune decat CAF-urile pe M2. Altceva in afara de confortabile si spatioase. Si poate totusi se explica de ce trebuie schimbata rama saptamanal. Sau nu stiu, poate ideea o fi sa avem Bombardier pe M2 si Caf pe M1, cine mai poate sa stie.
thatspongy wrote here:
iar în fiecare săptămână să fie schimbată rama cu alta.

 


Re: Trenurile Bombardier Movia 346 (BM2/BM21) thatspongy

Înțeleg că ideea de a schimba ramele săptămânal sună neobișnuit sau poate părea inutilă la prima vedere.
Schimbarea săptămânală a ramei ar putea fi o oportunitate de a diversifica materialul rulant și de a testa eficiența trenurilor în diferite condiții. (De exemplu, miercurea trecută, la plecare din Tudor Arghezi, se anunța Piața Muncii în loc de Berceni!)

La plecare din statia Tudor Arghezi, se anunta "Piata Muncii" in loc de Berceni.
image_2024-12-21_004412679.png (852.61 KB; downloaded 699 times)


Fie că sunt spotter sau pur și simplu un pasionat, nu are nicio treabă cu dorința pasionaților de a merge cu un Bombardier pe Magistrala 2. Ești liber să îți spui ideile cu CAF-uri pe M1 sau IVA înapoi pe M3. Eu nu mă bag.
Și prin 2021 se discuta pe forum ce rame Bombardier veneau pe M2.

 


Re: Trenurile Bombardier Movia 346 (BM2/BM21) BodoMinea

Pentru operatorul de transport, oricare ar fi el, nu există "diversificarea materialului rulant" sau "testarea eficienței trenurilor" în serviciu comercial la vehicule care au ani buni de exploatare. Li se cunosc caracteristicile dinamice și organizarea circulației lor se face cu cât mai puține schimbări între magistrale pentru că orice schimbare necesită personal cu ore de lucru suplimentare, consum de energie suplimentar, etc.

Eu nu știu de ce se discută despre acest aspect. Important e să fie cât mai multe trenuri la traseu astfel încât să se asigure un interval de succedare adecvat fluxului de pasageri și să fie compatibile cu sistemul de automatizare al magistralei cu pricina ca să nu se circule la "cale liberă" și numai în frâne puse manual. Restul sunt preferințe și dorințe personale care nu se vor aplica vreodată de dragul schimbării unui număr și al unui nume care apare în poze - așa și eu poate prefer trenurile Bombardier pentru că e aerul mai respirabil în ele, dar în realitate e un serviciu de transport și în ce vine, în aia de urci. Iar dacă se schimbă între ele trenurile la un anumit interval este strict o consecință a facilităților de mentenanță existente în diferitele depouri și calendarul reparațiilor.

Altfel, dacă apar deficiențe (eg. anunțarea greșită a stației sau chiar faptul că acel tren e mâzgălit într-un mod foarte inestetic în interior), ele nu se rezolvă doar prin postarea pe forum, ci și cu o reclamație trimisă către Metrorex (de exemplu pe mail).

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2460 forum members have written 437344 posts in 5461 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use