Topic: Redesign Bucur LF (2020)
212 posts, 9336 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Redesign Bucur LF (2020)
Utilizator anonim
Iata ca STB a lansat licitația ce prevede refacerea designului tramvaiului Bucur LF, dupa cum am mai anuntat pe aici, noua serie va fi diferita ca mod de constructie, totul fiind modular si pre-fabricat, iar elementele caroseriei vor fi doar sudate la URAC, aceasta fiind comandata ca kit de la producători de mase metalice.
Anuntul pe SEAP - https://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/no ... 00067711
STB SA investește 6 milioane de euro în proiectul de design și construcția unei noi generații de tramvai Bucur LF
STB SA a lansat licitația pentru „AMENAJARE INTERIOARA SI EXTERIOARA TRAMVAIE BUCUR LF-CA (Amenajare interioara si exterioara tramvai Bucur LF - CA, si Servicii de proiectare specializata :proiectare design; matrite, SDV PAFS; proiectare de executie; SDV parbrize; asistenta montaj prototip) conform caietului de sarcini. Contractul se va executa in doua etape aferente anilor 2019 si 2020”, contract în valoare de 6,6 milioane de euro și o durată de derulare de 24 de luni. Ofertele pot fi depuse până la data de 09.09.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 09.12.2019. STB SA deține în prezent 16 tramvaie Bucur LF, proiectate și construite exclusiv în cadrul fostei RATB, pentru care se dorește schimbarea designului și modernizarea/simplificarea procesului de construcție și a rezultatului final.
Astfel, STB SA angajează o companie specializată care să realizeze noul design interior și exterior al tramvaiului Bucur LF CA, care apoi să fie predat către STB SA cu drept exclusiv, înregistrat la OSIM, livrând inclusiv matrițele și proiectele tehnice ale componentelor. Prototipul noului tramvai va fi de asemenea construit, asamblat și testat împreună cu prestatorul. Noua construcție va fi realizată modular, cu detalii bine definite și ușor de înlocuit și obținut în caz de avarii, în timp ce toate materialele vor fi rezistente la coroziune și dedicate acestui tip de vehicul feroviar. Mai mult, noile tramvaie vor fi dotate la exterior cu rame pentru reclame, asemeni celor montate pe autobuzele Otokar. Vor fi asigurate semnalizatoare luminoase și reflectorizante, spații pentru bagaje și persoane cu dizabilități, bare din inox sau vopsite și materiale interioare anti-vandalism. Capacitatea va fi de minim 220 călători, din care 40 pe scaune. Toate materialele și subansamblele vor fi garantate minim 8 ani fără intervenții. Farurile și sistemele de iluminat vor fi cu LED și pentru toate serviciile auxiliare vor fi utilizate sisteme economice. Tramvaiele vor fi dotate din construcție cu aer condiționat atât în salon cât și în cabina manipulantului.
https://mobilitate.eu/stbsa-design-bucurlf-2020/
Iata ca STB a lansat licitația ce prevede refacerea designului tramvaiului Bucur LF, dupa cum am mai anuntat pe aici, noua serie va fi diferita ca mod de constructie, totul fiind modular si pre-fabricat, iar elementele caroseriei vor fi doar sudate la URAC, aceasta fiind comandata ca kit de la producători de mase metalice.
Anuntul pe SEAP - https://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/no ... 00067711
STB SA investește 6 milioane de euro în proiectul de design și construcția unei noi generații de tramvai Bucur LF
STB SA a lansat licitația pentru „AMENAJARE INTERIOARA SI EXTERIOARA TRAMVAIE BUCUR LF-CA (Amenajare interioara si exterioara tramvai Bucur LF - CA, si Servicii de proiectare specializata :proiectare design; matrite, SDV PAFS; proiectare de executie; SDV parbrize; asistenta montaj prototip) conform caietului de sarcini. Contractul se va executa in doua etape aferente anilor 2019 si 2020”, contract în valoare de 6,6 milioane de euro și o durată de derulare de 24 de luni. Ofertele pot fi depuse până la data de 09.09.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 09.12.2019. STB SA deține în prezent 16 tramvaie Bucur LF, proiectate și construite exclusiv în cadrul fostei RATB, pentru care se dorește schimbarea designului și modernizarea/simplificarea procesului de construcție și a rezultatului final.
Astfel, STB SA angajează o companie specializată care să realizeze noul design interior și exterior al tramvaiului Bucur LF CA, care apoi să fie predat către STB SA cu drept exclusiv, înregistrat la OSIM, livrând inclusiv matrițele și proiectele tehnice ale componentelor. Prototipul noului tramvai va fi de asemenea construit, asamblat și testat împreună cu prestatorul. Noua construcție va fi realizată modular, cu detalii bine definite și ușor de înlocuit și obținut în caz de avarii, în timp ce toate materialele vor fi rezistente la coroziune și dedicate acestui tip de vehicul feroviar. Mai mult, noile tramvaie vor fi dotate la exterior cu rame pentru reclame, asemeni celor montate pe autobuzele Otokar. Vor fi asigurate semnalizatoare luminoase și reflectorizante, spații pentru bagaje și persoane cu dizabilități, bare din inox sau vopsite și materiale interioare anti-vandalism. Capacitatea va fi de minim 220 călători, din care 40 pe scaune. Toate materialele și subansamblele vor fi garantate minim 8 ani fără intervenții. Farurile și sistemele de iluminat vor fi cu LED și pentru toate serviciile auxiliare vor fi utilizate sisteme economice. Tramvaiele vor fi dotate din construcție cu aer condiționat atât în salon cât și în cabina manipulantului.
https://mobilitate.eu/stbsa-design-bucurlf-2020/
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (seria 2020)
ByOnu
Pentru a investi 6.6 mil. EUR in acest serviciu, bani cu care ai putea cumpara 2-3 tramvaie noi, trebuie sa produci macar vreo 20 ca sa renteze. Daca cumva cumparam acest patent si nu facem nimic cu el.. vom fi cei mai prosti din curtea scolii.
Sa inteleg ca fiind modular nu conteaza lungimea in proiectare, nu? Cu aceleasi module vor putea face diferite game de lungime. Totusi, cum de nu este specificata o gama de lungime, dar specifica o capacitate de 220 calotori, dintre care 40 pe scaun?
Pentru a investi 6.6 mil. EUR in acest serviciu, bani cu care ai putea cumpara 2-3 tramvaie noi, trebuie sa produci macar vreo 20 ca sa renteze. Daca cumva cumparam acest patent si nu facem nimic cu el.. vom fi cei mai prosti din curtea scolii.
Sa inteleg ca fiind modular nu conteaza lungimea in proiectare, nu? Cu aceleasi module vor putea face diferite game de lungime. Totusi, cum de nu este specificata o gama de lungime, dar specifica o capacitate de 220 calotori, dintre care 40 pe scaun?
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (seria 2020)
punmeister
Fiind modular pot face diferite game de lungime si pot adauga mai multe module in viitor.
Pai la aceasta capacitate ar veni cam 32 de metri, in genul Skoda ForCity Plus.
Fiind modular pot face diferite game de lungime si pot adauga mai multe module in viitor.
ByOnu wrote:
Totusi, cum de nu este specificata o gama de lungime, dar specifica o capacitate de 220 calotori, dintre care 40 pe scaun?
Pai la aceasta capacitate ar veni cam 32 de metri, in genul Skoda ForCity Plus.
photo-ct-2063-1200-.jpg (446.25 KB; downloaded 7667 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (seria 2020)
Utilizator anonim
Cam asta e ce lipsea, ca toata tractiunea o au, motorizarea, franarea o au, caroseria o au, deja au facut proiect de kit care vine gata de sudat. Mai ramasese designul pe care ei il fac la URAC, dar trebuia adaptat pentru aerul conditionat si o constructie mai rapida. Ei indoiau si taiau „manual” toata tabla aia din interior. Ca sa faci de exemplu 30 pe an, trebuie redusa la minim manufactura.
Cam asta e ce lipsea, ca toata tractiunea o au, motorizarea, franarea o au, caroseria o au, deja au facut proiect de kit care vine gata de sudat. Mai ramasese designul pe care ei il fac la URAC, dar trebuia adaptat pentru aerul conditionat si o constructie mai rapida. Ei indoiau si taiau „manual” toata tabla aia din interior. Ca sa faci de exemplu 30 pe an, trebuie redusa la minim manufactura.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (seria 2020)
Utilizator anonim
Da, au proiectul de Bucur LF CA 41, in 2014 am realizat si o macheta pentru cei de la RATB-URAC si aveau inclusiv noul design pentru el, dar problema era ca inca nu stiau cum sa faca o matrita, designul era foarte asemanator cu Alstom Citadis din Dublin. Inclusiv eu nu am putut sa il fac, inca nu era printarea 3D accesibila atunci
punmeister wrote:
Fiind modular pot face diferite game de lungime si pot adauga mai multe module in viitor.
Da, au proiectul de Bucur LF CA 41, in 2014 am realizat si o macheta pentru cei de la RATB-URAC si aveau inclusiv noul design pentru el, dar problema era ca inca nu stiau cum sa faca o matrita, designul era foarte asemanator cu Alstom Citadis din Dublin. Inclusiv eu nu am putut sa il fac, inca nu era printarea 3D accesibila atunci
DSC_2197.JPG (222.25 KB; downloaded 7938 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (seria 2020)
Utilizator anonim
E la 6,5 calatori pe m2. Adica full. Modelul se bazeaza pe schema constructiva actuala.
ByOnu wrote:
dar specifica o capacitate de 220 calotori, dintre care 40 pe scaun?
E la 6,5 calatori pe m2. Adica full. Modelul se bazeaza pe schema constructiva actuala.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (seria 2020)
Costin
Modular adica au refacut si conceptul de tractiune, sau e modular doar cat permit doua boghiuri motoare de V3A montate in capete?...
Modular adica au refacut si conceptul de tractiune, sau e modular doar cat permit doua boghiuri motoare de V3A montate in capete?...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (seria 2020)
Utilizator anonim
Cat permit motoarele. Pentru eficienta se poate face boghiu bi-motor.
Cat permit motoarele. Pentru eficienta se poate face boghiu bi-motor.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (seria 2020)
punmeister
La 2x240kW CA ar trebui sa fie suficient pentru un Bucur LF de 32-33 de metri.
La 2x240kW CA ar trebui sa fie suficient pentru un Bucur LF de 32-33 de metri.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (seria 2020)
Utilizator anonim
Da, dar conteaza si cat forteaza reductorul ala, pentru a reduce riscul de impilare. Vedem frecvent vagoane impilate, fiind cea mai nasoala problema ca trebuie ridicat, urcat pe role, totul la fata locului, dureaza...
Da, dar conteaza si cat forteaza reductorul ala, pentru a reduce riscul de impilare. Vedem frecvent vagoane impilate, fiind cea mai nasoala problema ca trebuie ridicat, urcat pe role, totul la fata locului, dureaza...
- Albert
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (seria 2020)
Albert
Păcat ca tot se încăpățânează sa nu îl facă full LF, chiar și pe boghiuri pivotante. Și s-ar fi putut face. Cumpărau boghiurule de la un producător de top și aia era. Doar îl asamblau.
Păcat ca tot se încăpățânează sa nu îl facă full LF, chiar și pe boghiuri pivotante. Și s-ar fi putut face. Cumpărau boghiurule de la un producător de top și aia era. Doar îl asamblau.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (seria 2020)
punmeister
Aia nu e o problema, ca sunt destui producatori care nu fac 100% LF.
Aia nu e o problema, ca sunt destui producatori care nu fac 100% LF.
- Albert
-
Posted:
-
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (seria 2020)
Nenea_titi
Hopa! Se pregătesc de eventuala anulare a licitației?
Sigur au de gând să folosească matusalemicul boghiu de V3A, URAC îl cunoaște deja pe de rost. Și poate asta nu m-ar deranja așa tare, mai rea este ușa aia din spate, care este efectiv inutilă.
Boghiul bimotor este cel de la Tatre. Oricum dacă vor cu boghiuri pivotante, cel de V3A e cam singura soluție. Ar putea să îl facă full lf mai ieftin dar fără pivotante. O altă treabă este că sunt tramvaie lf care au absolut toate roțile motoare, au pe fiecare roată câte un motor. 240 KW nu este cam prea mult pentru boghiul de V3A? Și să stai să modifici un boghiu și așa vechi, e inutil. Un boghiu pivotant pentru full lf, se poate face, folosind 4 motoare/roată la un boghiu cu 4 roți. Soluția am văzut-o la un tramvai prin Italia. Acolo, în mod ciudat am văzut tramvaie stil BLF, dar au... 30 ani.
Oricum e bine că se reia proiectul, dar sper la o îmbunătățire a calității și fiabilității. Că dacă vor sta la fel ca V3A...aaa, din start să le prevadă cu A/C.
Hopa! Se pregătesc de eventuala anulare a licitației?
Sigur au de gând să folosească matusalemicul boghiu de V3A, URAC îl cunoaște deja pe de rost. Și poate asta nu m-ar deranja așa tare, mai rea este ușa aia din spate, care este efectiv inutilă.
Boghiul bimotor este cel de la Tatre. Oricum dacă vor cu boghiuri pivotante, cel de V3A e cam singura soluție. Ar putea să îl facă full lf mai ieftin dar fără pivotante. O altă treabă este că sunt tramvaie lf care au absolut toate roțile motoare, au pe fiecare roată câte un motor. 240 KW nu este cam prea mult pentru boghiul de V3A? Și să stai să modifici un boghiu și așa vechi, e inutil. Un boghiu pivotant pentru full lf, se poate face, folosind 4 motoare/roată la un boghiu cu 4 roți. Soluția am văzut-o la un tramvai prin Italia. Acolo, în mod ciudat am văzut tramvaie stil BLF, dar au... 30 ani.
Oricum e bine că se reia proiectul, dar sper la o îmbunătățire a calității și fiabilității. Că dacă vor sta la fel ca V3A...aaa, din start să le prevadă cu A/C.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Iniţiative nematerializate de achiziţie, construcţie sau modernizare vehicule
•
Choose destination