Topic: Pick-up Dacia concepție noua
8 posts, 1342 views- MDJ
-
Posted:
-
Pick-up Dacia concepție noua
MDJ
Se pare că în perioada anilor 90 (cel mai probabil 1990-1995) CESAR Mioveni (secția prototip a Dacia) lucra la proiectarea unei noi camionete pe un șasiu nou, motor nou (un 1.6 16v benzina derivat din cele care aveau axul cu came in chiulasa ce erau montate in special pe primele 1325 Liberta din perioada 1991-1994) și o caroserie noua care după cum se observă seamănă cu ceva camioneta Ford sau Toyota din aceea perioada. Oare o fi păstrată în continuare de uzina in garajul B60 de pe platforma Dacia Mioveni așa cum se observă în fotografia cu D33-ul. Exista legende cum că șasiul de concepție Dacia este realizat după cel al ARO-ului 24. Orice informație despre acest proiect este binevenita
Se pare că în perioada anilor 90 (cel mai probabil 1990-1995) CESAR Mioveni (secția prototip a Dacia) lucra la proiectarea unei noi camionete pe un șasiu nou, motor nou (un 1.6 16v benzina derivat din cele care aveau axul cu came in chiulasa ce erau montate in special pe primele 1325 Liberta din perioada 1991-1994) și o caroserie noua care după cum se observă seamănă cu ceva camioneta Ford sau Toyota din aceea perioada. Oare o fi păstrată în continuare de uzina in garajul B60 de pe platforma Dacia Mioveni așa cum se observă în fotografia cu D33-ul. Exista legende cum că șasiul de concepție Dacia este realizat după cel al ARO-ului 24. Orice informație despre acest proiect este binevenita
Ultima poza in care se observă că acea camioneta este inca in posesia Dacia. Posibil sa mai existe deoarece poza aceasta cu D33 a fost făcută în 2008
dacia_d33_str1.jpg (44.17 KB; downloaded 1394 times)
Partea frontala a unui presupus prototip, care a apărut în documentarul realizat la CESAR in vara lui 1994(sursa: documentar CESAR 1994)
Prototip Dacia Pick-up.jpg (46.48 KB; downloaded 1394 times)
Macheta camioanetei la scara 1:5 in colțul din stânga jos(sursa: documentar CESAR 1994)
MACHETE DACIA.jpg (23.95 KB; downloaded 1394 times)
Un articol din '92 despre proiectele CESAR-ului in care se menționează despre camioneta(sursa: ARO4x4 forum)
Screenshot_20230901-134024_Chrome.png (1.7 MB; downloaded 1394 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Pick-up Dacia concepție noua
ADK
Pentru anii '90 era un motor cam fițos 1.6 pe 16 valve făcut de Dacia, deși tot l-au realizat începând cu 2005 pe unele Loganuri (însă în anii '90 cred că era o inspirație după Cielo/Espero, nu mă așteptam Liberta să fi avut acest motor).
Nu se zicea că ultimul D33 a fost tăiat parcă în jurul lui 2015? Sau e posibil din cele avute pe persoană fizică, nu din ce a păstrat fabrica (m-a făcut curios acest model), deși mai sunt prototipuri ce nu se știe ce s-a întâmplat cu ele (una mai era o Dacie Sport de raliu, destul de modificată pe spate, ceva cu 87 parcă).
Pentru anii '90 era un motor cam fițos 1.6 pe 16 valve făcut de Dacia, deși tot l-au realizat începând cu 2005 pe unele Loganuri (însă în anii '90 cred că era o inspirație după Cielo/Espero, nu mă așteptam Liberta să fi avut acest motor).
Nu se zicea că ultimul D33 a fost tăiat parcă în jurul lui 2015? Sau e posibil din cele avute pe persoană fizică, nu din ce a păstrat fabrica (m-a făcut curios acest model), deși mai sunt prototipuri ce nu se știe ce s-a întâmplat cu ele (una mai era o Dacie Sport de raliu, destul de modificată pe spate, ceva cu 87 parcă).
- MDJ
-
Posted:
-
Re: Pick-up Dacia concepție noua
MDJ
D33 din cate știu încă mai există, nu a fost vândut către niciun angajat (deoarece exista doar o macheta din rășină la scara naturala și macheta este folosita doar pentru matrițe, probabil de ce zici s-ar putea sa fie extase care nu a fost prototip ci un exemplar unicat făcut de un tinichigiu a uzinei pentru un director dinaintea lui Domnul Stroe, extase-ul a ajuns la remat in 2009 cand au început lucrări de asfaltare pe strada unde se afla ghetto tuning in București). Da a existat un motor 1.6 16v (prototip de 1.6 8v de pe liberta care avea chiuloasă care sa suporte 2 arbori cu came) care a fost făcut înainte de venirea Renault, pe un bloc de 1.6 OHV de nova cu carburator dublucorp. Ultima poza in care apare D33 a fost făcută în noiembrie 2015
ADK wrote here:
Pentru anii '90 era un motor cam fițos 1.6 pe 16 valve făcut de Dacia, deși tot l-au realizat începând cu 2005 pe unele Loganuri (însă în anii '90 cred că era o inspirație după Cielo/Espero, nu mă așteptam Liberta să fi avut acest motor).
Nu se zicea că ultimul D33 a fost tăiat parcă în jurul lui 2015? Sau e posibil din cele avute pe persoană fizică, nu din ce a păstrat fabrica (m-a făcut curios acest model), deși mai sunt prototipuri ce nu se știe ce s-a întâmplat cu ele (una mai era o Dacie Sport de raliu, destul de modificată pe spate, ceva cu 87 parcă).
D33 din cate știu încă mai există, nu a fost vândut către niciun angajat (deoarece exista doar o macheta din rășină la scara naturala și macheta este folosita doar pentru matrițe, probabil de ce zici s-ar putea sa fie extase care nu a fost prototip ci un exemplar unicat făcut de un tinichigiu a uzinei pentru un director dinaintea lui Domnul Stroe, extase-ul a ajuns la remat in 2009 cand au început lucrări de asfaltare pe strada unde se afla ghetto tuning in București). Da a existat un motor 1.6 16v (prototip de 1.6 8v de pe liberta care avea chiuloasă care sa suporte 2 arbori cu came) care a fost făcut înainte de venirea Renault, pe un bloc de 1.6 OHV de nova cu carburator dublucorp. Ultima poza in care apare D33 a fost făcută în noiembrie 2015
O nova (supernova ) grupa h a uzinei cu motor 1.9 de 300cp in care se pot observa niste prototipuri (de notat Dacia nova 1985) iar in colțul de stânga jos se vede botul lui D33
Dacia Supernova 300CP & Dacia D33.jpg (95.21 KB; downloaded 1352 times)
- MDJ
-
Posted:
-
Re: Pick-up Dacia concepție noua
MDJ
Așa cum am menționat ceva mai devreme avem nevoie de câteva informații legate de starea prototipului acesta cât și a celorlalte pe care uzina le deține într-un garaj(știu care dar nu voi spune public aici, exista un topic pe DaciaClub scris de mine despre Dacia Star unde este menționat garajul). Legat de acest prototip nu se știu prea multe cu excepția faptului că utilizează un motor derivat din cele montate intr-o perioadă relativ scurtă pe Dacia liberta și are tracțiune pe spate dar poze/informații mai recente nu avem din păcate (singura cunoștință a mea de care știu că a fost inginer la un CESAR a lucrat la CESAR-ul de la ARO ci nu de la Mioveni așa că nu pot obține informații suplimentare legate de acesta)
Așa cum am menționat ceva mai devreme avem nevoie de câteva informații legate de starea prototipului acesta cât și a celorlalte pe care uzina le deține într-un garaj(știu care dar nu voi spune public aici, exista un topic pe DaciaClub scris de mine despre Dacia Star unde este menționat garajul). Legat de acest prototip nu se știu prea multe cu excepția faptului că utilizează un motor derivat din cele montate intr-o perioadă relativ scurtă pe Dacia liberta și are tracțiune pe spate dar poze/informații mai recente nu avem din păcate (singura cunoștință a mea de care știu că a fost inginer la un CESAR a lucrat la CESAR-ul de la ARO ci nu de la Mioveni așa că nu pot obține informații suplimentare legate de acesta)
- 1689
-
Posted:
-
Re: Pick-up Dacia concepție noua
1689
Din sursa sigura (cred c-am mai scris despre asta in trecut), undeva pe la inceputul anilor ‘80 s-a testat si un motor Diesel pe 1300…
Din pacate nu am cum sa mai aflu detalii despre specificatiile acelui motor, insa ceea ce mi s-a spus este ca ansambul punte fata pur si simplu s-a dezintegrat de la vibratii pe bancul de probe si proiectul a fost abandonat pina la aparitia Pick-up-ului cu motor 1.9D in 1996(?).
Din sursa sigura (cred c-am mai scris despre asta in trecut), undeva pe la inceputul anilor ‘80 s-a testat si un motor Diesel pe 1300…
Din pacate nu am cum sa mai aflu detalii despre specificatiile acelui motor, insa ceea ce mi s-a spus este ca ansambul punte fata pur si simplu s-a dezintegrat de la vibratii pe bancul de probe si proiectul a fost abandonat pina la aparitia Pick-up-ului cu motor 1.9D in 1996(?).
- ADK
-
Posted:
-
Re: Pick-up Dacia concepție noua
ADK
1.6D știam pe pick-up-urile cu stopurile așezate vertical, pare-mi-se până prin 2001(? sunt acele mașini cu jante de CN2-3, cu 3 prezoane, însă cu anvelope mai mari), ulterior au apărut 1.9D-urile cu jante pe R15, cu 5 prezoane, aer condiționat și stopurile sub benă, așezate orizontal.
1.6D știam pe pick-up-urile cu stopurile așezate vertical, pare-mi-se până prin 2001(? sunt acele mașini cu jante de CN2-3, cu 3 prezoane, însă cu anvelope mai mari), ulterior au apărut 1.9D-urile cu jante pe R15, cu 5 prezoane, aer condiționat și stopurile sub benă, așezate orizontal.
- MDJ
-
Posted:
-
Re: Pick-up Dacia concepție noua
MDJ
Aer condiționat era doar pe papucul 1.6 benzina (practic același motor montat pe nova cu in injecție) care la baza este concepție romanesca dar el se trage și din actualele cleon fonte uri montate pe Renault-urile vechi (r12,R18,r25,r19,11,r9,etc), acea serie de motoare a fost de scurtă durată iar acel 1.6 16v este doar un prototip, nu un motor de serie, motorul de serie de care am zis că a fost montat pe liberta este un 1.6 dezvoltat din cele montate pe papuc și nova dar modificat să aibă axul cu came in chiulasa
Aer condiționat era doar pe papucul 1.6 benzina (practic același motor montat pe nova cu in injecție) care la baza este concepție romanesca dar el se trage și din actualele cleon fonte uri montate pe Renault-urile vechi (r12,R18,r25,r19,11,r9,etc), acea serie de motoare a fost de scurtă durată iar acel 1.6 16v este doar un prototip, nu un motor de serie, motorul de serie de care am zis că a fost montat pe liberta este un 1.6 dezvoltat din cele montate pe papuc și nova dar modificat să aibă axul cu came in chiulasa
185359419_1229123117538617_1912116887983867609_n.jpg (79.66 KB; downloaded 1198 times)
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Pick-up Dacia concepție noua
Dristorul Nr.3
Am incercat si eu sa aduc in discutie acest model de pick-up pe diverse forumuri/retele de socializare. Ba chiar am vorbit si cu unul
din designerii de la ICSITA/CESAR filiala Colibasi. Unii stiu, altii nu....Iar cei care se stiu se feresc ca dracu' de tamaie sa spuna ceva, desi nu cred ca prototipurile pre-1999 mai valoreaza ceva pentru Renault...
Cert este ca au fost mai multe modele sc. 1:1 ale acestui pick-up, iar din ce stiu si eu masina albastra este doar o macheta. Daca va uitati atent, ea nu are pavilion.
@ADK , D33 a fost numai una singura, realizata de institutul IDEA Torino in Italia. Asta in 1997! IDEA Torino a lucrat ulterior cu Dacia dupa preluarea Renault, la modelul SOLENZA. (actulizarea platformei R52x - Nova). Personal nu cunosc daca D33-ul este macheta statica sau prototip functional. Circulau, zvonuri ce-i drept, niste informatii cum ca partea romana trebuia sa lucreze la partea mecanica a D33-ului in timp ce Italienii se ocupau de design.
Cat despre ce zice @MDJ , "garajul" unde sunt tinute aceste masini, inclusiv Nova Break pe care am postat-o este defapt o parte din cladirea CESAR-ului de pe platforma Dacia (poarta 9 - pentru cunoscatori ). Si din ce am inteles ar mai fi si o sectie prototip unde se tin ultimele noutati (Bigster-u, Prototipurile de Logan,Duster s.a.m.d) in alta parte a uzinei. In cea de a doua locatie mentionata de mine se afla si ultimul 1310 break cu doar 000015km in bord.
Totodata, articolul de la sfarsitul primului mesaj al acestui topic nu este din 1992, ci din 1988. Este defapt un extras din revista ,,Autoturism''. Dupa 1990 s-a abandonat acest model de pick-up, iar motorul 1.6 de inspiratie VW a fost montat foarte putin pe Daciile 1310 si 1325 in perioada 1991-1992. Masinile respective au ajuns sa aiba motorul inlocuit cu unul clasic datorita faptului ca se grabisera cu punerea lui in fabricatie si pana la urma nu a mai fost fezabil pentru vanzare. Am mai scris despre acest motor aici pe forum.
Am incercat si eu sa aduc in discutie acest model de pick-up pe diverse forumuri/retele de socializare. Ba chiar am vorbit si cu unul
din designerii de la ICSITA/CESAR filiala Colibasi. Unii stiu, altii nu....Iar cei care se stiu se feresc ca dracu' de tamaie sa spuna ceva, desi nu cred ca prototipurile pre-1999 mai valoreaza ceva pentru Renault...
Cert este ca au fost mai multe modele sc. 1:1 ale acestui pick-up, iar din ce stiu si eu masina albastra este doar o macheta. Daca va uitati atent, ea nu are pavilion.
Nu se zicea că ultimul D33 a fost tăiat parcă în jurul lui 2015? Sau e posibil din cele avute pe persoană fizică, nu din ce a păstrat fabrica (m-a făcut curios acest model), deși mai sunt prototipuri ce nu se știe ce s-a întâmplat cu ele (una mai era o Dacie Sport de raliu, destul de modificată pe spate, ceva cu 87 parcă).
@ADK , D33 a fost numai una singura, realizata de institutul IDEA Torino in Italia. Asta in 1997! IDEA Torino a lucrat ulterior cu Dacia dupa preluarea Renault, la modelul SOLENZA. (actulizarea platformei R52x - Nova). Personal nu cunosc daca D33-ul este macheta statica sau prototip functional. Circulau, zvonuri ce-i drept, niste informatii cum ca partea romana trebuia sa lucreze la partea mecanica a D33-ului in timp ce Italienii se ocupau de design.
Cat despre ce zice @MDJ , "garajul" unde sunt tinute aceste masini, inclusiv Nova Break pe care am postat-o este defapt o parte din cladirea CESAR-ului de pe platforma Dacia (poarta 9 - pentru cunoscatori ). Si din ce am inteles ar mai fi si o sectie prototip unde se tin ultimele noutati (Bigster-u, Prototipurile de Logan,Duster s.a.m.d) in alta parte a uzinei. In cea de a doua locatie mentionata de mine se afla si ultimul 1310 break cu doar 000015km in bord.
Totodata, articolul de la sfarsitul primului mesaj al acestui topic nu este din 1992, ci din 1988. Este defapt un extras din revista ,,Autoturism''. Dupa 1990 s-a abandonat acest model de pick-up, iar motorul 1.6 de inspiratie VW a fost montat foarte putin pe Daciile 1310 si 1325 in perioada 1991-1992. Masinile respective au ajuns sa aiba motorul inlocuit cu unul clasic datorita faptului ca se grabisera cu punerea lui in fabricatie si pana la urma nu a mai fost fezabil pentru vanzare. Am mai scris despre acest motor aici pe forum.