Topic: Vagoane seria 71-31 (Atelierele Grivița)
79 posts, 38732 views
📖 Pagination options
- Gabi23
-
Posted:
-
Vagoane seria 71-31 (Atelierele Grivița)
Gabi23
Vagoane calatori seria 71-31
VAGON RECONSTRUIT DORMITOR,
CLASA a II-a , Seria71.31,
provenit din vagon dormitor seria 71.30 – an fabricatie 1959-1973
În total, scriptic sunt 107 vagoane, numerotate de la001 la 112 (lipsesc din numerotare cele 5 vagoane, încadrate ulterior la seria 75-71). Din cele 107 vagoane minim 50 de vagoane sunt retrase definitiv din circulație, având viitorul incert.
CARACTERISTICI TEHNICE
- lungimea vagonului peste tampoane : 26.400 mm
- viteza maxima : 140 Km/h
- tipul boghiului : Minden-Deutz
- tipul instalatiei de frânare : KE-GPR
- numar locuri vagon : 33 locuri
- compartimentare : 11 compartimente amenajate pentru 3 locuri/compartiment
- generator cu ax cardanic (2 buc) : 10 Kw
- instalatie de iluminat : general - cu lampi fluorescente
: local - lampi cu incandescenta
- instalatie de încalzire : cu aer modulat si apa calda
CARACTERISTICI MODERNIZARE
- adaptarea vagoanelor pentru traficul pe liniile administratiei CFR
- usi acces (2 buc) – pliante cu închidere si blocare electropneumatica
- usi intercomunicatie
- modificarea alimentarii consumatorilor de la tensiunea de 110 Vca la 24 Vcc
- modificarea instalatiei electrice de IT de la 1000 Vca la 1500 Vca€
Vagoane calatori seria 71-31
VAGON RECONSTRUIT DORMITOR,
CLASA a II-a , Seria71.31,
provenit din vagon dormitor seria 71.30 – an fabricatie 1959-1973
În total, scriptic sunt 107 vagoane, numerotate de la001 la 112 (lipsesc din numerotare cele 5 vagoane, încadrate ulterior la seria 75-71). Din cele 107 vagoane minim 50 de vagoane sunt retrase definitiv din circulație, având viitorul incert.
CARACTERISTICI TEHNICE
- lungimea vagonului peste tampoane : 26.400 mm
- viteza maxima : 140 Km/h
- tipul boghiului : Minden-Deutz
- tipul instalatiei de frânare : KE-GPR
- numar locuri vagon : 33 locuri
- compartimentare : 11 compartimente amenajate pentru 3 locuri/compartiment
- generator cu ax cardanic (2 buc) : 10 Kw
- instalatie de iluminat : general - cu lampi fluorescente
: local - lampi cu incandescenta
- instalatie de încalzire : cu aer modulat si apa calda
CARACTERISTICI MODERNIZARE
- adaptarea vagoanelor pentru traficul pe liniile administratiei CFR
- usi acces (2 buc) – pliante cu închidere si blocare electropneumatica
- usi intercomunicatie
- modificarea alimentarii consumatorilor de la tensiunea de 110 Vca la 24 Vcc
- modificarea instalatiei electrice de IT de la 1000 Vca la 1500 Vca€
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 71-31 (Atelierele Grivita)
Gabi23
50 53 71-31 043-2
61 53 71-31 063-7
50 53 71-31 043-2
50 53 71-31 043-2 - Bucuresti Nord - 15.09.2010_001.JPG (155.68 KB; downloaded 13521 times)
50 53 71-31 043-2 - Bucuresti Nord - 15.09.2010_002.JPG (93.75 KB; downloaded 13529 times)
61 53 71-31 063-7
61 53 71-31 063-7 - Bucuresti Nord - 17.06.2011.JPG (191.04 KB; downloaded 13711 times)
61 53 71-31 063-7 - Bucuresti Nord - 17.06.2011 (1).JPG (60.94 KB; downloaded 13509 times)
- stakee
-
Posted:
-
71-31 WLABmee Rosu
stakee
71-31 002 și 008 WLABmee red livery
71-31 002 și 008 WLABmee red livery
71-31 002a.jpg (206.9 KB; downloaded 9446 times)
71-31 002b.jpg (239.62 KB; downloaded 9431 times)
71-31 002c.jpg (274.06 KB; downloaded 9434 times)
71-31 008a.jpg (246.79 KB; downloaded 9440 times)
71-31 008b.jpg (236.57 KB; downloaded 9433 times)
- stakee
-
Posted:
-
71-31 WLABmee Albastru
stakee
71-31 101 WLABmee blue livery
71-31 101 WLABmee blue livery
71-31 101 a.jpg (230.21 KB; downloaded 9420 times)
71-31 101 b.jpg (258.48 KB; downloaded 9422 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 71-31 (Atelierele Grivita)
Gabi23
049 si 097 manevrate prin Revizia Bucuresti Grivita
049 si 097 manevrate prin Revizia Bucuresti Grivita
50 53 71-31 049-9 - Revizia Bucuresti Grivita - 21.06.2012.jpg (231.53 KB; downloaded 13695 times)
61 53 71-31 097-5 - Revizia Bucuresti Grivita - 21.06.2012.jpg (270.32 KB; downloaded 13541 times)
- George
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 71-31 (Atelierele Grivita)
George
Aceste vagoane sunt placute. In 2007 am avut o prima impresie foarte favorabila, fata de vechile noastre vagoane de dormit, desi in mod evident sunt vechi.
In 2012, am constatat ca sunt totusi cam prost intretinute si ar trebui modernizate pe interior. Bizar e ca nu functioneaza AC si vara e foarte cald (conform spuselor insotitorului de tren) spre deosebire de vagoanele de cuseta, care sunt modernizate si arata, de fapt, mai noi pe interior.
O sa incerc sa nu dau detalii, dar calatorind foarte recent cu vagonul de dormit, m-a frapat ca la agentia de voiaj CFR gasesti bilete doar la cabinele din capat de vagon ("deasupra rotilor") sau, in cel mai bun caz, a doua cabina, spunandu-ti-se serios ca celelalte sunt deja vandute. De fapt, mai exact, nu sunt disponibile la agentie sau casa de bilete.
In fapt, in centrul vagonului, unde se doarme mai ok, sunt cabine libere, dar ele ar fi, conform spuselor insotitorului de tren, pentru "protocol". Daca se suie domnu' parlamentar pe traseu, sa aiba cabina libera, nu-i asa?
Mai interesant e ca prin perete s-a auzit conversatia aceluiasi insotitor cu doua femei, carora le-a spus ca stau intr-o cabina pentru "protocol" si ca s-ar putea sa le mai bage pe cineva (!) ceea ce mai tarziu a si facut (al treilea pat), desi alte cabine erau libere. Comoditate sau cinism?
Tinand seama de preturile foarte ridicate ce se practica la vagonul de dormit - ceea ce, in sine, pot intelege - ma intreb de ce compania de cai ferate nu e interesata sa VANDA TOATE cabinele si se fac marlanii de genul celor descrise de mai sus.
Explicatiile sunt cam urmatoarele:
1) Cabinele sunt tinute libere la mica intelegere cu nasii, ca sa ia si ei o spaga;
2) Exista intelegeri, formale ori informale, cu diverse institutii de stat, in temeiul carora cabinele le sunt tinute la dispozitie, atentie, FARA REZERVARE. Ceea ce mi se pare grav, ca e o discriminare fata de ceilalti cetateni si:
a) daca se platesc bani in temeiul acestor protocoale, ar fi de aflat, pe Legea nr. 544/2001, cati;
b) daca nu se platesc bani, de ce se fac asemenea cadouri, doar pentru ca CFR Calatori e de stat?!
In incheiere, admit sa platesc un pret mai mare, dar nu admit sa ma urc intr-un vagon in care un ins se simte stapan si repartizeaza el locurile cum vrea, ca unii sunt bastani ori dau spaga, iar altii sunt mai fraieri.
Inca o adaugire: acum multi ani cand mai mergeam cu vagonul de dormit, patul din mijloc, adica al doilea (erau vagoane de dormit cls. II, cu 3 paturi) avea o bara ca sa nu cazi. Acestea au disparut. Citez: "n-a cazut nimeni, n-o sa cazi tocmai tu".
Sunt sigur ca in Germania nu s-ar fi pus astfel problema pentru ca intr-un astfel de caz, compania raspunde pentru eventualele daune. Inclusiv in Romania! Poate le explica cineva si nasilor si celor care se ocupa de mentenanta, prieteneste.
Aceste vagoane sunt placute. In 2007 am avut o prima impresie foarte favorabila, fata de vechile noastre vagoane de dormit, desi in mod evident sunt vechi.
In 2012, am constatat ca sunt totusi cam prost intretinute si ar trebui modernizate pe interior. Bizar e ca nu functioneaza AC si vara e foarte cald (conform spuselor insotitorului de tren) spre deosebire de vagoanele de cuseta, care sunt modernizate si arata, de fapt, mai noi pe interior.
O sa incerc sa nu dau detalii, dar calatorind foarte recent cu vagonul de dormit, m-a frapat ca la agentia de voiaj CFR gasesti bilete doar la cabinele din capat de vagon ("deasupra rotilor") sau, in cel mai bun caz, a doua cabina, spunandu-ti-se serios ca celelalte sunt deja vandute. De fapt, mai exact, nu sunt disponibile la agentie sau casa de bilete.
In fapt, in centrul vagonului, unde se doarme mai ok, sunt cabine libere, dar ele ar fi, conform spuselor insotitorului de tren, pentru "protocol". Daca se suie domnu' parlamentar pe traseu, sa aiba cabina libera, nu-i asa?
Mai interesant e ca prin perete s-a auzit conversatia aceluiasi insotitor cu doua femei, carora le-a spus ca stau intr-o cabina pentru "protocol" si ca s-ar putea sa le mai bage pe cineva (!) ceea ce mai tarziu a si facut (al treilea pat), desi alte cabine erau libere. Comoditate sau cinism?
Tinand seama de preturile foarte ridicate ce se practica la vagonul de dormit - ceea ce, in sine, pot intelege - ma intreb de ce compania de cai ferate nu e interesata sa VANDA TOATE cabinele si se fac marlanii de genul celor descrise de mai sus.
Explicatiile sunt cam urmatoarele:
1) Cabinele sunt tinute libere la mica intelegere cu nasii, ca sa ia si ei o spaga;
2) Exista intelegeri, formale ori informale, cu diverse institutii de stat, in temeiul carora cabinele le sunt tinute la dispozitie, atentie, FARA REZERVARE. Ceea ce mi se pare grav, ca e o discriminare fata de ceilalti cetateni si:
a) daca se platesc bani in temeiul acestor protocoale, ar fi de aflat, pe Legea nr. 544/2001, cati;
b) daca nu se platesc bani, de ce se fac asemenea cadouri, doar pentru ca CFR Calatori e de stat?!
In incheiere, admit sa platesc un pret mai mare, dar nu admit sa ma urc intr-un vagon in care un ins se simte stapan si repartizeaza el locurile cum vrea, ca unii sunt bastani ori dau spaga, iar altii sunt mai fraieri.
Inca o adaugire: acum multi ani cand mai mergeam cu vagonul de dormit, patul din mijloc, adica al doilea (erau vagoane de dormit cls. II, cu 3 paturi) avea o bara ca sa nu cazi. Acestea au disparut. Citez: "n-a cazut nimeni, n-o sa cazi tocmai tu".
Sunt sigur ca in Germania nu s-ar fi pus astfel problema pentru ca intr-un astfel de caz, compania raspunde pentru eventualele daune. Inclusiv in Romania! Poate le explica cineva si nasilor si celor care se ocupa de mentenanta, prieteneste.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 71-31 (Atelierele Grivita)
Utilizator anonim
023
023
DSC_3194.JPG (364.37 KB; downloaded 13067 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 71-31 (Atelierele Grivita)
Robert24
027 si 043
027 si 043
71-31 027.jpg (281.03 KB; downloaded 12845 times)
71-31 043.jpg (273.25 KB; downloaded 12863 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 71-31 (Atelierele Grivita)
Robert24
027 si 053
027 si 053
71-31 027.jpg (367.28 KB; downloaded 12767 times)
71-31 053.jpg (396.64 KB; downloaded 12915 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 71-31 (Atelierele Grivita)
Robert24
011 in IR1695
011 in IR1695
71-31 011.jpg (277.8 KB; downloaded 12719 times)
- MariusCFRBucuresti
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 71-31 (Atelierele Grivita)
MariusCFRBucuresti
- MariusCFRBucuresti
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 71-31 (Atelierele Grivita)
MariusCFRBucuresti
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 71-31 (Atelierele Grivita)
Gabi23
112 cel mai mare ca număr din această serie, în compunerea lui IR 1742.
112 cel mai mare ca număr din această serie, în compunerea lui IR 1742.
50 53 71-31 112-5 - Bucureşti Nord - 16.12.2013.jpg (281.37 KB; downloaded 12609 times)
50 53 71-31 112-5 - Bucureşti Nord - 16.12.2013 (1).jpg (148.98 KB; downloaded 12588 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 71-31 (Atelierele Grivita)
Gabi23
098 fost revizuit la Griviţa în 21.03.2014, el stând conservat o perioadă mai îndelungată. Deasemnea au fost revizuite recent şi au "apărut" câteva vagoane care au stat mult timp cum ar fi 022.
098 fost revizuit la Griviţa în 21.03.2014, el stând conservat o perioadă mai îndelungată. Deasemnea au fost revizuite recent şi au "apărut" câteva vagoane care au stat mult timp cum ar fi 022.
61 53 71-31 098-3 - Bucureşti Nord - 08.04.2014.jpg (248.08 KB; downloaded 12611 times)
61 53 71-31 098-3 - Bucureşti Nord - 08.04.2014 (1).jpg (195.72 KB; downloaded 12434 times)
📖 Pagination options