Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAutoturisme retro / de epocă

 

Topic: Diverse

25 posts, 2305 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Diverse ByOnu

Fotografiata astazi.
WhatsApp Image 2022-10-10 at 15.20.49.jpeg (205.16 KB; downloaded 1556 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Diverse ADK

Prin zona centrului vechi sau Mântuleasa? Pe acolo am dibuit și eu acum ceva ani mașini retro, ăsta pare să fie un Moskvich 400.

 


Re: Diverse Cristi.

O Lancia Delta Turbo DS așteptând zile mai bune în zona FAUR.
IMG20230226140232.jpg (1.9 MB; downloaded 1371 times)

 


Re: Diverse andrei11

https://www.youtube.com/@motorium1
Warsawa / Poland
2023-03-10_22-20-43.jpg (286.89 KB; downloaded 1322 times)

 


Re: Diverse ByOnu

Datsun Cherry (チェリー) GL. Marcă japoneză.

În proximitatea Depoului Victoria.

Datsun1.jpeg (1 MB; downloaded 1266 times)

Datsun2.jpeg (960.62 KB; downloaded 1266 times)

Datsun3.jpeg (1.04 MB; downloaded 1266 times)

 


Re: Diverse ByOnu

Alta masina care este cu adevarat o problema n-au gasit si astia? Un Golf, ceva taraba importata pe 200 euro?
rable.jpeg (102.23 KB; downloaded 1203 times)

 


Re: Diverse WT_fan06

În poză se vede cu adevărat o PROBLEMĂ. Un focar, un pericol de accidentări, o încurajare la acte de vandalism și nu în ultimul rând o risipă a domeniului public.

Nu înțeleg mesajul tău...

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Diverse Utilizator anonim 2

Dacia (1300) e simbolul rablei, o masina devenita tinta dispretului general. Cine avea una era si este considerat saracul saracilor.

 


Re: Diverse WT_fan06

Dacă mașina ar fi bine întreținută și îngrijită, dimpotrivă, ar fi văzută ca o piesă deosebită. În prezent, să ții o Dacie 1300 în parametri optimi este un "lux", nu un simbol al sărăciei. Cred eu...

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Diverse Utilizator anonim 2

Crezi tu dar conteaza ce gindeste majoritatea iar partidul respectiv a intuit corect. :)

Eu pot vorbi din proprie experienta, cite claxoane si dispret induram la volanul Daciei, inclusiv un "ma pis pe tine, fraiere!" de la unul care ma depasise desi nu il incurcasem cu nimic.
Acelasi sofer eram, bun sau rau si la volanul Daciei si la volanul unei alte masini mai mari si pricopsite 4x4 dar in aia eram privit cu respect. Unii paznici, fara sa ma cunoasca, ma salutau masinal...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Diverse ADK

Utilizator anonim 2 wrote here:
Dacia (1300) e simbolul rablei, o masina devenita tinta dispretului general. Cine avea una era si este considerat saracul saracilor.

Asta încă o judecă bătrânii și unii nu cu foarte multă mansardă... Un 1300 este, puțin neașteptat, astăzi o mașină valoroasă mai ales recondiționată. Chiar și în stare de peste 95% bună și originală, nerecondiționată, are un pic de valoare materială nu mai zic morală.

În starea de mai sus, într-adevăr nu prea. Acolo nu contează ce mașină este, atâta timp cât prezintă un pericol. Și mie îmi pare rău cum au ajuns și posibil să mai ajungă și altele, adică abandonate și ulterior măcelărite din cauza decesului proprietarului fără moștenitori, ori a nepăsării unora (care nici nu ar vinde-o, dar în schimb preferă să o facă pomană la stat).

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Diverse ADK

Utilizator anonim 2 wrote here:
Eu pot vorbi din proprie experienta, cite claxoane si dispret induram la volanul Daciei, inclusiv un "ma pis pe tine, fraiere!" de la unul care ma depasise desi nu il incurcasem cu nimic.
Acelasi sofer eram, bun sau rau si la volanul Daciei si la volanul unei alte masini mai mari si pricopsite 4x4 dar in aia eram privit cu respect. Unii paznici, fara sa ma cunoasca, ma salutau masinal...

Personal, și eu cât am circulat mi s-a părut în câteva situații același "respect", dar nu am avut probleme majore, probabil și din faptul că mașina părea aparent specială, presupunând că unii se întrebau ce o fi cu ea. Ba puțin mai mult, relativ comic, unii îmi acordau prioritate iar demult, undeva prin 2007-9 a fost ce-a mai tare fază, când era taică-miu la volan, la o ieșire de pe un drum fără prioritate, noaptea târziu, unul a pus o frână destul de serioasă, cu scârțâituri de la cel puțin 30 km/h când ne-a văzut, cel mai sigur a confundat că mașina era o... ambulanță, datorită dungi portocalii. Apoi în ianuarie 2011 intram în curtea unui spital, ca vizitatori, iar la poartă până să zicem de ce vrem să intrăm, paznicul a zis că poate lăsa acolo mai repede "pacientul" din spate, care eram eu. 😆

Dar vorbesc de 2017 încoa, până în februarie 2020 când am mers ultima dată cel puțin cu ea, că am mai avut ocazia să merg cu un CN4 prin 2021. În iunie 2017 un tirist s-a gândit să întoarcă (deși am observat că în general aceștia folosesc forța) când eu aveam un pic de viteză iar distanța era mai mică de 50m, prin primăvara lui 2018 unul se gândiseră că nu am "timp" să ajung în intersecție, pe drum cu prioritate, iar acesta intenționaseră serios să-mi taie calea când eram foarte aproape, dar a oprit la limită. În februarie 2020 pe "ultimul" drum, pe Șos. Pogonele (Buzău), niciunul nu a stat în spatele meu, deși mergeam cu viteza preferată de drum lung (80 km/h, pe secțiunea aia find 100), toți m-au depășit până acasă.

Observasem că respectul "pică" mult dacă mașina nici nu este întreținută și funcțională optim, mulți le știu ca find problematice și cu lucruri aparent banale, nu de puține ori am văzut Dacii care și acum țin să cred că acelor mașini nu le mai funcționa în general instalația de iluminat. Avusesem unul în față care nu avea sigur stop pe frâne, se oprea de sărea spatele în sus iar pe spate nu se aprindea niciun bec din cele trei, apoi a dat undeva cu spatele, la fel, nimic, nici semnalul nu-i mergea (asta în cazul în care nici nu știu dacă îl folosise). Instalația electrică la Dacii nu este foarte bine izolată și nici prea calitativă, astfel că se oxida repede, singurul avantaj find că-i foarte simplificată.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Diverse Utilizator anonim 2

A propos de instalatia electrica: a fost dusa la un meserias si a reparat ceva la blocul de lumini. Dupa citeva drumuri am constatat ca se inmultisera brusc claxoanele si injuraturile. Banuiala mi-a fost confirmata cind am verificat: specialistul incurcase niste fire si semnalizarea pe spate functiona pe dos…

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Diverse ADK

La Dacie și oricare altă mașină veche, posibil și unele puțin mai noi, doar să vrei ori să nu știi ce faci acolo este singura posibilitate de a încurca "mațele". Din fabrică, firele de semnalizare vin în bloc printr-o mufă cu 3 papuci - o intrare și 2 ieșiri, adică plusul din releu, și pe care după ce acționezi "maneta" îl trimiți la stânga sau la dreapta.

Ce a făcut ăla acolo îți spun: au ieșit firele din papuci, apoi el le-a pus doar cum au văzut că merg, fără să verifice și pe ce parte se aprind, el uitându-se doar în bord unde-i comun martorul de semnalizare stânga/dreapta. La unele mașini, din cauza lipsei de masă la stopuri (care la Berlină vine printr-o mufă, din ce mai țin minte, iar la Break și-o ia dintr-un șurub de la soclu pe care îl prinzi de caroserie), când pui frână se poate aprinde și semnalul pe toată partea respectivă, însă cu o intensificare redusă. La ITP dacă te vede cu problema asta, sunt mari șanse să nu-ți aprobe RAR-ul inspecția pentru defect de lumini.

La o Dacie am văzut odată, aparent nefuncționând, firul de la plusul becului de poziție de pe partea stângă, legată la... plusul claxonului. Dacă era la masă, nu era niciun deranj, însă cine a făcut asta e clar că locul era oriunde altundeva doar în domeniul reparațiilor auto în niciun caz. Mașina respectivă mai mergea și în trafic cu firele de la contactul de sub pedala de frână scoase, pe motiv că nu "stăteau" și cu mult nisip în stopuri. Era mai ușor să te evite alții decât să strângi la patent firele alea... S-a inventat multifuncționalul WD40 încă din anii '50 și multe alte spray-uri de reparații de-a lungul anilor, sunt la prețuri accesibile, se pot repara multe datorită lor, mână de lucru ar trebui să se găsească (observ că tot mai mulți nu se mai "bagă" la ele, deși nu-i nimic complicat), deci astăzi nu prea mai există "nu știu".

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autoturisme retro / de epocă  • 
Choose destination

Since our 2310 forum members have written 423264 posts in 5270 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use