Topic: Achiziții de troleibuze noi Timișoara
33 posts, 6780 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
Achiziții de troleibuze noi Timișoara
PTMZ
S-a aprobat în Consiliul Local solicitarea de finanțare prin PNRR pentru un proiect de achiziție a 25 de troleibuze noi pe baterii. Cum în proiectul de buget al acestui an au fost incluse 55 de troleibuze inițial, e posibil să mai urmeze 30 de troleibuze finanțate prin alte mijloace.
După valoarea estimată, 90% sigur vorbim de troleibuze nearticulate, similar cu actualele Skoda (strict pentru acestea 25).
Articol despre proiect:
Sursa: De Banat
Și comunicatul lui Fritz de unde reiese că a trecut proiectul:
Sursa: Facebook - Dominic Fritz
S-a aprobat în Consiliul Local solicitarea de finanțare prin PNRR pentru un proiect de achiziție a 25 de troleibuze noi pe baterii. Cum în proiectul de buget al acestui an au fost incluse 55 de troleibuze inițial, e posibil să mai urmeze 30 de troleibuze finanțate prin alte mijloace.
După valoarea estimată, 90% sigur vorbim de troleibuze nearticulate, similar cu actualele Skoda (strict pentru acestea 25).
Articol despre proiect:
Municipalitatea timișoreană este ambițioasă și vrea să cumpere nu mai puțin de 25 de noi troleibuze noi. Suma necesară ajunge la 12,5 milioane de euro, iar dorința primăriei este ca banii să fie obținuți prin Programul Național de Redresare și Reziliență.
Consilierilor locali timișoreni li se va solicita aprobarea în vederea lansării unei solicitări de finanțare în valoare de 12,5 milioane de euro, din PNRR. Banii ar urma să fie folosiți pentru dotarea cu troleibuze. Dar nu orice fel de troleibuze, ci dotate cu baterii, ca să poată fi utilizate și în zonele unde nu există realizată instalație de alimentare cu energie electrică.
„Conform notei de fundamentare privind „Achiziția de mijloace de transport mai puțin poluante necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul Timișoara”, expansiunea urbană și degradarea semnificativă a mediului au condus la creșterea preocupărilor pentru asigurarea unei mobilități urbane durabile. Proiectul presupune achiziția de troleibuze destinate transportului public de persoane din Municipiul Timișoara pe traseele echipate cu rețea catenară de alimentare cu energie electrică, precum și pe tronsoane noi sau pe trasee neechipate cu fire de alimentare, prin funcționare în regim autonom fără utilizarea de combustibili fosili. Prin implementarea sistemelor de baterii în troleibuze se obține independența parțială față de linia aeriană, ceea ce înseamnă o mai mare eficiență economică și un pas înainte spre un transport public mai dinamic, eficient și durabil”, se spune în proiectul de hotărâre.
Cererea lansată este una pentru 25 de asemenea troleibuze, iar suma maximă solicitată este de 12,493 milioane de euro.
”Indicatorii de proiect (rezultatele) propuse sunt 25 troleibuze noi cu emisii zero de gaze de eșapament sau cu baterii, ccod 074 – Material rulant de transport urban curat (100% Climate Tag și 40% Environmental Tag) . În conformitate cu prevederile ghidului de finanțare, proiectele se vor depune la faza de notă de fundamentare. Valoarea maximă eligibilă pentru achiziția unui troleibuz cu emisii zero de gaze de eșapament sau baterii este de 510.200 euro/buc, făra TVA. Luând în considerare suma maximă totală (suma prealocată) ce poate fi solicitată de Municipiul Timișoara de 12.493.000 euro, a fost estimat un număr de 25 troleibuze noi care urmează a fi achiziționate prin acest proiect”, se mai spune în proiect.
Sursa: De Banat
Și comunicatul lui Fritz de unde reiese că a trecut proiectul:
A trecut azi de Consiliul Local proiectul pentru cumpărarea a 25 de troleibuze noi, cu fonduri nerambursabile.
Pentru asta aplicăm la PNRR pentru a primi 12,5 milioane de euro, suma maximă pe care o putem cere.
O parte a acestor troleibuze – echipate cu baterii – va putea fi folosită și pe trasee noi, unde nu există fire de alimentare mai ales în cartierele în care nu avem suficiente linii de transport public. Dar și în transportul metropolitan, în urma asocierii cu comunele Dumbrăvița și Ghiroda.
Sursa: Facebook - Dominic Fritz
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achiziții de troleibuze noi Timișoara
Puss in Boots
Ar fi bine sa extinda transportul cu troleibuzul mai ales daca vor cu autonomie dar tare ma tem ca nu va fi asa.
Ar fi bine sa extinda transportul cu troleibuzul mai ales daca vor cu autonomie dar tare ma tem ca nu va fi asa.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziții de troleibuze noi Timișoara
PTMZ
Eu zic că sunt șanse, mai ales că Fritz a precizat în comunicatul din partea a doua a postării mele că troleibuzele vor putea fi folosite și pe trasee noi:
Ce este ciudat, însă, în aceste declarații: în Dumbrăvița și Ghiroda, localitățile menționate de primar, există deja rețea de troleibuz trasă de 6-7 ani și două linii de troleibuz active pe acolo: M14 pentru Dumbrăvița, respectiv M11 pentru Ghiroda.
Doar că ambele rețele au bețe în roate: în Dumbrăvița, CJ Timiș lărgește drumul la 4 benzi și îi tot cere primăriei să scoată de sub tensiune rețeaua de troleibuz, să se poată lărgi strada și în localitate. Noroc că au reziliat contractul cu constructorul, așa că nu e nicio urgență momentan. Totuși, nu se știe dacă CJ va permite reintroducerea troleibuzului după finalizarea lucrărilor prin modul de execuție.
În Ghiroda, rețeaua a fost gândită sub forma unei bucle uriașe, pe un singur sens, cel orar: de la capătul lui 11, rețeaua continuă pe DN6, intră în Ghiroda înainte de giratoriul cu drumul spre aeroport, o ia prin localitate pe niște străduțe și iese din nou la capătul lui 11, la stadion. Cei din Ghiroda au niște lucrări pe drumul principal (Strada Dunărea), iar M11 a trebuit mutat cu capătul la Pod Ghiroda. Această deviere implică întoarcerea tot pe DN6. Numai că pe sensul celălalt nu există rețea, deci troleibuzele sunt chinuite pe agregatul diesel kilometri buni. Nu se știe dacă nu vor mai fi lucrări de acest fel, care să oblige la autonomie în afara rețelei.
Prin urmare, temerea principală ar fi să nu se taie/indisponibilizeze rețeaua de troleibuz din zona metropolitană și să bage autonome în locul folosirii rețelei. Ar fi o prostie uriașă, mai ales că extensiile au fost făcute cu fonduri UE.
Dacă privim partea plină a paharului, există mai multe variante de extindere posibile în metropolitan după primirea autonomiei: 16 transformat/dublat în M16 spre Moșnița Nouă (în loc de M22), 15 transformat/dublat în M15 spre Giroc sau Chișoda, 13 transformat/dublat în M13 spre Săcălaz etc. Totul depinde de autonomie și de viziunea autorităților.
Eu zic că sunt șanse, mai ales că Fritz a precizat în comunicatul din partea a doua a postării mele că troleibuzele vor putea fi folosite și pe trasee noi:
O parte a acestor troleibuze – echipate cu baterii – va putea fi folosită și pe trasee noi, unde nu există fire de alimentare mai ales în cartierele în care nu avem suficiente linii de transport public. Dar și în transportul metropolitan, în urma asocierii cu comunele Dumbrăvița și Ghiroda.
Ce este ciudat, însă, în aceste declarații: în Dumbrăvița și Ghiroda, localitățile menționate de primar, există deja rețea de troleibuz trasă de 6-7 ani și două linii de troleibuz active pe acolo: M14 pentru Dumbrăvița, respectiv M11 pentru Ghiroda.
Doar că ambele rețele au bețe în roate: în Dumbrăvița, CJ Timiș lărgește drumul la 4 benzi și îi tot cere primăriei să scoată de sub tensiune rețeaua de troleibuz, să se poată lărgi strada și în localitate. Noroc că au reziliat contractul cu constructorul, așa că nu e nicio urgență momentan. Totuși, nu se știe dacă CJ va permite reintroducerea troleibuzului după finalizarea lucrărilor prin modul de execuție.
În Ghiroda, rețeaua a fost gândită sub forma unei bucle uriașe, pe un singur sens, cel orar: de la capătul lui 11, rețeaua continuă pe DN6, intră în Ghiroda înainte de giratoriul cu drumul spre aeroport, o ia prin localitate pe niște străduțe și iese din nou la capătul lui 11, la stadion. Cei din Ghiroda au niște lucrări pe drumul principal (Strada Dunărea), iar M11 a trebuit mutat cu capătul la Pod Ghiroda. Această deviere implică întoarcerea tot pe DN6. Numai că pe sensul celălalt nu există rețea, deci troleibuzele sunt chinuite pe agregatul diesel kilometri buni. Nu se știe dacă nu vor mai fi lucrări de acest fel, care să oblige la autonomie în afara rețelei.
Prin urmare, temerea principală ar fi să nu se taie/indisponibilizeze rețeaua de troleibuz din zona metropolitană și să bage autonome în locul folosirii rețelei. Ar fi o prostie uriașă, mai ales că extensiile au fost făcute cu fonduri UE.
Dacă privim partea plină a paharului, există mai multe variante de extindere posibile în metropolitan după primirea autonomiei: 16 transformat/dublat în M16 spre Moșnița Nouă (în loc de M22), 15 transformat/dublat în M15 spre Giroc sau Chișoda, 13 transformat/dublat în M13 spre Săcălaz etc. Totul depinde de autonomie și de viziunea autorităților.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziții de troleibuze noi Timișoara
PTMZ
Troleibuzele vor fi achiziționate prin parteneriat cu primăriile Dumbrăvița și Ghiroda, iar la pachet vor veni și 49 de stații de încărcare pentru vehicule electrice (care sunt obligatorii prin procedură, fiind prima aplicație a primăriei prin PNRR).
Între timp, a fost elaborat un proiect de hotărâre pentru depunerea proiectului în cadrul apelului de proiecte.
Acordul de parteneriat:
Descrierea sumară a investiției:
Referatul de aprobare:
Raportul de specialitate:
Troleibuzele vor fi achiziționate prin parteneriat cu primăriile Dumbrăvița și Ghiroda, iar la pachet vor veni și 49 de stații de încărcare pentru vehicule electrice (care sunt obligatorii prin procedură, fiind prima aplicație a primăriei prin PNRR).
Între timp, a fost elaborat un proiect de hotărâre pentru depunerea proiectului în cadrul apelului de proiecte.
Acordul de parteneriat:
Anexa 1 Acord de parteneriat.pdf
Anexa 1 Acord de parteneriat.pdf (2.98 MB; downloaded 135 times)
Descrierea sumară a investiției:
Anexa 3 - descrierea sumara a investitiei.pdf
Anexa 3 - descrierea sumara a investitiei.pdf (1.73 MB; downloaded 134 times)
Referatul de aprobare:
1_Referat de aprobare HCL PNRR troleibuze 8_05_2022.doc
1_Referat de aprobare HCL PNRR troleibuze 8_05_2022.doc (37 KB; downloaded 133 times)
Raportul de specialitate:
2_Raport de specialitate HCL PNRR troleibuze 8_05_2022.doc
2_Raport de specialitate HCL PNRR troleibuze 8_05_2022.doc (58 KB; downloaded 124 times)
- GPS
-
Posted:
-
Re: Achiziții de troleibuze noi Timișoara
GPS
Sursa: https://www.primariatm.ro/administratie/ ... 003C5AEA
Primăria Municipiului Timișoara wrote:
Hotarârea numarul 374 din 17.08.2023
Privind modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 191/10.05.2022 privind aprobarea proiectului „Achiziția de mijloace de transport mai puțin poluante (troleibuze) necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul Timișoara” și depunerea acestuia în vederea accesării fondurilor europene nerambursabile disponibile prin Planul Național de Redresare și Reziliență 2020- 2026, Componenta 10 Fondul Local
Consiliul Local al Municipiului Timişoara
Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de hotărâre, nr. TMI2023-005253/10.08.2023, al Primarului Municipiului Timişoara - domnul Dominic Samuel Fritz;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. TMI2023-005253/10.08.2023 al Direcției Generală de Investiții și Mentenanță din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara;
Având în vedere adresa Direcţiei Economice, nr. TMI2023-5253/11.08.2023;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic, din data de 11.08.2023 - Anexă la Raportul de specialitate nr. TMI2023-005253/11.08.2023;
În baza prevederilor Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale cu modificările și completările ulterioare;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 208/15.06.2021 - privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere Procesul Verbal de avizare al Comisiei pentru administrarea domeniului public și privat, servicii publice și comerț, regii autonome și societăți comerciale, din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
Având în vedere Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență;
Având în vedere Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 124 din 13 decembrie 2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 191/10.05.2022 privind aprobarea proiectului „Achiziția de mijloace de transport mai puțin poluante (troleibuze) necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul Timișoara” și depunerea acestuia în vederea accesării fondurilor europene nerambursabile disponibile prin Planul Național de Redresare și Reziliență 2020- 2026, Componenta 10 Fondul Local;
În conformitate cu prevederile art. 129, alin. (2), lit. b) și d), alin. (4), lit. f), g) și n) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare;
Având în vedere prevederile art. 139, alin. (1), din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare;
Hotărăște:
Art. 1: Se aprobă modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 191/10.05.2022 privind aprobarea proiectului „Achiziția de mijloace de transport mai puțin poluante (troleibuze) necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul Timișoara” și depunerea acestuia în vederea accesãrii fondurilor europene nerambursabile disponibile prin Planul Național de Redresare și Reziliențã 2020- 2026, Componenta 10 Fondul Local prin adăugarea unui nou articol, după cum urmează:
“Art. 4 (2) Se aprobă alocarea în bugetul local al Municipiului Timișoara a sumei de 27.866.567,84 lei, respectiv 5.660.830,00 euro calculat la cursul de schimb 1 euro = 4,9227 lei, reprezentând cheltuieli neeligibile necesare în vederea implementării proiectului.”
Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcția Generală de Investiții și Mentenanță și Direcţia Incubator de Proiecte din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.
Art. 3: Prezenta hotărâre se publică pe site-ul propriu şi totodată, se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiș;
- Primarului Municipiului Timișoara;
- Direcțiilor, serviciilor, birourilor, compartimentelor - din cadrul aparatului de
specialitate al Primarului Municipiului Timișoara;
- Mass-media locale.
Hotărârea a fost adoptată cu 21 voturi pentru.
101201_Raport specialitate troleibuze 18m.docx101201_Raport specialitate troleibuze 18m.docx (43.63 KB; downloaded 82 times)
101444_Referat aprobare troleibuze 18m.pdf101444_Referat aprobare troleibuze 18m.pdf (296.8 KB; downloaded 101 times)
Sursa: https://www.primariatm.ro/administratie/ ... 003C5AEA
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziții de troleibuze noi Timișoara
PTMZ
Din ce văd în fișiere, au crescut lungimea de la 12 la 18m, ceea ce e foarte, foarte bine.
Din ce văd în fișiere, au crescut lungimea de la 12 la 18m, ceea ce e foarte, foarte bine.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achiziții de troleibuze noi Timișoara
cris_m
Degeaba cumpara vehicule noi daca nu se ocupa concomitent si de infrastructura (care inteleg ca e si mai la pamant)...
Degeaba cumpara vehicule noi daca nu se ocupa concomitent si de infrastructura (care inteleg ca e si mai la pamant)...
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziții de troleibuze noi Timișoara
PTMZ
De acord. În afară de cele două extensii metropolitane și zonele unde s-au efectuat lucrări de reabilitare a unor artere de circulație, rețeaua este, într-adevăr, într-o stare destul de jalnică...
De acord. În afară de cele două extensii metropolitane și zonele unde s-au efectuat lucrări de reabilitare a unor artere de circulație, rețeaua este, într-adevăr, într-o stare destul de jalnică...
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Achiziții de troleibuze noi Timișoara
WT_fan06
Jalnice sunt și frecvențele anumitor linii de troleibuz... Niște suplimentări de parc sunt imperios necesare...
Jalnice sunt și frecvențele anumitor linii de troleibuz... Niște suplimentări de parc sunt imperios necesare...
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziții de troleibuze noi Timișoara
PTMZ
S-a lansat licitația, se cumpără 25 de troleibuze articulate și 8 troleibuze de 12m, toate cu autonomie. Bugetul total alocat este în valoare de 108.151.719 RON, din care 23.235.144 RON pentru cele 8 trolee de 12m, respectiv 84.916.575 RON pentru cele 25 de trolee articulate.
Ponderea punctajului:
- 40% preț
- 20% consumul energetic
- 20% capacitatea bateriilor
- 20% perioada de garanție extinsă.
Termene limită:
- depuneri oferte: 30 ianuarie 2024
- evaluări: 30 iulie 2024
Link E-licitație: SEAP
S-a lansat licitația, se cumpără 25 de troleibuze articulate și 8 troleibuze de 12m, toate cu autonomie. Bugetul total alocat este în valoare de 108.151.719 RON, din care 23.235.144 RON pentru cele 8 trolee de 12m, respectiv 84.916.575 RON pentru cele 25 de trolee articulate.
Ponderea punctajului:
- 40% preț
- 20% consumul energetic
- 20% capacitatea bateriilor
- 20% perioada de garanție extinsă.
Termene limită:
- depuneri oferte: 30 ianuarie 2024
- evaluări: 30 iulie 2024
Link E-licitație: SEAP
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziții de troleibuze noi Timișoara
PTMZ
Caietele de sarcini. Ambele tipuri de troleibuze vor avea minim 30 km autonomie, sunt curios daca Solaris poate satisface aceasta cerinta.
- 12m:
- articulate:
Caietele de sarcini. Ambele tipuri de troleibuze vor avea minim 30 km autonomie, sunt curios daca Solaris poate satisface aceasta cerinta.
- 12m:
Caiet de sarcini-Lot1 troleibuze.pdf
Caiet de sarcini-Lot1 troleibuze.pdf (7.17 MB; downloaded 108 times)
- articulate:
Caiet de sarcini-Lot2 troleibuze.pdf
Caiet de sarcini-Lot2 troleibuze.pdf (7.15 MB; downloaded 101 times)
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achiziții de troleibuze noi Timișoara
punmeister
Da, pot fara probleme. La Gydnia le-au echipat pentru 60km de le-au denumit si supertroleibuze.
Da, pot fara probleme. La Gydnia le-au echipat pentru 60km de le-au denumit si supertroleibuze.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziții de troleibuze noi Timișoara
PTMZ
Atunci 8 Trollino 12 si 25 de Trollino 18 pentru Timisoara, cel mai probabil.
Cu mici exceptii tehnice, insa (vezi autonomia) si context, CS-urile sunt aproape identice la virgula cu cele de la Tg. Jiu si Brasov.
Atunci 8 Trollino 12 si 25 de Trollino 18 pentru Timisoara, cel mai probabil.
Cu mici exceptii tehnice, insa (vezi autonomia) si context, CS-urile sunt aproape identice la virgula cu cele de la Tg. Jiu si Brasov.
📖 Pagination options