Topic: Portul Galați
20 posts, 5261 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Portul Galați
orex
Portul Galați devine crucial în exportul cerealelor ucrainene spre Africa datorită unei vechi linii de cale ferată cu ecartament de tip sovietic. Grindeanu: Trenurile ucrainene nu mai pierd timpul la graniță cu schimbarea roților
Portul Galați devine crucial în exportul cerealelor ucrainene spre Africa datorită unei vechi linii de cale ferată cu ecartament de tip sovietic. Grindeanu: Trenurile ucrainene nu mai pierd timpul la graniță cu schimbarea roților
O veche linie ferată cu ecartament larg, de tip sovietic, va fi redată rapid în folosinței în portul Galați, astfel încât trenurile de marfă încărcate cu cereale din Ucraina să poată ajunge până la nave, a declarat pentru Economedia ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
De ce e atât de importantă? ”Ucraina folosește ecartamentul larg, de tip sovietic, în timp ce România folosește ecartamentul îngust, european. Această diferență face să se piardă mult timp la intrarea în România a transporturilor de cereale din Ucraina. Or, faptul că Portul Galați are această linie ferată de tip sovietic face ca trenurile ucrainene să nu mai piardă timpul cu schimbarea roților la graniță”, a declarat Grindeanu pentru Economedia.
Ministrul Transporturilor a mai spus că avantajul Portului Galați e că aici pot fi încărcate atât nave fluviale, cât și nave maritime.
Potrivit lui Grindeanu, transportul cerealelor ucrainene prin Marea Neagră a rămas cea mai ieftină soluție, în ciuda creșterii costurilor cu asigurarea navel din cauza războiului și a minelor: ”Ucraina exportă cele mai multe cereale în Africa de Nord, iar Marea Neagră e calea cea mai scurtă. Alternativele ar fi prin Portul Gdansk sau Trieste, dar rutele ar fi mult mai lungi”.
- andrei11
-
Posted:
-
- orex
-
Posted:
-
Re: Portul Galați
orex
Dosul asta de palma, dat de tine, e mizilic, totul e sa mai poata ajunge marfă la Galati, din Ucraina, in viitorul apropiat!
Dosul asta de palma, dat de tine, e mizilic, totul e sa mai poata ajunge marfă la Galati, din Ucraina, in viitorul apropiat!
- orex
-
Posted:
-
Re: Portul Galați
orex
In fapt este vorba de Zona Libera Galati
In fapt este vorba de Zona Libera Galati
Teritoriul Zonei Libere Galati este strabatut atat de cale ferata de tip european cat si de cale ferata de tip rusesc, cu ecartament larg, asigurand astfel o excelenta comunicare terestra cu intre Uniunea Europeana si tarile aflate la est: Moldova, Ucraina, Rusia si tarile Orientului Mijlociu.
Zona Libera Galati permite accesul direct prin cele 3 dane fluvio-maritime din administrare la fluviul Dunarea, fluviu navigabil maritim ce leaga Europa, prin Marea Neagra, de Orient. Astfel, Zona Libera Galati ofera acces direct la Coridorul VII Pan European – Rhin-Main-Dunare
- orex
-
Posted:
-
Re: Portul Galați
orex
Licitaţie pentru repunerea în funcţiune a căii ferate cu ecartament lat de la Galaţi
Licitaţie pentru repunerea în funcţiune a căii ferate cu ecartament lat de la Galaţi
CFR - Sucursala Regională Galaţi a lansat în sistemul public de licitaţii o achiziţie a "lucrărilor de reparaţie a liniei 706 J cale largă - Galaţi Larga Ana - Galaţi Bazin - Galaţi Mărfuri - Port Docuri şi a liniei cale normala Galaţi Mărfuri - Port Docuri - Siloz".
(...)Durata de remediere prevăzută este de 30 de zile, iar valoarea totală estimată se ridică la 1.289.415 lei.
CS linia 702.png (718.31 KB; downloaded 3201 times)
- orex
-
Posted:
-
Re: Portul Galați
orex
Portul Galați, punct-cheie pentru transportul feroviar de marfă spre Ucraina via Republica Moldova: Reparațiile liniei de tren cu ecartament european și rusesc durează 2 luni
Portul Galați, punct-cheie pentru transportul feroviar de marfă spre Ucraina via Republica Moldova: Reparațiile liniei de tren cu ecartament european și rusesc durează 2 luni
Reparațiile liniilor de tren din Portul Galați care ar permite transportul feroviar de marfă spre și dinspre Ucraina via Republica Moldova durează două luni de la semnarea contractului și costă doar 1,289 milioane lei, o sumă nesemnificativă în raport cu beneficiile investiției, despre care Economedia a scris în exclusivitate în urmă cu două săptămâni. Linia de tren dintre Portul Galați și vama Giurgiulești la frontiera cu Republica Moldova are o lungime de aproape 5 kilometri din care 3,5 kilometri cu ecartament lărgit (sovietic) și 1,1 kilometri ecartament european, iar operaționalizarea transportului feroviar de marfă prin Portul Galați se poate face chiar la sfârșitul verii dacă licitația se desfășoară fără sincope, a transmis ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu : ,,Operaționalizăm rapid liniile de cale ferată din Portul Galați! Data de 19 mai 2022 este termenul limită pentru licitația destinată reparației liniei de cale ferată cu ecartament larg dintre Giurgiulești (Republica Moldova) și Portul Galați. Această linie de cale ferată va permite transportul mărfurilor spre și dinspre Ucraina, via Republica Moldova, prin Portul Galați. Astfel, acest port dunărean va deveni, alături de portul Constanța, unul dintre punctele cheie din regiune pentru transportul de mărfuri și materii prime. Reparațiile pentru această linie de cale ferată cu ecartament lărgit (3,583 km) și pentru o linie de cale ferată cu ecartament normal (1,167 km) din Portul Galați vor dura 60 de zile de la data semnării contractului. Suma de 1,289 milioane de lei fără TVA necesară reparațiilor va fi suportată din bugetul CFR Infrastructură.”
- orex
-
Posted:
-
Re: Portul Galați
orex
Portul Galați, punct-cheie pentru transportul feroviar de marfă spre Ucraina via Republica Moldova : Grindeanu anunță negociere directă pentru reparațiile liniei de tren cu ecartament sovietic după anularea licitației/Directorul CFR Infrastructură ,,răspunde cu capul”
Portul Galați, punct-cheie pentru transportul feroviar de marfă spre Ucraina via Republica Moldova : Grindeanu anunță negociere directă pentru reparațiile liniei de tren cu ecartament sovietic după anularea licitației/Directorul CFR Infrastructură ,,răspunde cu capul”
Reparațiile liniei de cale ferată cu ecartament lat, de tip sovietic din Portul Galați întârzie din cauza anulării licitației, iar pentru simplificarea atribuirii, de luni se intră în procedură de negociere directă, a anunțat la Galați, ministrul transporturilor Sorin Grindeanu. Totodată, Grindeanu a mai menționat că, directorul CFR Infrastructură (Regionala CFR Galați) răspunde ,,cu capul” de acest proiect. Reparațiile liniilor de tren din Portul Galați care ar permite transportul feroviar de marfă spre și dinspre Ucraina via Republica Moldova durează două luni de la semnarea contractului și costă doar 1,289 milioane lei, o sumă nesemnificativă în raport cu beneficiile investiției, despre care Economedia a scris în exclusivitate. Linia de tren dintre Portul Galați și vama Giurgiulești la frontiera cu Republica Moldova are o lungime de aproape 5 kilometri din care 3,5 kilometri cu ecartament lărgit (sovietic) și 1,1 kilometri ecartament european, iar operaționalizarea transportului feroviar de marfă prin Portul Galați se poate face chiar la sfârșitul verii. În cazul deblocării liniilor din Portul Constanța, procedura de 200 de milioane de lei a fost cu negociere directă, nu însă și cea mai simplă, pentru Portul Galați.
Întrebat despre situația proiectului Grindeanu a explicat că nu este mulțumit de evoluția acestuia ,,Ieri era termenul limită pentru depunerea ofertelor. Inițial, s-au înscris trei societăți comerciale, am avut o discuție cu directorul Regionalei CFR ( Galați) urmează să intrăm într-o etapă și mai scurtă prin negociere directă. Problemele au fost două : nu suma care acoperă lucrarea ci faptul că se accesează destul de greu materiale și anume traverse de tip sovietic. A doua este legată de companiile care au participat. Sunt companii mari care au preferat totuși, să se canalizeze spre lucrări mai ample. Nu vreau să fie înțeles greșit. Sunt companii serioase. În concluzie, intrăm în etapa de negociere directă pentru operaționalizarea liniei de 5 kilometri. Ne vom mișca foarte bine, de luni se intră în faza următoare, domnul director răspunde cu capul de treaba asta”. a explicat Grindeanu.
- orex
-
Posted:
-
Re: Portul Galați
orex
CFR Infrastructură repară în regie proprie linia de tren cu ecartament larg (sovietic) din Portul Galați/Linia de 5 kilometri ajută transportul feroviar de marfă spre și dinspre Ucraina
CFR Infrastructură repară în regie proprie linia de tren cu ecartament larg (sovietic) din Portul Galați/Linia de 5 kilometri ajută transportul feroviar de marfă spre și dinspre Ucraina
CFR Infrastructură va repara în regie proprie linia de tren cu ecartament larg ( sovietic) din Portul Galați, după ce și procedura de negociere directă cu firmele de profil a eșuat.
(...)
Reparațiile încep luni, pe 6 iunie și durează 2 luni, a transmis CFR Infrastructură : ,, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că luni, 6 iunie, SRCF Galați începe lucrările de reparații la linia de cale ferată Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (linie cu ecartament larg, în lungime de 3,58 km) și a liniei cu ecartament normal Galați Mărfuri – Port Docuri – Siloz (1,16 km). Lucrările de reparații necesare redeschiderii liniei, în lungime totală de 4,7 km vor fi executate de SRCF Galați, în regie proprie. Această măsură a fost luată, după ce nici la procedura de “negociere directă”, desfășurată vineri, 3 iunie, niciunul dintre cei 3 agenți economici, care au depus oferte, nu a fost desemnat câștigător.
Menționăm faptul că la procedura “negociere directă”, organizată astăzi, 3 iunie, la sediul Sucursalei Regională CF Galați, au depus oferte următorii operatori economici:
• Asocierea Tancrad – Artcons Galati
• Euroconstruct Constanța
• Antrepriza Construcții CF București
La finalul procedurii, comisia de evaluare nu a desemnat niciun câștigător, deoarece documentația prezentată de Asociere nu îndeplinea condițiile necesare, iar celelalte două societăți au prezentat oferte financiare mai mari decât valoare estimată a lucrărilor.” a transmis CFR Infrastructura.
- orex
-
Posted:
-
Re: Portul Galați
orex
Lucrările de reparații la linia de cale ferată Port Galați sunt în derulare
Lucrările de reparații la linia de cale ferată Port Galați sunt în derulare
București, 15 iunie 2022
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, la acest moment, lucrările de reparații la linia de cale ferată Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (linie cu ecartament larg, în lungime de 3,58 km) și a liniei cu ecartament normal Galați Mărfuri - Port Docuri - Siloz (1,16 km) sunt în derulare.
Acestea au demarat la data de 6 iunie (anul curent) și sunt executate de Sucursala Regională CF Galați, în regie proprie, iar termenul de execuție este de 60 de zile. Reamintim că, decizia de a executa aceste lucrări în regie proprie, a fost luată ca urmare a faptului că, nici la procedura de "negociere directă", desfășurată în data de 03.06.2022, nu a fost desemnat vreun câștigător.
Prin programul de lucrări, necesare redeschiderii acestei linii, se va acționa pentru:
înlocuirea a 1100 bucăți traverse din lemn speciale de 2,80 m și a 250 bucăti de traverse din lemn speciale de pe zona aparatelor de cale și pe linia încălecată, aflate în stare necorespunzătoare;
înlocuirea materialului mărunt de prindere uzat și defect;
completarea prismei de piatră spartă;
executarea burajelor tehnologice, manual cu ciocane termice, în lipsa utilajelor grele de cale pentru linie de cale largă;
îndepărtarea vegetației pentru asigurarea vizibilității și a gabaritului.
Până la data de 10.06.2022, s-au realizat lucrări de tăiere a vegetației și de marcare a traverselor care urmează să fie înlocuite. Din data de 14.06.2022 au început lucrările de introducere a traverselor noi și a pieselor aferente, precum și a completării prismei de piatră spartă.
Începand cu data de 20.06.2022, lucrările se vor realiza în ritm alert, în formație de lucru mărită, cu peste 50 de angajați (aparținând Secțiilor L1 Galați, L3 Buzău, L4 Focșani, L2 Brăila și SRLU Buzău), astfel încât să se încadreze în termenul de 60 de zile.
Pentru execuția lucrărilor vor fi utilizate mașini de mică mecanizare (mașini de desfăcut/strâns tirfoane și șuruburi, clești de transportat traverse, mașini de găurit traverse), iar suportul logistic va fi asigurat cu utilaje multifuncționale cu cale de rulare mixtă feroviar/rutier - COLMAR și Giesmar.
Estimăm finalizarea lucrărilor în prima decadă a lunii august, astfel încât linia să fie redeschisă circulației în condiții de siguranță.
Obiectivul prioritar al acestor lucrări este redeschiderea liniei Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (3,58 km) și a liniei Galați Mărfuri - Port Docuri - Siloz (1,16 km), implicit reluarea circulației trenurilor de marfă, pentru asigurarea transportului de cereale la granița cu CFM (Republica Moldova).
- orex
-
Posted:
-
Re: Portul Galați
orex
Reparațiile la linia de cale ferată cu ecartament larg din Portul Galați sunt în plină desfășurare!
Reparațiile la linia de cale ferată cu ecartament larg din Portul Galați sunt în plină desfășurare!
Pentru a redeveni funcțională lucrările la această șină de cale ferată presupun:
-înlocuirea a 1100 traverse din lemn speciale de 2,80 m și a 250 de traverse din lemn speciale de pe zona aparatelor de cale
- înlocuirea materialului mărunt de prindere
- completarea prismei de piatră spartă
- executarea burajelor tehnologice
O parte din aceste operațiuni sunt executate manual de lucrătorii Regionalei CFR Galați, deoarece pentru acest tip de șină cu ecartament sovietic nu există în România utilaje grele de cale.
Până în acest moment au fost înlocuite 698 de traverse speciale din lemn (2,80 m) dintre care 245 de traverse pe aparatele de cale.
Au mai fost înlocuite aproape 4 mii de tone de material mărunt de prindere și a fost completată prisma cu 120 de tone de piatră spartă.
Burajul traverselor cu utilaje de mică mecanizare a fost realizat pe 1280 metri liniari de cale.
Lucrările, care sunt realizate în regie proprie de Regionala de Căi Ferate Galați, au început în luna iunie și urmează să fie finalizate în luna august, anul acesta (2022).
Redeschiderea acestei linii de cale ferată va permite transportul mai eficient al cerealelor din Ucrainia (via Republica Moldova) în Portul Galați.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Portul Galați
shoppy
4 mii de tone de materiale marunte?, cu ce le-au carat, cu 100 de vagoane de marfa?
4 mii de tone de materiale marunte?, cu ce le-au carat, cu 100 de vagoane de marfa?
- shoppy
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Portul Galați
andrei11
Sursa
A fost redeschisă în această dimineață linia ferată cu ecartament larg din Portul Galați!
Lucrările realizate de CFR Infrastructură în regie proprie au început pe data de 6 iunie și au fost finalizate cu aproape o lună mai devreme decât termenul estimat.
Din acest moment trenurile de marfă care vin din Ucraina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galați, fară a mai avea nevoie de transbordare la frontieră.
Cerealele care vor ajunge astfel rapid în Portul Galați pot fi transferate mult mai eficient pe barje sau pot fi depozitate în silozul din port, care are o capacitate de 25.000 de tone.
Pentru repunerea în funcțiune a acestei linii de cale ferată cu ecartament larg, CFR Infrastructură a executat o serie lucrări specifice:
-înlocuirea a 780 traverse din lemn speciale de 2,80 m
-înlocuirea a 246 de traverse din lemn speciale de pe aparate de cale și pe linia încălecată
-înlocuirea a 5,382 de tone de materialul mărunt de prindere
-completarea prismei cu 385 de tone de piatră spartă
-executarea burajelor tehnologice
Sursa
A fost redeschisă în această dimineață linia ferată cu ecartament larg din Portul Galați!
Lucrările realizate de CFR Infrastructură în regie proprie au început pe data de 6 iunie și au fost finalizate cu aproape o lună mai devreme decât termenul estimat.
Din acest moment trenurile de marfă care vin din Ucraina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galați, fară a mai avea nevoie de transbordare la frontieră.
Cerealele care vor ajunge astfel rapid în Portul Galați pot fi transferate mult mai eficient pe barje sau pot fi depozitate în silozul din port, care are o capacitate de 25.000 de tone.
Pentru repunerea în funcțiune a acestei linii de cale ferată cu ecartament larg, CFR Infrastructură a executat o serie lucrări specifice:
-înlocuirea a 780 traverse din lemn speciale de 2,80 m
-înlocuirea a 246 de traverse din lemn speciale de pe aparate de cale și pe linia încălecată
-înlocuirea a 5,382 de tone de materialul mărunt de prindere
-completarea prismei cu 385 de tone de piatră spartă
-executarea burajelor tehnologice
292419218_758647482283225_121565284886975606_n.jpg (368.43 KB; downloaded 2747 times)
292433073_758647522283221_4546749270683405758_n.jpg (318.89 KB; downloaded 2747 times)
292733626_758647408949899_2195410862257661529_n.jpg (276.41 KB; downloaded 2747 times)
- orex
-
Posted:
-
Re: Portul Galați
orex
CFR Infrastructură a redeschis și linia de tren cu ecartament european care permite transportul cerealelor din Ucraina. Circulația feroviară, reluată după 22 de ani
CFR Infrastructură a redeschis și linia de tren cu ecartament european care permite transportul cerealelor din Ucraina. Circulația feroviară, reluată după 22 de ani
După 22 de ani, CFR Infrastructură a redeschis vineri, linia de tren cu ecartament european din Portul Galați, linie de tren care permite transportul vagoanelor cu cereale care vin din Ucraina. În urmă cu două săptămâni a fost redeschisă și linia de aproape 4 kilometri cu ecartament larg (sovietic) care ajută la descărcarea trenurilor de marfă care vin din Ucraina prin Republica Moldova. Redeschiderea celor două linii de cale ferată 706 J Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (ecartament larg) și 706 I Siloz Port Docuri – Galați Mărfuri – Galați Călători (ecartament normal) contribuie la revigorarea activității din Portul Galați, prin operaționalizarea transporturilor de cereale care ajung acum direct în Siloz, fără manevre de transpunere a vagoanelor de pe linia cu ecartament larg, pe linia cu ecartament normal. Astfel, vagoanele cu cereale din Ucraina intră direct în Siloz pe linia cu ecartament larg, iar din Siloz pleacă garniturile încărcate cu cereale, pe linia cu ecartament normal.
,,LINIA de cale ferată CU ECARTAMENT NORMAL din PORTUL GALAȚI – REDESCHISĂ
SRCF Galați a redeschis astăzi, la ora 12.00, ȘI LINIA de cale ferată cu ECARTAMENT NORMAL 706 I Siloz Port Docuri – Galați Mărfuri – Galați Călători, linie destinată ieșirii din Siloz a vagoanelor (românești) încărcate cu cereale. Lucrările de reparații la linia de cale ferată cu ecartament normal Siloz Port Docuri – Galați Mărfuri – Galați Călători (1,525 km) au fost executate, în regie proprie, de SRCF Galați, în perioada 07 iulie 2022 – 21 iulie 2022.
Lucrări executate pe linia CF 706 I Siloz Port Docuri – Galați Mărfuri – Galați Călători (ecartament normal)
►lucrări de defrișare pe 1.525 metri cale,
►înlocuirea a 562 bucăți traverse normale din lemn, cu traverse din beton
►înlocuirea a 244 bucăți de traverse din lemn speciale, pe aparatele de cale
►înlocuirea materialului mărunt de prindere – 4.402 tone
►completarea prismei de piatră spartă – 832 tone
►executarea burajelor tehnologice și profilare prismă de piatră spartă
SRCF Galați, în regie proprie, cu personal feroviar din secțiile: L1 Galați, L2 Brăila, L3 Buzău, L4 Focșani, L5 Târgu Ocna și SRLU Buzău”
Reprezentanții CFR precizează că reluarea circulației feroviare va avea un impact economic important pentru transportul feroviar de marfă, atât prin creșterea traficului pe teritoriul României, dar și a transporturilor de cereale din Ucraina, care vor intra direct în Portul Galați, pe la granița cu Republica Moldova (CFM). Se reia astfel, după 22 de ani, transportul de marfă prin punctul feroviar de frontieră cu Republica Moldova (CFM).
📖 Pagination options