Topic: ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen)
50 posts, 7029 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen)
PTMZ
Sursa: Club Feroviar
De asemenea, au fost menționate și viitoare proceduri de licitație, atât pentru 12 rame electrice pe hidrogen (RE-H), ce urmează a fi utilizate pe rutele București – Pitești și București – Aeroportul Henri Coandă, cât și pentru 11 rame cu tracțiune alternativă (baterii și hidrogen), ce vor fi operate pe rute de lung parcurs neelectrificate.
Sursa: Club Feroviar
- orex
-
Posted:
-
Trenuri cu hidrogen
orex
Trenurile cu hidrogen care se cumpără prin PNRR vor circula și pe linia spre Aeroportul Otopeni. ARF lansează consultarea de piață pentru achiziția a 12 trenuri noi cu hidrogen
Trenurile cu hidrogen care se cumpără prin PNRR vor circula și pe linia spre Aeroportul Otopeni. ARF lansează consultarea de piață pentru achiziția a 12 trenuri noi cu hidrogen
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) face primul pas pentru achiziția celor 12 trenuri noi cu hidrogen, investiție prevăzută în PNRR. Miercuri a fost publicat anunțul pentru consultarea pieței care să stabilească o valoare unitară a ramelor electrice cu hidrogen, costul mentenanței și al instalațiilor de alimentare. Dacă inițial, ramele erau propuse pentru liniile Bucureşti – Piteşti și Reșița -Voiteni, în documentația ARF este menționată și linia București-Aeroport Otopeni : ,,asigurarea unei legături, non stop pe relația București- Henri Coandă și retur, la frecvențe de 30 de minute pe parcursul zile, respecitv la 60 de minute în întervalul 01 00 – 04 00 cu 43 de perechi de trenuri.
Întreaga investiţie care cuprinde şi reînnoirea liniilor București-Pitești și Reșița -Voiteni este estimată la 380 milioane euro : „Aceste două proiecte sunt planificate a fi operate cu trenuri cu hidrogen, nefiind astfel necesară electrificarea acestora. Traficul aferent acestor rute este unul de pasageri, în special de tip navetă, serviciu care se poate efectua cu trenuri de tip H-EMU sau B-EMU, electrificarea fiind un proces mai lung și costisitor financiar, nefiind justificat în acest moment“, arată PNRR.
Anunțul ARF : ,,Se dorește obținerea unei valori estimative unitare pentru achiziția de rame electrice cu hidrogen de lung parcurs (H-EMU), cu o capacitate de transport de aproximativ 160 de locuri pentru călători, respectiv 16 locuri pentru biciclete, a serviciului de mentenanță necesar funcționării acesteia pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani, precum si serviciile de alimentare cu hidrogen aferente acesteia. Prețul va fi compus din: 1. prețul de achiziție al ramei electrice cu hidrogen, exprimat în euro/ramă, 2. prețul pentru asigurarea întreținerii/mentenanței pentru 15 ani, exprimat printr-un preț mediu în euro/km, serviciile de mentenanță vor fi prevăzute cu o opțiune de suplimentare de până la 30 de ani și 3. prețul aferent asigurării serviciului de alimentare, pentru 15 ani, cu hidrogenul necesar funcționării acestei rame, exprimat în euro/km.
Capacitatea unui tren cu hidrogen va fi de 160 de locuri pentru pasageri și 16 spații pentru transportul bicicletelor. Timpul alocat încărcării cu hidrogen este de aprox. 90 de minute și se va realiza în București.
Totodată, ARF a stabilit după reevaluarea dispusă de CNSC că oferta Alstom pentru cele 20 de trenuri electrice noi Inter Regio este validă și va semna contractul dacă în termen de 10 zile nu se depun contestații.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen)
punmeister
Cel mai probabil o sa fie o bataie tot intre Alstom si Siemens, ca doar ei fac rame H2 la capacitatea pe care o cere ARF.
Cel mai probabil o sa fie o bataie tot intre Alstom si Siemens, ca doar ei fac rame H2 la capacitatea pe care o cere ARF.
- orex
-
Posted:
-
Re: ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen)
orex
Lansarea în SICAP a achiziției de rame electrice pe hidrogen (RE-H)
Lansarea în SICAP a achiziției de rame electrice pe hidrogen (RE-H)
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că astăzi, 21.10.2022, a transmis spre publicare în platforma națională de achiziții publice, SICAP anunțul de participare aferent proiectului de investiții „Achiziție 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen”. Acesta va fi disponibil și în platforma europeană de licitații (TED).
Prin acest proiect de investiții, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, ARF dorește să achiziționeze 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, dar și serviciile de mentenanță și reparații necesare funcționării acestora, precum și serviciile de alimentare cu hidrogen. Durata serviciilor – atât mentenanță și reparații, cât și alimentarea cu hidrogen – prevăzută în contract este de 15 ani, cu posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani, prin act adițional.
Menționăm că aceste automotoare vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice, pe liniile neelectrificate (București – Pitești cu extindere până la Slatina și Craiova, București – Aeroportul Henri Coandă, București – Târgoviște, Pitești – Curtea de Argeș), atribuite unor operatori de transport feroviar, în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările ulterioare și potrivit legislației din România.
Valoarea achiziției este cuprinsă între 2.487.210.561 lei fără TVA și 4.249.858.243 lei fără TVA, în funcție de durata serviciilor conexe contractului – 15, respectiv 30 de ani.
Durata contractului este 213 luni, din care, livrarea tuturor celor 12 trenuri se încheie înainte de martie 2026, restul perioadei fiind necesară pentru realizarea serviciilor de reparații, întreținere și alimentare cu hidrogen.
Criteriul de atribuire este dat de cel mai bun raport calitate-cost. Factorii de evaluare şi ponderea acestora sunt:
70% – Componenta financiară;
30% – Componenta calitate, din care:
10% – disponibilitatea automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, în perioada de garanție și în perioada de mentenanță;
12% – programul de livrare;
8% – plusvaloarea – se vor puncta ofertele ce cuprind un număr suplimentar de locuri peste cerința minimă de 160 locuri.
Procedura de atribuire este licitaţie deschisă, iar modalitatea de desfăşurare este online, pe site-ul www.e-licitatie.ro . Orice operator economic are dreptul de a participa la procedura de atribuire în calitate de ofertant individual ori în comun cu alţi operatori economici, inclusiv în forme de asociere temporară constituite în scopul participării la procedura de licitaţie.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 05 decembrie 2022. Se pot solicita clarificări cu maxim 20 de zile înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor. Ofertele se transmit în limba română, iar moneda de referinţă este RON.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen)
punmeister
O prezentare a ramelor Alstom Coradia Stream H2.
https://www.linkedin.com/posts/alstom_co ... _android
O prezentare a ramelor Alstom Coradia Stream H2.
https://www.linkedin.com/posts/alstom_co ... _android
- orex
-
Posted:
-
Re: ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen)
orex
Consultare de piață în cadrul achiziției de rame electrice pe hidrogen (RE-H)
Consultare de piață în cadrul achiziției de rame electrice pe hidrogen (RE-H)
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că ieri, 08 februarie 2023, a publicat în platforma de achiziții publice SEAP, un anunț de consultare a pieței pentru a se obține elementele suplimentare necesare actualizării documentației de atribuire pentru achiziția a 12 rame electrice cu hidrogen pentru lung parcurs (H-EMU) destinată transportului feroviar de călători și o cotație pentru mentenanța acestora, inclusiv o cotație pentru serviciile de alimentare cu hidrogen, necesare funcționării acestora.
Menționăm că acest obiectiv de investiții este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Astfel, prin acțiunea de consultare a pieței se dorește obținerea de următoarele informații:
a) termenul de livrare pentru primul tren, respectiv termenul de livrare pentru întreaga cantitate, de la semnarea contractului;
b) condițiile de accesibilitate pentru persoanele cu mobilitate redusă;
c) elemente privind amplasarea depoului/depourilor de mentenanță si a stației/stațiilor de alimentare cu hidrogen.
Procedura de consultare a pieței se va desfășura online, iar operatorii economici interesați pot transmite răspunsurile/propunerile justificate, precum și orice recomandări, opinii și sugestii pe adresa de email: office@arf.gov.ro până la data de 20.02.2023.
Consultarea se va încheia pe data de 22.02.2023. Pentru mai multe detalii, inclusiv specificațiile tehnice, accesați pagina anunțului MC1023362 https://e-licitatie.ro/pub/notices/mc-no ... 00147719
Ulterior procesului de consultare, ARF va relansa, cu maximă celeritate, procedura de achiziție a ramelor electrice cu hidrogen, în conformitate cu prevederile legale in vigoare.
- Costin
-
Posted:
-
Re: ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen)
Costin
Pai de ce sa fim prosti doar o data, sa perseveram, zic!
Hidrogenul e mort dpdv politic, nu are sustinere la scara larga nicaieri in lume, inovatia se concentreaza masiv pe baterii si pe sisteme hibride. Se vede inclusiv in domeniul feroviar unde acum se insista mult cu tractiunea bimodala (locomotive si automotoare dual electric/diesel se cumpara in prostie in toate tarile nordice, de exemplu).
Pai de ce sa fim prosti doar o data, sa perseveram, zic!
Hidrogenul e mort dpdv politic, nu are sustinere la scara larga nicaieri in lume, inovatia se concentreaza masiv pe baterii si pe sisteme hibride. Se vede inclusiv in domeniul feroviar unde acum se insista mult cu tractiunea bimodala (locomotive si automotoare dual electric/diesel se cumpara in prostie in toate tarile nordice, de exemplu).
- punmeister
-
Posted:
-
Re: ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen)
punmeister
Ceea ce e un mare cretinism. H2 are o densitate energetica mult mai mare decat Diesel si orice formula chimica de baterii la ora actuala, plus fiabilitatea H2 in orice conditie de temperatura, mai ales in frig unde bateriile se descarca in draci in raport cu temperaturile normale.
Hidrogenul e mort dpdv politic, nu are sustinere la scara larga nicaieri in lume, inovatia se concentreaza masiv pe baterii si pe sisteme hibride.
Ceea ce e un mare cretinism. H2 are o densitate energetica mult mai mare decat Diesel si orice formula chimica de baterii la ora actuala, plus fiabilitatea H2 in orice conditie de temperatura, mai ales in frig unde bateriile se descarca in draci in raport cu temperaturile normale.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen)
shoppy
Ca se cumpara trenuri diesel+electric nu inseamna ca hidrogenul este mort sau fara sustinere.
Tehnologia este la inceput, nu o sa cumpere nimeni jdemii de rame de lung parcurs pe o tehnologie la inceput, este normal ca la lung parcurs sa se cumpere o tehnologie matura.
Trebuie sa se inceapa cu rame de scurt parcurs pana se maturizeaza aspectele tehnologiei, si producatorii din ce am vazut au venit doar cu solutii de scurt parcurs, ceea ce este normal.
Stadiul trenurilor 100% baterii, deisel + baterii si electric + baterii este cam tot acelasi, nu exista solutie matura de lung parcurs, tot niste incercari timide pe scurt parcurs.
Ca ai nostrii sunt batuti in cap si vor direct lung parcurs pe o tehnolgie care nu s-a pus la punct pe scurt parcurs, asta este alta problema, ei ar trebui sa inceapa cu niste trenuri pe hidrogen de scurt parcurs pe Nord - Aeroport si Nord - Obor.
Ca se cumpara trenuri diesel+electric nu inseamna ca hidrogenul este mort sau fara sustinere.
Tehnologia este la inceput, nu o sa cumpere nimeni jdemii de rame de lung parcurs pe o tehnologie la inceput, este normal ca la lung parcurs sa se cumpere o tehnologie matura.
Trebuie sa se inceapa cu rame de scurt parcurs pana se maturizeaza aspectele tehnologiei, si producatorii din ce am vazut au venit doar cu solutii de scurt parcurs, ceea ce este normal.
Stadiul trenurilor 100% baterii, deisel + baterii si electric + baterii este cam tot acelasi, nu exista solutie matura de lung parcurs, tot niste incercari timide pe scurt parcurs.
Ca ai nostrii sunt batuti in cap si vor direct lung parcurs pe o tehnolgie care nu s-a pus la punct pe scurt parcurs, asta este alta problema, ei ar trebui sa inceapa cu niste trenuri pe hidrogen de scurt parcurs pe Nord - Aeroport si Nord - Obor.
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen)
reiny2000
Pe unde ar putea circula aceste rame de lung parcurs în România? Deja avem multe linii electrificate sau planificate pentru electrificare. Schimbăm dieselul de sub catenară cu hidrogen?
Pe unde ar putea circula aceste rame de lung parcurs în România? Deja avem multe linii electrificate sau planificate pentru electrificare. Schimbăm dieselul de sub catenară cu hidrogen?
- AdrianC
-
Posted:
-
Re: ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen)
AdrianC
Daca e asa bun energetic hidrogenul, de ce nu se arde direct in motoare? Ca tot 0 emisii vom avea.
Pilele cu hidrogen trebuie incalzite ca sa nu inghete, altfel e paguba totala.
Parea o aplicatie buna a hidrogenului, dar usor usor se desumfla si asta.
punmeister wrote here:
Ceea ce e un mare cretinism. H2 are o densitate energetica mult mai mare decat Diesel si orice formula chimica de baterii la ora actuala, plus fiabilitatea H2 in orice conditie de temperatura, mai ales in frig unde bateriile se descarca in draci in raport cu temperaturile normale.
Daca e asa bun energetic hidrogenul, de ce nu se arde direct in motoare? Ca tot 0 emisii vom avea.
Pilele cu hidrogen trebuie incalzite ca sa nu inghete, altfel e paguba totala.
Parea o aplicatie buna a hidrogenului, dar usor usor se desumfla si asta.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen)
shoppy
Stai linistit ca si motoarele feroviare diesel Euro 6 au incalzitoare de motorina, de ulei si de uree AD Blue care functioneaza automat pe baterii la temperaturi negative.
(Bine ar fi daca s-ar putea arde hidrogen in motoarele diesel sau otto dar temperaturile sunt prea mari si topesc motorul, se fac cercetari sa se arda in turbine, se pare insa ca sunt multe cercetari in domeniul naval si al utilajelor grele cu pilele de hidrogen pe care omul de rand nu le vede, dar de acolo vin inovatiile, si este normal ca inovatiile sa vina de la motoare mai mari la motoare mai mici, tot asa au venit si otto si diesel, nu invers cum au venit bateriile.)
Stai linistit ca si motoarele feroviare diesel Euro 6 au incalzitoare de motorina, de ulei si de uree AD Blue care functioneaza automat pe baterii la temperaturi negative.
(Bine ar fi daca s-ar putea arde hidrogen in motoarele diesel sau otto dar temperaturile sunt prea mari si topesc motorul, se fac cercetari sa se arda in turbine, se pare insa ca sunt multe cercetari in domeniul naval si al utilajelor grele cu pilele de hidrogen pe care omul de rand nu le vede, dar de acolo vin inovatiile, si este normal ca inovatiile sa vina de la motoare mai mari la motoare mai mici, tot asa au venit si otto si diesel, nu invers cum au venit bateriile.)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare
•
Choose destination