Topic: Prototip autobuz ACITB (1955)
1 post, 720 views- ByOnu
-
Posted:
-
Prototip autobuz ACITB (1955)
ByOnu
Redactat cu ajutorul d-lui Ing. Mihai Cristian Bucșan.
Sursă: gruzovik press.ru; arhiva personală dl. Bucșan.
Autobuz urban ACITB, prototip
În anul 1955, la Atelierele Centrale ITB, folosind documentația tehnică primită din U.R.S.S., este proiectat și construit primul autobuz urban de medie capacitate.
Este construiit pe un șasiu de autocamion SR 101, prelungit cu lonjeroane suplimentare din oțel marca OL42.
Caroseria are forme rotunjite, este echipată cu parbriz semipanoramic din 2 segmente.
Masca radiatorului este realizată din oțel cromat.
Are ornamente, de asemenea, din oțel cromat.
După numeroase teste, atât fără pasageri cât și cu pasageri, se ia hotărârea ca producția de serie să fie realizată la una din uzinele ce aparțin de Ministerul Industriei Metalurgice și Construcțiilor de Mașini.
Caracteristici tehnice:
Motor OTTO, tip ZiS 120, import U.R.S.S., 6 cilindri în linie, vertical, amplasat longitudinal în consola față, cilindree 5550 cmc, 70 kW / 95 CP.
Cutie de viteze manulă, 5 trepte înainte și 1 treaptă marșarier.
Dimensiuni de gabarit:
lungime 8500 mm
lățime 2520 mm
înălțime 2920 mm
Consola față 1550 mm
Consola spate 2700 mm
Ampatament 4250 mm
Capacitate:
locuri pe scaune 29
locuri în picioare 31
total pasageri 60
Redactat cu ajutorul d-lui Ing. Mihai Cristian Bucșan.
Sursă: gruzovik press.ru; arhiva personală dl. Bucșan.
Autobuz urban ACITB, prototip
În anul 1955, la Atelierele Centrale ITB, folosind documentația tehnică primită din U.R.S.S., este proiectat și construit primul autobuz urban de medie capacitate.
Este construiit pe un șasiu de autocamion SR 101, prelungit cu lonjeroane suplimentare din oțel marca OL42.
Caroseria are forme rotunjite, este echipată cu parbriz semipanoramic din 2 segmente.
Masca radiatorului este realizată din oțel cromat.
Are ornamente, de asemenea, din oțel cromat.
După numeroase teste, atât fără pasageri cât și cu pasageri, se ia hotărârea ca producția de serie să fie realizată la una din uzinele ce aparțin de Ministerul Industriei Metalurgice și Construcțiilor de Mașini.
Caracteristici tehnice:
Motor OTTO, tip ZiS 120, import U.R.S.S., 6 cilindri în linie, vertical, amplasat longitudinal în consola față, cilindree 5550 cmc, 70 kW / 95 CP.
Cutie de viteze manulă, 5 trepte înainte și 1 treaptă marșarier.
Dimensiuni de gabarit:
lungime 8500 mm
lățime 2520 mm
înălțime 2920 mm
Consola față 1550 mm
Consola spate 2700 mm
Ampatament 4250 mm
Capacitate:
locuri pe scaune 29
locuri în picioare 31
total pasageri 60
B6.1955_prototip ACITB_a1.jpg (286.52 KB; downloaded 736 times)
B6.1955_prototip ACITB_a2.jpg (312.14 KB; downloaded 736 times)
B6.1955_prototip ACITB_b.jpg (155.6 KB; downloaded 736 times)
B6.1955_prototip ACITB_c.jpg (404.11 KB; downloaded 736 times)
B6.1955_prototip ACITB_d.jpg (236.47 KB; downloaded 736 times)
B6.1955_prototip ACITB_e1.jpg (234.97 KB; downloaded 736 times)
B6.1955_prototip ACITB_e2.jpg (216.58 KB; downloaded 736 times)