Topic: Reabilitare tunel Fileşti (CF 700, Galaţi)
4 posts, 1497 views- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Reabilitare tunel Fileşti (CF 700, Galaţi)
Adrian Rosca
Sunt curios care mai este stadiul lucrarilor la tunelul Filesti, deoarece ultimile noutati pe care le-am gasit pe net au deja aproape un an vechime:
"1.2. Refacerea Tunelului Fileşti – linia 700 Bucureşti – Galaţi, km 255+475/256+245, fir I dreapta.
Tunelul Fileşti de pe firul I al liniei 700 Bucureşti – Galaţi, în lungime totalã de 770 m, a fost construit în perioada 1896 – 1898, în terenuri loessoide sensibile la umezire şi argilã nisipoasã galbenã.
Lucrările de refacere a tunelului au început în anul 1996, din fonduri asigurate de la bugetul de stat pentru reparaţii capitale la infrastructura feroviară. Lucrările sunt cu mult întârziate datorită asigurării unor resurse financiare cu mult sub nivelul ritmului de lucru impus de tehnologia de execuţie.
Datorită subfinanţării, au existat mai multe întreruperi de luni şi chiar ani de zile (anul 2009) a lucrărilor de execuţie care au dăunat refacerii tunelului prin tasările majore pe care le-a suferit scutul pe perioada staţionărilor şi care au determinat devieri ale tunelului în plan orizontal şi vertical de la axul proiectat, au agravat distrugerile la construcţiile de la suprafaţă, au produs mai multe accidente de teren şi au implicat lucrări şi costuri suplimentare.
Până la această dată au fost terminate cele două căptuşeli ale tunelului hidroizolate între ele.
În anul 2010, în limita alocaţiei financiare (de 1.836 mii lei pentru lucrări şi 30.000 de lei pentru proiectare) consumată integral, s-au realizat injectii de consolidare-etansare pe un tronson experimental de 40 ml în tunel (km. 256+060- 256+100) şi lucrări de de consolidare şi de amenajare a platformei căii şi de asigurare a scurgerii apelor la capatul intrare pe 732 de metri (km 255+442/255+460)."
Un fotoreportaj ar fi mai mult decat binevenit.
Sunt curios care mai este stadiul lucrarilor la tunelul Filesti, deoarece ultimile noutati pe care le-am gasit pe net au deja aproape un an vechime:
"1.2. Refacerea Tunelului Fileşti – linia 700 Bucureşti – Galaţi, km 255+475/256+245, fir I dreapta.
Tunelul Fileşti de pe firul I al liniei 700 Bucureşti – Galaţi, în lungime totalã de 770 m, a fost construit în perioada 1896 – 1898, în terenuri loessoide sensibile la umezire şi argilã nisipoasã galbenã.
Lucrările de refacere a tunelului au început în anul 1996, din fonduri asigurate de la bugetul de stat pentru reparaţii capitale la infrastructura feroviară. Lucrările sunt cu mult întârziate datorită asigurării unor resurse financiare cu mult sub nivelul ritmului de lucru impus de tehnologia de execuţie.
Datorită subfinanţării, au existat mai multe întreruperi de luni şi chiar ani de zile (anul 2009) a lucrărilor de execuţie care au dăunat refacerii tunelului prin tasările majore pe care le-a suferit scutul pe perioada staţionărilor şi care au determinat devieri ale tunelului în plan orizontal şi vertical de la axul proiectat, au agravat distrugerile la construcţiile de la suprafaţă, au produs mai multe accidente de teren şi au implicat lucrări şi costuri suplimentare.
Până la această dată au fost terminate cele două căptuşeli ale tunelului hidroizolate între ele.
În anul 2010, în limita alocaţiei financiare (de 1.836 mii lei pentru lucrări şi 30.000 de lei pentru proiectare) consumată integral, s-au realizat injectii de consolidare-etansare pe un tronson experimental de 40 ml în tunel (km. 256+060- 256+100) şi lucrări de de consolidare şi de amenajare a platformei căii şi de asigurare a scurgerii apelor la capatul intrare pe 732 de metri (km 255+442/255+460)."
Un fotoreportaj ar fi mai mult decat binevenit.
- Onofrei Sergiu-Gabriel
-
Posted:
-
Re: 704: Galati ---Barbosi---Tecuci--- Marasesti
Onofrei Sergiu-Gabriel
Ce reportaj sa mai facem daca nici macar Gara CFR Galati nu este gata in totalitate...???
Reabilitarea Tunelulului acesta CFR-Filesti, s-a inceput in 1996, inainte de pleca eu in armata. In 1997 m-am liberat si mare branza nu s-a facut: s-a dat jos vechea catenara, s-au desfiintat semnalele si macazele aferente, s-au desfiintat cantoanele de paza de la capetele tunelului ( de la construire pana in 1997 acest tunel era dotat cu paza inarmata!) ele zacand astazi in paragina ca adapost pentru cainii vagabonzi. In rest sub guvernarea CDR, pana in 2000 cand s-au reluat lucrarile cu avant chiar asa sub sefia ministrului de-atunci Miron Mitrea, NU S-A FACUT NIMIC. Dar latura oarecum buna acestui personaj dubios este ca sub guvernarea lui si a PSD-ului tunelul arata astazi asa cum il vedeti: finisat, reabilitat 80%, consolidat, etc.!!! Deci din 2000 pana in 2004, s-a lucrat intens la acest tunel. Apoi din 2004 pana azi iar stagnari si lucrari doar asa...cu taraita in functie de banii virati de ministerul de resort!!
Ce reportaj sa facem in zona cand tunelul de ceva timp este inchis / ferecat cu paravane metalice sudata precum un obiectiv abandonat si-n stare de...,,conservare"???? Ce sa zic mai mult de-atat???Nimic!!!
Ce reportaj sa mai facem daca nici macar Gara CFR Galati nu este gata in totalitate...???
Reabilitarea Tunelulului acesta CFR-Filesti, s-a inceput in 1996, inainte de pleca eu in armata. In 1997 m-am liberat si mare branza nu s-a facut: s-a dat jos vechea catenara, s-au desfiintat semnalele si macazele aferente, s-au desfiintat cantoanele de paza de la capetele tunelului ( de la construire pana in 1997 acest tunel era dotat cu paza inarmata!) ele zacand astazi in paragina ca adapost pentru cainii vagabonzi. In rest sub guvernarea CDR, pana in 2000 cand s-au reluat lucrarile cu avant chiar asa sub sefia ministrului de-atunci Miron Mitrea, NU S-A FACUT NIMIC. Dar latura oarecum buna acestui personaj dubios este ca sub guvernarea lui si a PSD-ului tunelul arata astazi asa cum il vedeti: finisat, reabilitat 80%, consolidat, etc.!!! Deci din 2000 pana in 2004, s-a lucrat intens la acest tunel. Apoi din 2004 pana azi iar stagnari si lucrari doar asa...cu taraita in functie de banii virati de ministerul de resort!!
Ce reportaj sa facem in zona cand tunelul de ceva timp este inchis / ferecat cu paravane metalice sudata precum un obiectiv abandonat si-n stare de...,,conservare"???? Ce sa zic mai mult de-atat???Nimic!!!
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: 704: Galati ---Barbosi---Tecuci--- Marasesti
Adrian Rosca
S-a publicat bugetul pe anul in curs pentru reabilitarea tunelului Filesti: 2.0 milioane lei. Sursa: http://www.mt.ro/nou/_img/documente/pp/ ... ROVIAR.pdf
Sa speram ca PIF-ul programat pentru sfarsitul lui 2014 (vezi si pagina 5 a documentului postat la: http://www.citr.ro/ro-RO/Home/Document? ... tId=166274) se va si realiza.
S-a publicat bugetul pe anul in curs pentru reabilitarea tunelului Filesti: 2.0 milioane lei. Sursa: http://www.mt.ro/nou/_img/documente/pp/ ... ROVIAR.pdf
Sa speram ca PIF-ul programat pentru sfarsitul lui 2014 (vezi si pagina 5 a documentului postat la: http://www.citr.ro/ro-RO/Home/Document? ... tId=166274) se va si realiza.
- RSBadita
-
Posted:
-
Re: Reabilitare tunel Fileşti (CF 700, Galaţi)
RSBadita
Aici va atasez cateva filme cu tunelele de sub Galati, ambele fire.
Aici va atasez cateva filme cu tunelele de sub Galati, ambele fire.
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România
•
Choose destination