Topic: Propunere extindere Băneasa-Piața Presei (linie de tramvai)
34 posts, 8570 views
📖 Pagination options
- Valentin
-
Posted:
-
Propunere extindere Băneasa-Piața Presei (linie de tramvai)
Valentin
Uitandu-ma pe harta, insistent de mai multe ori, m-am gandit ca as putea vine cu o propunere despre modul cum as vedea eu posibila extinderea liniei de tramvai 5 de la capatul Baneasa la Piata Presei, investigand posibilele probleme si sa incerc sa vin cu solutii.
Trebuie sa trec in revista urmatoarele observatii inainte de a incepe prezentarea:
# aceasta propunere este personala, trebuie luata cu un gram de sare, dat fiind ca am neglijat anumite aspecte precum daca anumite pasaje pe traseu pot suporta greutatea unui tramvai si incadrarea razelor pentru viraje intr-o banda admisibila (nu am gasit pe undeva ceva palpabil, calculabil, dar am trecut pe planuri aceste valori rezultate in urma desenului, m-am raportat la curbele existente in terminal Piata Presei);
# planurile sunt la scara - vezi zona "parte desenata";
# am luat in calcul constructia M6 - 1Mai-Tokyo;
# am luat in calcul in gandirea peroanelor ca vom avea tramvaie de 36m si pe linia 5;
# nu, mi ar placea sa vad o astfel de constructie, dar din pacate speranta asta ca o mana de aur sa se impuna si sa puna umarul sa construiasca asa ceva este minim (n-are nicio referire la X primar, in general vorbesc)
# da, am lucrat de amorul artei, poate cineva, candva, se va inspira macar 5% din ceea ce propun aici.
Bun, acum sa intram in paine si prezint principalele idei/probleme, etc, pe scurt, partea scrisa a lucrarii:
1. Solutia tehnica aleasa este de tramvai pe lateral (din pricina pasajelor de la Baneasa, Piata Presei, etc.), dat fiind ca solutia clasica ar fi suferit de prea multe conflicte in trafic (in mod special la Baneasa, unde ar fi trebuit aleasa o solutie asemanatoare ca la Piata Muncii, neatragator).
2. Solutia aleasa in zona capatului de la Baneasa a fost:
# capatul din prezent va fi pastrat ca rezerva calda (dupa expropieri, etc.)
# dpdv. peron: peroanele sunt amplasate strategic langa viitoarele accese ale M6 (acces C e pe sensul Presei-Baneasa orientat catre peron, accesul B e pe Baneasa-Presei din pacate cu iesirea spre vechiul capat), din pacate peronul catre Piata Presei trebuie corelat cu trecerile de pietoni si cu iesirea din capat, astfel incat nu se poate amplasa "mai la dreapta" (vezi planuri).
Locurile de parcare ilegale dispar din zona peronului de la accesul "C", peronul va fi defapt o continuare a trotuarului (practic, va avea functiune mixta), de asa natura incat spatiul sa fie generos, si sa nu avem garduri aiurea.
# dpdv. solutie linie de tramvai: pe sensul Baneasa - Piata Presei (de acum voi nota B-PP!), linia de tramvai va inlocui parcarea la "trotuar" a celor de la antene, odata ajunsa linia pe "drept" dupa efectuarea virajului va fi separata de trafic cu solutie tip green track (fara garduri, doar borduri, cum e pe Bd. Timisoara sau prin alte zone), voi detalia apoi si cum se va integra pe breteaua de iesire, pe planul 3 (sus -> jos).
pe sensul PP-B - linia de tramvai este separata de trafic prin greentrack pe o portiune relativ mica (dat fiind ca pana in zona bretelei de urcare catre intersectie va functiona MIXT BUS+TRAM), acolo unde nu exista prezenta autobuzelor.
# dpdv. trotuar: avand in vedere ca statul va expropria zona din jurul accesului "B" nu opreste primaria sa "imprumute" de la stat, o parte mica de spatiu, de asa natura incat trotuarul sa se mute "mai in interior" si banda de circulatie la fel.
# dpdv. rutier, am pastrat 2 benzi pentru directa inainte pe Bd. Ion Ionescu, 1 de stanga pentru Sos. Bucuresti-Ploiesti, 1 dreapta tot pentru Sos.Bucuresti-Ploiesti cu mentiunea ca stiu ca inainte erau 2 benzi, nu vad de ce nu s-ar putea lasa aceasta banda cu intermitent si prioritizat un ciclu egal de semaforizare pe ambele directii principale (discutabil)
3. Solutia aleasa in zona pod Baneasa a fost:
# dpdv. peron: amplasarea acestora s-a facut fix pe pod, tot cu functiune mixta (adica peron+trotuar), dat fiind ca zona oricum este un desert urban (adica lipsesc pietonii), nu vad nicio problema, din contra, vad beneficii precum trecerea rapida de pe o parte pe alta (acuma, in statia actuala STB pentru autobuze ca sa ajungi pe partea cealalta ocolesti prea mult) acolo unde calatorii vor avea nevoie;
#dpdv. solutie linie de tramvai: liniile vor fi facute pe modelul liniei 10/1 din zona centrala, adica cu asfalt, pentru ca statia, si zona sinelor vor avea functiune mixta (tram+bus), doar ca aceasta zona va fi delimitata si (ar trebui) monitorizata, solutia de delimitare e subiectiva (exista n solutii). De asemenea, la un anumit moment linia tram si linia bus diverg, dupa aceasta zona, linia de tramvai devine greentrack.
#dpdv. trotuar: ce ar fi cel mai important este latirea trotuarului pe sensul B-PP , intr-o zona gatuita in prezent.
#dpdv. rutier: se va permite DOAR iesirea de pe strazile: Elena Vacarescu si C-tin Dobrogeanu, pentru evitarea unor conflicte in trafic suplimentare, insa pentru a se intra pe aceste strazi se vor folosi rute alternative (solutii precum modificarea unor sensuri unice, etc. nu face obiectul acestei propuneri). Teoretic ar trebui sa existe vizibilitate maxima a celor care ies, de asa natura incat sa stie daca sa intre sau nu, se pot implementa solutii aditionale (nu fac obiectul).
4. Solutia aleasa in zona Piata Presei a fost:
#dpdv. peron: am figurat doar spre sensul PP-B, fiind peron cu functiune mixta (trotuar+statie / tram+bus), pentru faptul ca peronul ar fi oarecum in curba, se monteaza oglinda pe peron antivandal, de asa natura incat vatmanul sa vada suficient de bine.
Pe sensul B-PP - nu nu cred ca ar fi benefic o statie pe aici, mai degraba dupa intersectie (dupa pastila circulara) sau de ce nu in zona hasurata cu albastru deschis (vezi planuri), nu m-am putut decide, ramane discutabila.
#dpdv. solutie linie de tramvai: asemanator, fiind culoar tram+bus, se va face la nivelul asfaltului pe orice inseamna prima banda (care se va transforma in tram+bus si delimitata de trafic), am preconizat pe planuri zonele unde s-ar realiza greentrack.
#dpdv. trotuar: aici ar fi sa zicem un minus, faptul ca trotuarul vestic trebuie mutat spre interior cel putin pana in zona bretelei de acces in pasajul subteran, asta inseamna niste copaci care trebuie mutati/replantati + exproprierile de rigoare , se poate compensa mai in interior cum am spus cu 2x copacii taiati.
Pista respectiva s-a mutat concomitent cu trotuarul, dar ma cam indoiesc ca cineva foloseste pista de biciclete catre Baneasa sa fiu sincer, dar asa era, asa am lasat.
#dpdv. rutier: prezinta interes doar faptul ca prima banda pe sensul ArcD.T. - Piata Presei fie devine bus only, fie ramane ca acum si apoi odata cu aparitia tramvaiului se "termina" .
5. Caz particular - bretea B-PP in zona pasajului subteran Baneasa - solutia nu poate fi alta decat ca linia de tramvai, pe o portiune consistenta sa functioneze in regim tram+bus+car (adica asfalt la nivel), nu vad cum altfel din cauza cladirilor care sunt prea apropiate de trama stradala.
Partea desenata:
Legenda
Portocaliu/orange - peron/elemente ale peronului;
Rosu - liniile de tramvai;
Verde - spatiu verde;
Turcuaz/Cyan - trotuar/ elemente precum trecerile de pietoni, accese metrou;
Magenta/Roz - rutier / elemente ale componentei rutiere.
Informatii gabaritice
distanta intre sine - evident - cea nominala - 1435mm;
distanta amprizei zonei de linii - 3400mm;
latime banda auto - intre 3000mm si 3500mm functie de situatia in teren;
latime peron - 2000mm in majoritatea cazurilor - aspect neglijabil in cazul peroanelor cu functiune mixta (trotuar+peron), singurul loc de interes este statia cu peron la Baneasa langa acces "B" metrou, acolo are 2000mm, dar se poate jongla si creste la 2500mm, l-am lasat orientativ dupa masuratoarea peronului de la capat PP;
latime trotuar - sub 2000mm nu exista totul este peste (functie de zona).
# voi atasa imaginile si in format PDF la o rezolutie buna, dar voi incerca sa urc si imagini, pentru a contura ideea.
IMPORTANT
Se poate studia suplimentar zona "Fantana Miorita" (personal nu vad vreo problema acolo, ar fi asemanator cu ce avem la Presei); Zona capatului 41 Piata Presei (de exemplu cum facem cu gararea/spatiul, etc. Nu am stat foarte mult pe aceasta parte, dar logica mea ar fi sa existe fie o linie de trecere - adica tramvaiul 5 intra in capat, il tranziteaza prin peronul de sosiri si plecare, iese si pleaca, si vatmanul sa aiba zona de repaus la celalalt capat - aspect discutabil - fie sa adaugam o linie cumva in exteriorul celor existente - cu zona de repaus, etc. Din nou e discutabil). In rest nu sa mai existe impedimente pe traseu, ce merita studiat.
De asemenea, daca cineva doreste sa vina cu sugestii/imbunatatiri sunt ochi si urechi, de altfel, daca cineva doreste, pot sa pun planurile si in format DWG.
AVANTAJE/DEZAVANTAJE
Legat de avantaje:
# Asigura conexiunea fireasca Piata Presei - Baneasa, fara nevoie de transbordare de 2 ori (ar fi doar 1 odata chiar la Piata Presei - se va gandi solutia in studiul capatului) - va realiza conexiunea cu varianta M2 din est gandita de colegii nostri https://i.imgur.com/SA5YGLN.png - numai ca si aici ar fi discutabil - fie ducem 5 la Piata Presei, fie 41 la Baneasa, singura problema e data de capatul de la Baneasa - acuma daca s-ar demola tot ce e pe acolo, spatiul rezultat este asemanator cu ce avem acum pe 41 la Presei. Deci discutabil, se poate mari spatiul din Presei si sa se mute ce inseamna autobuze de la Presei la Baneasa unde s-ar putea face un terminal BUS (discutabil, fiindca nu stiu ce linii au oprire la Presei si pe unde vin/se duc);
# Delimitarea transportului public prin banda tram+bus;
# Poate reprezenta baza unei linii de tramvai care sa vina pe Dorobanti - Aviatorilor - Arc - Presei - Baneasa sa zicem, in orice caz, ideea e ca se pot face dezvoltari ulterioare.
Dezavantaje:
- principalul ar fi ca M6 oricum va trece pe acolo, il iei 2 statii si gata, aspect valabil, dar ar fi mai usor sa cobori din 41, faci cativa pasi si urci in 5 si te lasa la Promenada (sa zicem) sau sa ramai in 41 si sa ajungi la Baneasa direct.
- astept de la voi, o lista mare cu dezavantaje
# topic deschis aici la sugestia colegului andrei11
Uitandu-ma pe harta, insistent de mai multe ori, m-am gandit ca as putea vine cu o propunere despre modul cum as vedea eu posibila extinderea liniei de tramvai 5 de la capatul Baneasa la Piata Presei, investigand posibilele probleme si sa incerc sa vin cu solutii.
Trebuie sa trec in revista urmatoarele observatii inainte de a incepe prezentarea:
# aceasta propunere este personala, trebuie luata cu un gram de sare, dat fiind ca am neglijat anumite aspecte precum daca anumite pasaje pe traseu pot suporta greutatea unui tramvai si incadrarea razelor pentru viraje intr-o banda admisibila (nu am gasit pe undeva ceva palpabil, calculabil, dar am trecut pe planuri aceste valori rezultate in urma desenului, m-am raportat la curbele existente in terminal Piata Presei);
# planurile sunt la scara - vezi zona "parte desenata";
# am luat in calcul constructia M6 - 1Mai-Tokyo;
# am luat in calcul in gandirea peroanelor ca vom avea tramvaie de 36m si pe linia 5;
# nu, mi ar placea sa vad o astfel de constructie, dar din pacate speranta asta ca o mana de aur sa se impuna si sa puna umarul sa construiasca asa ceva este minim (n-are nicio referire la X primar, in general vorbesc)
# da, am lucrat de amorul artei, poate cineva, candva, se va inspira macar 5% din ceea ce propun aici.
Bun, acum sa intram in paine si prezint principalele idei/probleme, etc, pe scurt, partea scrisa a lucrarii:
1. Solutia tehnica aleasa este de tramvai pe lateral (din pricina pasajelor de la Baneasa, Piata Presei, etc.), dat fiind ca solutia clasica ar fi suferit de prea multe conflicte in trafic (in mod special la Baneasa, unde ar fi trebuit aleasa o solutie asemanatoare ca la Piata Muncii, neatragator).
2. Solutia aleasa in zona capatului de la Baneasa a fost:
# capatul din prezent va fi pastrat ca rezerva calda (dupa expropieri, etc.)
# dpdv. peron: peroanele sunt amplasate strategic langa viitoarele accese ale M6 (acces C e pe sensul Presei-Baneasa orientat catre peron, accesul B e pe Baneasa-Presei din pacate cu iesirea spre vechiul capat), din pacate peronul catre Piata Presei trebuie corelat cu trecerile de pietoni si cu iesirea din capat, astfel incat nu se poate amplasa "mai la dreapta" (vezi planuri).
Locurile de parcare ilegale dispar din zona peronului de la accesul "C", peronul va fi defapt o continuare a trotuarului (practic, va avea functiune mixta), de asa natura incat spatiul sa fie generos, si sa nu avem garduri aiurea.
# dpdv. solutie linie de tramvai: pe sensul Baneasa - Piata Presei (de acum voi nota B-PP!), linia de tramvai va inlocui parcarea la "trotuar" a celor de la antene, odata ajunsa linia pe "drept" dupa efectuarea virajului va fi separata de trafic cu solutie tip green track (fara garduri, doar borduri, cum e pe Bd. Timisoara sau prin alte zone), voi detalia apoi si cum se va integra pe breteaua de iesire, pe planul 3 (sus -> jos).
pe sensul PP-B - linia de tramvai este separata de trafic prin greentrack pe o portiune relativ mica (dat fiind ca pana in zona bretelei de urcare catre intersectie va functiona MIXT BUS+TRAM), acolo unde nu exista prezenta autobuzelor.
# dpdv. trotuar: avand in vedere ca statul va expropria zona din jurul accesului "B" nu opreste primaria sa "imprumute" de la stat, o parte mica de spatiu, de asa natura incat trotuarul sa se mute "mai in interior" si banda de circulatie la fel.
# dpdv. rutier, am pastrat 2 benzi pentru directa inainte pe Bd. Ion Ionescu, 1 de stanga pentru Sos. Bucuresti-Ploiesti, 1 dreapta tot pentru Sos.Bucuresti-Ploiesti cu mentiunea ca stiu ca inainte erau 2 benzi, nu vad de ce nu s-ar putea lasa aceasta banda cu intermitent si prioritizat un ciclu egal de semaforizare pe ambele directii principale (discutabil)
3. Solutia aleasa in zona pod Baneasa a fost:
# dpdv. peron: amplasarea acestora s-a facut fix pe pod, tot cu functiune mixta (adica peron+trotuar), dat fiind ca zona oricum este un desert urban (adica lipsesc pietonii), nu vad nicio problema, din contra, vad beneficii precum trecerea rapida de pe o parte pe alta (acuma, in statia actuala STB pentru autobuze ca sa ajungi pe partea cealalta ocolesti prea mult) acolo unde calatorii vor avea nevoie;
#dpdv. solutie linie de tramvai: liniile vor fi facute pe modelul liniei 10/1 din zona centrala, adica cu asfalt, pentru ca statia, si zona sinelor vor avea functiune mixta (tram+bus), doar ca aceasta zona va fi delimitata si (ar trebui) monitorizata, solutia de delimitare e subiectiva (exista n solutii). De asemenea, la un anumit moment linia tram si linia bus diverg, dupa aceasta zona, linia de tramvai devine greentrack.
#dpdv. trotuar: ce ar fi cel mai important este latirea trotuarului pe sensul B-PP , intr-o zona gatuita in prezent.
#dpdv. rutier: se va permite DOAR iesirea de pe strazile: Elena Vacarescu si C-tin Dobrogeanu, pentru evitarea unor conflicte in trafic suplimentare, insa pentru a se intra pe aceste strazi se vor folosi rute alternative (solutii precum modificarea unor sensuri unice, etc. nu face obiectul acestei propuneri). Teoretic ar trebui sa existe vizibilitate maxima a celor care ies, de asa natura incat sa stie daca sa intre sau nu, se pot implementa solutii aditionale (nu fac obiectul).
4. Solutia aleasa in zona Piata Presei a fost:
#dpdv. peron: am figurat doar spre sensul PP-B, fiind peron cu functiune mixta (trotuar+statie / tram+bus), pentru faptul ca peronul ar fi oarecum in curba, se monteaza oglinda pe peron antivandal, de asa natura incat vatmanul sa vada suficient de bine.
Pe sensul B-PP - nu nu cred ca ar fi benefic o statie pe aici, mai degraba dupa intersectie (dupa pastila circulara) sau de ce nu in zona hasurata cu albastru deschis (vezi planuri), nu m-am putut decide, ramane discutabila.
#dpdv. solutie linie de tramvai: asemanator, fiind culoar tram+bus, se va face la nivelul asfaltului pe orice inseamna prima banda (care se va transforma in tram+bus si delimitata de trafic), am preconizat pe planuri zonele unde s-ar realiza greentrack.
#dpdv. trotuar: aici ar fi sa zicem un minus, faptul ca trotuarul vestic trebuie mutat spre interior cel putin pana in zona bretelei de acces in pasajul subteran, asta inseamna niste copaci care trebuie mutati/replantati + exproprierile de rigoare , se poate compensa mai in interior cum am spus cu 2x copacii taiati.
Pista respectiva s-a mutat concomitent cu trotuarul, dar ma cam indoiesc ca cineva foloseste pista de biciclete catre Baneasa sa fiu sincer, dar asa era, asa am lasat.
#dpdv. rutier: prezinta interes doar faptul ca prima banda pe sensul ArcD.T. - Piata Presei fie devine bus only, fie ramane ca acum si apoi odata cu aparitia tramvaiului se "termina" .
5. Caz particular - bretea B-PP in zona pasajului subteran Baneasa - solutia nu poate fi alta decat ca linia de tramvai, pe o portiune consistenta sa functioneze in regim tram+bus+car (adica asfalt la nivel), nu vad cum altfel din cauza cladirilor care sunt prea apropiate de trama stradala.
Partea desenata:
Legenda
Portocaliu/orange - peron/elemente ale peronului;
Rosu - liniile de tramvai;
Verde - spatiu verde;
Turcuaz/Cyan - trotuar/ elemente precum trecerile de pietoni, accese metrou;
Magenta/Roz - rutier / elemente ale componentei rutiere.
Informatii gabaritice
distanta intre sine - evident - cea nominala - 1435mm;
distanta amprizei zonei de linii - 3400mm;
latime banda auto - intre 3000mm si 3500mm functie de situatia in teren;
latime peron - 2000mm in majoritatea cazurilor - aspect neglijabil in cazul peroanelor cu functiune mixta (trotuar+peron), singurul loc de interes este statia cu peron la Baneasa langa acces "B" metrou, acolo are 2000mm, dar se poate jongla si creste la 2500mm, l-am lasat orientativ dupa masuratoarea peronului de la capat PP;
latime trotuar - sub 2000mm nu exista totul este peste (functie de zona).
# voi atasa imaginile si in format PDF la o rezolutie buna, dar voi incerca sa urc si imagini, pentru a contura ideea.
IMPORTANT
Se poate studia suplimentar zona "Fantana Miorita" (personal nu vad vreo problema acolo, ar fi asemanator cu ce avem la Presei); Zona capatului 41 Piata Presei (de exemplu cum facem cu gararea/spatiul, etc. Nu am stat foarte mult pe aceasta parte, dar logica mea ar fi sa existe fie o linie de trecere - adica tramvaiul 5 intra in capat, il tranziteaza prin peronul de sosiri si plecare, iese si pleaca, si vatmanul sa aiba zona de repaus la celalalt capat - aspect discutabil - fie sa adaugam o linie cumva in exteriorul celor existente - cu zona de repaus, etc. Din nou e discutabil). In rest nu sa mai existe impedimente pe traseu, ce merita studiat.
De asemenea, daca cineva doreste sa vina cu sugestii/imbunatatiri sunt ochi si urechi, de altfel, daca cineva doreste, pot sa pun planurile si in format DWG.
AVANTAJE/DEZAVANTAJE
Legat de avantaje:
# Asigura conexiunea fireasca Piata Presei - Baneasa, fara nevoie de transbordare de 2 ori (ar fi doar 1 odata chiar la Piata Presei - se va gandi solutia in studiul capatului) - va realiza conexiunea cu varianta M2 din est gandita de colegii nostri https://i.imgur.com/SA5YGLN.png - numai ca si aici ar fi discutabil - fie ducem 5 la Piata Presei, fie 41 la Baneasa, singura problema e data de capatul de la Baneasa - acuma daca s-ar demola tot ce e pe acolo, spatiul rezultat este asemanator cu ce avem acum pe 41 la Presei. Deci discutabil, se poate mari spatiul din Presei si sa se mute ce inseamna autobuze de la Presei la Baneasa unde s-ar putea face un terminal BUS (discutabil, fiindca nu stiu ce linii au oprire la Presei si pe unde vin/se duc);
# Delimitarea transportului public prin banda tram+bus;
# Poate reprezenta baza unei linii de tramvai care sa vina pe Dorobanti - Aviatorilor - Arc - Presei - Baneasa sa zicem, in orice caz, ideea e ca se pot face dezvoltari ulterioare.
Dezavantaje:
- principalul ar fi ca M6 oricum va trece pe acolo, il iei 2 statii si gata, aspect valabil, dar ar fi mai usor sa cobori din 41, faci cativa pasi si urci in 5 si te lasa la Promenada (sa zicem) sau sa ramai in 41 si sa ajungi la Baneasa direct.
- astept de la voi, o lista mare cu dezavantaje
# topic deschis aici la sugestia colegului andrei11
Propunere Piata Presei-Baneasa.rar
Toata planurile in format PDF -
Propunere Piata Presei-Baneasa.rar (1.71 MB; downloaded 241 times)
- ticker
-
Posted:
-
Re: Propunere extindere Baneasa-Piata Presei (linie de tramvai)
ticker
O propunere mai usoara, cu impact mai mic pe trafic / intersectii e mutarea capatului in zona mall Baneasa.
Singurul avantaj pe care il vad prin ducerea la Piata Presei e conexiunea cu 41, insa terminalul respectiv e deja supra-aglomerat...
O propunere mai usoara, cu impact mai mic pe trafic / intersectii e mutarea capatului in zona mall Baneasa.
Singurul avantaj pe care il vad prin ducerea la Piata Presei e conexiunea cu 41, insa terminalul respectiv e deja supra-aglomerat...
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Propunere extindere Baneasa-Piata Presei (linie de tramvai)
ByOnu
Pai si cu ce ii ajuta asta pe cei din Militari si DTR care vor sa ajunga de la PPL la Baneasa si zona office din nord?
Extinderea tramvaiului la Baneasa este, intr-adevar, obligatorie dpmdv, dar este un subiect separat.
O propunere mai usoara, cu impact mai mic pe trafic / intersectii e mutarea capatului in zona mall Baneasa.
Pai si cu ce ii ajuta asta pe cei din Militari si DTR care vor sa ajunga de la PPL la Baneasa si zona office din nord?
Extinderea tramvaiului la Baneasa este, intr-adevar, obligatorie dpmdv, dar este un subiect separat.
- vlaicuandrei
-
Posted:
-
Re: Propunere extindere Baneasa-Piata Presei (linie de tramvai)
vlaicuandrei
Sincer, mie imi place sa sper macar la deschiderea liniei asa cum era ea inainte, in urmatorii 5-10 ani, bineinteles refacuta (in cei 15 ani de "naveta" cu tramvaiul 5, nu de putine ori era sa imi sparg capul de barele de sustinere la cum mergea mai ales pe portiunea Fabrica de Glucoza - Stefan Cel Mare). Cartierele Aviatiei si Baneasa sunt mult prea aglomerate de autovehicule, iar cel putin pentru cartierul Aviatiei, tramvaiul 5 era o legatura esentiala pentru centrul orasului. Cartierul Baneasa il scot din ecuatie partial, acesta avand multe alte alternative. Daca s-ar aplica si "ingradirea" liniilor dupa refacerea lor ar fi si mai bine.
Autobuzele existente in zona cartierului Aviatiei, gen 112, 135 (ca pe 605 nu il pun la socoteala, fiind dupa parerea mea o gluma proasta din toate punctele de vedere, de la amplasarea statiilor, la capacitate) vin cum vin si oricum stau in aceleasi cozi ca si restul autovehiculelor, asta fara sa mai punem la socoteala traseele lor, care in cazul lui 112 este serpuit prin toate cotloanele, iar 135 face un fel de Raliu Paris-Dakkar doar nu intre Paris si Dakkar, ci intre CET Sud si Tunari.
Referitor la ideea extinderii traseului, sunt de acord cu orice idee, fie ea Piata Presei, fie ea la Mall Baneasa, doar sa se redeschida traficului linia asta asa cum era traseul ei. Dar astept asta de atatia ani, incat ma gandesc ca probabil undeva se afla adaptat si gravat un citat faimos al lui Stefan Cel Mare legat de termenul de redeschidere al liniei asteia: "ca linia lui 5 n-a fost a stramosilor mei, n-a fost a mea si nu e a voastra, ci a urmasilor vostri si a urmasilor urmasilor vostri in veacul vecilor...".
Din pacate, tot urmarind diferite postari si mesaje cu propuneri pe forum, am impresia ca doar noi ne dam peste cap cu idei si schite, iar cine ar trebui sa le elaboreze de fapt, nici macar nu se gandeste la asa ceva.
Si ca sa termin intr-o nota "optimista", cred ca si daca le-ar vedea cine ar avea putere de decizie, sau i s-ar pune la dispozitie deja elaborate in orice mod, ar zice scurt "nu se poate", "ce e cu desenele astea?" sau ar ramane inchise intr-un dulap undeva.
Sincer, mie imi place sa sper macar la deschiderea liniei asa cum era ea inainte, in urmatorii 5-10 ani, bineinteles refacuta (in cei 15 ani de "naveta" cu tramvaiul 5, nu de putine ori era sa imi sparg capul de barele de sustinere la cum mergea mai ales pe portiunea Fabrica de Glucoza - Stefan Cel Mare). Cartierele Aviatiei si Baneasa sunt mult prea aglomerate de autovehicule, iar cel putin pentru cartierul Aviatiei, tramvaiul 5 era o legatura esentiala pentru centrul orasului. Cartierul Baneasa il scot din ecuatie partial, acesta avand multe alte alternative. Daca s-ar aplica si "ingradirea" liniilor dupa refacerea lor ar fi si mai bine.
Autobuzele existente in zona cartierului Aviatiei, gen 112, 135 (ca pe 605 nu il pun la socoteala, fiind dupa parerea mea o gluma proasta din toate punctele de vedere, de la amplasarea statiilor, la capacitate) vin cum vin si oricum stau in aceleasi cozi ca si restul autovehiculelor, asta fara sa mai punem la socoteala traseele lor, care in cazul lui 112 este serpuit prin toate cotloanele, iar 135 face un fel de Raliu Paris-Dakkar doar nu intre Paris si Dakkar, ci intre CET Sud si Tunari.
Referitor la ideea extinderii traseului, sunt de acord cu orice idee, fie ea Piata Presei, fie ea la Mall Baneasa, doar sa se redeschida traficului linia asta asa cum era traseul ei. Dar astept asta de atatia ani, incat ma gandesc ca probabil undeva se afla adaptat si gravat un citat faimos al lui Stefan Cel Mare legat de termenul de redeschidere al liniei asteia: "ca linia lui 5 n-a fost a stramosilor mei, n-a fost a mea si nu e a voastra, ci a urmasilor vostri si a urmasilor urmasilor vostri in veacul vecilor...".
Din pacate, tot urmarind diferite postari si mesaje cu propuneri pe forum, am impresia ca doar noi ne dam peste cap cu idei si schite, iar cine ar trebui sa le elaboreze de fapt, nici macar nu se gandeste la asa ceva.
Si ca sa termin intr-o nota "optimista", cred ca si daca le-ar vedea cine ar avea putere de decizie, sau i s-ar pune la dispozitie deja elaborate in orice mod, ar zice scurt "nu se poate", "ce e cu desenele astea?" sau ar ramane inchise intr-un dulap undeva.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Propunere extindere Baneasa-Piata Presei (linie de tramvai)
cris_m
Spuneati de legatura Militari - Pipera, cel mai simplu pus macaze pe inelul central si facut linie Precizei - Timisoara - Basarab - Stefan cel Mare - Barbu Vacarescu. Le ajuti realmente pe 1 si 10 si nu ai problema traficului.
Spuneati de legatura Militari - Pipera, cel mai simplu pus macaze pe inelul central si facut linie Precizei - Timisoara - Basarab - Stefan cel Mare - Barbu Vacarescu. Le ajuti realmente pe 1 si 10 si nu ai problema traficului.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Propunere extindere Baneasa-Piata Presei (linie de tramvai)
Valentin
Solutii aditionale pot exista, ca practic ce propun eu e o baza pentru discutie, astfel ca fara probleme se poate face extinderea si spre Mall Baneasa si spre Presei, doar ca s-ar dubla cu linia de metrou, dar trecand peste asta, poti la fel de bine sa duci si 41 si 5 la Mall Baneasa si facut un capat mare, mai exista variante valabile.
Cris, poti sa faci si asta, doar ca de la Parc D.Taberei sa zicem, mi se pare ca exista mai multe semafoare/treceri la nivel pe partea propusa de tine, decat prin 41, cu aprox. 2.1-2.2 km linie noua. Ce propui ar fi o varianta de urgenta (adica, se deschide linia 5 peste noapte si bagi si un 35 pe traseul propus).
Oricum, nu exista varianta buna sau rea, pana la proba contrarie (SF+PT+Exec.)
Solutii aditionale pot exista, ca practic ce propun eu e o baza pentru discutie, astfel ca fara probleme se poate face extinderea si spre Mall Baneasa si spre Presei, doar ca s-ar dubla cu linia de metrou, dar trecand peste asta, poti la fel de bine sa duci si 41 si 5 la Mall Baneasa si facut un capat mare, mai exista variante valabile.
Cris, poti sa faci si asta, doar ca de la Parc D.Taberei sa zicem, mi se pare ca exista mai multe semafoare/treceri la nivel pe partea propusa de tine, decat prin 41, cu aprox. 2.1-2.2 km linie noua. Ce propui ar fi o varianta de urgenta (adica, se deschide linia 5 peste noapte si bagi si un 35 pe traseul propus).
Oricum, nu exista varianta buna sau rea, pana la proba contrarie (SF+PT+Exec.)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Propunere extindere Baneasa-Piata Presei (linie de tramvai)
ByOnu
< Mall Baneasa si spre Presei, doar ca s-ar dubla cu linia de metrou >
Trebuie cautata o varianta care sa nu-ti aduca masinile la P&R-ul de la Aeroport Baneasa (cand si daca se mai face). Masinile trebuie sa se limiteze la Mall, iar de acolo calatoria continuata cu TP. Aducerea masinilor in intersectia cu Aerogarii mi se pare o greseala.
< Mall Baneasa si spre Presei, doar ca s-ar dubla cu linia de metrou >
Trebuie cautata o varianta care sa nu-ti aduca masinile la P&R-ul de la Aeroport Baneasa (cand si daca se mai face). Masinile trebuie sa se limiteze la Mall, iar de acolo calatoria continuata cu TP. Aducerea masinilor in intersectia cu Aerogarii mi se pare o greseala.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Propunere extindere Baneasa-Piata Presei (linie de tramvai)
ByOnu
Conform ultimelor stiri, TPBI a prevazut aceasta legatura in strategie.
Conform ultimelor stiri, TPBI a prevazut aceasta legatura in strategie.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Propunere extindere Baneasa-Piata Presei (linie de tramvai)
Valentin
Perfect, as putea sa umblu in dwg sa ma gandesc si la o continuare catre Mall Baneasa
Inca astept sugestii, critici.
Perfect, as putea sa umblu in dwg sa ma gandesc si la o continuare catre Mall Baneasa
Inca astept sugestii, critici.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Propunere extindere Baneasa-Piata Presei (linie de tramvai)
andrei11
Unde se duce lumea care coboară la PPL din 41 ?
Se duce undeva pentru că acolo nu e niciun punct de interes.
Unde se duce lumea care coboară la PPL din 41 ?
Se duce undeva pentru că acolo nu e niciun punct de interes.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Propunere extindere Baneasa-Piata Presei (linie de tramvai)
ByOnu
Exact, Andrei. Lumea se duce clar cel putin spre Baneasa. Cu exceptia celor care chiar vin in weekend in Herastrau, din vest.
Exact, Andrei. Lumea se duce clar cel putin spre Baneasa. Cu exceptia celor care chiar vin in weekend in Herastrau, din vest.
- WAYNEN
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București
WAYNEN
Ar fi bine dacă s-ar prelungi rețeaua de tramvai de la Piața Presei Libere respectiv Aeroport Băneasa la Complex Comercial Băneasa.Astfel,atât linia de tramvai 41,cât și linia de tramvai care ar veni din cartierul Titan ar avea capăt acolo,reducând traficul auto și degrevând liniile 131 și 335.
Ar fi bine dacă s-ar prelungi rețeaua de tramvai de la Piața Presei Libere respectiv Aeroport Băneasa la Complex Comercial Băneasa.Astfel,atât linia de tramvai 41,cât și linia de tramvai care ar veni din cartierul Titan ar avea capăt acolo,reducând traficul auto și degrevând liniile 131 și 335.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Propunere extindere Baneasa-Piata Presei (linie de tramvai)
subway guru
Partea proasta e ca nu prea ai pe unde...
Partea proasta e ca nu prea ai pe unde...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Propunere extindere Baneasa-Piata Presei (linie de tramvai)
andrei11
Iar viitoarea stație de metrou Tokyo ( dacă nu i se schimbă denumirea ) e departe de magazine...Știu răspunsul, acolo ( la pod ) e pământul statului.
Linia 5 poate ajunge la complex dar trebuie să treacă pe sub aeroport. Imposibil evident că nu e dar cineva trebuie să dea banii.
Iar viitoarea stație de metrou Tokyo ( dacă nu i se schimbă denumirea ) e departe de magazine...Știu răspunsul, acolo ( la pod ) e pământul statului.
Linia 5 poate ajunge la complex dar trebuie să treacă pe sub aeroport. Imposibil evident că nu e dar cineva trebuie să dea banii.
📖 Pagination options