Topic: Autobuzele din Pașcani
8 posts, 3699 views- PTMZ
-
Posted:
-
Autobuzele din Pașcani
PTMZ
Transportul local din municipiul Pașcani este asigurat cu autobuze, de societatea C.L.P. Ecoserv S.R.L.; acesta este un nou operator, cel anterior fiind R.A.G.C.L. Pașcani, care a dat faliment. Există 4 trasee:
1. Gara Pașcani - Gâștești
2. Gara Pașcani - Lunca
3. Gara Pașcani - Blăgești
4. Gara Pașcani - Boșteni - Sodomeni.
În 2017, parcul auto era format din 8 autobuze second-hand:
- 2 Steyr, aduse în 2009
- 3 Setra-215-UL, aduse în 2012-2013
- 1 Setra-215-UR, adusă în 2012
- 2 Mercedes O405, aduse în 2013
Tarifele sunt de 3 RON/călătorie.
Noul operator a cumpărat 5 BMC 250 SLF second-hand, ce au aparținut Girexim Universal (Pitești):
Sursa: https://bittv.info/noul-operator-de-transport-a-cumparat-5-autobuze-second-hand/
Transportul local din municipiul Pașcani este asigurat cu autobuze, de societatea C.L.P. Ecoserv S.R.L.; acesta este un nou operator, cel anterior fiind R.A.G.C.L. Pașcani, care a dat faliment. Există 4 trasee:
1. Gara Pașcani - Gâștești
2. Gara Pașcani - Lunca
3. Gara Pașcani - Blăgești
4. Gara Pașcani - Boșteni - Sodomeni.
În 2017, parcul auto era format din 8 autobuze second-hand:
- 2 Steyr, aduse în 2009
- 3 Setra-215-UL, aduse în 2012-2013
- 1 Setra-215-UR, adusă în 2012
- 2 Mercedes O405, aduse în 2013
Tarifele sunt de 3 RON/călătorie.
Noul operator a cumpărat 5 BMC 250 SLF second-hand, ce au aparținut Girexim Universal (Pitești):
Noul operator de transport public din Pașcani a cumpărat 5 autobuze second-hand. Contractul a fost semnat în cursul zilei de marți, 21 iulie, în urma licitației. Câștigătorul a fost societatea Girexim Universal SA , singurul ofertant. Valoarea contractului este de 788 735 cu TVA, autobuzele urmând să fie achitate în rate lunare egale, pe o perioada de 5 ani de zile.
Cele 5 autobuze second hand sunt Euro 4, sunt omologate pentru transportul public local, toate sunt dotate dotate cu aer condiționat și trapa speciala pentru persoane cu dizabilități si au la bord intre 240 000 și 420 000 de kilometri.
Autobuzele au fost aduse la Pașcani cu câteva zile înainte de semnarea contractului, pe motiv că nu au fost șoferi disponibili care să le conducă, decât la sfârșit de săptămână. Directorul societății spune că licitația a fost perfect legala chiar daca a fost înscrisă o singura oferta. Autobuzele au fost verificate înainte de achiziție de o comisie speciala care s-a deplasat la fata locului.
Urmează ca Societatea CLP ECOSERV SRL să obțină licențele necesare iar autobuzele să fie programate la RAR pentru identificare. Managerul unității crede că autobuzele vor fi la strada cel mai probabil la jumătatea lunii august. Până atunci, serviciul de transport public local este operat în continuare de RAGCL Pașcani, unitate aflata în faliment.
Noul operator vă pastra aceleași trasee dar urmeaza să fie îmbunătățit orarul curselor.
Sursa: https://bittv.info/noul-operator-de-transport-a-cumparat-5-autobuze-second-hand/
https://bittv.info/noul-operator-de-tran ... nd-hand/
WhatsApp-Image-2020-07-21-at-17.19.05-1068x601.jpeg (118.49 KB; downloaded 3396 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Autobuzele din Pașcani
fl82
In anul 2015 au fost casate toate autobuzele romanesti (mai erau atunci 6 autobuze tip DAC-112-UDM si un autobuz RDTM-111) pe care le aveea in parc RAGCL Pascani.
In trecut a mai existat un traseu, spre Bratesti.
In interiorul orasului exista doar 3 statii de autobuze "urbane", amenajate cu alveole: Gara, Spital si Integrata.
In anul 2015 au fost casate toate autobuzele romanesti (mai erau atunci 6 autobuze tip DAC-112-UDM si un autobuz RDTM-111) pe care le aveea in parc RAGCL Pascani.
In trecut a mai existat un traseu, spre Bratesti.
In interiorul orasului exista doar 3 statii de autobuze "urbane", amenajate cu alveole: Gara, Spital si Integrata.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Autobuzele din Pașcani
PTMZ
Sursa: Bit TV
Operatorul local de transport public intentioneaza sa achiziționeze încă doua autobuze second. Conducerea unității a trimis Primăriei si Consiliului Local o solicitare pentru obținerea aprobării de a demara procedurile de achiziție. Este vorba despre un autobuz marca Setra din anul 2002, la prețul de 14 700 lei si un autobuz marca Volvo fabricat in anul 2005. Prețurile sunt fără TVA iar norma de poluare este Euro 3. Mașinile aparțin fostului operator de transport public local, RAGCL Pașcani, scoase la licitație de lichidator după ce unitatea a intrat in faliment.
Noul director al societatii, Dumitru Chiuariu a motivat ca CLP Ecoserv SRL are nevoie de autobuze in vedere efectuării unor curse ocazionale pentru obținerea unor venituri in plus si ca a avut numeroase solicitări in ultima perioada.
Menționăm ca operatorul local de transport public local are in dotare 5 autobuze second -hand achizitionate in rate, in anul 2020, cu aprobarea Consiliului Local. Fosta administrație a motivat ca nu are bani pentru cumpărarea de autobuze noi.
La acea vreme actualul primar si ceilalți consilieri din opoziție au criticat vehement acesta decizie, argumentând ca pășcănenii merita condiții mai bune de transport, autobuze noi, chiar electrice. Rămâne de văzut dacă “exigentele de atunci” vor fi păstrate sau vor fi adaptate la situația financiară a societății.
Sursa: Bit TV
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Autobuzele din Pașcani
PTMZ
Sursa: BitTV
Proiect comun între municipiul Pașcani și comuna Stolniceni Prăjescu pentru achiziția de autobuze electrice, cu fonduri de la guvern, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Proiectul a fost supus votului legislativului pășcănean, în ședința de marți, 17 mai și votat de toți consilierii prezenți.
Valoarea investiției este estimată la 3.216.000 de euro, fonduri nerambursabile 100%. Din acești bani ar urma să fie cumpărate șase autobuze electrice cu o lungime de 10 metri și o valoare de 486.000 de euro fără TVA/fiecare. Aceste autobuze ar urma să le înlocuiască pe cele vechi din oraș și să ruleze pe cele patru trasee în suburbii plus un traseu nou înființat, din gara Pașcani până în localitatea Cozmești din comuna Stolniceni Prăjescu, în apropierea punctului de lucru al societății PROINVEST.
De asemenea, ar urma să fie montate opt stații de încărcare, dintre care două rapide, pentru autobuze, zece pe teritoriul Pascaniului pentru mașinile din trafic și două în comuna vecină, parte din proiect.
Autobuzele vor fi utilizate pe următoarele trasee:
Traseul A: Pașcani Gară – Lunca, 14 stații, 15 kilometri, 8 curse dus-întors/zi;
Traseul B: Pașcani Gară – Gâștești, 18 stații, 17 kilometri, 11 curse dus-întors/zi;
Traseul C: Paşcani Gară – Boșteni – Sodomeni, 19 stații, 15 kilometri, 8 curse dus-
întors/zi;
Traseul D: Pașcani Gară – Blăgești, 13 stații, 16 kilometri; 10 curse dus-întors pe zi;
Traseul E (se va înființa): Pașcani Gară – Parcul Cozmești (Comuna Stolniceni-Prăjescu)
Potrivit documentelor, estimările privind numărul de pasageri care ar urma să calătorească cu autobuzele electrice ar fi de 37.775 de persoane, atât din Pașcani cât și din comuna Stolniceni Prăjescu.
În total, rețeaua de transport public local din municipiul Pașcani acoperă un număr de 63 de kilometri, care sunt efectuați zilnic, cu cinci autobuze pe patru trasee.
Vehiculele existente, cumpărate second-hand în 2020 cu peste 80.000 de km fiecare, sunt uzate din punct de vedere moral, au număr ridicat de kilometri parcurși și o stare de funcționare precară, atât din cauza gradului de utilizare, cât și din cauza drumurilor.
Proiectul se realizează prin acest parteneriat, Pașcani – Stolniceni Prăjescu, deoarece comuna este situată în zona urbană funcțională a municipiului și prin prisma faptului că mai mult de 15% dintre salariaţii înregistraţi în comuna Stolniceni-Prăjescu își desfăşoară activitatea în municipiul Paşcani.
Sursa: BitTV
- ADK
-
Posted:
-
Re: Autobuzele din Pașcani
ADK
Pașcani încă are în exploatare BMC-urile 250SLF piteștene (păi, doar nu le-ar retrage iar ele nici nu sunt achitate) și arată mai bine decât răposatele buzoiene. Am observat unul (însă fugitiv, nu am reținut numărul sau linia) acum 2 săptămâni, trecând pe la Kaufland.
Pe unde au mai ajuns BMC-urile piteștene? Cunosc doar Craiova și Satu Mare...
Pașcani încă are în exploatare BMC-urile 250SLF piteștene (păi, doar nu le-ar retrage iar ele nici nu sunt achitate) și arată mai bine decât răposatele buzoiene. Am observat unul (însă fugitiv, nu am reținut numărul sau linia) acum 2 săptămâni, trecând pe la Kaufland.
Pe unde au mai ajuns BMC-urile piteștene? Cunosc doar Craiova și Satu Mare...
- Andi_C
-
Posted:
-
Re: Autobuzele din Pașcani
Andi_C
Câteva cadre cu autobuzele CLP Ecoserv aduse din Pitești. Sunt numerotate intre 1 și 5, numărul aflându-se afișat pe caroserie. Am indentificat cel puțin fostele autobuze 008 și 012 ale Girexim. Autobuzele destul de ruginite. Unul din autobuze incă avea displayul setat pe "GARAJ CU TAXARE", un termen utilizat incă in Municipiul Pitești. Mai multe detalii se găsesc pe site-ul companiei, https://transportpublic.clpecoserv.ro/.
Și graficele de circulație:
Câteva cadre cu autobuzele CLP Ecoserv aduse din Pitești. Sunt numerotate intre 1 și 5, numărul aflându-se afișat pe caroserie. Am indentificat cel puțin fostele autobuze 008 și 012 ale Girexim. Autobuzele destul de ruginite. Unul din autobuze incă avea displayul setat pe "GARAJ CU TAXARE", un termen utilizat incă in Municipiul Pitești. Mai multe detalii se găsesc pe site-ul companiei, https://transportpublic.clpecoserv.ro/.
Și graficele de circulație:
- fl82
-
Posted:
-
Re: Autobuzele din Pașcani
fl82
Cateva fotografii cu asa-zisa "autogara" din Pascani. Inainte de 1990 a existat o autogara adecvata la Pascani (cu cladire mare, sala de asteptare, birou de miscare, peroane, etc) dar a fost demolata dupa 1990, pe acel loc (vis-a-vis de gara) construindu-se supermarketul "Penny"!
In schimb a fost realizata improvizatie pe care o puteti vedea in fotografiile de mai jos, de catre firma "SC Intertrans Company" din Iasi! Nici macar curtea asa-zisei "autogari" nu este asfaltata (doar pietruita).
Cateva fotografii cu asa-zisa "autogara" din Pascani. Inainte de 1990 a existat o autogara adecvata la Pascani (cu cladire mare, sala de asteptare, birou de miscare, peroane, etc) dar a fost demolata dupa 1990, pe acel loc (vis-a-vis de gara) construindu-se supermarketul "Penny"!
In schimb a fost realizata improvizatie pe care o puteti vedea in fotografiile de mai jos, de catre firma "SC Intertrans Company" din Iasi! Nici macar curtea asa-zisei "autogari" nu este asfaltata (doar pietruita).
"Cladirea" "autogarii"
Pascani- autogara Intertrans- cladirea.jpg (1.66 MB; downloaded 129 times)
"Peroanele"
Pascani- autogara Intertrans - peroane.jpg (1.7 MB; downloaded 129 times)
Si curtea "autogarii"
Pascani- autogara Intertrans .jpg (1.71 MB; downloaded 129 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Autobuzele din Pașcani
fl82
Cateva date si fotografii si despre transportul in comun urban din Pascani (de fapt un fel de transport preorasenesc, care leaga gara Pascani de satele suburbane Blagesti, Lunca, Gastesti, Bosteni si Sodomeni, care apartin de municipiu Pascani).
Pana in 1991 acest transport a fost efectuat de fosta IJTL Iasi, care avea o autocoloana si la Pascani.
In 1991, ca urmare a divizarii si disparitiei fostei IJTL Iasi, transportul in comun urban din Pascani este preluat de "Regia autonoma de gospodarire comunala si locativa RAGCL Pascani".
La nivelul anilor 2006- 2008, RAGCL Pascani aveea in parc un numar de 9 autobuze, toate de productie romaneasca (din care 7 autobuze urbane de tip DAC-112-UDM si doua autobuze interurbane de tip RDTM-111).
Pana in mai 2015 toate aceste autobuze romanesti a RAGCL Pascani sunt casate.
In schimb sunt achizitionate din import 8 autobuze second-hand, astfel: In 2009 sunt achizitionate doua autobuze tip "Steyr", in 2012 sunt achizitionate doua autobuze tip "Setra-S-215-UL" si unul tip "Setra-S-215-UR", iar in 2013 mai sunt achizitionate doua autobuze tip "Mercedes-O-405" si unul tip "Setra-S-215-UL".
La aceastea se adauga si un microbuz vechi tip "Mercedes-Benz-T2".
In iulie 2020, in conditiile falimentului fostei RAGCL Pascani, activitatea de transport urban in comun din Pascani a fost preluata de societatea "CLP Eco Serv Pascani", care aduce 5 autobuze urbane second-hand de tipul "BMC 250 SLF", care anterior circulasera in Pitesti.
In 2024 sunt achizitionate 6 autobuze electrice noi de tipul "ZTE Granton" (dar care, pana in prezent, nu sunt puse toate in circulatie cu calatori, nefiind inca realizate toate statiilede incarcare electrica).
In privinta traseelor urbane si suburbane deservite de autobuzele fostei RAGCL Pascani, in anul 2009 acestea erau in numar de 6 trasee, legând gara Pascani cu localitatile suburbane arondate municipiului Pascani (Gastesti, Lunca, Bosteni, Blagesti, Sodomeni si Bratesti).
Astazi, conform celor mentionate pe panoul informativ cu orarul autobuzelor CLP Eco Serv Pascani din fata garii, aceste autobuze deservesc 4 trasee, spre: Gastesti, Lunca, Blagesti si Bosteni-Sodomeni.
Dar din cauza timpilor mari de succedere a autobuzelor "urbane" de pe aceste trasee (de cca o ora sau doua ore) ele nu prea sunt utilizate de cei care locuiesc in interiorul orasului Pascani ci mai mult de cei care locuiesc in satele suburbane amintite si vor sa ajunga in oras sau la gara.
Pentru scurt timp, in trecut, a existat si un traseu strict urban deservit de autobuzele RAGCL Pascani- traseul Deal-Vale.
In municipiul Pascani exista numai 5 statii de autobuze urbane, amenajate cat de cat (cu alveole, banci, indicatoare): Gara, Spital, fosta "Integrata", fosta "Retrom" si Kaufland.
Cateva date si fotografii si despre transportul in comun urban din Pascani (de fapt un fel de transport preorasenesc, care leaga gara Pascani de satele suburbane Blagesti, Lunca, Gastesti, Bosteni si Sodomeni, care apartin de municipiu Pascani).
Pana in 1991 acest transport a fost efectuat de fosta IJTL Iasi, care avea o autocoloana si la Pascani.
In 1991, ca urmare a divizarii si disparitiei fostei IJTL Iasi, transportul in comun urban din Pascani este preluat de "Regia autonoma de gospodarire comunala si locativa RAGCL Pascani".
La nivelul anilor 2006- 2008, RAGCL Pascani aveea in parc un numar de 9 autobuze, toate de productie romaneasca (din care 7 autobuze urbane de tip DAC-112-UDM si doua autobuze interurbane de tip RDTM-111).
Pana in mai 2015 toate aceste autobuze romanesti a RAGCL Pascani sunt casate.
In schimb sunt achizitionate din import 8 autobuze second-hand, astfel: In 2009 sunt achizitionate doua autobuze tip "Steyr", in 2012 sunt achizitionate doua autobuze tip "Setra-S-215-UL" si unul tip "Setra-S-215-UR", iar in 2013 mai sunt achizitionate doua autobuze tip "Mercedes-O-405" si unul tip "Setra-S-215-UL".
La aceastea se adauga si un microbuz vechi tip "Mercedes-Benz-T2".
In iulie 2020, in conditiile falimentului fostei RAGCL Pascani, activitatea de transport urban in comun din Pascani a fost preluata de societatea "CLP Eco Serv Pascani", care aduce 5 autobuze urbane second-hand de tipul "BMC 250 SLF", care anterior circulasera in Pitesti.
In 2024 sunt achizitionate 6 autobuze electrice noi de tipul "ZTE Granton" (dar care, pana in prezent, nu sunt puse toate in circulatie cu calatori, nefiind inca realizate toate statiilede incarcare electrica).
In privinta traseelor urbane si suburbane deservite de autobuzele fostei RAGCL Pascani, in anul 2009 acestea erau in numar de 6 trasee, legând gara Pascani cu localitatile suburbane arondate municipiului Pascani (Gastesti, Lunca, Bosteni, Blagesti, Sodomeni si Bratesti).
Astazi, conform celor mentionate pe panoul informativ cu orarul autobuzelor CLP Eco Serv Pascani din fata garii, aceste autobuze deservesc 4 trasee, spre: Gastesti, Lunca, Blagesti si Bosteni-Sodomeni.
Dar din cauza timpilor mari de succedere a autobuzelor "urbane" de pe aceste trasee (de cca o ora sau doua ore) ele nu prea sunt utilizate de cei care locuiesc in interiorul orasului Pascani ci mai mult de cei care locuiesc in satele suburbane amintite si vor sa ajunga in oras sau la gara.
Pentru scurt timp, in trecut, a existat si un traseu strict urban deservit de autobuzele RAGCL Pascani- traseul Deal-Vale.
In municipiul Pascani exista numai 5 statii de autobuze urbane, amenajate cat de cat (cu alveole, banci, indicatoare): Gara, Spital, fosta "Integrata", fosta "Retrom" si Kaufland.
Tabla cu orarul si traseele de circulatie a autobuzelor "urbane" din Pascani, de la gara
CLP Eco Serv Pascani- orar si trasee autobuze urbane.jpg (1.6 MB; downloaded 120 times)
Statie de autobuze "urbane" de la gara
CLP Eco Serv Pascani- statie autobuze urbane.jpg (1.7 MB; downloaded 120 times)
Autobuz "urban" electric nou ZTE Granton in statia de la gara
CLP Eco Serv Pascani- autobuz electric nou ZTE Granton (6 bucati achizitionate in 2024)(ianuarie 2025).jpg (1.61 MB; downloaded 120 times)
Cladirea si locul unde se afla sediul si garajul societatii "CLP Eco Serv Pascani" (tot in aceasta cladire se afla si sediul politiei locale)
CLP Eco Serv Pascani- sediu si garaj autobuze urbane si politia locala Pascani- sediu.jpg (1.6 MB; downloaded 120 times)
Cladirea si locul unde se afla sediul si garajul societatii "CLP Eco Serv Pascani"
CLP Eco Serv Pascani- garaj autobuze urbane.jpg (1.93 MB; downloaded 120 times)