Topic: V2A-86
12 posts, 5259 views- WT_fan06
-
Posted:
-
V2A-86
WT_fan06
Materialele istorice (text și fotografii) prezentate mai jos au fost primite de la Dl. Ing. Bucșan și sunt publicate ca atare. Asociația „Metrou Ușor” îi mulțumește pe această cale dlui. Bucșan pentru împărtășirea acestor informații tehnico-istorice de mare valoare.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
În primăvara anului 1986 va fi construit tramvaiul V2A-86 cu numărul de fabricație 436/1986 și numărul de parc 4045. Acesta va fi primul tramvai V2A cu 4 uși de acces și parbrizul și luneta identice cu varianta V3A pentru ITC Constanța.
Materialele istorice (text și fotografii) prezentate mai jos au fost primite de la Dl. Ing. Bucșan și sunt publicate ca atare. Asociația „Metrou Ușor” îi mulțumește pe această cale dlui. Bucșan pentru împărtășirea acestor informații tehnico-istorice de mare valoare.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
În primăvara anului 1986 va fi construit tramvaiul V2A-86 cu numărul de fabricație 436/1986 și numărul de parc 4045. Acesta va fi primul tramvai V2A cu 4 uși de acces și parbrizul și luneta identice cu varianta V3A pentru ITC Constanța.
064-1.1986_Prototip V-2A-86-ITB_4045_a.JPG (251.79 KB; downloaded 4890 times)
064-1.1986_Prototip V-2A-86-ITB_4045_b.jpg (233.77 KB; downloaded 4880 times)
064-1.1986_Prototip V-2A-86-ITB_4045_c.jpg (226.79 KB; downloaded 4882 times)
064-1.1986_Prototip V-2A-86-ITB_4045_d.jpg (230.23 KB; downloaded 4882 times)
064-1.1986_Prototip V-2A-86-ITB_4045_e.jpg (201.3 KB; downloaded 4881 times)
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: V2A-86
WT_fan06
Materialele istorice (text și fotografii) prezentate mai jos au fost primite de la Dl. Ing. Bucșan și sunt publicate ca atare.
În vara anului 1986 vor fi construite încă două tramvaie identice cu numerele de fabricație 437/1986 și 438/1986 și numerele de parc 4046 și 4047. Erau prevăzute, din construcție, cu posibilitatea de a circula cuplate, cu un singur conducător.
Materialele istorice (text și fotografii) prezentate mai jos au fost primite de la Dl. Ing. Bucșan și sunt publicate ca atare.
În vara anului 1986 vor fi construite încă două tramvaie identice cu numerele de fabricație 437/1986 și 438/1986 și numerele de parc 4046 și 4047. Erau prevăzute, din construcție, cu posibilitatea de a circula cuplate, cu un singur conducător.
064-2.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047_a.jpg (235.26 KB; downloaded 4862 times)
064-2.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047_b.jpg (214.2 KB; downloaded 4862 times)
064-2.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047_c.jpg (88.42 KB; downloaded 4859 times)
064-2.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047_d.jpg (125.03 KB; downloaded 4866 times)
064-3.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047 (cuplate)_a.jpg (233.78 KB; downloaded 4860 times)
064-3.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047 (cuplate)_b.jpg (246.02 KB; downloaded 4864 times)
064-3.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047 (cuplate)_c.jpg (105.53 KB; downloaded 4864 times)
064-3.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047 (cuplate)_e.jpg (135.78 KB; downloaded 4860 times)
064-3.1986_V-2A-86-ITB_4046-4047 (cuplate)_h.jpg (126.38 KB; downloaded 4861 times)
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: V2A-86
WT_fan06
Materialele istorice (text și fotografii) prezentate mai jos au fost primite de la Dl. Ing. Bucșan și sunt publicate ca atare.
La începutul anului 1987 va fi construit tramvaiul cu numărul de fabricație 441/1987 și numărul de parc #4048.
În primăvara anului 1987 va fi construit ultimul tramvai V2A-86 pentru București, având numărul de fabricație 443/1987 și numărul de parc 4049. Va avea noua schemă de culoare a tramvaielor ITB. Se observă că ferestrele ușilor sunt mai scurte, la fel ca la V3A-ul cu numărul de parc #353 (număr de fabricație 442/1987). Aceste două tramvaie au avut ferestrele laterale, atât pe dreapta cât și pe stânga, identice ca dimensiuni cu ale celorlaltor tramvaie, iar numai ferestrele ușilor de acces au fost mai scurte, din rațiuni că "așa au fost livrate" de furnizorul geamurilor.
Materialele istorice (text și fotografii) prezentate mai jos au fost primite de la Dl. Ing. Bucșan și sunt publicate ca atare.
La începutul anului 1987 va fi construit tramvaiul cu numărul de fabricație 441/1987 și numărul de parc #4048.
065-1.1987_V-2A-86-ITB_4048_a.jpg (233.28 KB; downloaded 4877 times)
065-1.1987_V-2A-86-ITB_4048_b.jpg (245.39 KB; downloaded 4880 times)
În primăvara anului 1987 va fi construit ultimul tramvai V2A-86 pentru București, având numărul de fabricație 443/1987 și numărul de parc 4049. Va avea noua schemă de culoare a tramvaielor ITB. Se observă că ferestrele ușilor sunt mai scurte, la fel ca la V3A-ul cu numărul de parc #353 (număr de fabricație 442/1987). Aceste două tramvaie au avut ferestrele laterale, atât pe dreapta cât și pe stânga, identice ca dimensiuni cu ale celorlaltor tramvaie, iar numai ferestrele ușilor de acces au fost mai scurte, din rațiuni că "așa au fost livrate" de furnizorul geamurilor.
065-2.1987_V-2A-86-ITB_4049_a.jpg (261.75 KB; downloaded 4881 times)
065-2.1987_V-2A-86-ITB_4049_b.jpg (220.8 KB; downloaded 4879 times)
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: V2A-86
PaulIP
Superbe detalii!
A se observa ca 4045 mergea cocosat de nou...
4046 si 4047 nu erau singurele V2A care puteau circula cuplate. Cateva din prima serie aveau posibilitatea asta (de 4028+4029 si 4025+4026 stiu eu).
Superbe detalii!
A se observa ca 4045 mergea cocosat de nou...
4046 si 4047 nu erau singurele V2A care puteau circula cuplate. Cateva din prima serie aveau posibilitatea asta (de 4028+4029 si 4025+4026 stiu eu).
- 1689
-
Posted:
-
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: V2A-86
PaulIP
4049 a fost singurul V2A scund al ITB. 4045-4048, dupa cum se vede, au fost mai degraba V3A-C scurtate.
Oricum au fost mai proaste ca V3A. Din astea 5, doar 3 au supravietuit pana la jumatatea anilor 2000 (4046 si 4049 au fost înlocuite cu V3A scurtate - la fel ca 4035).
4049 a fost singurul V2A scund al ITB. 4045-4048, dupa cum se vede, au fost mai degraba V3A-C scurtate.
Oricum au fost mai proaste ca V3A. Din astea 5, doar 3 au supravietuit pana la jumatatea anilor 2000 (4046 si 4049 au fost înlocuite cu V3A scurtate - la fel ca 4035).
- GPS
-
Posted:
-
Re: V2A-86
GPS
4046 și 4047 au fost concepute de la început pentru a circula cuplate și nu modificate ulterior
PaulIP wrote:
Superbe detalii!
A se observa ca 4045 mergea cocosat de nou...
4046 si 4047 nu erau singurele V2A care puteau circula cuplate. Cateva din prima serie aveau posibilitatea asta (de 4028+4029 si 4025+4026 stiu eu).
4046 și 4047 au fost concepute de la început pentru a circula cuplate și nu modificate ulterior
- Tom
-
Posted:
-
Re: V2A-86
Tom
În perioada 1985-1987 mergeam destul de des în zona Giulești, unde erau tramvaie V2A cu numere până pe la 4023. Celalalte erau la alt depou, însă le-am văzut tot în acea perioada, multe dintre ele cuplate. Au fost ele modificate ulterior, după doar 2-3 ani de funcționare?
Nu îmi amintesc să le fi văzut pe 4047 și 4046 cuplate, însă le-am văzut în schema de culoare descrisă aici. Probabil că experimentul nu a durat, iar în 1989 nu mai erau cuplate. Prin anii 1988-1989, 4049 fusese deja vopsit într'o schemă de culoare verde, nu o pot descrie precis în acest moment. Pe 4048 l-am văzut tot în acea perioadă, dar nu-mi amintesc în ce culoare a fost vopsit atunci când l-am văzut.
În perioada 1985-1987 mergeam destul de des în zona Giulești, unde erau tramvaie V2A cu numere până pe la 4023. Celalalte erau la alt depou, însă le-am văzut tot în acea perioada, multe dintre ele cuplate. Au fost ele modificate ulterior, după doar 2-3 ani de funcționare?
Nu îmi amintesc să le fi văzut pe 4047 și 4046 cuplate, însă le-am văzut în schema de culoare descrisă aici. Probabil că experimentul nu a durat, iar în 1989 nu mai erau cuplate. Prin anii 1988-1989, 4049 fusese deja vopsit într'o schemă de culoare verde, nu o pot descrie precis în acest moment. Pe 4048 l-am văzut tot în acea perioadă, dar nu-mi amintesc în ce culoare a fost vopsit atunci când l-am văzut.
- mafteiu
-
Posted:
-
Re: V2A-86
mafteiu
55 pe Miciurin?
Parca imi aduc aminte ca traseul era Piata Scanteii - Bd Expozitiei - Piata Chibrit si o perioada a mers la Vasile Parvan iar cand au scos linia de pe Dr Felix - Dr Sergiu mergea pe Titulescu - Gara - Nuferilor.
Avea vagoane Tatra solo si venea o data pe ora.
55 pe Miciurin?
Parca imi aduc aminte ca traseul era Piata Scanteii - Bd Expozitiei - Piata Chibrit si o perioada a mers la Vasile Parvan iar cand au scos linia de pe Dr Felix - Dr Sergiu mergea pe Titulescu - Gara - Nuferilor.
Avea vagoane Tatra solo si venea o data pe ora.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: V2A-86
Robert24
Garantez si eu ca 55 a avut la un moment dat V2A verzi si ca mergea pe Miciurin.
Circula doar cand era TIB si TIBCO.
Garantez si eu ca 55 a avut la un moment dat V2A verzi si ca mergea pe Miciurin.
Circula doar cand era TIB si TIBCO.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: V2A-86
rosetti61
Din 1986 55 a devenit linie normala si circula numai intre anumite ore; la inceput a mers pe Miciurin apoi a fost dus in continuare pe 1 Mai si Expozitiei, in 87-88 deoarece se scurtase si 3 la Parvan, ca sa nu se suprapuna (ca din 1988 au fost duse la Nuferilor).
Erau verzi intr-una din schemele de mai sus sau erau cu dunga subtire sub ferestre si alta mai jos, in genul lui 353 prezentat la TIB84 sau 85?
Din 1986 55 a devenit linie normala si circula numai intre anumite ore; la inceput a mers pe Miciurin apoi a fost dus in continuare pe 1 Mai si Expozitiei, in 87-88 deoarece se scurtase si 3 la Parvan, ca sa nu se suprapuna (ca din 1988 au fost duse la Nuferilor).
Erau verzi intr-una din schemele de mai sus sau erau cu dunga subtire sub ferestre si alta mai jos, in genul lui 353 prezentat la TIB84 sau 85?
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: V2A-86
PaulIP
4049 nu fusese cumva vopsit alb-albastru? Verde prazuliu era 4031, prototipul V2A.
4049 nu fusese cumva vopsit alb-albastru? Verde prazuliu era 4031, prototipul V2A.