Topic: Troleibuze
8 posts, 2935 views- bercenicity
-
Posted:
-
Troleibuze
bercenicity
Troleibuzele din Zurich
Observati reteaua de la Bucheggplatz - aproape toate liniile de troleibuz (3 directii din 4) fac bucle in piata pentru a ajunge la peroanele special amenajate pentru transfer confortabil cu tramvaiul, si intre ele. Se ajunge astfel ca pe o lungime de 50-70m sa fie 4 perechi de fir de troleibuz in acelasi sens. Plus macazuri, bretele si incrucisari garla si avem spaghete suspendate.
Ar mai fi de observat si cuplajul flexibil intre troleu si randunica ce absoarbe din acceleratiile laterale => o viteza mai mare in curbe si pe abatute
Niciun fir de troleu nu se termina in aer, toate sunt legate la reteaua principala prin macazuri telecomandate radio/infrarosu.
Din ce am vazut pana acum, mi se pare ca Zurich are ce este mai bun in materie de tehnologie a troleibuzului - vehicule, retea, interfata randunica/fir, viteza...
Si la Farbhof este o bucla (pentru transfer la tramvai si autobuzul local). Si desi bucla incalecata s-ar fi putut rezolva cu o singura incrucisare, au mai bagat o pereche de macazuri in caz de deranjamente in trafic - cum a si fost cazul cat eram acolo: din cauza "ultrasilor" care cam blocau centrul, linia 31 a suferit mari intarzieri, iar vreo doua troleibuze (posibil scoase special din depou) au lucrat doar portiunea externa, de la capatul liniei de tramvai spre periferie.
Ca veni vorba, in toate vehiculele pe ecranele LCD este afisat traseul, timpul estimat pana la urmatoarele statii/terminus, in statiile de transfer mai importante legaturile cu orele de plecare (fie ca era tramvai, troleu, autobuz sau tren), si in timp real incidentele/devierile de pe retea: text plus mesaj audio cu descrierea evenimentului, liniile afectate si alternativele puse la dispozitie (de exemplu coliziune pe linia 4 -vezi clipul video de mai sus-, tramvaiele intorc la piata cutare, autobuze naveta de la piata la terminus; sau linia 31 functioneaza doar intre Schlieren Zentrum si Farbhof, continuati calatoria cu tramvaiul - ma rog, sistemul nu era infailibil, in tramvai se spunea ca si el este nu paote continua calatoria din cauza suporterilor si intre timp a venit un 31 care mergea direct spre centru... dar fata de Bucuresti )
Ca fapt divers, VBZ intentioneaza sa electrifice liniile de autobuz 69 si 80 pana in 2017 datorita numarului mare de calatori (ambele trec pe la "Politehnica" Zurich) si a pantelor accentuate. Cost 44 milioane franci + 14 milioane pentru vehicule. http://www.tagesanzeiger.ch/zuerich/reg ... y/16515578
Troleibuzele din Zurich
Observati reteaua de la Bucheggplatz - aproape toate liniile de troleibuz (3 directii din 4) fac bucle in piata pentru a ajunge la peroanele special amenajate pentru transfer confortabil cu tramvaiul, si intre ele. Se ajunge astfel ca pe o lungime de 50-70m sa fie 4 perechi de fir de troleibuz in acelasi sens. Plus macazuri, bretele si incrucisari garla si avem spaghete suspendate.
Ar mai fi de observat si cuplajul flexibil intre troleu si randunica ce absoarbe din acceleratiile laterale => o viteza mai mare in curbe si pe abatute
Niciun fir de troleu nu se termina in aer, toate sunt legate la reteaua principala prin macazuri telecomandate radio/infrarosu.
Din ce am vazut pana acum, mi se pare ca Zurich are ce este mai bun in materie de tehnologie a troleibuzului - vehicule, retea, interfata randunica/fir, viteza...
Si la Farbhof este o bucla (pentru transfer la tramvai si autobuzul local). Si desi bucla incalecata s-ar fi putut rezolva cu o singura incrucisare, au mai bagat o pereche de macazuri in caz de deranjamente in trafic - cum a si fost cazul cat eram acolo: din cauza "ultrasilor" care cam blocau centrul, linia 31 a suferit mari intarzieri, iar vreo doua troleibuze (posibil scoase special din depou) au lucrat doar portiunea externa, de la capatul liniei de tramvai spre periferie.
Ca veni vorba, in toate vehiculele pe ecranele LCD este afisat traseul, timpul estimat pana la urmatoarele statii/terminus, in statiile de transfer mai importante legaturile cu orele de plecare (fie ca era tramvai, troleu, autobuz sau tren), si in timp real incidentele/devierile de pe retea: text plus mesaj audio cu descrierea evenimentului, liniile afectate si alternativele puse la dispozitie (de exemplu coliziune pe linia 4 -vezi clipul video de mai sus-, tramvaiele intorc la piata cutare, autobuze naveta de la piata la terminus; sau linia 31 functioneaza doar intre Schlieren Zentrum si Farbhof, continuati calatoria cu tramvaiul - ma rog, sistemul nu era infailibil, in tramvai se spunea ca si el este nu paote continua calatoria din cauza suporterilor si intre timp a venit un 31 care mergea direct spre centru... dar fata de Bucuresti )
Ca fapt divers, VBZ intentioneaza sa electrifice liniile de autobuz 69 si 80 pana in 2017 datorita numarului mare de calatori (ambele trec pe la "Politehnica" Zurich) si a pantelor accentuate. Cost 44 milioane franci + 14 milioane pentru vehicule. http://www.tagesanzeiger.ch/zuerich/reg ... y/16515578
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Elvetia - Zürich
Robert24
In Zürich circula 6 linii de troleibuz: 31, 32, 33, 34, 46 si 72.
Primele doua linii sunt operate cu troleibuze bi-articulate.
Parcul de troleibuze este format din:
Hess Kiepe BGGT-N2C (lighTram / Longo) - 17 buc (61–77), fabricate intre 2007-2008 - bi-articulate
Hess Kiepe BGGT-N2C (lighTram / Longo 2) - 12 buc (78–89), fabricate in 2012 - bi-articulate
Daimler-Benz ABB O405GTZ - 43 buc (101–143), fabricate intre 1992-1993 - articulate. Acestea au inceput sa fie retrase din circulatie incepand cu 2012
Hess Kiepe BGT-N2C (Swisstrolley 3) - 18 buc (144-161), fabricate intre 2006-2007 - articulate
Hess Kiepe BGT-N2C (Swisstrolley 4) - 21 buc (162-182), fabricate incepand cu 2012 - articulate - acestea inlocuiesc troleibuzele vechi Daimler-Benz
In Zürich circula 6 linii de troleibuz: 31, 32, 33, 34, 46 si 72.
Primele doua linii sunt operate cu troleibuze bi-articulate.
Parcul de troleibuze este format din:
Hess Kiepe BGGT-N2C (lighTram / Longo) - 17 buc (61–77), fabricate intre 2007-2008 - bi-articulate
Hess Kiepe BGGT-N2C (lighTram / Longo 2) - 12 buc (78–89), fabricate in 2012 - bi-articulate
Daimler-Benz ABB O405GTZ - 43 buc (101–143), fabricate intre 1992-1993 - articulate. Acestea au inceput sa fie retrase din circulatie incepand cu 2012
Hess Kiepe BGT-N2C (Swisstrolley 3) - 18 buc (144-161), fabricate intre 2006-2007 - articulate
Hess Kiepe BGT-N2C (Swisstrolley 4) - 21 buc (162-182), fabricate incepand cu 2012 - articulate - acestea inlocuiesc troleibuzele vechi Daimler-Benz
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Elvetia - Zürich
Robert24
Hess Kiepe BGGT-N2C (lighTram / Longo)
65
67
68
70
Hess Kiepe BGGT-N2C (lighTram / Longo)
65
Z_65_31_10.jpg (326.73 KB; downloaded 4589 times)
67
Z_67_31_10.jpg (261.26 KB; downloaded 4588 times)
68
Z_68_31_10.jpg (218.19 KB; downloaded 4590 times)
70
Z_70_31_10.jpg (295.56 KB; downloaded 4590 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Elvetia - Zürich
Robert24
(cont)
71
77
(cont)
71
Z_71_31_10.jpg (360.68 KB; downloaded 4586 times)
Z_71_31_10a.jpg (323.64 KB; downloaded 4590 times)
Z_71_31_10b.jpg (341.64 KB; downloaded 4591 times)
77
Z_77_31_10a.jpg (322.2 KB; downloaded 4586 times)
Z_77_31_10.jpg (209.48 KB; downloaded 4592 times)
Z_77_31_10b.jpg (441.96 KB; downloaded 4594 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Elvetia - Zürich
Robert24
Hess Kiepe BGT-N2C (Swisstrolley 3)
153
Hess Kiepe BGT-N2C (Swisstrolley 3)
153
Z_153_33_10.jpg (398.13 KB; downloaded 4597 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Elvetia - Zürich
Robert24
Daimler-Benz ABB O405GTZ
127
109
Daimler-Benz ABB O405GTZ
127
Z_127_46_10.jpg (378.17 KB; downloaded 4596 times)
109
Z_109_46_10.jpg (464.37 KB; downloaded 4593 times)
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Zürich - Troleibuze
Dragos31
Cateva troleibuze din August 2020.
Hess Kiepe BGGT-N2C (lighTram / Longo):
63 - Linia 31 - Bahnhofpl. - 22 August 2020
Hess Kiepe BGGT-N2C (lighTram / Longo 2):
81 - Linia 31 - Bahnhofpl. (Statia ''Bahnhofplatz/HB'') - 22 August 2020
Hess Kiepe BGT-N2C (Swisstrolley 4):
172 - Linia 46 - Bahnhofquai (Statia ''Bahnhofquai/Hauptbahnhof'') - 23 August 2020
Hess Kiepe BGT-N2D DC (Swisstrolley 5 - lighTram 19):
200 - Linia 72 - Schaffhauserstrasse (Statia ''Milchbuck'') - 23 August 2020
Cateva troleibuze din August 2020.
Hess Kiepe BGGT-N2C (lighTram / Longo):
63 - Linia 31 - Bahnhofpl. - 22 August 2020
Hess Kiepe BGGT-N2C (lighTram / Longo 2):
81 - Linia 31 - Bahnhofpl. (Statia ''Bahnhofplatz/HB'') - 22 August 2020
Hess Kiepe BGT-N2C (Swisstrolley 4):
172 - Linia 46 - Bahnhofquai (Statia ''Bahnhofquai/Hauptbahnhof'') - 23 August 2020
Hess Kiepe BGT-N2D DC (Swisstrolley 5 - lighTram 19):
200 - Linia 72 - Schaffhauserstrasse (Statia ''Milchbuck'') - 23 August 2020
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Troleibuze
ByOnu
Impresionantul transport public din Zurich are mai multe componente: tramvaie, trenuri, autobuze, si... troleibuze! Sistemul de troleibuze din Zurich este unul dintre cele mai vechi încă în funcțiune din lume și are multe dintre caracteristicile sale unice, cum ar fi multe troleibuze bi-articulate sau traversarea cu o linie de cale ferată electrificată! Troleibuzele din Zurich sunt operate de Verkehrsbetriebe Zürich (VBZ).