Topic: SC Marin Stelian SRL Ploiesti
10 posts, 6905 views- Utilizator anonim
-
Posted:
Sunday, 11.04.2010, 07:05 -
SC Marin Stelian SRL Ploiesti
Utilizator anonim
Firma privata de transport care detine unul din ultimele autobuze Roman antice in functiune, cu siguranta Dragos ne va spune mai multe despre acesta cand are timp.
Firma privata de transport care detine unul din ultimele autobuze Roman antice in functiune, cu siguranta Dragos ne va spune mai multe despre acesta cand are timp.
- Dr2005
-
Posted:
Monday, 12.04.2010, 13:57 -
Re: SC Marin Stelian SRL Ploiesti
Dr2005
Roman 112 (sau Dac 112 UD) s-a produs între anii 1975 şi 1979 la Uzinele Autobuzul din Bucureşti, sub licenţa MAN 750. Motorul era RABA D2156, 192 CP la 1300 rot/min (ulterior asimilat la Braşov), iar punţile motoare erau, iniţial, produse tot de uzinele din Gyor.
MAN 750 avea motorul transversal, în partea din spate. Românii, pentru simplificare (plus că Ikarus şi IK4 aveau acelaşi motor şi plasat la mijloc), au ales să monteze motorul între axele A şi B, în dreptul uşii 2. Asta a făcut ca zona dintre axa B şi spatele autobuzului să aibă podeaua mai joasă cu o treaptă. Trecerea de la podeaua ,,normală" la cea "semi-low-floor" se făcea printr-o treaptă pe lăţimea salonului în zona axei B.
Ultimul lot de Roman 112 a fost dotat cu podea la acelaşi nivel în tot salonul şi geamuri cu partea care se putea deschide mult mai mare, cam ca la Citaro 2 de acum.
Modelul s-a aflat în dotarea majorităţii IJTL-urilor, mijlocul anilor '90 găsind în exploatare mai multe autobuze de acest tip în Bucureşti, Măcin, Târgovişte, Sibiu ş.a.. În Slatina au circulat ultimele Roman 112 nemodificate (în 3 uşi), fiind retrase şi căsăpite în 2006, la fel şi în Satu Mare, în vreme ce o societate din judeţul Dolj a exploatat 2 Roman 112 până în anul 2009 (când au fost casate). În prezent, singurul autobuz Roman 112 funcţional de care am cunoştiinţă este PH-09-MSS. În 2008 a mai fost văzut un Roman 112 în localitatea Adunaţi, Prahova, dar nu ştiu al cui este şi dacă mai e funcţional.
Revenim la PH-09-MSS... a făcut parte din parcul IJTL Prahova până în anul 1991, când a fost propus pentru casare şi cumpărat de Dl. Marin Stelian (la puţin timp după aceea luând naştere şi firma S.C. Marin Stelian Transport Intenaţional de Marfă şi Persoane S.R.L.). Apoi, a fost modificat ca autocar, prin eliminarea uşii din mijloc, montarea de scaune de autocar şi plase pentru bagaje. A circulat aşa până la scoaterea la licitaţie a rutelor interubane ale fostului IJTL (devenit RATPh între timp), făcând numeroase curse externe spre Turcia şi Ungaria. Odată cu introducerea lui pe fosta linie 9 (Bariera Bucov - Gara Blejoi), autobuzul a fost modificat pentru transport suburban, fiind eliminate o parte din scaune şi plasele pentru bagaje.
Nu cunosc anul fabricaţiei, însă numărul şasiului este 169.
Roman 112 (sau Dac 112 UD) s-a produs între anii 1975 şi 1979 la Uzinele Autobuzul din Bucureşti, sub licenţa MAN 750. Motorul era RABA D2156, 192 CP la 1300 rot/min (ulterior asimilat la Braşov), iar punţile motoare erau, iniţial, produse tot de uzinele din Gyor.
MAN 750 avea motorul transversal, în partea din spate. Românii, pentru simplificare (plus că Ikarus şi IK4 aveau acelaşi motor şi plasat la mijloc), au ales să monteze motorul între axele A şi B, în dreptul uşii 2. Asta a făcut ca zona dintre axa B şi spatele autobuzului să aibă podeaua mai joasă cu o treaptă. Trecerea de la podeaua ,,normală" la cea "semi-low-floor" se făcea printr-o treaptă pe lăţimea salonului în zona axei B.
Ultimul lot de Roman 112 a fost dotat cu podea la acelaşi nivel în tot salonul şi geamuri cu partea care se putea deschide mult mai mare, cam ca la Citaro 2 de acum.
Modelul s-a aflat în dotarea majorităţii IJTL-urilor, mijlocul anilor '90 găsind în exploatare mai multe autobuze de acest tip în Bucureşti, Măcin, Târgovişte, Sibiu ş.a.. În Slatina au circulat ultimele Roman 112 nemodificate (în 3 uşi), fiind retrase şi căsăpite în 2006, la fel şi în Satu Mare, în vreme ce o societate din judeţul Dolj a exploatat 2 Roman 112 până în anul 2009 (când au fost casate). În prezent, singurul autobuz Roman 112 funcţional de care am cunoştiinţă este PH-09-MSS. În 2008 a mai fost văzut un Roman 112 în localitatea Adunaţi, Prahova, dar nu ştiu al cui este şi dacă mai e funcţional.
Revenim la PH-09-MSS... a făcut parte din parcul IJTL Prahova până în anul 1991, când a fost propus pentru casare şi cumpărat de Dl. Marin Stelian (la puţin timp după aceea luând naştere şi firma S.C. Marin Stelian Transport Intenaţional de Marfă şi Persoane S.R.L.). Apoi, a fost modificat ca autocar, prin eliminarea uşii din mijloc, montarea de scaune de autocar şi plase pentru bagaje. A circulat aşa până la scoaterea la licitaţie a rutelor interubane ale fostului IJTL (devenit RATPh între timp), făcând numeroase curse externe spre Turcia şi Ungaria. Odată cu introducerea lui pe fosta linie 9 (Bariera Bucov - Gara Blejoi), autobuzul a fost modificat pentru transport suburban, fiind eliminate o parte din scaune şi plasele pentru bagaje.
Nu cunosc anul fabricaţiei, însă numărul şasiului este 169.
- Dr2005
-
Posted:
Monday, 12.04.2010, 14:17 -
Re: SC Marin Stelian SRL Ploiesti
Dr2005
Pe la începutul anului 2007, până să aflu ,,povestea" acestui autobuz, am mai revenit pe ruta Blejoi - Ploieşti, fără succes însă. Exact când îl credeam casat, prin vara lui 2007...
Pe la începutul anului 2007, până să aflu ,,povestea" acestui autobuz, am mai revenit pe ruta Blejoi - Ploieşti, fără succes însă. Exact când îl credeam casat, prin vara lui 2007...
PH-09-MSS-008.jpg (612.14 KB; downloaded 5336 times)
- Dr2005
-
Posted:
Monday, 12.04.2010, 14:21 -
Re: SC Marin Stelian SRL Ploiesti
Dr2005
În septembrie 2008 am efectuat prima vizită la garajul S.C. Marin Stelian T.I.M.P. S.R.L., împreună cu Silviu Sîntea. Am discutat atunci şi cu Dl. Stelian, aflând istoria acestui vehicul, dar şi faptul că îl vom mai vedea muuuult timp la traseu.
În septembrie 2008 am efectuat prima vizită la garajul S.C. Marin Stelian T.I.M.P. S.R.L., împreună cu Silviu Sîntea. Am discutat atunci şi cu Dl. Stelian, aflând istoria acestui vehicul, dar şi faptul că îl vom mai vedea muuuult timp la traseu.
PH-09-MSS-011-resize.jpg (590.25 KB; downloaded 5345 times)
PH-09-MSS-012-resize.jpg (457.06 KB; downloaded 5324 times)
PH-09-MSS-014-resize.jpg (521.34 KB; downloaded 5324 times)
PH-09-MSS-016-resize.jpg (651.52 KB; downloaded 5367 times)
PH-09-MSS-017-resize.jpg (678.17 KB; downloaded 5325 times)
PH-09-MSS-019-resize.jpg (544.33 KB; downloaded 5367 times)
- Dr2005
-
Posted:
Monday, 12.04.2010, 14:35 -
- Dr2005
-
Posted:
Monday, 12.04.2010, 14:43 -
Re: SC Marin Stelian SRL Ploiesti
Dr2005
Usile sunt mult mai rotunde decat cutia. Astfel, a fost nevoie de axe cardanice pentru a actiona canaturile:
Usile sunt mult mai rotunde decat cutia. Astfel, a fost nevoie de axe cardanice pentru a actiona canaturile:
PH-09-MSS-063.jpg (534.95 KB; downloaded 5320 times)
- Dr2005
-
Posted:
Monday, 12.04.2010, 14:47 -
Re: SC Marin Stelian SRL Ploiesti
Dr2005
Canalele de ghidare ale uşilor nu au ca punct final, cum ne-am aştepta, mijlocul cutiei cu mecanismele de acţionare. De fapt, unul dintre canaturi are ,,captator" (nu ştiu cum să îi zic) mai lung, canalul fiind mai pe interior decât celălalt.
Canalele de ghidare ale uşilor nu au ca punct final, cum ne-am aştepta, mijlocul cutiei cu mecanismele de acţionare. De fapt, unul dintre canaturi are ,,captator" (nu ştiu cum să îi zic) mai lung, canalul fiind mai pe interior decât celălalt.
PH-09-MSS-042.jpg (478.85 KB; downloaded 5318 times)
- Dr2005
-
Posted:
Tuesday, 13.04.2010, 16:53 -
Re: SC Marin Stelian SRL Ploiesti
Dr2005
Isuzu Turquoise PH-22-MSS
Isuzu Turquoise PH-22-MSS
PH-22-MSS-002.jpg (454.73 KB; downloaded 5332 times)
PH-22-MSS-004.jpg (612.06 KB; downloaded 5332 times)
- IAR80
-
Posted:
Monday, 06.06.2011, 05:35 -
Re: SC Marin Stelian SRL Ploiesti
IAR80
Mi-ar fi parut bine sa pot vedea toate imaginile. Chiar nu mai exista?
Mi-ar fi parut bine sa pot vedea toate imaginile. Chiar nu mai exista?
- Dr2005
-
Posted:
Monday, 06.06.2011, 11:41 -
Re: SC Marin Stelian SRL Ploiesti
Dr2005
Autobuzul există.
http://transport-in-comun.ro/ploiesti/a...man112.htm
Mai sunt poze, o să le pun când oi avea timp.
Autobuzul există.
http://transport-in-comun.ro/ploiesti/a...man112.htm
Mai sunt poze, o să le pun când oi avea timp.