Topic: Luxemburg
11 posts, 16769 views- Nenea_titi
-
Posted:
-
Luxemburg
Nenea_titi
Luxembourg a renunțat la tramvai în anii "60, în prima parte însă acum a revenit la tramvai, după mai bine de 50 ani. Societatea care administrează tramvaiul se numește Luxtram, iar tramvaiul a revenit în luna Decembrie a anului 2017. În prezent se află în plină extindere. Ce este interesant este că, pe o porțiune merge cuplat pe fir, apoi se decupează și merge pe baterii. În stații, există a treia șină, între cele două șine, pentru cuplare și încărcare și furnizare a energiei de plecare. Apoi merge pe baterii până la prima stație. Interesantă este și denumirea sistemului acesta de alimentare : systeme de biberonnage. Tramvaiele sunt CAF Urbos, au 45 m și capacitate totală de cca 450 călători, dar niciodată nu umblă 100% pline.
Poze:
Interior:
Bord:
Pe fir:
Articulație. De menționat că sunt mai multe litere pe segmentele garniturii. 105S2/S1, 105R2/R1, de exemplu.
De asemenea, au și autobuze electrice.
Depoul. Poză făcută din autobuz...oricum voi reveni în Luxemburg.
Tarife:
Bilet:
Luxembourg a renunțat la tramvai în anii "60, în prima parte însă acum a revenit la tramvai, după mai bine de 50 ani. Societatea care administrează tramvaiul se numește Luxtram, iar tramvaiul a revenit în luna Decembrie a anului 2017. În prezent se află în plină extindere. Ce este interesant este că, pe o porțiune merge cuplat pe fir, apoi se decupează și merge pe baterii. În stații, există a treia șină, între cele două șine, pentru cuplare și încărcare și furnizare a energiei de plecare. Apoi merge pe baterii până la prima stație. Interesantă este și denumirea sistemului acesta de alimentare : systeme de biberonnage. Tramvaiele sunt CAF Urbos, au 45 m și capacitate totală de cca 450 călători, dar niciodată nu umblă 100% pline.
Poze:
Se observă șina centrală de încărcare.
IMG-20181031-WA0044.jpeg (994.69 KB; downloaded 2032 times)
IMG-20181031-WA0026.jpeg (1.08 MB; downloaded 2032 times)
Interior:
IMG-20181031-WA0040.jpeg (998.71 KB; downloaded 2032 times)
Bord:
IMG-20181031-WA0042.jpeg (914.42 KB; downloaded 2032 times)
Pe fir:
IMG-20181031-WA0057.jpeg (1.1 MB; downloaded 2032 times)
Articulație. De menționat că sunt mai multe litere pe segmentele garniturii. 105S2/S1, 105R2/R1, de exemplu.
IMG-20181031-WA0046.jpeg (748.93 KB; downloaded 2032 times)
De asemenea, au și autobuze electrice.
IMG-20190224-WA0003.jpeg (1.26 MB; downloaded 2032 times)
Depoul. Poză făcută din autobuz...oricum voi reveni în Luxemburg.
IMG-20190225-WA0010.jpeg (1.69 MB; downloaded 2032 times)
Tarife:
IMG-20181031-WA0049.jpeg (930.02 KB; downloaded 2032 times)
Bilet:
IMG-20181031-WA0051.jpeg (954.82 KB; downloaded 2032 times)
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Luxembourg
Nenea_titi
Capătul dinainte de depou. Menționez că aici se coboară, tramvaiele întorc în depou. Nu întorc pe buclă ci pe macaz. CAPĂT LUXEXPO dar sens spre Stareplatz Etoile.
Capăt linie, Stareplatz-Etoile
În spatele meu, spre capătul de la Stareplatz Etoile:
Macazul și tramvai pe macaz:
Tramvaie în sensuri diferite:
Stație, cu automat de bilete. Se observă șinele de încărcare (systeme de biberonnage după denumirea lor).
Se dorește ca tramvaiul să unească aeroportul de Gară. Ce e la momentul pozei nu are mai mult de 5 km. Deoarece nu se poate construi metrou, fiind cu destule dealuri și văi, circulație pe viaducte, s-a luat decizia introducerii tramvaiului.
Ca și poza precedentă, pe pod. Linia nu e încă funcțională, pot merge pe acolo doar autobuzele, pe sens spre Stareplatz Etoile. Practic în poza de mai sus, în sens de venire.
Detaliu rost de dilatare pod:
Capătul dinainte de depou. Menționez că aici se coboară, tramvaiele întorc în depou. Nu întorc pe buclă ci pe macaz. CAPĂT LUXEXPO dar sens spre Stareplatz Etoile.
IMG-20190225-WA0008.jpeg (1.65 MB; downloaded 6434 times)
Capăt linie, Stareplatz-Etoile
IMG-20181031-WA0032.jpeg (1006.66 KB; downloaded 2029 times)
În spatele meu, spre capătul de la Stareplatz Etoile:
IMG-20181031-WA0030.jpeg (986.65 KB; downloaded 2029 times)
Macazul și tramvai pe macaz:
IMG-20181031-WA0022.jpeg (1.09 MB; downloaded 2029 times)
IMG-20181031-WA0024.jpeg (1.07 MB; downloaded 2029 times)
Tramvaie în sensuri diferite:
IMG-20181031-WA0008.jpeg (967.38 KB; downloaded 2029 times)
Stație, cu automat de bilete. Se observă șinele de încărcare (systeme de biberonnage după denumirea lor).
IMG-20181031-WA0016.jpeg (1.08 MB; downloaded 2029 times)
Se dorește ca tramvaiul să unească aeroportul de Gară. Ce e la momentul pozei nu are mai mult de 5 km. Deoarece nu se poate construi metrou, fiind cu destule dealuri și văi, circulație pe viaducte, s-a luat decizia introducerii tramvaiului.
IMG-20181031-WA0002.jpeg (1.03 MB; downloaded 2026 times)
Ca și poza precedentă, pe pod. Linia nu e încă funcțională, pot merge pe acolo doar autobuzele, pe sens spre Stareplatz Etoile. Practic în poza de mai sus, în sens de venire.
IMG-20181031-WA0000.jpeg (899.43 KB; downloaded 2025 times)
Detaliu rost de dilatare pod:
IMG-20181031-WA0004.jpeg (1.15 MB; downloaded 2025 times)
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Luxembourg
Nenea_titi
Cum lucrările pentru extinderea tramvaiului continuă și se dorește ca în 2021 tramvaiul să lege aeroportul de Gară și mai departe de Gară, traficul și liniile de autobuz au de suferit. Urmează desființări și devieri de linii, precum și casari de autobuze, ei le casează pe motiv de poluare și vechime. Starea tehnică, este mult peste cel mai nou autobuz de la noi. Spre surprinderea mea, Otokar nu mai sunt pe liniile 22 și 26, ci au fost mutate pe linia 18 o parte (este o linie cam mărginașă) și pe o altă linie care face legătură cu Esch Sur Alzette. Operatorul lor este oricum o firmă turcească, și căruia nu i-au convenit noile trasee 22 și 26, care sunt puternic afectate de lucrările de construcție a tramvaiului. Aici sunt mai mulți operatori de autobuze, motiv pentru care parcul este destul de divers, însă titlul de călătorie se achiziționează de la un singur furnizor. De asemenea, observ că nu mai sunt VanHool, odată majoritare aici.
Pentru tramvai, întrucât acesta nu va avea rețea aeriană, trebuiesc montate stații de încărcare și plecare, în stații. Datorită faptului că nu există fire pe sus, (toate sunt îngropate), aici nu se poate înființa rețea de troleibuz.
În altă ordine de idei...
Tramvai pe zonă fără rețea:
În curbă:
Mercedes Citaro Hybrid:
Autobuz Hybrid Volvo. Același model există și electric:
Este și plug-in. Doar că stația de încărcare de la Gară a fost scoasă. Aici urmează a fi adus tramvaiul:
Alte poze cu Volvo:
Și autobuze ale CFL (Chemins-de-Fer Luxemburgeois):
Cum lucrările pentru extinderea tramvaiului continuă și se dorește ca în 2021 tramvaiul să lege aeroportul de Gară și mai departe de Gară, traficul și liniile de autobuz au de suferit. Urmează desființări și devieri de linii, precum și casari de autobuze, ei le casează pe motiv de poluare și vechime. Starea tehnică, este mult peste cel mai nou autobuz de la noi. Spre surprinderea mea, Otokar nu mai sunt pe liniile 22 și 26, ci au fost mutate pe linia 18 o parte (este o linie cam mărginașă) și pe o altă linie care face legătură cu Esch Sur Alzette. Operatorul lor este oricum o firmă turcească, și căruia nu i-au convenit noile trasee 22 și 26, care sunt puternic afectate de lucrările de construcție a tramvaiului. Aici sunt mai mulți operatori de autobuze, motiv pentru care parcul este destul de divers, însă titlul de călătorie se achiziționează de la un singur furnizor. De asemenea, observ că nu mai sunt VanHool, odată majoritare aici.
Pentru tramvai, întrucât acesta nu va avea rețea aeriană, trebuiesc montate stații de încărcare și plecare, în stații. Datorită faptului că nu există fire pe sus, (toate sunt îngropate), aici nu se poate înființa rețea de troleibuz.
În altă ordine de idei...
Tramvai pe zonă fără rețea:
IMG_20190819_195625.jpg (1.89 MB; downloaded 2022 times)
În curbă:
IMG_20190819_195741.jpg (1.69 MB; downloaded 2023 times)
Mercedes Citaro Hybrid:
IMG_20190819_200000.jpg (718.52 KB; downloaded 2022 times)
Autobuz Hybrid Volvo. Același model există și electric:
IMG_20190819_200349.jpg (611.58 KB; downloaded 2023 times)
Este și plug-in. Doar că stația de încărcare de la Gară a fost scoasă. Aici urmează a fi adus tramvaiul:
IMG_20190819_195913.jpg (1.72 MB; downloaded 2022 times)
Alte poze cu Volvo:
IMG_20190820_093858.jpg (1.27 MB; downloaded 2023 times)
IMG_20190820_093653.jpg (585.76 KB; downloaded 2022 times)
Și autobuze ale CFL (Chemins-de-Fer Luxemburgeois):
IMG_20190819_200055.jpg (615.62 KB; downloaded 2022 times)
IMG_20190820_093801.jpg (411.81 KB; downloaded 2022 times)
- punmeister
-
Posted:
-
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Luxembourg
Nenea_titi
Sunt volvo astea electrice. Momentan sunt doar Mercedes, VDL, Hess, Man, Iveco.
Sunt volvo astea electrice. Momentan sunt doar Mercedes, VDL, Hess, Man, Iveco.
- Albert
-
Posted:
-
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Luxembourg
Nenea_titi
Merg asemenea. Sunt extrem de spațioase, astea sunt pe supercapacitori, de la Pont Rouge merg pe capacitori, iar în fiecare stație există sistem de încărcare. Încărcarea are loc în 25 secunde. Tramvaiul cam atât stă în stație, apoi pleacă alimentat din linie. După, merge pe capacitori. Are viteza maxima 70 km/h, merg zic că sunt TGV. Tensiunea liniei este de 750 V, unde e rețea, ecartament 1435...deci teoretic ar putea merge un V3A pe această infrastructură. Ca lungime este cam 2XV3A, puțin mai scurt.
Merg asemenea. Sunt extrem de spațioase, astea sunt pe supercapacitori, de la Pont Rouge merg pe capacitori, iar în fiecare stație există sistem de încărcare. Încărcarea are loc în 25 secunde. Tramvaiul cam atât stă în stație, apoi pleacă alimentat din linie. După, merge pe capacitori. Are viteza maxima 70 km/h, merg zic că sunt TGV. Tensiunea liniei este de 750 V, unde e rețea, ecartament 1435...deci teoretic ar putea merge un V3A pe această infrastructură. Ca lungime este cam 2XV3A, puțin mai scurt.
- macheta218
-
Posted:
-
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Luxembourg
Nenea_titi
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Luxembourg
Nenea_titi
Ce prezentări făceau cu 2 ani înainte de intrarea în funcțiune a tramvaiului.
Ce prezentări făceau cu 2 ani înainte de intrarea în funcțiune a tramvaiului.