Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

 

Topic: Diverse lucrari pe M300 (exclusiv coridorul IV)

13 posts, 7955 views
Diverse lucrari pe M300 (exclusiv coridorul IV) TibiV

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2016/3032-18-iulie-2016-comunicat-reabilitarea-liniei-cfr-cluj-episcopia-bihor-in-linie-dreapta

DIRECŢIA COMUNICARE ŞI RELAŢII EXTERNE
Serviciul Comunicare Mass-Media.
Tel/Fax: 021.317.74.38; int CFR:122312/122905
Nr: 17/2/267/18.07.2016

COMUNICAT DE PRESĂ


Reabilitarea tronsonului Cluj - Oradea - Episcopia Bihor a intrat în linie dreaptă

Bucureşti, 18 iulie 2016
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a finalizat procedura de licitaţie pentru reactualizarea studiului de fezabilitate în vederea electrificării şi reabilitării liniei de cale ferată Cluj - Oradea - Episcopia Bihor. Câstigatoarea licitaţiei este Asocierea ACCIONA Ingenieria S.A – Baicons Impex S.R.L, cu o ofertă financiară finală în valoare de 4,55 milioane lei (fără TVA).

Reactualizarea studiului de fezabilitate este necesară pentru evaluarea caracteristicilor tehnice şi operaţionale ale liniei existente, analiza mediului socio-economic, instituţional şi juridic şi pentru realizarea scenariilor de dezvoltare.

CFR SA şi-a propus ca obiectiv strategic realizarea celei de-a doua rute complet electrificată în relaţia cu Ungaria. Astfel, prin electrificarea şi modernizarea liniei de cale ferată Cluj - Oradea - Episcopia Bihor, se va asiguracirculaţia trenurilor pe linie electrificată cu viteze maxime de pâna la 120 km/oră. Aceasta investiţie va contribui la preluarea parţială a traficului dinspre/spre vestul Europei şi realizarea conexiunii cu tronsoanele Coridorului IV pan-european de pe teritoriul României.

“Tronsonul Cluj — Oradea — Episcopia Bihor are un mare impact zonal, contribuind în mod direct la dezvoltarea economică şi la îmbunătăţirea fluxurilor de mărfuri ale industriei locale cu vestul Europei.Reabilitarea acestui segment de cale ferată va deschidea doua conexiune electrificată cu Ungaria, cu efecte directe asupra traficuluiferoviar în frontiera de vest”,a declarat Marius CHIPER, directorul general al CFR SA.

Proiectul de electrificare şi reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor este cuprins în strategia Ministerului Transporturilor şi în Master Planul General de Transport, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri comunitare şi de la bugetul de stat.

La finalul perioadei legale de contestaţii, contractul de achiziţie publică poate fi încheiat şi semnat de ambele părţi (CNCF CFR SA şi ofertantul câştigător).

 


Re: Diverse lucrari pe M300 (exclusiv coridorul IV) TibiV

Lucrari de reabilitare a garii Brad...
Stiu ca e pe 317, daca puteti gasi un topic mai potrivit va rog sa mutati postarea...



 


Re: Diverse lucrari pe M300 (exclusiv coridorul IV) TibiV

Spectaculos... Si este "M300 curat"... ;)

Un time-lapse pentru care CFR Infra merita vorbe bune... ;)
https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/videos/1630690623632466/

Postarea completa este asa:
București, 21 iunie 2017
Modernizare poduri/podețe situate pe linia CF București-Episcopia Bihor (linia CF 300)
(Lot 3 Poduri/Podețe - SRCF Cluj)

♦ Obiective Lot 3 Poduri/Podețe: 6 podețe/1 pod
◘ 5 podețe situate între stațiile Stana – Huedin la km 543+830, 544+080, 544+677, 544+976, 545+100
◘ 1 podeț situat între stațiile Bratca – Șuncuiuș la km. 597+715
◘ 1 pod situat între stațiile Oradea Est – Oradea la km. 654+564

♦ Lucrări proiectate pentru execuție:

● Interval de stații Stana - Huedin
◘ podeț km 543+830 - podeț tubular realizat din elemente de beton armat prefabricat, cu secțiune circulară având diametrul de 2.2m
◘ podeț km 544+080 - podeț tubular realizat din elemente de beton armat prefabricat, cu secțiune circulară având diametrul de 2.2m
◘ podeț km 544+677 - podeț tubular realizat din elemente de beton armat prefabricat, cu secțiune circulară având diametrul de 2.2m
◘ podeț km 544+976 - pod cu suprastructura alcatuită din două tabliere din grinzi metalice înglobate în beton și calea pe prismă de balast, cu deschidere de 15 m, având infrastructurile fundate indirect pe piloți forați
◘ podeț km 545+100 - pod cu suprastructura alcătuită din două tabliere mixte cu secțiune casetată, cale sus în conlucrare cu cuvă de beton armat, cu deschidere de 26 m și două culee din beton armat cu fundații indirecte pe coloane încastrate în stratul portant

● Interval de stații Bratca - Șuncuiuș
◘ podeț km 597+715 - podeț realizat din elemente de beton armat prefabricat tip C1EN
● Interval de stații Oradea Est - Oradea
◘ pod km 651+564 - desființare podeț și refacerea terasamentului căii ferate
♦ Stadiul execuției: 42.58%

Interval Stana – Huedin
◘ podeț km 543+830 - 5%
◘ podeț km 544+080 - 15%
◘ podeț km 544+677 - 15%
◘ podeț km 544+976 - 35%
podeț km 545+100 - 60%
! 21.06.2017, ora 02.10 s-a reluat circulația trenurilor pe Firul 1 între Stana și Huedin, pe podul nou de la km 545+100

Interval Bratca – Șuncuiuș
◘ podeț km 597+715 - 96%

Interval Oradea Est – Oradea
◘ pod km 651+564 - 96%

♦ Executant: SOCIEDAD ANONIMA DE OBRAS Y SERVICIOS, COPASA
♦ Termen execuție Lot 3: 2015 - 2017/2018
♦ Video: Introducerea în cale a podului nou de la km 545+100, între stațiile Stana-Huedin


Doar ca se cam contrazic singuri... Ba este "podeț km 545+100 - 60%", ba este "Introducerea în cale a podului nou de la km 545+100"...

 


Re: Diverse lucrari pe M300 (exclusiv coridorul IV) TibiV

WOW!!!!
Avem un benzinar care face poze de concurs foto...
marcelbanu wrote:
Gara Brad, Hunedoara, 10 septembrie 2019...




















Click pe poze pentru full-rezolution...

LE
Rahat de *****... Am uitat ca sursa este banata...
Vedeti pozele aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=192.msg261648#msg261648

 


Re: Diverse lucrari pe M300 (exclusiv coridorul IV) TibiV

Poate ar trebui topic separat pentru Cluj Napoca-Oradea.

https://www.news.ro/social/sedinta-prefectura-bihor-proiectul-electrificare-reabilitare-caii-ferate-cluj-oradea-episcopia-bihor-valoare-7-3-miliarde-lei-urmareste-electrificarea-celor-166-km-linie-cale-ferata-modernizarea-1922405814512020021219265853

S-a prezentat SF-ul final de  reabilitare si electrificare la Prefectura Oradea.
Se dubleaza linia doar intre Telechiu si Osorhei (17,5 km).
Pe 60% din traseu trenurile vor putea circula cu peste 100 km/oră, iar distanţa Oradea-Cluj se va parcurge în 2 ore
Costuri totale: 7,3 miliarde de lei

https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/modernizarea-cfr-oradea-cluj-costa-peste-1-miliard-e-986107/
Linie de cale ferată electrificată: 166 km;
Înființare 4 Substații de tracțiune noi;
Reabilitare linie de cale ferată simplă: 60,0 km, linie dublă 88,00 km:
Realizare linie dublă nouă: 18,0 km rezultând o lungine totală de 105,4 km de cale dublǎ;
Reducerea timpilor de parcurs pe distanța Cluj-Napoca – Episcopia Bihor cu cca 52 de minute (de la 170 min. existent la 118 min.)
Reabilitare 10 Stații CF (linii, peroane și clădiri);
Reabilitare 12 Halte de mișcare (linii, peroane și clădiri);
Reabilitare 21 Puncte de Oprire (linii, peroane);
Construcție Centru operațional de comandă și control (OCC) în Cluj-Napoca;
Hale de mentenanță noi, în Cluj-Napoca, Ciucea și Oradea;
Construcție clădiri Districte LC în Ciucea și Oradea;
Reabilitare 34 poduri existente;
Reabilitare 6 pasaje inferioare;
Realizare 2 pasaje inferioare noi (Tileagd și Oradea);
Realizare 3 Ecoducte;
Reabilitare 4 Tunele existente: (Stana 1, L=298 m, Stana 2, L=320 m, Șuncuiuș, L=191 m, Peștera, L=86 m);
Reabilitare 210 podețe;
Înființare Pasaj superior Tăietura Turcului în Municipiul Cluj-Napoca;
Reabilitare 1 pasaj superior;
Lucrări de consolidări în 134 de puncte (Ltotal = 29,40 km);
Lucrări de apărări în 29 de puncte (Ltotal = 11,03 km);
Montare panouri fonoabsorbante pe o lungime de 40 km (pe ambele părți ale liniei cf).

 


Re: Diverse lucrari pe M300 (exclusiv coridorul IV) orex

CFR Infrastructură face reparații rapide de tip ,,Quick Wins” pe Magistrala 300 Sighișoara-Cluj Napoca. Finanțarea de aproape 90 de milioane de lei, asigurată prin PNRR
CFR Infrastructură a scos la licitație un contract de aproape 90 de milioane de lei finanțat prin PNRR pentru reparații rapide de tip ,,quick wins” pe Magistrala 300 Sighișoara -Cluj Napoca în județele Alba și Cluj. Sunt cinci loturi lansate în licitație pe tronsoanele dintre Războieni (Alba) -Călărași -Turda – -Câmpia Turzii (Cluj) pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe aprox. 10 km. de linie dublă ( fir I și fir 2). Totodată, Magistrala M 300 Sighișoara -Cluj Napoca, linie care asigură legătura între coridorul 4 Curtici -Brașov -Constanța și Cluj Napoca-Oradea este în etapa de proiectare pentru modernizarea celor 99 de kilometri, contractul fiind semnat în aprilie cu TPF Inginerie – ISPCF – Baicons.

Reparațiile se fac pentru a readuce linia de tren la viteza proiectată, potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice : ,,Prin achiziționarea acestor lucrări, se stabilește ca obiectiv, înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, având ca rezultat, aducerea liniei în parametrii necesari asigurării siguranței circulației si evitarea introducerii restricțiilor de viteza. Prin execuția lucrărilor prevăzute in caietul de sarcini, se prognozează creșterea volumului de transport, cu tendințe de dezvoltare socio-economică a zonelor, avand un impact semnificativ. Beneficiile anticipate de către Achizitor / Beneficiar prin achiziţionarea acestei lucrări vizează: • îmbunătățirea siguranței traficului feroviar pe rețeaua de cale ferată; • eliminarea limitărilor si restricțiilor de viteza si evitarea introducerii unora noi • eliminarea costurilor datorate restricțiilor si limitărilor de viteză; • diminuarea efectelor adverse asupra mediului; • deplasarea în condiții de siguranță a persoanelor și bunurilor; • creșterea eficienței activității de operare și întreținere a rețelei de cale ferată din România; • readucerea stării caii ferate in parametrii proiectați, fapt care duce la o atractivitate a transportului feroviar. Lucrările de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii includ: Lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii caii pe linii curente și directe în cadrul cărora se utilizează doar materiale de cale noi, cu afectarea substratului căii în zona schimbătoarelor de cale, in zona trecerilor la nivel și în zona punctelor noroioase, menționate in evidenta cailor ferate si in caietul de sarcini de către Beneficiar.” Licitația este lansată cu clauză suspensivă, atribuirea fiind posibilă doar atunci când se identifică sursa de finanțare.

Pe 28 aprilie,CFR Infrastructură a scos la licitație un contract de aproape 300 de milioane de lei pentru reparații rapide de tip „quick wins” pe liniile de tren din Oltenia. Sunt 26 de loturi, tot clauză suspensivă. Banii ar putea fi decontați prin PNRR, pentru astfel de lucrări fiind prevăzut peste un miliard de euro după cum urmează: Lucrări de tip Quick Wins – 452 milioane euro/Reînnoire – 276 milioane euro/Centralizări – 213 milioane euro, respectiv Electrificări – 236 milioane euro.

 


Re: Diverse lucrari pe M300 (exclusiv coridorul IV) orex

Magistrala M 300 Brașov – Cluj Napoca: CFR Infrastructură face reparații rapide de tip „quick wins” pe secțiunea Teiuș – Aiud – Unirea (35 km)/ Contractele de aproape 300 de milioane lei vor fi finanțate prin PNRR
Regionala CFR Brașov a scos la licitație 19 contracte pentru reparații rapide, de tip „quick wins” pe secțiunea Teiuș – Aiud – Unirea (35 km) de pe Magistrala M 300 Brașov – Sighișoara – Cluj Napoca.
„Lucrările de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii – SRCF BRAȘOV face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) și este propus pentru finanțare din Fonduri provenite din Componenta feroviară finanțată prin Planul Național de Relansare și Reziliență, conform Tabelului 25. Costul pentru proiectele de tip Quick-Wins prin PNRR, vor fi finanțate conform prevederilor OUG nr. 124/2021, Legii Bugetului de Stat nr. 317/2021, respectiv HG nr. 209/2022 și cuprinse în buget la titlurile bugetare cod 60 – „Proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistența financiară nerambursabilă aferentă PNRR ” și cod 61 – „ Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR în baza acordurilor / contractelor / deciziilor / ordinelor de finanțare încheiate potrivit legii. Prin execuția lucrărilor prevăzute se prognozează creșterea volumului de transport, cu tendințe de dezvoltare socio-economică a zonelor, având un impact semnificativ. Impactul și contribuția lucrării duce și la creșterea economică la nivel regional și național, ducând la atractivitatea transportului feroviar de marfă și călători”, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Durata de execuție este de 18 luni.

 


Re: Diverse lucrari pe M300 (exclusiv coridorul IV) orex

CFR Infrastructură repară linia de tren dintre Arad și Oradea/Lucrările rapide de tip ,,quick wins” se fac pentru creșterea vitezei trenurilor de la 50 la 120 km/h
CFR Infrastructură a scos la licitație două contracte pentru reparații rapide, de tip ,,quick wins” pe linia CF 328 Arad-Oradea. Sunt două contracte finanțate prin PNRR pentru refacerea liniei de tren în zona Salonta ( județul Bihor) pe o distanță de aproape 10 kilometri, valoarea lucrărilor fiind estimată la 32 milioane lei. Linia 328 Arad-Oradea face practic, legătura între două magistrale : M 200 Brașov -Sighișoara -Arad -Curtici cu lucrări de modernizare pentru viteza de 160 km/h. respectiv M 300 Cluj-Oradea în licitație pentru modernizare și finanțare prin PNRR.

Potrivit caietului de sarcini, investiția cu clauză suspensivă este necesară pentru a elimina restricțiile de viteză și a crește viteza de la 50 km/h la 120 km/h., starea liniei prezentând uzură și defecțiuni : ,,Intervalele kilometrice pe care sunt necesare lucrări de reparații prezintă o stare tehnică improprie circulației în condiții de fiabilitate, confort și siguranță. Uzură de până la 80 % la întreg ansamblul de elemente din care este alcătuită calea ferată : șină, traverse prinderi. Prisma căii este colmatată, trecerile la nivel sunt degradate și îngreunează trecerea vehiculelor.

Linia principală 328 prezintă traverse de beton fisurate la rând, șine defecte pe suprafața de rulare și uzură multiplă, verticală și laterală în curbă și în aliniament la limita toleranțelor admisibile, pungi de balast, schimbătoare de cale defecte, piatră spartă insuficientă/prismă incompletă, material metalic mărunt lipsă sau uzat. ”

Prin achiziționarea acestor lucrări, se stabilește ca obiectiv, înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, având ca rezultat, aducerea liniei în parametrii necesari asigurării siguranței circulației si evitarea introducerii restricțiilor de viteză.

În ultima perioadă, CFR Infrastructură și Regionalele sale au scos la licitație contracte de sute de milioane de lei pentru reparații rapide de tip quick wins cu finanțare prin PNRR pentru a readuce linia de tren la viteza proiectată- 120 km/h.  Pentru astfel de lucrări la calea ferată este prevăzut peste un miliard de euro după cum urmează: Lucrări de tip Quick Wins – 452 milioane euro/Reînnoire – 276 milioane euro/Centralizări – 213 milioane euro, respectiv Electrificări – 236 milioane euro.

 


Re: Diverse lucrari pe M300 (exclusiv coridorul IV) orex

orex wrote here:
CFR Infrastructură a scos la licitație un contract de aproape 90 de milioane de lei finanțat prin PNRR pentru reparații rapide de tip ,,quick wins” pe Magistrala 300 Sighișoara -Cluj Napoca în județele Alba și Cluj. Sunt cinci loturi lansate în licitație pe tronsoanele dintre Războieni (Alba) -Călărași -Turda – -Câmpia Turzii (Cluj) pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe aprox. 10 km. de linie dublă ( fir I și fir 2).


SRCF Cluj a deschis ofertele pentru ”Quick Wins” pe  Linia CF 300, Călărași Turda - Câmpia Turzii (5 loturi)

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că joi, 30 iunie 2022, la ora 15:00, Sucursala Regională de Căi Ferate Cluj a deschis ofertele depuse la procedura de licitație publică pentru ”Proiecte tip Quick Wins” - Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru reabilitarea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii pe Linia CF 300”, secția CF Călărași Turda - Câmpia Turzii.

În cadrul procedurii, SC CONSTRUCT I.N.G. a depus 5 oferte pentru fiecare lot, astfel:
► Lot 1 - Linia CF 300 între km 442+000 la km 443+700, fir I+II
► Lot 2 - Linia CF 300 între km 443+700 la km 446+400, fir I+II
► Lot 3 - Linia CF 300 între km 446+400 la km 449+050, fir I+II
► Lot 4 - Linia CF 300 între km 449+050 la km 450+050, fir I+II
► Lot 5 - Linia CF 300 între km 450+050 la km 451+050, fir I+II

Valoarea totală estimată a achizitiei - 87.101.338,62 lei, fără TVA
► Lot 1 - 22.415.625,72 lei, fără TVA
► Lot 2 - 18.806.119,79 lei, fără TVA
► Lot 3 - 18.457.478,90 lei, fără TVA
► Lot 4 - 14.778.234,07 lei, fără TVA
► Lot 5 - 12.643.880,14 lei, fără TVA

Finanțarea este prevăzută în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), conform Tabelului 25 Costul pentru proiectele de tip Quick Wins finantate prin PNRR, OUG nr. 124/2021, Legea Bugetului de Stat nr. 317/2021 și HG nr. 209/2022.

În cadrul proiectului se vor realiza lucrări de înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante.
Principalele beneficii rezultate în urma lucrărilor sunt: eliminarea restricțiilor și a limitărilor de viteză, eliminarea costurilor cauzate de restricții/limitări, creșterea eficienței activității de operare, diminuarea efectelor adverse asupra mediului, readucerea stării tehnice a liniei la parametrii proiectați și maximizarea gradului de siguranță

 


Re: Diverse lucrari pe M300 (exclusiv coridorul IV) orex

SRCF Brașov a deschis ofertele pentru ”Quick Wins”
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că vineri, 15 iulie 2022, Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov a deschis ofertele depuse la procedura de licitație publică pentru ”Proiecte tip Quick Wins - Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru reabilitarea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii”,21 de loturi.

În cadrul procedurii, un singur agent economic, Asocierea DRUM ASFALT- ZUE, a depus oferte pentru 19 loturi, pe următoarele intervale de stații:
►Lot 3 Teiuș - Aiud, între km 399+900 - 400+650 (fir I+II)
►Lot 4 Teiuș - Aiud, între km 400+650 - 403+700 (fir II)
►Lot 5 Teiuș - Aiud, între km 400+650 - 403+700 (fir I)
►Lot 6 Teiuș - Aiud, între km 403+700 - 407+200 (fir II)
►Lot 7 Teiuș - Aiud între km 403+700 - 407+200 (fir I)
►Lot 8 Teiuș - Aiud, între km 407+200 - 411+750 (fir II)
►Lot 9 Teiuș - Aiud, între km 407+200 - 411+750, (fir I)
►Lot 10 Teiuș - Aiud, între km 411+750 - 412+850 (fir I+II)
►Lot 11 Aiud - Unirea, între km 412+850 - 414+800 (fir I+II)
►Lot 12 Aiud - Unirea, între 414+800 - 417+100 (fir I+II)
►Lot 13 Aiud - Unirea, între 417+100 - 419+250 (fir I+II)
►Lot 14 Aiud - Unirea, între 419+250 - 421+800 (fir I+II)
►Lot 15 Aiud - Unirea, între 421+800 - 424+500 (fir I+II)
►Lot 16 Aiud - Unirea, între 424+500 - 427+000 (fir I+II)
►Lot 17 Unirea - Războieni, între 427+000 - 429+700 (fir I+II).
►Lot 18 Unirea - Războieni, între 429+700 - 432+200 (fir I+II)
►Lot 19 Unirea - Războieni, între 432+200 - 433+200 (fir I+II)
►Lot 20 Războieni - Călărași Turda, între 433+200 - 434+000 (fir I+II)
►Lot 21 Războieni - Călărași Turda, între 434+000 - 435+600 (fir I+II)

Valoarea totală estimată a celor 19 loturi este de263.870.895,57RON, fără TVA.
Finanțarea este prevăzută în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), conform Tabelului 25 Costul pentru proiectele de tip Quick Wins finantate prin PNRR, OUG nr. 124/2021, Legea Bugetului de Stat nr. 317/2021 și HG nr. 209/2022. În cadrul proiectului se vor realiza lucrări de înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante.

Principalele beneficii rezultate în urma lucrărilor sunt: eliminarea restricțiilor și a limitărilor de viteză, eliminarea costurilor cauzate de restricții/limitări, creșterea eficienței activității de operare, diminuarea efectelor adverse asupra mediului, readucerea stării tehnice a liniei la parametrii proiectați și maximizarea gradului de siguranță.

Menționăm faptul că, pentru celelalte 4 de loturi, aferente intervalelor de stații Ocna Sibiului - Loamneș (1 lot), Tălmaciu - Sibiu (1 lot) și Războieni - Călărași Turda (2 loturi), pentru care nu au fost depuse oferte, SRCF Brașov va organiza o nouă licitație publică.

 


Re: Diverse lucrari pe M300 (exclusiv coridorul IV) punmeister

Interesanta oferta a ZUE. Desi nu stiu ce cauta iar o firma marca Beni la feroviar  :popa:

https://www.grupazue.pl/

 


Re: Diverse lucrari pe M300 (exclusiv coridorul IV) orex

CFR Infrastructură face reparații rapide de tip ,,quick wins” pe Magistrala M 300 Sighișoara-Cluj Napoca, linie construită în 1870 și nereparată de aproape 50 de ani/Contracte de 150 de milioane lei finanțate prin PNRR
CFR Infrastructură prin Regionala Cluj a scos la licitație 9 contracte pentru reparații rapide de tip ,,quick wins” pe Magistrala M 300 Sighișoara -Cluj Napoca, pe o lungime de aproape 50 de kilometri între Războieni (județul Alba) și Apahida (jud. Cluj). Traseul de pe M 300 începe la Războieni km. 442 și se termină la km. 489 Apahida. Cele 9 loturi au o valoare totală de 150 de milioane de lei și o durată de 24 de luni.
,,Prin achiziționarea acestor lucrări, se stabilește ca obiectiv eliminarea restricțiilor și limitărilor de viteză existente și evitarea introducerii unora noi prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, având ca rezultat aducerea liniei în parametrii necesari asigurării siguranţei circulaţiei. Prin execuţia lucrărilor prevăzute în caietele de sarcini aferente fiecărui lot, se prognozează creşterea volumului de transport, cu tendinţe de dezvoltare socio-economică a zonelor, avȃnd un impact semnificativ. Beneficiile anticipate de către Achizitor / Beneficiar prin achiziţionarea acestor lucrări vizează: • îmbunătățirea siguranței traficului feroviar pe rețeaua de cale ferată; • eliminarea limitărilor şi restricţiilor de viteză existente şi evitarea introducerii unora noi; • eliminarea costurilor datorate restricţiilor şi limitărilor de viteză; • diminuarea efectelor adverse asupra mediului; • deplasarea în condiții de siguranță a persoanelor și bunurilor; • creșterea eficienței activității de operare și întreținere a rețelei de cale ferată din România; • readucerea stării căii ferate în parametrii proiectaţi, fapt care duce la o atractivitate sporită a transportului feroviar. Lucrările de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii includ: lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe linii curente și directe, în cadrul cărora se utilizează doar materiale de cale noi, cu afectarea substratului căii în zona schimbătoarelor de cale, în zona trecerilor la nivel și în zona punctelor noroioase, menţionate în evidenţa căilor ferate şi în caietul de sarcini de către Beneficiar. Clauza suspensiva: Procedura de atribuire se desfașoară sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului/contractelor de execuție lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanțare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni de la aprobarea raportului procedurii. Durata contractului începe de la data semnării de către ambele părţi şi decurge până la data semnării de către ambele părți a Procesului Verbal de Recepție Finală a lucrărilor, reprezentând îndeplinirea tuturor obligațiilor. Durata de execuţie efectivă a lucrărilor este de maxim 24 luni.”

 


Re: Diverse lucrari pe M300 (exclusiv coridorul IV) orex

300 de MILIOANE lei pentru creșterea vitezei de circulație la 120 km/h între TEIUȘ și RĂZBOIENI
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că Sucursala Regională CF BRAȘOV a semnat astăzi, 6 decembrie 2022, 17 contracte în valoare totală de 300.157.812,01 lei, fără TVA, pentru execuția lucrărilor tip QUICK WINS - ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii, finanțate prin Planul Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR).

SUCURSALA REGIONALĂ CF BRAȘOV și Asocierea DRUM ASFALT (România) - ZUE (Polonia) au semnat astăzi 17 contracte pentru execuția lucrărilor de tip QUICK WINS, pe intervalele de stații TEIUȘ - AIUD, AIUD - UNIREA și UNIREA - RĂZBOIENI, aferente tronsonului CF București - Brașov - Cluj.

Valoarea totală a celor 17 contracte de lucrări este de 300.157.812,01 lei, fără TVA, cu finanțare asigurată din fonduri nerambursabile PNRR, și au drept scop ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii și creșterea vitezei de circulație la 120 km/h, pe următoarele loturi:
• Lot 3 TEIUȘ - AIUD, km 399+900 - 400+650 (fir I+II)
• Lot 4 Teiuș - Aiud, km 400+650 - 403+700 (fir II)
• Lot 5 Teiuș - Aiud, km 400+650 - 403+700 (fir I)
• Lot 6 Teiuș - Aiud, km 403+700 - 407+200 (fir II)
• Lot 7 Teiuș - Aiud, km 403+700 - 407+200 (fir I)
• Lot 8 Teiuș - Aiud, km 407+200 - 411+750 (fir II)
• Lot 9 Teiuș - Aiud, km 407+200 - 411+750 (fir I)
• Lot 10 Teiuș - Aiud, km 411+750 - 412+850 (fir I+II)
• Lot 11 AIUD - UNIREA, km 412+850 - 414+800 (fir I+II)
• Lot 12 Aiud - Unirea, km 414+800 - 417+100 (fir I+II)
• Lot 13 Aiud - Unirea, km 417+100 - 419+250 (fir I+II)
• Lot 14 Aiud - Unirea, km 419+250 - 421+800 (fir I+II)
• Lot 15 Aiud - Unirea, km 421+800 - 424+500 (fir I+II)
• Lot 16 UNIREA -RĂZBOIENI, km 424+500 - 427+000 (fir I+II)
• Lot 17 Unirea - Războieni, 427+000 - 429+700 (fir I+II)
• Lot 18 Unirea - Războieni, 429+700 - 432+200 (fir I+II)
• Lot 19 Unirea - Războieni, 432+200 - 433+200 (fir I+II)

Menționăm faptul că, în cadrul celor 17 contracte, fiecare cu durata de implementare de 18 de luni, antreprenorul va executa lucrări de tip QUICK WINS, pe o lungime totală de 66,6 de km CF, cu materiale de cale noi achiziționate de constructor, lucrări care vizează înlocuirea punctuală a elementelor componente ale suprastructurii căii - șină, traverse, aparate de cale, piatră spartă - sau orice alt element care va conduce la creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători și marfă, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie și/sau asupra creșterii siguranței și a confortului călătorilor.

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România  • 
Choose destination

Since our 2415 forum members have written 433056 posts in 5389 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use