Topic: Știri, noutăți, perspective
258 posts, 129518 views
📖 Pagination options
- Gabi23
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Gabi23
Şofer de troleibuz luat la pumni de un călător!
Un şofer de troileibuz din Timişoara a ajuns astăzi la spital din cauza unui pasager recalcitrant. Supărat că nu i s-a deschis uşa din faţă, călătorul nu a mai stat pe gânduri şi l-a lovit pe conducătorul auto cu pumnul în faţă. Întregul episod a fost filmat de camerele de supraveghere din autovehicul.
Pasagerul s-a urcat în troleibuz şi s-a aşezat chiar pe scaunul din spatele şoferului. Nimic nu prevestea ce urmează să se întâmple. La prima staţie, a vrut să coboare. Dar nu pe orice uşă, ci pe cea din dreptul şoferului. Lucru total interzis. Asta i-a spus şi şoferul, numai că, bărbatul, un tânăr de aproximativ 30 de ani, s-a enervat şi a reacţionat... cu pumnul. "Mi-a cerut să-i deschid uşa. I-am spus doar să aştepte. Şi, în momentul acela, eu m-am trezit cu un pumn. Apoi a fugit...", îşi aminteşte şoferul troleibuzului.
Pasagerul bătăuş a coborât imediat după ce l-a bătut pe conducătorul troleibuzului, ca şi când nimic nu s-ar fi întâmplat. Deşi plin de sânge şi cu dinţii scoşi, şoferul şi-a continuat cursa până la capăt de linie. A cerut apoi ajutorul medicilor, care l-au transportat de urgenţă la spital. "Pacientul este conştient, echilibrat hemodinamic, respirator, aparent fără leziuni majore. Va face o investigaţie radiologică", spune Mihai Grecu, seful Unităţii de Primire Urgenţe a Spitalului Judeţean Timişoara.
Fapta călătorului bătăuş nu va rămâne nepedepsită. Cu ajutorul imaginilor de pe camerele de supraveghere, poliţiştilor le va fi mai uşor să-l identifice pe agresor. Şoferul troleibuzului este hotărât să depună plângere.
http://www.realitatea.net/sofer-de-trol...99134.html
Şofer de troleibuz luat la pumni de un călător!
Un şofer de troileibuz din Timişoara a ajuns astăzi la spital din cauza unui pasager recalcitrant. Supărat că nu i s-a deschis uşa din faţă, călătorul nu a mai stat pe gânduri şi l-a lovit pe conducătorul auto cu pumnul în faţă. Întregul episod a fost filmat de camerele de supraveghere din autovehicul.
Pasagerul s-a urcat în troleibuz şi s-a aşezat chiar pe scaunul din spatele şoferului. Nimic nu prevestea ce urmează să se întâmple. La prima staţie, a vrut să coboare. Dar nu pe orice uşă, ci pe cea din dreptul şoferului. Lucru total interzis. Asta i-a spus şi şoferul, numai că, bărbatul, un tânăr de aproximativ 30 de ani, s-a enervat şi a reacţionat... cu pumnul. "Mi-a cerut să-i deschid uşa. I-am spus doar să aştepte. Şi, în momentul acela, eu m-am trezit cu un pumn. Apoi a fugit...", îşi aminteşte şoferul troleibuzului.
Pasagerul bătăuş a coborât imediat după ce l-a bătut pe conducătorul troleibuzului, ca şi când nimic nu s-ar fi întâmplat. Deşi plin de sânge şi cu dinţii scoşi, şoferul şi-a continuat cursa până la capăt de linie. A cerut apoi ajutorul medicilor, care l-au transportat de urgenţă la spital. "Pacientul este conştient, echilibrat hemodinamic, respirator, aparent fără leziuni majore. Va face o investigaţie radiologică", spune Mihai Grecu, seful Unităţii de Primire Urgenţe a Spitalului Judeţean Timişoara.
Fapta călătorului bătăuş nu va rămâne nepedepsită. Cu ajutorul imaginilor de pe camerele de supraveghere, poliţiştilor le va fi mai uşor să-l identifice pe agresor. Şoferul troleibuzului este hotărât să depună plângere.
http://www.realitatea.net/sofer-de-trol...99134.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Utilizator anonim
Primaria cumpara cele 30 de autobuze nemtesti pentru liniile 33 si 40
Dupa aproape trei ani de incercari, Primaria Timisoara va reusi, in sfarsit, sa achizitioneze cele 30 de autobuze cu burduf pe care si-a propus sa le puna in circulatie pe liniile 33 si 40.
Motivul tergiversarii este legat de contestarea, de patru ori, a licitatiei privind achizitionarea mijloacelor de transport in comun. Ultima licitatie, la care au participat patru firme, din Germania, Franta, Ungaria si Polonia, a fost castigata de Mercedes, insa firma poloneza a contestat rezultatul, desi pretul oferit era cu cateva milioane de euro mai mare decat al producatorului german, iar calitatea era sub nivelul acestuia. Contestatia a ajuns sa se judece in afara orasului, prin stramutarea cauzei.
„Curtea de Apel Ploiesti a solutionat, miercuri, dosarul cu numarul 745/59/2009, in litigiu fiind achizitia publica de catre Consiliul Local Timisoara si Primaria Municipiului Timisoara a 30 de autobuze pentru transportul public urban. Instanta a admis plangerile formulate de Consiliul Local Timisoara si Municipiul Timisoara prin primar, precum si de Evo Bus Romania SRL si BRD Sogelease IFN SA si cererea de interventie accesorie. Conform solutiei date, a fost modificata in intregime decizia Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor atacata, in sensul ca a fost respinsa contestatia SC Ager Leasing IFN SA si s-a dispus continuarea procedurii de achizitie publica. Cele 30 de autobuze care urmeaza a fi achizitionate sunt cu burduf, au rampa pentru persoane cu handicap, aer conditionat, caldura si capacitate de minim 140 de persoane. Autobuzele vor circula pe liniile pe care numarul de calatori este foarte mare, 33 si 40, iar achizitionarea lor se va face prin leasing pe o perioada de sapte aniâ€, ne-a declarat Violeta Mihalache, directorul Directiei de Comunicare din Primarie.
Consiliul Local a aprobat, in mai 2009, un credit in valoare de 11,2 milioane de euro pentru aceasta achizitie. Astfel de mijloace de transport pot fi vazute pe strazile din Szeged, unde primaria maghiara a cumparat de la Mercedes cateva bucati. Dealtfel, in aprilie, anul trecut, un astfel de autobuz a fost adus la Timisoara din Ungaria pentru a fi prezentat comisiei de licitatie. Mijloacele de transport vor fi vopsite in alb-violet, la fel ca troleibuzele.
http://www.agenda.ro/news/news/28777/pr ... si-40.html
Primaria cumpara cele 30 de autobuze nemtesti pentru liniile 33 si 40
Dupa aproape trei ani de incercari, Primaria Timisoara va reusi, in sfarsit, sa achizitioneze cele 30 de autobuze cu burduf pe care si-a propus sa le puna in circulatie pe liniile 33 si 40.
Motivul tergiversarii este legat de contestarea, de patru ori, a licitatiei privind achizitionarea mijloacelor de transport in comun. Ultima licitatie, la care au participat patru firme, din Germania, Franta, Ungaria si Polonia, a fost castigata de Mercedes, insa firma poloneza a contestat rezultatul, desi pretul oferit era cu cateva milioane de euro mai mare decat al producatorului german, iar calitatea era sub nivelul acestuia. Contestatia a ajuns sa se judece in afara orasului, prin stramutarea cauzei.
„Curtea de Apel Ploiesti a solutionat, miercuri, dosarul cu numarul 745/59/2009, in litigiu fiind achizitia publica de catre Consiliul Local Timisoara si Primaria Municipiului Timisoara a 30 de autobuze pentru transportul public urban. Instanta a admis plangerile formulate de Consiliul Local Timisoara si Municipiul Timisoara prin primar, precum si de Evo Bus Romania SRL si BRD Sogelease IFN SA si cererea de interventie accesorie. Conform solutiei date, a fost modificata in intregime decizia Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor atacata, in sensul ca a fost respinsa contestatia SC Ager Leasing IFN SA si s-a dispus continuarea procedurii de achizitie publica. Cele 30 de autobuze care urmeaza a fi achizitionate sunt cu burduf, au rampa pentru persoane cu handicap, aer conditionat, caldura si capacitate de minim 140 de persoane. Autobuzele vor circula pe liniile pe care numarul de calatori este foarte mare, 33 si 40, iar achizitionarea lor se va face prin leasing pe o perioada de sapte aniâ€, ne-a declarat Violeta Mihalache, directorul Directiei de Comunicare din Primarie.
Consiliul Local a aprobat, in mai 2009, un credit in valoare de 11,2 milioane de euro pentru aceasta achizitie. Astfel de mijloace de transport pot fi vazute pe strazile din Szeged, unde primaria maghiara a cumparat de la Mercedes cateva bucati. Dealtfel, in aprilie, anul trecut, un astfel de autobuz a fost adus la Timisoara din Ungaria pentru a fi prezentat comisiei de licitatie. Mijloacele de transport vor fi vopsite in alb-violet, la fel ca troleibuzele.
http://www.agenda.ro/news/news/28777/pr ... si-40.html
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Gabi23
Vrea să mute staţia de troleibuz din faţa casei
O bătrână din Timişoara este terorizată de călătorii care-i strâmbă gardul casei şi-i distrug tencuiala
Coşmarul Ilenei Silveanu, o bătrână de 77 de ani din Timişoara, a început în urmă cu aproximativ doi ani, când Primăria Timişoara a renovat trotuarul de pe strada Cluj, unde locuieşte bătrâna.
Municipalitatea a schimbat pavajul, a trasat piste de biciclete, dar a mutat şi staţia de troleibuz, aproximativ 50 de metri până lângă casa femeii. Staţia este una foarte importantă pentru că aici opresc mai multe linii de transport, şi este mai mereu plină cu oameni.
Tocmai asta o nemulţumeşte pe Ileana Silveanu, pentru că, în aşteptarea mijlocului de transport, oamenii se proptesc pe gardul casei, distrugându-l şi desprinzând tencuiala. „Ştiţi cât am dat anul trecut ca să vopsesc gardul? Am plătit 800 de lei. Să mute staţia de aici!", a spus femeia.
Ileana Silveanu spune că printre cei care îi strică gardul sunt călători de toate vârstele.
Staţia este aglomerată pe tot parcursul zilei.
„De când cu libertatea asta, nesimţirea nu mai are limite", a spus bătrâna. Aceasta a făcut o serie de adrese către primărie, dar eforturile i-au fost zadarnice.
„Refugiul a fost mutat la cererea cetăţenilor, care au solicitat ca staţia de troleibuz să fie mai aproape de staţia de tramvai pentru cei care schimbă mijloacele de transport", arată răspunsul Primăriei.
„Să-mi ia Culiţă Chiş (n.r. şeful Direcţiei de Drumuri) gardul în custodie şi să îmi plătească reparaţiile, dacă nu vrea să mute staţia", a tunat Ileana Silveanu. Şi reprezentanţii unei firme de asigurări din zonă se plâng de amplasarea staţiei mijloacelor de transport.
http://www.click.ro/actualitate/din_tar...97536.html
Vrea să mute staţia de troleibuz din faţa casei
O bătrână din Timişoara este terorizată de călătorii care-i strâmbă gardul casei şi-i distrug tencuiala
Coşmarul Ilenei Silveanu, o bătrână de 77 de ani din Timişoara, a început în urmă cu aproximativ doi ani, când Primăria Timişoara a renovat trotuarul de pe strada Cluj, unde locuieşte bătrâna.
Municipalitatea a schimbat pavajul, a trasat piste de biciclete, dar a mutat şi staţia de troleibuz, aproximativ 50 de metri până lângă casa femeii. Staţia este una foarte importantă pentru că aici opresc mai multe linii de transport, şi este mai mereu plină cu oameni.
Tocmai asta o nemulţumeşte pe Ileana Silveanu, pentru că, în aşteptarea mijlocului de transport, oamenii se proptesc pe gardul casei, distrugându-l şi desprinzând tencuiala. „Ştiţi cât am dat anul trecut ca să vopsesc gardul? Am plătit 800 de lei. Să mute staţia de aici!", a spus femeia.
Ileana Silveanu spune că printre cei care îi strică gardul sunt călători de toate vârstele.
Staţia este aglomerată pe tot parcursul zilei.
„De când cu libertatea asta, nesimţirea nu mai are limite", a spus bătrâna. Aceasta a făcut o serie de adrese către primărie, dar eforturile i-au fost zadarnice.
„Refugiul a fost mutat la cererea cetăţenilor, care au solicitat ca staţia de troleibuz să fie mai aproape de staţia de tramvai pentru cei care schimbă mijloacele de transport", arată răspunsul Primăriei.
„Să-mi ia Culiţă Chiş (n.r. şeful Direcţiei de Drumuri) gardul în custodie şi să îmi plătească reparaţiile, dacă nu vrea să mute staţia", a tunat Ileana Silveanu. Şi reprezentanţii unei firme de asigurări din zonă se plâng de amplasarea staţiei mijloacelor de transport.
http://www.click.ro/actualitate/din_tar...97536.html
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dr2005
Ar trebui făcută o înţelegere cu pensionara respectivă: dacă renunţă la gratuitatea pe RATT, RATT mută staţia mai încolo
Ar trebui făcută o înţelegere cu pensionara respectivă: dacă renunţă la gratuitatea pe RATT, RATT mută staţia mai încolo
- Tom
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Tom
Ar trebui sa dea cu ceva pe gard: ulei de masina sau ceva care lasa urme si se ia greu. Daca se mai proptesc pe gardul casei, raman cu urme pe haine. Vreun super-hiper-giga-market ii va sponsoriza batranei reparatia gardului, in schimbul vanzarii crescute la detergenti si solutii de curatat.
Vanish - nu te lasa la greu cand te-ai patat in statia de troleu, oops, acolo ii zice "firobuz".
Ar trebui sa dea cu ceva pe gard: ulei de masina sau ceva care lasa urme si se ia greu. Daca se mai proptesc pe gardul casei, raman cu urme pe haine. Vreun super-hiper-giga-market ii va sponsoriza batranei reparatia gardului, in schimbul vanzarii crescute la detergenti si solutii de curatat.
Vanish - nu te lasa la greu cand te-ai patat in statia de troleu, oops, acolo ii zice "firobuz".
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Gabi23
Un nou pas pentru metropolă: autobuz RATT pe ruta Timişoara-Sânmihai
Demersurile pentru dezvoltarea zonei metropolitane Timişoara continuă cu înfiinţarea rutei de autobuz Timişoara-Sânmihaiu German. Autobuzul intră pe traseu începând de astăzi.
Primii paşi pentru înfiinţarea zonei metropolitane Timişoara au fost făcuţi prin introducerea autobuzului Timişoara-Remetea Mare. De astăzi, un nou autobuz, M36, va circula, dar pe ruta Timişoara-Sânmihaiu German. „Staţiile traseului M36 vor fi următoarele: Timişoara - Bulevardul Dâmboviţa (depou tramvaie), Liceul Auto, Strada Polonă, sat Utvin, Sânmihaiu Român, sat Sânmihaiu German”, anunţă reprezentanţii Primăriei Timişoara.
Pe acest traseu, de luni până vineri vor fi zilnic câte opt curse, sâmbăta sunt cinci curse, iar duminica trei.
Sursa: Adevarul.ro
http://www.adevarul.ro/locale/timisoara...66584.html
Un nou pas pentru metropolă: autobuz RATT pe ruta Timişoara-Sânmihai
Demersurile pentru dezvoltarea zonei metropolitane Timişoara continuă cu înfiinţarea rutei de autobuz Timişoara-Sânmihaiu German. Autobuzul intră pe traseu începând de astăzi.
Primii paşi pentru înfiinţarea zonei metropolitane Timişoara au fost făcuţi prin introducerea autobuzului Timişoara-Remetea Mare. De astăzi, un nou autobuz, M36, va circula, dar pe ruta Timişoara-Sânmihaiu German. „Staţiile traseului M36 vor fi următoarele: Timişoara - Bulevardul Dâmboviţa (depou tramvaie), Liceul Auto, Strada Polonă, sat Utvin, Sânmihaiu Român, sat Sânmihaiu German”, anunţă reprezentanţii Primăriei Timişoara.
Pe acest traseu, de luni până vineri vor fi zilnic câte opt curse, sâmbăta sunt cinci curse, iar duminica trei.
Sursa: Adevarul.ro
http://www.adevarul.ro/locale/timisoara...66584.html
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Gabi23
Timişorenii circulă la standarde europene cu autobuze Mercedes "high-tech"
Transportul din Timişoara se adaptează la ultimele standarde europene. Primele zece autobuze Mercedes Conecto G cu burduf au sosit deja în oraş, urmând ca până în luna decembrie să mai ajungă din Germania încă 20.
Având o lungime de 18 metri, autobuzul are o capacitate de transport de 143 de persoane dintre care 41 de locuri pe scaun. Vehiculul nu are scări, ci se înclină cu zece cm pe o parte când se află în staţie, pentru a facilita accesul persoanelor în vârstă sau cu dizabilităţi. Are şi o trapă manuală pentru cărucioare. De asemenea, la bord are echivalentul “cutiei negre” la avioane, unde se stochează întreg traseul parcurs de autobuz.
“De 100 de ani construim autobuze. Pasagerii pot fi siguri că sunt confortabile, sigure şi au funcţiune economică. Au rampă pentru persoane cu handicap, aer condiţionat, caldură şi capacitate de 140 de persoane”, a spus Johannes Lehmann, director general Evo Bus
Investiţie de 9 milioane de euro
Autobuzele vor intra în circulaţie la începutul lunii viitoare, după ce vor fi inmatriculate. Acestea vor circula pe traseul 33, 40 şi 43. Investiţia se ridică la aproape 9 milioane de euro. Autobuzele au o garanţie de cinci ani sau 250.000 de kilometri.
“Este un prim lot de autobuze Mercedes cu burduf. Următoarele 20 vor veni până pe 30 decembrie. Acestea respectă toate normele europene de transport public, iar pasagerii vor avea parte de siguranţă şi confort. Urmează dezvoltarea transportului public pe Bega, până în 2012 şi pe urmă procesul de reînnoire a tramvaielor”, a spus primarul Gheorghe Ciuhandu.
Sursa: Adevarul.ro
http://www.adevarul.ro/locale/timisoara...64504.html
Timişorenii circulă la standarde europene cu autobuze Mercedes "high-tech"
Transportul din Timişoara se adaptează la ultimele standarde europene. Primele zece autobuze Mercedes Conecto G cu burduf au sosit deja în oraş, urmând ca până în luna decembrie să mai ajungă din Germania încă 20.
Având o lungime de 18 metri, autobuzul are o capacitate de transport de 143 de persoane dintre care 41 de locuri pe scaun. Vehiculul nu are scări, ci se înclină cu zece cm pe o parte când se află în staţie, pentru a facilita accesul persoanelor în vârstă sau cu dizabilităţi. Are şi o trapă manuală pentru cărucioare. De asemenea, la bord are echivalentul “cutiei negre” la avioane, unde se stochează întreg traseul parcurs de autobuz.
“De 100 de ani construim autobuze. Pasagerii pot fi siguri că sunt confortabile, sigure şi au funcţiune economică. Au rampă pentru persoane cu handicap, aer condiţionat, caldură şi capacitate de 140 de persoane”, a spus Johannes Lehmann, director general Evo Bus
Investiţie de 9 milioane de euro
Autobuzele vor intra în circulaţie la începutul lunii viitoare, după ce vor fi inmatriculate. Acestea vor circula pe traseul 33, 40 şi 43. Investiţia se ridică la aproape 9 milioane de euro. Autobuzele au o garanţie de cinci ani sau 250.000 de kilometri.
“Este un prim lot de autobuze Mercedes cu burduf. Următoarele 20 vor veni până pe 30 decembrie. Acestea respectă toate normele europene de transport public, iar pasagerii vor avea parte de siguranţă şi confort. Urmează dezvoltarea transportului public pe Bega, până în 2012 şi pe urmă procesul de reînnoire a tramvaielor”, a spus primarul Gheorghe Ciuhandu.
Sursa: Adevarul.ro
http://www.adevarul.ro/locale/timisoara...64504.html
- Der Hofmeister
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Der Hofmeister
Liber la biciclete si calatorii gratuite in Timisoara, de Ziua Transportului. Vezi programul!
Pentru a marca Ziua Transportului Public Timisorean, locuitorii orasului pot circula gratuit, vineri, cu orice mijloc de transport din oras. Surprizele nu se opresc, insa, aici. Autoritatile le-au pregatit locuitorilor si turistilor mai multe actiuni pentru a marca aniversarea a 142 de ani de la prima cursa a unui tramvai tras de cai in Romania.
In 1869, la 8 iulie, Timisoara inregistra o noua premiera: se deschidea circulatiei prima linie de tramvai tras de cai, care unea Cetatea (Piata Sf. Gheorghe) de cartierul Fabric. La acea data, Timisoara devenea primul oras din Europa sud-estica cu tramvai tras de cai.
Anul acesta, Consiliul Local Timisoara, judetul Timis, a decis ca 8 iulie sa devina Ziua Transportului Public Timisorean pentru a marca acest moment important din istoria orasului.
Transport gratuit
Pentru a incuraja folosirea mijloacelor de transport in comun, toti timisorenii pot circula in aceasta zi gratuit pe mijloacele de transport in comun, indiferent de varsta sau de distanta traseului, sau de mijloacele de transport in comun folosite.
Primaria Municipiului Timisoara impreuna cu RATT au pregatit si o serie de actiuni destinate atat publicului larg, cat si specialistilor.
Expozitie si fanfara
Intre orele 10.00 si 12.00, in zona centrala vor fi expuse mijloace de transport in comun din diferite perioade iar publicul le poate vizita in acordurile muzicii de fanfara.
Dupa ora 10.00, tramvaiele de epoca dinspre zona Maria sunt scoase spre Centru si dinspre Piata Libertatii spre Centru cu punct de intalnire la Catedrala.
Liber la biciclete
Tot vineri, in zona Cetate este insterzisa circulatia masinilor, de la ora 6.00 la ora 22.00. Intreaga zona este destinata concursurilor si plimbarilor pe bicicleta sau cu rolele. In aceasta perioada, in zona respectiva vor circula mijloacele de transport in comun.
De la ora 13.00, in Sala de Consiliu a Primariei Timisoara va fi gazduita o conferinta internationala destinata specialistilor din domeniul transportului public.
www.skytrip.ro
Liber la biciclete si calatorii gratuite in Timisoara, de Ziua Transportului. Vezi programul!
Pentru a marca Ziua Transportului Public Timisorean, locuitorii orasului pot circula gratuit, vineri, cu orice mijloc de transport din oras. Surprizele nu se opresc, insa, aici. Autoritatile le-au pregatit locuitorilor si turistilor mai multe actiuni pentru a marca aniversarea a 142 de ani de la prima cursa a unui tramvai tras de cai in Romania.
In 1869, la 8 iulie, Timisoara inregistra o noua premiera: se deschidea circulatiei prima linie de tramvai tras de cai, care unea Cetatea (Piata Sf. Gheorghe) de cartierul Fabric. La acea data, Timisoara devenea primul oras din Europa sud-estica cu tramvai tras de cai.
Anul acesta, Consiliul Local Timisoara, judetul Timis, a decis ca 8 iulie sa devina Ziua Transportului Public Timisorean pentru a marca acest moment important din istoria orasului.
Transport gratuit
Pentru a incuraja folosirea mijloacelor de transport in comun, toti timisorenii pot circula in aceasta zi gratuit pe mijloacele de transport in comun, indiferent de varsta sau de distanta traseului, sau de mijloacele de transport in comun folosite.
Primaria Municipiului Timisoara impreuna cu RATT au pregatit si o serie de actiuni destinate atat publicului larg, cat si specialistilor.
Expozitie si fanfara
Intre orele 10.00 si 12.00, in zona centrala vor fi expuse mijloace de transport in comun din diferite perioade iar publicul le poate vizita in acordurile muzicii de fanfara.
Dupa ora 10.00, tramvaiele de epoca dinspre zona Maria sunt scoase spre Centru si dinspre Piata Libertatii spre Centru cu punct de intalnire la Catedrala.
Liber la biciclete
Tot vineri, in zona Cetate este insterzisa circulatia masinilor, de la ora 6.00 la ora 22.00. Intreaga zona este destinata concursurilor si plimbarilor pe bicicleta sau cu rolele. In aceasta perioada, in zona respectiva vor circula mijloacele de transport in comun.
De la ora 13.00, in Sala de Consiliu a Primariei Timisoara va fi gazduita o conferinta internationala destinata specialistilor din domeniul transportului public.
www.skytrip.ro
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
Primaria vrea sa se imprumute de 50 de milioane de euro ca sa cumpere tramvaie noi in Timisoara. Vezi de unde!
TIMISOARA. Primarul Gheorghe Ciuhandu a facut deja primul pas pentru cumpararea unor tramvaie noi in capitala Banatului. Primaria se va imprumuta cu 50 de milioane de euro, pe 15 sau pe 20 de ani. Sursa imprumutului nu a fost inca aleasa.
Primarul vrea sa cumpere 50 de tramvaie noi pentru parcul auto al RATT. Dupa cum www.opiniatimisoarei.ro anunta in urma cu cateva saptamani, Ciuhandu nu a renuntat la ideea de a lua bani imprumut pentru a cumpara mijloace de transport noi in oras.
„In principiu, mergem pe acelasi proiect. Noi avem un mandat prin acea hotarare de a incepe negocieri si de a pregati achizitia acestor tramvaie. Acum o sa facem o informare la Consiliul Local si vom propune concret un caiet de sarcini pe partea tehnica, o varianta de finantare. Ne-ar mai trebui o hotarare de consiliu local si, daca lucrurile merg bine, atunci evident ca de la anul ar putea fi tramvaie noi”, a spus edilul pentru www.opiniatimisoarei.ro in urma cu cateva saptamani.
Iata ca primul pas a fost facut deja. Marti, in sedinta extraordinara la care se vor intruni consilierii locali cu ocazia Zilei Timisoarei, alesii vor avea pe mese un proiect prin care “se aproba contractarea unei finantari rambursabile interne/externe in valoare de maxim 50 milioane euro, cu o maturitate cuprinsa intre 15 si 20 de ani”. Potrivit proiectului, banii vor fi folositi si pentru modernizarea depoului RATT.
“Din bugetul local al Municipiului Timisoara se asigura integral plata serviciului anual al datoriei publice locale, oricaror impozite si taxe aferente realizarii obiectivelor de investitii de interes local, alte cheltuieli neeligibile ale finantarii rambursabile interne mentionata”, se arata in proiectul de hotarare.
Primarul Gheorghe Ciuhandu vrea ca pe intreaga durata a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul principal de credite, sa aiba obligatia sa publice pe pagina de internet a primariei mai multe detalii despre datorie. Ramane de vazut ce vor vota insa consilierii locali si daca vor fi de acord cu contractarea imprumutului de 50 de milioane de euro.
Sursa: http://www.opiniatimisoarei.ro/primaria ... 31/07/2011
---------------------------------------------
50 de milioane de euro pentru tramvaie noi in Timisoara. Primaria va lua totusi imprumut pentru a innoi parcul RATT
UPDATE: Tramvaiele Timisoarei sunt depasite fizic si moral, iesite din garantie si oricand se poate intampla o nenorocire. O spune chiar primarul Gheorghe Ciuhandu, care s-a luptat de Ziua Timisoarei sa-i convinga pe consilierii locali sa voteze contractarea unui credit.
“Depinde de oferta pe care o vom avea la licitatii cate tramvaie vom avea. Noi, initial, am avut o aprobare de 175 de milioane. Pe baza unor analize, am stabilit ca mergem pana la maximum 50 de milioane de euro, sa nu indatoram orasul prea mult. Eu nu vreau sa-mi mai asum raspunderea ca primar, daca se intampla un accident cum s-a intamplat in alte orase. Nu mai putem sa o lalaim cu lunile. De 3 ani de zile ne-am straduit cu Banca Europeana de Investitii, cu documentatia tehnica, cu diversi furnizori, sa pregatim toate aceste materiale”, a declarat Ciuhandu.
Urmatorul pas, dupa ce a fost aprobata hotararea de consiliu, va fi sa se continue negocierile cu Banca Europeana de Investitii, care a fost deja de acord sa dea jumatate din suma.
“In baza acestei hotarari de consiliu noi vom intra in negocieri cu Banca Europeana de Investitii, care se angajeaza sa cofinanteze jumate din suma. Suma este maximum 50 de milioane. Parerea mea e ca nu vom lua 50 de milioane, vom lua ceva mai putin. Deci vom intra in negocieri cu banca pentru cofinantarea a jumatate, iar pentru cealalta jumatate vom face o licitatie pentru a gasi o banca comerciala, care impreuna cu banca europeana sa ne asigure finantarea. Cand avem finantarea asigurata, vom face o licitatie tehnica, vom publica caietul de sarcini si sunt invitati toti producatorii de tramvaie sa participe. Cred ca toate aceste demersuri vor dura 4-5 luni. De aceea ne-am si grabit ca sa nu pierdem aceste luni peste vara”, a mai spus primarul.
Cu acesti bani se va reabilita si depoul RATT. Imprumutul va ridica totusi gradul de indatorare al Timisoarei la 19,63 procente, fata de 30 de procente cat este admis.
Pe viitor, edilii ar mai putea intra in datorii pentru cofinantarea unor proiecte europene. “Ne vom pastra si o marja de siguranta pentru 2012. Din 2013, acea suma incepe sa descreasca, pentru ca noi am esalonat creditul pe care l-am luat de-a lungul timpului pentru modernizarea sau inlocuirea parcului RATT. Am facut in asa maniera incat sa nu se suprapuna doua credite. Deci ce-am luat in 2005 se termina in februarie 2012, iar ceea ce am luat pentru firobuze si aceste autobuze cu burduf se va termina in 2015, iar ce-ar urma sa luam dupa o perioada de gratie, respectiv tramvaiele, ar urma sa rambursam din 2016″, a conchis Ciuhandu.
TIMISOARA. S-a stabilit, Timisoara va avea tramvaie noi! Consilierii locali au decis, dupa indelungi discutii, ca Primaria sa ia un imprumut bani europeni pentru innoirea parcului de tramvaie al RATT.
Astfel, Primaria Timisoara se va imprumuta cu 50 de milioane de euro, din care jumatate vor fi luati de la Banca Europeana de Investitii. Pentru restul banilor, municipalitatea cauta inca solutii.
Consilierii locali ai PNL s-au abtinut de la vot, dupa ce s-au zbatut indelung sa retraga intreg proiectul de pe ordinea de zi.
Nu toti consilierii au fost insa de acord sa fie retras proiectul, in acest sens exprimandu-si vehement opinia si primarul Gheorghe Ciuhandu, care a subliniat ca nici in ruptul capului nu retrage proiectul, el fiind initiatorul.
“Stiu ca se apropie campania electorala, mi se pare normal ca fiecare sa isi faca putina campanie electorala, dar mi se pare incorect sa-i privam pe timisoreni de transport. Aceste tramvaie sunt depasite fizic si moral in proportie de 62 la suta“, a spus Ciuhandu. In plus, potrivit edilului, parcul de tramvaie al RATT este depasit deja cu 60%.
Sursa: http://www.opiniatimisoarei.ro/50-de-mi ... 03/08/2011
Primaria vrea sa se imprumute de 50 de milioane de euro ca sa cumpere tramvaie noi in Timisoara. Vezi de unde!
TIMISOARA. Primarul Gheorghe Ciuhandu a facut deja primul pas pentru cumpararea unor tramvaie noi in capitala Banatului. Primaria se va imprumuta cu 50 de milioane de euro, pe 15 sau pe 20 de ani. Sursa imprumutului nu a fost inca aleasa.
Primarul vrea sa cumpere 50 de tramvaie noi pentru parcul auto al RATT. Dupa cum www.opiniatimisoarei.ro anunta in urma cu cateva saptamani, Ciuhandu nu a renuntat la ideea de a lua bani imprumut pentru a cumpara mijloace de transport noi in oras.
„In principiu, mergem pe acelasi proiect. Noi avem un mandat prin acea hotarare de a incepe negocieri si de a pregati achizitia acestor tramvaie. Acum o sa facem o informare la Consiliul Local si vom propune concret un caiet de sarcini pe partea tehnica, o varianta de finantare. Ne-ar mai trebui o hotarare de consiliu local si, daca lucrurile merg bine, atunci evident ca de la anul ar putea fi tramvaie noi”, a spus edilul pentru www.opiniatimisoarei.ro in urma cu cateva saptamani.
Iata ca primul pas a fost facut deja. Marti, in sedinta extraordinara la care se vor intruni consilierii locali cu ocazia Zilei Timisoarei, alesii vor avea pe mese un proiect prin care “se aproba contractarea unei finantari rambursabile interne/externe in valoare de maxim 50 milioane euro, cu o maturitate cuprinsa intre 15 si 20 de ani”. Potrivit proiectului, banii vor fi folositi si pentru modernizarea depoului RATT.
“Din bugetul local al Municipiului Timisoara se asigura integral plata serviciului anual al datoriei publice locale, oricaror impozite si taxe aferente realizarii obiectivelor de investitii de interes local, alte cheltuieli neeligibile ale finantarii rambursabile interne mentionata”, se arata in proiectul de hotarare.
Primarul Gheorghe Ciuhandu vrea ca pe intreaga durata a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul principal de credite, sa aiba obligatia sa publice pe pagina de internet a primariei mai multe detalii despre datorie. Ramane de vazut ce vor vota insa consilierii locali si daca vor fi de acord cu contractarea imprumutului de 50 de milioane de euro.
Sursa: http://www.opiniatimisoarei.ro/primaria ... 31/07/2011
---------------------------------------------
50 de milioane de euro pentru tramvaie noi in Timisoara. Primaria va lua totusi imprumut pentru a innoi parcul RATT
UPDATE: Tramvaiele Timisoarei sunt depasite fizic si moral, iesite din garantie si oricand se poate intampla o nenorocire. O spune chiar primarul Gheorghe Ciuhandu, care s-a luptat de Ziua Timisoarei sa-i convinga pe consilierii locali sa voteze contractarea unui credit.
“Depinde de oferta pe care o vom avea la licitatii cate tramvaie vom avea. Noi, initial, am avut o aprobare de 175 de milioane. Pe baza unor analize, am stabilit ca mergem pana la maximum 50 de milioane de euro, sa nu indatoram orasul prea mult. Eu nu vreau sa-mi mai asum raspunderea ca primar, daca se intampla un accident cum s-a intamplat in alte orase. Nu mai putem sa o lalaim cu lunile. De 3 ani de zile ne-am straduit cu Banca Europeana de Investitii, cu documentatia tehnica, cu diversi furnizori, sa pregatim toate aceste materiale”, a declarat Ciuhandu.
Urmatorul pas, dupa ce a fost aprobata hotararea de consiliu, va fi sa se continue negocierile cu Banca Europeana de Investitii, care a fost deja de acord sa dea jumatate din suma.
“In baza acestei hotarari de consiliu noi vom intra in negocieri cu Banca Europeana de Investitii, care se angajeaza sa cofinanteze jumate din suma. Suma este maximum 50 de milioane. Parerea mea e ca nu vom lua 50 de milioane, vom lua ceva mai putin. Deci vom intra in negocieri cu banca pentru cofinantarea a jumatate, iar pentru cealalta jumatate vom face o licitatie pentru a gasi o banca comerciala, care impreuna cu banca europeana sa ne asigure finantarea. Cand avem finantarea asigurata, vom face o licitatie tehnica, vom publica caietul de sarcini si sunt invitati toti producatorii de tramvaie sa participe. Cred ca toate aceste demersuri vor dura 4-5 luni. De aceea ne-am si grabit ca sa nu pierdem aceste luni peste vara”, a mai spus primarul.
Cu acesti bani se va reabilita si depoul RATT. Imprumutul va ridica totusi gradul de indatorare al Timisoarei la 19,63 procente, fata de 30 de procente cat este admis.
Pe viitor, edilii ar mai putea intra in datorii pentru cofinantarea unor proiecte europene. “Ne vom pastra si o marja de siguranta pentru 2012. Din 2013, acea suma incepe sa descreasca, pentru ca noi am esalonat creditul pe care l-am luat de-a lungul timpului pentru modernizarea sau inlocuirea parcului RATT. Am facut in asa maniera incat sa nu se suprapuna doua credite. Deci ce-am luat in 2005 se termina in februarie 2012, iar ceea ce am luat pentru firobuze si aceste autobuze cu burduf se va termina in 2015, iar ce-ar urma sa luam dupa o perioada de gratie, respectiv tramvaiele, ar urma sa rambursam din 2016″, a conchis Ciuhandu.
TIMISOARA. S-a stabilit, Timisoara va avea tramvaie noi! Consilierii locali au decis, dupa indelungi discutii, ca Primaria sa ia un imprumut bani europeni pentru innoirea parcului de tramvaie al RATT.
Astfel, Primaria Timisoara se va imprumuta cu 50 de milioane de euro, din care jumatate vor fi luati de la Banca Europeana de Investitii. Pentru restul banilor, municipalitatea cauta inca solutii.
Consilierii locali ai PNL s-au abtinut de la vot, dupa ce s-au zbatut indelung sa retraga intreg proiectul de pe ordinea de zi.
Nu toti consilierii au fost insa de acord sa fie retras proiectul, in acest sens exprimandu-si vehement opinia si primarul Gheorghe Ciuhandu, care a subliniat ca nici in ruptul capului nu retrage proiectul, el fiind initiatorul.
“Stiu ca se apropie campania electorala, mi se pare normal ca fiecare sa isi faca putina campanie electorala, dar mi se pare incorect sa-i privam pe timisoreni de transport. Aceste tramvaie sunt depasite fizic si moral in proportie de 62 la suta“, a spus Ciuhandu. In plus, potrivit edilului, parcul de tramvaie al RATT este depasit deja cu 60%.
Sursa: http://www.opiniatimisoarei.ro/50-de-mi ... 03/08/2011
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Utilizator anonim
Timişorenii merg cu tramvaie expirate
Deranjaţi că primesc planurile şedinţei pe ultima sută de metri şi că nu au timp să le studieze în amănunt, aleşii locali au refuzat să mai voteze unele proiecte, informează Opinia Timişoarei.
Printre acestea se numără şi cel pentru un împrumut de circa 50 de milioane de euro de la Banca Mondială, pentru achiziţionarea a 15 tramvaie noi li modernizarea depoului Regiei Autonome de Transport Timişoara (RATT).
Directorul RATT, Ioan Goia, a recunoscut că timişorenii merg cu tramvaie cu probleme. “Tramvaiele noastre care sunt second-hand au expirat. În momentul acesta noi mergem cu tramvaie care au inspecţia tehnică expirată. O să mai suspendăm din liniile de tramvai şi încercăm să asigurăm din liniile de autobuz”, a spus Goia.
Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/timisorenii-m ... z1gd5pv7HP
Timişorenii merg cu tramvaie expirate
Deranjaţi că primesc planurile şedinţei pe ultima sută de metri şi că nu au timp să le studieze în amănunt, aleşii locali au refuzat să mai voteze unele proiecte, informează Opinia Timişoarei.
Printre acestea se numără şi cel pentru un împrumut de circa 50 de milioane de euro de la Banca Mondială, pentru achiziţionarea a 15 tramvaie noi li modernizarea depoului Regiei Autonome de Transport Timişoara (RATT).
Directorul RATT, Ioan Goia, a recunoscut că timişorenii merg cu tramvaie cu probleme. “Tramvaiele noastre care sunt second-hand au expirat. În momentul acesta noi mergem cu tramvaie care au inspecţia tehnică expirată. O să mai suspendăm din liniile de tramvai şi încercăm să asigurăm din liniile de autobuz”, a spus Goia.
Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/timisorenii-m ... z1gd5pv7HP
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
Ce sa mai suspende ca deja cea mai mare parte a retelei e modernizata. Si deja se ascunde deficitul de parc prin suspendarea "definitiva" sub pretextul unor lucrari a circulatiei: ma refer aici la tronsonul intre Depoul Dambovita si Abator, pe unde nu se mai circula din ianuarie 2009 (adica aproape 3 ani) cand s-a suspendat linia 3.
Ce sa mai suspende ca deja cea mai mare parte a retelei e modernizata. Si deja se ascunde deficitul de parc prin suspendarea "definitiva" sub pretextul unor lucrari a circulatiei: ma refer aici la tronsonul intre Depoul Dambovita si Abator, pe unde nu se mai circula din ianuarie 2009 (adica aproape 3 ani) cand s-a suspendat linia 3.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dr2005
Care 3 a circulat ca autobuz o vreme, după aia a fost desființat și înlocuit cu o linie expres, ca să coste mai mult...
Dominatrix wrote:
pe unde nu se mai circula din ianuarie 2009 (adica aproape 3 ani) cand s-a suspendat linia 3.
Care 3 a circulat ca autobuz o vreme, după aia a fost desființat și înlocuit cu o linie expres, ca să coste mai mult...
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Gabi23
Pai oricum tramvaiele alea, cu tot respectul pt banateni, sunt niste pubele pe boghiuri. Am stat cateva zile in vara anului 2010 in Timisoara si m-am plimbat cu ele intr-o zi (18 august 2010) aproape cu majoritatea pe toate liniile sa cunosc si eu orasul si m-am ingrozit ce epave pot sa circule. Prin alte orase n-am vazut tramvaie cu geamurile sparte circuland, n-am vazut sa te zdruncine in ultimul hal... Daca ai fi dus un V3A-93 de la RATB de la Colentina (unde sunt multe vagoane vai de mama lor) era lux pe langa tramvaiele alea din anii 50-60 de la nemti aduse...
Sper ca anul viitor cand voi merge la acolo, sa calatoresc/pozez/filmez niste tramvaie moderne si intr-o stare decenta demne de un oras impresionant ca Timisoara...
Pai oricum tramvaiele alea, cu tot respectul pt banateni, sunt niste pubele pe boghiuri. Am stat cateva zile in vara anului 2010 in Timisoara si m-am plimbat cu ele intr-o zi (18 august 2010) aproape cu majoritatea pe toate liniile sa cunosc si eu orasul si m-am ingrozit ce epave pot sa circule. Prin alte orase n-am vazut tramvaie cu geamurile sparte circuland, n-am vazut sa te zdruncine in ultimul hal... Daca ai fi dus un V3A-93 de la RATB de la Colentina (unde sunt multe vagoane vai de mama lor) era lux pe langa tramvaiele alea din anii 50-60 de la nemti aduse...
Sper ca anul viitor cand voi merge la acolo, sa calatoresc/pozez/filmez niste tramvaie moderne si intr-o stare decenta demne de un oras impresionant ca Timisoara...
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Chev Celios
A bine ca are Alexandria vagoane bune. Ca inafara de alea pt 41, restul sunt niste epave.
A bine ca are Alexandria vagoane bune. Ca inafara de alea pt 41, restul sunt niste epave.
📖 Pagination options