Topic: Viteza trenurilor de calatori din Romania
20 posts, 12272 views
📖 Pagination options
- Costin
-
Posted:
-
Viteza trenurilor de calatori din Romania
Costin
Azi am profitat de telefonul cu GPS si am masurat viteza IR1621 intre Bucuresti si Sibiu. Am facut doar cateva masuratori pana in Brasov, avand in vedere ca linia este modernizata si nu ar trebui sa avem rezultate spectaculoase. Remarc, totusi, ca un maxim de 122km/h intre Bucuresti si Ploiesti este cam putin (nu apare in documentul de mai jos).
Alte observatii:
Toate masuratorile au fost retinute in istoricul telefonului asa ca am putut sa le identific pe harta: LINK. Primul tab e tabelul original, al doilea are datele adunate mai prietenos, al treilea este harta. Pe harta, sirul de "buline" este intrerupt acolo unde nu am avut semnal GPS. Acolo unde este continuu, aveti o bulina la fiecare 200m (deci, va rog, rabdare, sunt foarte dese). Fiecare bulina arata latitudinea, longitudinea, altitudinea si viteza.
In masura in care mai fac si alte calatorii, o sa repet masuratorile.
Cine doreste sa repete experimentul poate sa imi scrie in privat si ii fac un tutorial (pentru telefoane Android).
Azi am profitat de telefonul cu GPS si am masurat viteza IR1621 intre Bucuresti si Sibiu. Am facut doar cateva masuratori pana in Brasov, avand in vedere ca linia este modernizata si nu ar trebui sa avem rezultate spectaculoase. Remarc, totusi, ca un maxim de 122km/h intre Bucuresti si Ploiesti este cam putin (nu apare in documentul de mai jos).
Alte observatii:
- Maxim intre Ploiesti si Predeal: 119km/h, imediat dupa Ploiesti, apoi merge cu 80-90 km/h (acceptabil, sa zicem ca urca...)
- Intre Predeal si Brasov nu am avut semnal GPS (eram chiar curios). Misterul se risipeste repede, insa... am avut 30min intarziere, in Sibiu, acumulata fix intre Predeal si Brasov.
- Maxim intre Brasov si Fagaras: 91km/h, undeva dupa Codlea. Rambleurile si dealul cu probleme (prezentate in forumul M200) au fost abordate cu 30 km/h. Tunelul Bradet - 15km/h in conditii de santier (erau muncitori in zona, inclusiv in tunel) desi mare parte din consolidare e finalizata.
- Maxim intre Fagaras si Sibiu: 119km/h, undeva dupa Talmaciu. Se merge constant cu 80-90 km/h pana in Talmaciu, mai putin cateva macaze si curbe luate cu 40 km/h. Dupa Selimbar am mers cu 30 km/h pentru ca am intrat in Gara Sibiu prin Triaj (cand firul direct e ocupat, "abatuta" este o linie din triaj, cu restrictii multe)
Toate masuratorile au fost retinute in istoricul telefonului asa ca am putut sa le identific pe harta: LINK. Primul tab e tabelul original, al doilea are datele adunate mai prietenos, al treilea este harta. Pe harta, sirul de "buline" este intrerupt acolo unde nu am avut semnal GPS. Acolo unde este continuu, aveti o bulina la fiecare 200m (deci, va rog, rabdare, sunt foarte dese). Fiecare bulina arata latitudinea, longitudinea, altitudinea si viteza.
In masura in care mai fac si alte calatorii, o sa repet masuratorile.
Cine doreste sa repete experimentul poate sa imi scrie in privat si ii fac un tutorial (pentru telefoane Android).
- Costin
-
Posted:
-
Re: Viteza trenurilor de calatori din Romania
Costin
Am repetat experimentul, doar ca de aceasta data am inregistrat viteza pe tot parcursul Bucuresti - Sibiu.
Cateva observatii:
-maxim intre Bucuresti si Campina: 140KM/h
-maxim intre Brasov si Sibiu: 97 km/h intre Talmaciu si Sibiu. Inca nu imi explic viteza de 117km/h inregistrata in vara, cel mai probabil era locomotiva tunata (clasa 65!!).
Harta cu vitezele: https://www.google.com/fusiontables/Dat...8#map:id=3
Am repetat experimentul, doar ca de aceasta data am inregistrat viteza pe tot parcursul Bucuresti - Sibiu.
Cateva observatii:
-maxim intre Bucuresti si Campina: 140KM/h
-maxim intre Brasov si Sibiu: 97 km/h intre Talmaciu si Sibiu. Inca nu imi explic viteza de 117km/h inregistrata in vara, cel mai probabil era locomotiva tunata (clasa 65!!).
Harta cu vitezele: https://www.google.com/fusiontables/Dat...8#map:id=3
- Costin
-
Posted:
-
Re: Viteza trenurilor de calatori din Romania
Costin
Am facut acelasi experiment, pentru IR1666 pe distanta Barlad - Bucuresti. Din pacate, distanta Iasi - Barlad nu am putut sa o marchez deoarece nu aveam priza libera si mi se descarca telefonul. O singura concluzie notabila: se circula mai bine pe distanta Iasi - Tecuci, cu tractiune diesel pe cale simpla decat pe distanta Tecuci - Ploiesti Sud (cu tractiune electrica pe cale dubla).
https://www.google.com/fusiontables/Dat...E#map:id=5
Am facut acelasi experiment, pentru IR1666 pe distanta Barlad - Bucuresti. Din pacate, distanta Iasi - Barlad nu am putut sa o marchez deoarece nu aveam priza libera si mi se descarca telefonul. O singura concluzie notabila: se circula mai bine pe distanta Iasi - Tecuci, cu tractiune diesel pe cale simpla decat pe distanta Tecuci - Ploiesti Sud (cu tractiune electrica pe cale dubla).
https://www.google.com/fusiontables/Dat...E#map:id=5
- Elful
-
Posted:
-
Re: Viteza trenurilor de calatori din Romania
Elful
De cand circul cu trenul pe 500 stiu ca e praf sectia intre Ploiesti Sud si Adjud (de vreo 4 ani), maxima fiind de 80km/h in livret (eu am mers cu 70 km/h cu IR) si foarte multe halte de miscare sunt cu 30 intrare/ iesire sau cel putin una din variante.
De cand circul cu trenul pe 500 stiu ca e praf sectia intre Ploiesti Sud si Adjud (de vreo 4 ani), maxima fiind de 80km/h in livret (eu am mers cu 70 km/h cu IR) si foarte multe halte de miscare sunt cu 30 intrare/ iesire sau cel putin una din variante.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Viteza trenurilor de calatori din Romania
Robert24
Restrictii prin Regionala Bucuresti valabile la inceputul lui iunie 2014
Partea 1: liniile 900 si 901 (le-am pus mai mari ca sa se vada - dati click pe fisiere)
Restrictii prin Regionala Bucuresti valabile la inceputul lui iunie 2014
Partea 1: liniile 900 si 901 (le-am pus mai mari ca sa se vada - dati click pe fisiere)
bar100-1.jpg (190.6 KB; downloaded 6762 times)
bar100-2.jpg (351.83 KB; downloaded 6233 times)
bar100-3.jpg (371.07 KB; downloaded 6233 times)
bar100-4.jpg (445.75 KB; downloaded 6234 times)
bar100-5.jpg (359.84 KB; downloaded 6237 times)
bar100-6.jpg (359.38 KB; downloaded 6238 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Viteza trenurilor de calatori din Romania
Robert24
Partea a doua: linia 300
Partea a doua: linia 300
bar300-1.jpg (388.21 KB; downloaded 6268 times)
bar300-2.jpg (385.24 KB; downloaded 6234 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Viteza trenurilor de calatori din Romania
Robert24
Partea a 3-a: liniile 700 si 800
Partea a 3-a: liniile 700 si 800
bar700-1.jpg (389.1 KB; downloaded 6237 times)
bar700-2.jpg (361.85 KB; downloaded 6233 times)
bar800-1.jpg (400.6 KB; downloaded 6235 times)
bar800-2.jpg (344.67 KB; downloaded 6235 times)
- aztec
-
Posted:
-
Re: Viteza trenurilor de calatori din Romania
aztec
@ cos
Banuiesc ca nu este un offtopic prea mare daca ai face aici tutorialul pt telefoane cu metoda si programul folosit in recoltarea si utilizarea datelor apoi in google.
Scuze de interventie.
@ cos
Banuiesc ca nu este un offtopic prea mare daca ai face aici tutorialul pt telefoane cu metoda si programul folosit in recoltarea si utilizarea datelor apoi in google.
Scuze de interventie.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Viteza trenurilor de calatori din Romania
Costin
Pentru Android exista aplicatia SpeedView. Cu logurile pornite ea creeaza un fisier .gpx (pe care il găsești usor in telefon) care este de fapt in format xml si deci poate fi deschis in excel. Se elimina coloanele inutile apoi documentul xlsx obtinut se urca intr-un google fusion table (format de document din google drive). Alegi coloanele cu coordonatele si le faci de tip location apoi iti face automat harta. Dai acces public la fusiontable si gata
Pentru Android exista aplicatia SpeedView. Cu logurile pornite ea creeaza un fisier .gpx (pe care il găsești usor in telefon) care este de fapt in format xml si deci poate fi deschis in excel. Se elimina coloanele inutile apoi documentul xlsx obtinut se urca intr-un google fusion table (format de document din google drive). Alegi coloanele cu coordonatele si le faci de tip location apoi iti face automat harta. Dai acces public la fusiontable si gata
- Costin
-
Posted:
-
Re: Viteza trenurilor de calatori din Romania
Costin
IR 1590 Drobeta Turnu Severin - Bucuresti Nord. In momentul cel mai prost - intarziere 24 minute. A recuperat 12 minute intre Videle si Buc. Nord. Situatia in Chiajna statea cam asa:
Vitezele pe intregul parcurs (minus portiuni intre Severin si Simian unde nu am avut semnal GPS) le puteti consulta aici. Zoom in si click pe fiecare bulina...
IR 1590 Drobeta Turnu Severin - Bucuresti Nord. In momentul cel mai prost - intarziere 24 minute. A recuperat 12 minute intre Videle si Buc. Nord. Situatia in Chiajna statea cam asa:
Screenshot_2015-05-15-19-26-21.png (169.22 KB; downloaded 6394 times)
Vitezele pe intregul parcurs (minus portiuni intre Severin si Simian unde nu am avut semnal GPS) le puteti consulta aici. Zoom in si click pe fiecare bulina...
- Costin
-
Posted:
-
Re: Viteza trenurilor de calatori din Romania
Costin
Viteza trenului IR 1888 Targoviste - Titu - Bucuresti Nord. Fara alte comentarii, trenul a fost punctual si este compus dintr-un automotor Siemens Desiro pana la Titu, unde se cupleaza cu alt Desiro venit de la Pitesti.
Viteza trenului IR 1888 Targoviste - Titu - Bucuresti Nord. Fara alte comentarii, trenul a fost punctual si este compus dintr-un automotor Siemens Desiro pana la Titu, unde se cupleaza cu alt Desiro venit de la Pitesti.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Viteza trenurilor de calatori din Romania
Robert24
Extras din BAR - 21-30 martie 2016 - M300 - Bucuresti - Brasov
fir 1: Buc - Bv / fir 2: Bv - Buc
- Bucuresti Nord - toata linia 7 - limitare 10 km/h
- Bucuresti Nord - acces linii 11 si 12 (macaz) - limitare 10 km/h
- Bucuresti Nord - acces linii 1-4 (doua macaze) - limitare 15 km/h
- km 8.6 - Chitila - iesire spre Bucuresti - fir 2 - linia 2 directa - limitare 70 km/h
- km 16.1 - Buftea - iesire spre Bucuresti - fir 2 - linia 3 directa - limitare 70 km/h
- km 29.5 - Peris - intrare dinspre Bucuresti - fir 1 - linia 1 - limitare 30 km/h (saptamana trecuta nu era...)
- km 31.0 - Peris - iesire spre Ploiesti - fir 1 - liniile 1 si 2 (macaz) - limitare 70 km/h
- km 31.6 - Peris - Crivina - inainte de intrare in Peris dinspre Ploiesti - fir 2 - limitare 70 km/h
- km 37.2 - Peris - Crivina - cu 2 km inainte de Crivina - fir 1 - limitare 70 km/h
- km 45.5 - Crivina - Brazi - fir 2 - limitare 70 km/h
- km 144.6-144.9 - Predeal - Timisu de Sus - fir 2 - limitare 30 km/h
- km 154.3-154.5 - Timisu de Sus - iesire spre Predeal - fir 2 - linia 3 directa - limitare 30 km/h
- km 163.0-164.5 - Darste - fir 1 - linia 3 directa si fir 2 - linia 2 directa - limitare 30 km/h
- km 168.3-169.6 + 170.3-170.5 - Brasov - fir 1 - toata linia 4 directa - limitare 30 km/h
- km 169.6 - Brasov - intrare dinspre Stupini - acces liniile 1-3 - limitare 15 km/h
Extras din BAR - 21-30 martie 2016 - M300 - Bucuresti - Brasov
fir 1: Buc - Bv / fir 2: Bv - Buc
- Bucuresti Nord - toata linia 7 - limitare 10 km/h
- Bucuresti Nord - acces linii 11 si 12 (macaz) - limitare 10 km/h
- Bucuresti Nord - acces linii 1-4 (doua macaze) - limitare 15 km/h
- km 8.6 - Chitila - iesire spre Bucuresti - fir 2 - linia 2 directa - limitare 70 km/h
- km 16.1 - Buftea - iesire spre Bucuresti - fir 2 - linia 3 directa - limitare 70 km/h
- km 29.5 - Peris - intrare dinspre Bucuresti - fir 1 - linia 1 - limitare 30 km/h (saptamana trecuta nu era...)
- km 31.0 - Peris - iesire spre Ploiesti - fir 1 - liniile 1 si 2 (macaz) - limitare 70 km/h
- km 31.6 - Peris - Crivina - inainte de intrare in Peris dinspre Ploiesti - fir 2 - limitare 70 km/h
- km 37.2 - Peris - Crivina - cu 2 km inainte de Crivina - fir 1 - limitare 70 km/h
- km 45.5 - Crivina - Brazi - fir 2 - limitare 70 km/h
- km 144.6-144.9 - Predeal - Timisu de Sus - fir 2 - limitare 30 km/h
- km 154.3-154.5 - Timisu de Sus - iesire spre Predeal - fir 2 - linia 3 directa - limitare 30 km/h
- km 163.0-164.5 - Darste - fir 1 - linia 3 directa si fir 2 - linia 2 directa - limitare 30 km/h
- km 168.3-169.6 + 170.3-170.5 - Brasov - fir 1 - toata linia 4 directa - limitare 30 km/h
- km 169.6 - Brasov - intrare dinspre Stupini - acces liniile 1-3 - limitare 15 km/h
- Costin
-
Posted:
-
Re: Viteza trenurilor de calatori din Romania
Costin
Viteza IR 1586 Constanta - Bucuresti in locurile unde nu am pierdut semnalul GPS. Se pare ca la viteza mare aplicatia, daca pierde semnalul, il regaseste foarte greu (mult mai greu decat la viteza mica sau cand stationam).
https://fusiontables.google.com/data?do...I#map:id=3
Ca fapt divers, la Cernavoda am trecut pe Podul Saligny si la Fetesti pe podul nou.
Viteza IR 1586 Constanta - Bucuresti in locurile unde nu am pierdut semnalul GPS. Se pare ca la viteza mare aplicatia, daca pierde semnalul, il regaseste foarte greu (mult mai greu decat la viteza mica sau cand stationam).
https://fusiontables.google.com/data?do...I#map:id=3
Ca fapt divers, la Cernavoda am trecut pe Podul Saligny si la Fetesti pe podul nou.
- TibiV
-
Posted:
-
📖 Pagination options