Topic: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
28 posts, 22275 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
Utilizator anonim
Avand in vedere ultimele discutii despre locomotive si pantografe am decis sa deschid acest topic unde voi face o prezentare a tipurilor de pantogfare utilizate, in prima parte de locomotivele CoCo.
Primele locomotive EA livrate de catre ASEA au sosit echipate cu pantografe simetrice model LLXJN 135, cu o singura sanie, care permit viteze de pana la 120 kmh. Sa urmarim o serie de poze cu acest model de pantograf...
Avand in vedere ultimele discutii despre locomotive si pantografe am decis sa deschid acest topic unde voi face o prezentare a tipurilor de pantogfare utilizate, in prima parte de locomotivele CoCo.
Primele locomotive EA livrate de catre ASEA au sosit echipate cu pantografe simetrice model LLXJN 135, cu o singura sanie, care permit viteze de pana la 120 kmh. Sa urmarim o serie de poze cu acest model de pantograf...
40-0015-4 14.01.2012 (4).JPG (416.88 KB; downloaded 11902 times)
40-0015-4 14.01.2012 (5).JPG (347.87 KB; downloaded 11917 times)
40-0239-0 03.09.2011 (5).JPG (350.75 KB; downloaded 11894 times)
40-0239-0 03.09.2011.JPG (277.5 KB; downloaded 11920 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
Utilizator anonim
Ulterior modelul LLXJN 135 a fost modificat si ajustat pentru a avea patina de contact cu doua sanii, astfel se asigura un contact sigur pentru viteze de pana la 160 kmh. Pantografele simetrice au fost montate pe locomotive pana la locomotiva 060-EA-266, exceptie a fost masina pe care a fost experimentat modelul EP2 asimetric, 060-EA-247 (care culmea, in ultimii ani de circulatie pana la modernizare a avut pantograf simetric).
Ulterior modelul LLXJN 135 a fost modificat si ajustat pentru a avea patina de contact cu doua sanii, astfel se asigura un contact sigur pentru viteze de pana la 160 kmh. Pantografele simetrice au fost montate pe locomotive pana la locomotiva 060-EA-266, exceptie a fost masina pe care a fost experimentat modelul EP2 asimetric, 060-EA-247 (care culmea, in ultimii ani de circulatie pana la modernizare a avut pantograf simetric).
40-0178-0 09.07.2011 (2).JPG (223 KB; downloaded 11928 times)
40-0178-0 26.11.2011 (8).JPG (363.55 KB; downloaded 11932 times)
40-0600-3 08.06.2012 (6).JPG (260.69 KB; downloaded 11930 times)
40-0600-3 08.06.2012 (9).JPG (243.99 KB; downloaded 11889 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
Utilizator anonim
Pantografele EP2 sunt urmasele simetricelor, acestea echipeaza in prezent majoritatea locomotivelor electrice din Romania, permit viteze de pana la 140 kmh.
Pantografele EP2 sunt urmasele simetricelor, acestea echipeaza in prezent majoritatea locomotivelor electrice din Romania, permit viteze de pana la 140 kmh.
40-0375-2 08.06.2012 (2).JPG (402.82 KB; downloaded 11869 times)
40-0375-2 08.06.2012 (4).JPG (419.91 KB; downloaded 11892 times)
40-0745-6 27.12.2012 (13).JPG (291.52 KB; downloaded 11871 times)
40-0745-6 27.12.2012 (15).JPG (291.7 KB; downloaded 11910 times)
40-0737-3 14.01.2012 (8).JPG (292.65 KB; downloaded 11862 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
Utilizator anonim
Odata cu inceperea unor noi serii de modernizari a fost realizata o varianta imbunatatita a pantografului EP2, prezent pe o parte din masinile modernizate si reparate recent.
Odata cu inceperea unor noi serii de modernizari a fost realizata o varianta imbunatatita a pantografului EP2, prezent pe o parte din masinile modernizate si reparate recent.
40-0489-1 11.10.2011 (2).JPG (271.78 KB; downloaded 11874 times)
40-0489-1 20.04.2012.JPG (295.38 KB; downloaded 11845 times)
40-0492-5 10.06.2011 (5).JPG (176.24 KB; downloaded 11849 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
Utilizator anonim
Pantografele EP3 permit viteze de pana la 160 kmh si echipeaza in prezent doar o mica parte a locomotivelor din parcul CFR Calatori.
De asemenea in pozele cu 45-0320-7 observati pantografele Faiveley care au echipat aceasta serie de locomotive.
Pantografele EP3 permit viteze de pana la 160 kmh si echipeaza in prezent doar o mica parte a locomotivelor din parcul CFR Calatori.
De asemenea in pozele cu 45-0320-7 observati pantografele Faiveley care au echipat aceasta serie de locomotive.
40-0857-9 17.06.2011 (4).JPG (174.26 KB; downloaded 11880 times)
45-0318-1 26.03.2011 (2).JPG (345.42 KB; downloaded 11855 times)
45-0320-7 Bucuresti Nord (2).JPG (354.57 KB; downloaded 11840 times)
45-0320-7 Bucuresti Nord.JPG (384.8 KB; downloaded 11886 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
Utilizator anonim
In anul 2009 Softronic a implementat in cadrul modernizarii in seria 477 la CFR Calatori, tipul de pantograf Schunk WBL, cu tehnolgie pneumatica noua de reglare a fortei de apasare pe retea, permite viteze intre 160-200 kmh. In prezent echipeaza locomotivele modernizate incepand cu anul 2009 pentru CFR Calatori (seria 47, Phoenix, 45-397, 363) si o locomotiva a CTV (791). Date despre acestea pe siteul producatorului: http://www.schunkgraphite.com/en/sgt/Ai ... c.45490.en
In anul 2009 Softronic a implementat in cadrul modernizarii in seria 477 la CFR Calatori, tipul de pantograf Schunk WBL, cu tehnolgie pneumatica noua de reglare a fortei de apasare pe retea, permite viteze intre 160-200 kmh. In prezent echipeaza locomotivele modernizate incepand cu anul 2009 pentru CFR Calatori (seria 47, Phoenix, 45-397, 363) si o locomotiva a CTV (791). Date despre acestea pe siteul producatorului: http://www.schunkgraphite.com/en/sgt/Ai ... c.45490.en
477-598-3 29.05.2011 (3).JPG (192.3 KB; downloaded 11876 times)
477-763-3 04.11.2011 (7).jpg (327.17 KB; downloaded 11889 times)
477-763-3 17.03.2012.JPG (299.07 KB; downloaded 11867 times)
477-880-5 06.04.2011 (3).JPG (267.16 KB; downloaded 11891 times)
477-880-5 06.04.2011 (5).JPG (300.56 KB; downloaded 11888 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
Utilizator anonim
Prin locomotiva Transmontana, cei de la Softronic au adus si un nou model de pantograf, produs de Stemmann Technik, modelul DSA150. Mai multe date despre acesta aici, pe siteul producatorului: http://www.stemmann.de/en/railway/roof_ ... phs/series
Prin locomotiva Transmontana, cei de la Softronic au adus si un nou model de pantograf, produs de Stemmann Technik, modelul DSA150. Mai multe date despre acesta aici, pe siteul producatorului: http://www.stemmann.de/en/railway/roof_ ... phs/series
480-001-3 15.06.2011 (10).JPG (340.7 KB; downloaded 11837 times)
480-001-3 22.04.2012 (3).JPG (266.84 KB; downloaded 11836 times)
480-001-3 29.05.2011 (9).JPG (309.36 KB; downloaded 11841 times)
480-001-3 29.05.2011 (11).JPG (336.29 KB; downloaded 11836 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
Utilizator anonim
Ultima locomotiva modernizata de Softronic pentru CFR Calatori a fost echipata cu o noua versiune de pantograf de la Schunk, modelul Schunk WBL-Z cu un singur brat. Acesta va echipa si locomotivele 743, 822 si 842 aflate la Softronic pentru modernizare.
Ultima locomotiva modernizata de Softronic pentru CFR Calatori a fost echipata cu o noua versiune de pantograf de la Schunk, modelul Schunk WBL-Z cu un singur brat. Acesta va echipa si locomotivele 743, 822 si 842 aflate la Softronic pentru modernizare.
477-583-5 17.03.2012 (3).JPG (433.95 KB; downloaded 11871 times)
477-583-5 17.03.2012 (4).JPG (381.24 KB; downloaded 11866 times)
477-583-5 17.03.2012 (6).JPG (319.3 KB; downloaded 11870 times)
477-583-5 17.03.2012 (8).JPG (461.73 KB; downloaded 11875 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
Utilizator anonim
Acum, ca tot vorbim de locomotive cu pantograf simetric, fac lista celor din ultimii ani si a situatiei lor:
005 - CFR Calatori, depoul Brasov, circula pe trenuri regio in centrul tarii in general; este echipata cu pantograf simetric cu sanie dubla
007 - CFR Marfa, depoul Targu Mures, conservata in Teius, pantograf cu o sanie; s-a incercat repunerea in circulatie in decembrie 2012 dar nu a mai fost autorizata AFER
012 - CFR Marfa, depoul Targu Mures, conservata in Sighisoara, pantograf cu o sanie
015 - CFR Marfa, depoul Targu Mures, pantograf cu o sanie, in prezent ultima cu acest tip de pantograf aflata in circulatie, urmeaza sa fie conservata in depoul Teius
017 - CFR Marfa, depoul Targu Mures, conservata in Targu Mures, pantograf cu o sanie
022 - CFR Marfa, depoul Dej, conservata, pantograf cu o sanie
025 - CFR Marfa, depoul Dej, conservata, pantograf cu o sanie
076 - CFR Marfa, depoul Simeria, face serviciu in Ungaria, in prezent nu mai are pantografe simetrice
096 - CFR Marfa, depoul BCT, conservata, pantograf cu o sanie
097 - CFR Marfa, depoul Craiova, conservata in Drobeta Turnu Severin, pantograf cu o sanie
178 - CFR Marfa, depoul Simeria, conservata, pantograf cu sanie dubla, a circulat pana in iarna lui 2011
185 - GFR, circula, a avut pantografe simetrice pana in vara lui 2012, in prezent a avut RR si are pantografe EP2
217 - CFR Marfa, depoul BCT, conservata, pantograf cu o sanie
218 - Servtrans, circula, a avut RR in vara lui 2012, pantograf cu doua sanii
225 - CFR Marfa, depoul BCT, conservata, pantograf cu o sanie
233 - CFR Marfa, depoul Simeria, conservata in Caransebes, pantograf cu o sanie
236 - CFR Calatori, depoul Brasov, din ce stiu retrasa din circulatie, pantograf cu doua sanii
239 - CFR Marfa, depoul Targu Mures, a avut pantograf simetric cu o sanie pana la RR in 2012, circula
246 - CFR Marfa, depoul BCT, conservata, pantograf cu o sanie
247 - CFR Calatori, depoul Brasov, pantograf cu doua sanii, a fost modernizata in seria 47 in anul 2011
550 - Servtrans, circula, a avut RR in 2012, pantograf cu doua sanii
572 - CFR Marfa, depoul Targu Mures, a avut RR in 2011, circula, pantograf cu o sanie
594 - CFR Marfa, depoul Simeria, conservata, pantograf cu doua sanii
600 - CFR Marfa, depoul Simeria, a avut RR in 2011, circula, pantograf cu doua sanii
1017 - GFR, nu stiu daca circula fiind programata pentru RR, pantograf cu doua sanii
Acum, ca tot vorbim de locomotive cu pantograf simetric, fac lista celor din ultimii ani si a situatiei lor:
005 - CFR Calatori, depoul Brasov, circula pe trenuri regio in centrul tarii in general; este echipata cu pantograf simetric cu sanie dubla
007 - CFR Marfa, depoul Targu Mures, conservata in Teius, pantograf cu o sanie; s-a incercat repunerea in circulatie in decembrie 2012 dar nu a mai fost autorizata AFER
012 - CFR Marfa, depoul Targu Mures, conservata in Sighisoara, pantograf cu o sanie
015 - CFR Marfa, depoul Targu Mures, pantograf cu o sanie, in prezent ultima cu acest tip de pantograf aflata in circulatie, urmeaza sa fie conservata in depoul Teius
017 - CFR Marfa, depoul Targu Mures, conservata in Targu Mures, pantograf cu o sanie
022 - CFR Marfa, depoul Dej, conservata, pantograf cu o sanie
025 - CFR Marfa, depoul Dej, conservata, pantograf cu o sanie
076 - CFR Marfa, depoul Simeria, face serviciu in Ungaria, in prezent nu mai are pantografe simetrice
096 - CFR Marfa, depoul BCT, conservata, pantograf cu o sanie
097 - CFR Marfa, depoul Craiova, conservata in Drobeta Turnu Severin, pantograf cu o sanie
178 - CFR Marfa, depoul Simeria, conservata, pantograf cu sanie dubla, a circulat pana in iarna lui 2011
185 - GFR, circula, a avut pantografe simetrice pana in vara lui 2012, in prezent a avut RR si are pantografe EP2
217 - CFR Marfa, depoul BCT, conservata, pantograf cu o sanie
218 - Servtrans, circula, a avut RR in vara lui 2012, pantograf cu doua sanii
225 - CFR Marfa, depoul BCT, conservata, pantograf cu o sanie
233 - CFR Marfa, depoul Simeria, conservata in Caransebes, pantograf cu o sanie
236 - CFR Calatori, depoul Brasov, din ce stiu retrasa din circulatie, pantograf cu doua sanii
239 - CFR Marfa, depoul Targu Mures, a avut pantograf simetric cu o sanie pana la RR in 2012, circula
246 - CFR Marfa, depoul BCT, conservata, pantograf cu o sanie
247 - CFR Calatori, depoul Brasov, pantograf cu doua sanii, a fost modernizata in seria 47 in anul 2011
550 - Servtrans, circula, a avut RR in 2012, pantograf cu doua sanii
572 - CFR Marfa, depoul Targu Mures, a avut RR in 2011, circula, pantograf cu o sanie
594 - CFR Marfa, depoul Simeria, conservata, pantograf cu doua sanii
600 - CFR Marfa, depoul Simeria, a avut RR in 2011, circula, pantograf cu doua sanii
1017 - GFR, nu stiu daca circula fiind programata pentru RR, pantograf cu doua sanii
- AlexD
-
Posted:
-
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
AlexD
Pantograf Stemmann avem doar pe TransMontana? Par mai serioase/tapene decat Schunk, cel putin ultimul model Schunk e hidos, nu pare de pe locomotiva 583, cu formele alea ondulate si locomotiva patrata e cam kitsch.
Da bine, una e sa-si faca treaba pentru care au fost proiectate si alta e sa 'dea bine' .
Pantograf Stemmann avem doar pe TransMontana? Par mai serioase/tapene decat Schunk, cel putin ultimul model Schunk e hidos, nu pare de pe locomotiva 583, cu formele alea ondulate si locomotiva patrata e cam kitsch.
Da bine, una e sa-si faca treaba pentru care au fost proiectate si alta e sa 'dea bine' .
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
Utilizator anonim
Din ce stiu pana la ora actuala doar pe Transmontana 01 avem, pe 02 si 03 sunt EP2 cu sanie modificata.
Din ce stiu pana la ora actuala doar pe Transmontana 01 avem, pe 02 si 03 sunt EP2 cu sanie modificata.
- Vlad0012
-
Posted:
-
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
Vlad0012
Parca si montana 003 avea pantograf de la Stemmann Technik
Parca si montana 003 avea pantograf de la Stemmann Technik
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
Utilizator anonim
Da, corect, de ea uitasem. Pe unde mai circula de obicei ?
Da, corect, de ea uitasem. Pe unde mai circula de obicei ?
- Vlad0012
-
Posted:
-
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
Vlad0012
Joi era la Cernele si din cate am inteles de la un mecanic de acolo vineri a mers in teste la Severin.
247 de asemenea a mers vineri la Softronic.
Utilizator anonim wrote:
Da, corect, de ea uitasem. Pe unde mai circula de obicei ?
Joi era la Cernele si din cate am inteles de la un mecanic de acolo vineri a mers in teste la Severin.
247 de asemenea a mers vineri la Softronic.
📖 Pagination options