Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul Cluj

 

Topic: Licitatie troleibuze noi la RATUC Cluj

9 posts, 4920 views
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Licitatie troleibuze noi la RATUC Cluj Utilizator anonim

Astazi a avut loc licitatia pentru troleibuze noi organizata de RATUC. Urmeaza sa aflam si castigatorul in scurt timp.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Licitatie troleibuze noi la RATUC Cluj Dr2005

Utilizator anonim wrote:
Urmeaza sa aflam si castigatorul


Astra Bus Arad, cu Irisbus Citelis 12 ÅŸi 18.

 


Re: Licitatie troleibuze noi la RATUC Cluj Dominatrix

Aceste troleibuze vor fi actionate cu motor de c.c. cu variator de tensiune, ca cele din Bucuresti? Sau a trecut si Astra Arad la fabricarea troleelor cu motor in c.a.?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Licitatie troleibuze noi la RATUC Cluj Utilizator anonim

Sunt cu invertoare si actionare in CA de la SAERP. Aer conditionat in salon.

 


Re: Licitatie troleibuze noi la RATUC Cluj felix

Buna Ziua
A-si avea o intrebare.Nu se stie cand ar trebui sa soseasca primele troleibuze? :)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Licitatie troleibuze noi la RATUC Cluj Utilizator anonim

felix wrote:
Buna Ziua
A-si avea o intrebare.Nu se stie cand ar trebui sa soseasca primele troleibuze? :)


Pana la sfarsitul anului, deja primele 2 sunt in curs de punere in functiune la Arad.
Sunt 10 scurte si 10 articulate.

 


Re: Licitatie troleibuze noi la RATUC Cluj felix

Multumesc pentru Raspunsuri
Si mie rusine sa va pun urmatoarea intrebare
Ce inseamna nvertoare si actionare in CA?
In scurt timp voi pune cateva poze din Cluj

 


Re: Licitatie troleibuze noi la RATUC Cluj Costin

CA - curent alternativ
Invertor - aparat ce transforma curentul continuu in curent alternativ, functionand si ca variator de tensiune.

Din ce stiu eu, in prezent in Cluj exista troleibuze actionate doar in curent continuu (CC), cu doua moduri de actionare: chopper (variator de tensiune electronic pentru curent continuu, ce genereaza motorului curent in impulsuri rare pentru viteza mica sau dese pentru viteza mai mare) si actionare reostatica (rezistente puse in serie cu motorul, care sunt scoase progresiv din circuit cu ajutorul unor contactori comandati de un controller. Cu cat mai multe rezistente in circuit inseamna viteza mai mica).

Ca si consum, avem (in ordine, de la cel mai economic, la cel mai putin economic):
1. CA + invertor
2. CC + chopper
3. CC + actionare reostatica.

 


Re: Licitatie troleibuze noi la RATUC Cluj Dominatrix

cos wrote:
Din ce stiu eu, in prezent in Cluj exista troleibuze actionate doar in curent continuu (CC), cu doua moduri de actionare: chopper (variator de tensiune electronic pentru curent continuu, ce genereaza motorului curent in impulsuri rare pentru viteza mica sau dese pentru viteza mai mare)
Adica invers. Cu cat perioada in care motorul este tinut sub tensiune este mai lunga (adica impulsurile sunt mai rare), cu atat viteza va creste, si invers viteza scade atunci cand numarul intreruperilor pe secunda este mai mare. Variatoarele de tensiune pentru CC pentru trolee nu stiu exact la ce frecventa functioneaza, dar ea este oricum mai mare de 100 Hz. Practic e vorba de un intrerupator care deschide si inchide continuu circuitul de alimentare a motoarelor de tractiune, adica ai intervale de accelerare intercalate printre intervale de "pauza", dar aceste intervale se succed foarte rapid (de peste 100 de ori pe secunda). De aceea graficul tensiunii de alimentare (in functie de timp) are o forma dreptunghiulara de latime variabila, latime care depinde de frecventa de comutare a chopperului.

De aceea la vehicule prevazute cu acest sistem se aude acel bâzâit la accelerare si franare, care este datorat cresterii/scaderii frecventei de comutare. Datorita inertiei mecanice a vehiculului si inertiei magnetice a bobinelor din motoare, aceste impulsuri nu rezulta in socuri si smucituri, asa cum se intampla la vehiculele actionate reostatic, cand se adauga sau se scot rezistente din circuit. Cine e interesat de mai multe detalii, cititi aici.

 


Home page  • 
Parent forum: Județul Cluj  • 
Choose destination

Since our 2301 forum members have written 422615 posts in 5265 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use