Transportul feroviar în RomâniaIstoria transportului feroviar din RomâniaMaterial rulant din trecut

 

Topic: Automotoare clasa 91 (Marub Brașov)

5 posts, 6459 views
Automotoare clasa 91 (Marub Brașov) Vlad0012

In depoul Timisoara zace de ceva timp un astfel de automotor :




Old times by Vlad0012, on Flickr

 


Re: Automotoare 91 Gabi23

Care e povestea acestor automotoare? :)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Automotoare 91 Dr2005

Jurnal Feroviar Nr. 9/2001 wrote:
In anul 1995, firma constructoare de utilaje de cale si de vehicule de serviciu MARUB din Brasov, totodata unitatea reparatoare a automotoarelor CFR, construieste un prototip de automotor pe doua osii avand numarul 96-0001-6, bazat pe sasiul motorizat al utilajului UAM 215. Tocmai aceasta origine ii confera un aspect cam... cocotat, avand podeaua si caroseria situate mult deasupra axului tampoanelor. Amenajarea interioara, cu fotolii tapisate, de autobuz interurban, au determinat Serviciul Comercial al CFR sa inscriptioneze clasa I pe vagon, desi inmatricularea vehiculului este Bm mot 96-0001-6! Motorizarea sasiului poate fi realizata in varianta cu transmisie mecanica si motor Diesel de 215 CP sau cu transmisie hidraulica si motor Diesel de 282 CP, ambele in licenta MAN, provenite din industria de autocamioane. Vagonul, in asociere cu o remorca pe doua osii tip MEVA, a fost utilizat experimental in anul 1996, ca tren accelerat A 1895/1894, pe ruta Bucuresti Nord - Campulung, apoi ca tren accelerat AM 1598/1597, pe ruta Bucuresti Nord - Targoviste, fiind in final retras si utilizat ca tren de serviciu pentru Snagov sau pe centura.

In anul 1997, MARUB a construit si prototipul cu transmisie hidraulica, asemanator cu primul, codificat de fabrica AM-282-H-002 si inmatriculat la CFR ca Bm mot 95-0001-8. Dupa numeroase parcursuri de proba pe liniile din jurul Brasovului (Rupea, Zarnesti, Intorsura Buzaului, Covasna, Malnas si chiar Predeal), s-a concluzionat ca automotorul nu este apt pentru circulatia pe linii cu rampe mari, producandu-se frecvent supraincalziri ale motorului, transmisiei si ale instalatiilor anexe, chiar si rotirea unui bandaj ca urmare a unor patinari repetate. La una dintre cursele de proba pe linia Brasov - Zarnesti, automotorul a surprins un autovehicul la un pasaj la nivel, in urma impactului fiind avariat. Dintre automotoarele utilizate pe parcursurile de calatori, mentionam trenul accelerat Brasov - Malnas Bai si cursa pe distanta Brasov - Zarnesti (doua parcursuri dus/intors pe zi). (Hubert G. Koeniger (Germania) si Antonio Bianco)

Automotorul seria 96 a ajuns 91, apoi 93, apoi iar 91, iar cel seria 95 a ajuns 99. Cel seria 99, cu transmisie hidraulică, e în curte la PetroUtilaj Câmpina, rămâne de văzut dacă se va face ceva cu el sau va avea soarta unor Malaxe rămase pe dinafară când s-a închis Marubul (şi care se vor vine la fier vechi în curând).

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Automotoare clasa 91 Utilizator anonim

99-0001-0/91-0002-5 asteptand autogenul in Brasov Triaj
20210216_111613.JPG (548.11 KB; downloaded 3247 times)
20210216_111628.JPG (561.23 KB; downloaded 3244 times)
20210216_111658.JPG (594 KB; downloaded 3242 times)
20210216_111708.JPG (538.33 KB; downloaded 3242 times)
20210216_111733.JPG (527.18 KB; downloaded 3244 times)
20210216_111737.JPG (564.32 KB; downloaded 3255 times)
20210216_111753.JPG (525.01 KB; downloaded 3247 times)
20210216_111809.JPG (554.41 KB; downloaded 3244 times)
20210216_111818.JPG (495.48 KB; downloaded 3242 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Automotoare clasa 91 Utilizator anonim

...........
20210216_111848.JPG (592.61 KB; downloaded 3250 times)
20210216_111905.JPG (528.97 KB; downloaded 3238 times)
20210216_111920.JPG (506.5 KB; downloaded 3236 times)
20210216_111924(0).JPG (561.64 KB; downloaded 3236 times)
20210216_111933.JPG (502.74 KB; downloaded 3236 times)

 


Home page  • 
Parent forum: Material rulant din trecut  • 
Choose destination

Since our 2455 forum members have written 436926 posts in 5455 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use