Topic: Allen Morrison - Electric Transport in Latin America
4 posts, 2427 views- vancouver
-
Posted:
-
Allen Morrison - Electric Transport in Latin America
vancouver
Am gasit un site foarte frumos despre transportul electric in toata america latina:
http://www.tramz.com/index.html
Am gasit un site foarte frumos despre transportul electric in toata america latina:
http://www.tramz.com/index.html
- vancouver
-
Posted:
-
Re: Allen Morrison - Electric Transport in Latin America
vancouver
Unul dintre cele mai interesante subiecte este despre trenul Hershey din Cuba:
http://www.tramz.com/cu/hy/hy.html
Trenul Hershey este singurul tren electric din Cuba. A fost construit in anii 1920, folosindu-se initial locomotive cu aburi, dar incepând cu 1924 au fost folosite locomotive electrice.
Iata si câteva poze:
In poza urmatoare, desi are pantograful ridicat, linia de contact nu exista. Poza este facuta pe o extindere a liniei initiale (realizata in 1999), catre Havana. O locomotiva disel propulseaza trenul in aceasta zona:
In poza urmatoare un vagon din anii '20. Aceste vagoane electrice au fost folosite pâna in 1998.
Un vagon "nou", achizitionat second hand din Spania in 1998. Vagonul a fost produs in 1944 si remodelat in 1979 de compania de transport din Barcelona.
Aici se pot observa stâlpii de sustinere ai catenarei, din lemn:
Unul dintre cele mai interesante subiecte este despre trenul Hershey din Cuba:
http://www.tramz.com/cu/hy/hy.html
Trenul Hershey este singurul tren electric din Cuba. A fost construit in anii 1920, folosindu-se initial locomotive cu aburi, dar incepând cu 1924 au fost folosite locomotive electrice.
Iata si câteva poze:
tto2.jpg (31.24 KB; downloaded 2229 times)
In poza urmatoare, desi are pantograful ridicat, linia de contact nu exista. Poza este facuta pe o extindere a liniei initiale (realizata in 1999), catre Havana. O locomotiva disel propulseaza trenul in aceasta zona:
hy05.jpg (66.58 KB; downloaded 2226 times)
In poza urmatoare un vagon din anii '20. Aceste vagoane electrice au fost folosite pâna in 1998.
hershey03b.jpg (32.72 KB; downloaded 2225 times)
Un vagon "nou", achizitionat second hand din Spania in 1998. Vagonul a fost produs in 1944 si remodelat in 1979 de compania de transport din Barcelona.
hy04.jpg (50.01 KB; downloaded 2225 times)
Aici se pot observa stâlpii de sustinere ai catenarei, din lemn:
hy06.jpg (68.52 KB; downloaded 2225 times)
- vancouver
-
Posted:
-
CUBA - Linia Hershey
vancouver
Iata si câteva poze care nu sunt luate de pe site-ul lui Allen Morrison:
Locomotivele electrice din anii 1920:
Casablanca este statia Casablanca din Havanna, cap de linie. Celalalt capat se afla la Matanzas. Iata si un ghiseu, cu orarul de trafic.
Iata si câteva poze care nu sunt luate de pe site-ul lui Allen Morrison:
Locomotivele electrice din anii 1920:
hershey_lok_vorne.jpg (72.08 KB; downloaded 2223 times)
alter_zug_junge_fahrgaeste.jpg (92.18 KB; downloaded 2227 times)
hershey_schwarz.jpg (59.21 KB; downloaded 2223 times)
Casablanca este statia Casablanca din Havanna, cap de linie. Celalalt capat se afla la Matanzas. Iata si un ghiseu, cu orarul de trafic.
fahrkartenschalter.jpg (95.13 KB; downloaded 2225 times)
bahn_impressionen_landschaft_3.jpg (111.43 KB; downloaded 2223 times)
hershey_wagon_innen.jpg (73.67 KB; downloaded 2225 times)
- vancouver
-
Posted:
-
CUBA - Trenul Hershey
vancouver
Descrierea caii ferate Hershey din Cuba
Cine a fost Dl. Hershey?
Din secolul al 19-lea, antreprenor american, a fost unul dintre cei mai mari producători de ciocolată în SUA. Firma exista si în acest moment. Hershey este acum una dintre cele mai mari companii alimentare din lume. Ciocolata Hershey o puteţi găsi chiar şi astăzi în Statele Unite, în orice magazin.
Atunci când Cuba cu ajutorul SUA la sfârşitul secolului al 19lea a devenit independentã din Spania, Statele Unite ale Americii au preluat afacerile în Cuba. Multe companii străine în special din SUA au văzut în Cuba noi oportunităţi de investiţii, sprijinite de guvernul S.U.A. şi protejate. Acest lucru s-a schimbat la 01 ianuarie 1959 prin "triumful Revoluţiei" lui Fidel Castro. Ulterior, toate companiile au fost naţionalizate în Cuba.
Istoria trenurilor electrice în Cuba
La începutul anilor '20, dl Hershey în căutarea unei surse de aprovizionare sigure a zahărului pentru producţia lui de ciocolată. Pe coasta de nord a Cubei între Havana şi Matanzas, cele două porturi principale pe partea dinspre Statele Unite, el a cumparat mari porţiuni de teren pentru cultivarea trestiei de zahăr şi a ridicat cinci fabrici de zahăr. Fabrica principală a fost construită în 1920 şi numită de el însuşi "Central Hershey".
Pentru transportul de trestie de zahăr la fabrica de zahăr şi de zahăr la port fiecare fabrica de zahăr are nevoie de o cale ferată proprie. Prin urmare există mai multe reţelele feroviare indepartate.
Dl Hershey a vrut însa mai degrabă un tren "modern", electric. Guvernul cubanez i-a dat permisiunea în 1920, cu condiţia de a crea si o linie pentru transportul de pasageri în zona slab dezvoltata de pe coasta de nord între Havana şi Matanzas, în plus faţă de linia pentru trenurile de zahăr, pe cheltuiala proprie.
Locomotivele electrice aduse SUA au fost aşa-numitele "Brill", care au erau deja folosite în multe oraşe americane. Timp de 80 de ani masinile rosii Brill au fost pâna în 1999 cel mai important mijloc de trasnport pentru localnicii de pe coasta de nord.
In 1998 Spania a exportat un numar de 8 automotoare electrice (reconstruite în anii 70), şi de atunci au dispărut aproape toate locomotivele istorice Brill.
Doar două locomotive roşii istorice au fost conservate. Astazi acestea sunt închiriate de către Gran Cuba pentru calatorii turistice. O calatorie cu trenul Hershey a devenit o aventura de neuitat pentru turisti. Pentru a oferi turistilor o "experienţa" cât mai reală despre Cuba recent a fost construit un vagon în aer liber, în care se poate chiar si dansa.
Date tehnice:
- traseul Hershey are o lungime de 135 km
- 135 km sunt electrificati
- cale ferata ecartament normal (1435 mm)
- din 1999 extindere pâna la Havana, dar neelectrificata (în anii 1920 in Havana alta companie avea exclusivitatea, si de aceea Hershey nu a avut voie sa se apropie de capitala Cubei)
- fabrica de zahar Hershey Central a fost recent închisa (2001 - era ultima înca functionala în Cuba), astazi numai transportul de calatori mai este deservit electric, dar exista planuri de inlocuire completa cu automotoare disel
Descrierea caii ferate Hershey din Cuba
Cine a fost Dl. Hershey?
Din secolul al 19-lea, antreprenor american, a fost unul dintre cei mai mari producători de ciocolată în SUA. Firma exista si în acest moment. Hershey este acum una dintre cele mai mari companii alimentare din lume. Ciocolata Hershey o puteţi găsi chiar şi astăzi în Statele Unite, în orice magazin.
Atunci când Cuba cu ajutorul SUA la sfârşitul secolului al 19lea a devenit independentã din Spania, Statele Unite ale Americii au preluat afacerile în Cuba. Multe companii străine în special din SUA au văzut în Cuba noi oportunităţi de investiţii, sprijinite de guvernul S.U.A. şi protejate. Acest lucru s-a schimbat la 01 ianuarie 1959 prin "triumful Revoluţiei" lui Fidel Castro. Ulterior, toate companiile au fost naţionalizate în Cuba.
Istoria trenurilor electrice în Cuba
La începutul anilor '20, dl Hershey în căutarea unei surse de aprovizionare sigure a zahărului pentru producţia lui de ciocolată. Pe coasta de nord a Cubei între Havana şi Matanzas, cele două porturi principale pe partea dinspre Statele Unite, el a cumparat mari porţiuni de teren pentru cultivarea trestiei de zahăr şi a ridicat cinci fabrici de zahăr. Fabrica principală a fost construită în 1920 şi numită de el însuşi "Central Hershey".
Pentru transportul de trestie de zahăr la fabrica de zahăr şi de zahăr la port fiecare fabrica de zahăr are nevoie de o cale ferată proprie. Prin urmare există mai multe reţelele feroviare indepartate.
Dl Hershey a vrut însa mai degrabă un tren "modern", electric. Guvernul cubanez i-a dat permisiunea în 1920, cu condiţia de a crea si o linie pentru transportul de pasageri în zona slab dezvoltata de pe coasta de nord între Havana şi Matanzas, în plus faţă de linia pentru trenurile de zahăr, pe cheltuiala proprie.
Locomotivele electrice aduse SUA au fost aşa-numitele "Brill", care au erau deja folosite în multe oraşe americane. Timp de 80 de ani masinile rosii Brill au fost pâna în 1999 cel mai important mijloc de trasnport pentru localnicii de pe coasta de nord.
In 1998 Spania a exportat un numar de 8 automotoare electrice (reconstruite în anii 70), şi de atunci au dispărut aproape toate locomotivele istorice Brill.
Doar două locomotive roşii istorice au fost conservate. Astazi acestea sunt închiriate de către Gran Cuba pentru calatorii turistice. O calatorie cu trenul Hershey a devenit o aventura de neuitat pentru turisti. Pentru a oferi turistilor o "experienţa" cât mai reală despre Cuba recent a fost construit un vagon în aer liber, în care se poate chiar si dansa.
Date tehnice:
- traseul Hershey are o lungime de 135 km
- 135 km sunt electrificati
- cale ferata ecartament normal (1435 mm)
- din 1999 extindere pâna la Havana, dar neelectrificata (în anii 1920 in Havana alta companie avea exclusivitatea, si de aceea Hershey nu a avut voie sa se apropie de capitala Cubei)
- fabrica de zahar Hershey Central a fost recent închisa (2001 - era ultima înca functionala în Cuba), astazi numai transportul de calatori mai este deservit electric, dar exista planuri de inlocuire completa cu automotoare disel