Topic: Rathgeber M / m (1994-2007)
154 posts, 68986 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Rathgeber M / m (1994-2007)
Utilizator anonim
Acestea au fost aduse in anii '90 din Muchen si au circulat in Bucuresti pana in 2007 cand au fost retrase din circulatie si casate/transformate in utilitare.
Cateva date luate de pe un site strain:
http://www.monacomedia.de/muenchenwiki/index.php/Tram
Si o schita (sursa http://www.randyandymuc.de/)
Acestea au fost aduse in anii '90 din Muchen si au circulat in Bucuresti pana in 2007 cand au fost retrase din circulatie si casate/transformate in utilitare.
Cateva date luate de pe un site strain:
http://www.monacomedia.de/muenchenwiki/index.php/Tram
Tip: M 4.65
Ani constructie: 1956-1959
Lungime: 13,25 m
Latime: 2,20 m
Viteza max: 60 km/h
Putere: 2x75 kW,mai tarziu 2x100kW
Locuri pe scaune: 27 (54)
Locuri in picioare: 78 (156)
Construite: 98 garnituri
Constructor: Rathgeber, Munchen
Tip: M 5.65
Ani constructie: 1963-65
Lungime: 13,25 m
Latime: 2,20 m
Viteza max: 70 km/h
Putere: 2x100 kW
Locuri pe scaune: 27 (54)
Locuri in picioare: 78 (156)
Construite: M=75/ m=45
Constructor: Rathgeber, Munchen
.
Si o schita (sursa http://www.randyandymuc.de/)
- 3mil
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
3mil
Are cineva idee, aceste tramvaie cand au fost dotate cu boghiuri EP/V3A au fost nevoie de modificari majore ca acestea sa se potriveasca?
Are cineva idee, aceste tramvaie cand au fost dotate cu boghiuri EP/V3A au fost nevoie de modificari majore ca acestea sa se potriveasca?
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Gabi23
La Depoul Victoria a mai ramas doar remorca 3537 (este remorca care circula in traseu cu 2518). In anul 2008 in depou putea fi gasita si 3514 (remorca de traseu a lui 2535). Cred ca aceasta a fost transformata in remorca platforma utilitara de transport tehnologic, posibil sa fie cea care era in Dep. Alexandria cum vreo 3 saptamani.
La Depoul Victoria a mai ramas doar remorca 3537 (este remorca care circula in traseu cu 2518). In anul 2008 in depou putea fi gasita si 3514 (remorca de traseu a lui 2535). Cred ca aceasta a fost transformata in remorca platforma utilitara de transport tehnologic, posibil sa fie cea care era in Dep. Alexandria cum vreo 3 saptamani.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Dominatrix
Lista tramvaielor Rathgeber aduse in toate orasele Romaniei, nu numai Bucuresti o gasiti aici: http://www.strassenbahn-muenchen.de/rumaenien.htm.
Un aspect interesant e ca 2 dintre vagoanele motor aduse la Bucuresti (2985 si 2988) au fost folosite mult timp la München ca vagoane utilitare, de aici si numerele de parc mai deosebite fata de restul vagoanelor. Renumerotarile au avut loc in anul 1976 la München astfel:
2471 in 2985 (tip M4.65)
2611 in 2988 (tip M5.65)
La RATB s-au facut numeroase renumerotari, pe masura ce vagoanele erau retrase din circulatie. De fapt, unele vagoane nici nu au circulat prea mult, fiind canibalizate rapid pentru piese de schimb. Conform Dl. Ing. Pasa (R.I.P.) pana in anul 2001 casarile acestor vagoane s-au efectuat in depoul Giulesti - tot acolo s-a facut si modernizarea cu boghiuri V3A, demontarea cuplelor automate, pantograf cu sfoara si alte "imbunatatiri" - pe urma direct la URAC.
Toata viata lor au stat la Depoul Dudesti, ultimele cupluri fiind mutate in Depoul Titan in 2006 cand Dudestiul a intrat in modernizare. Ultimele vagoane au fost retrase din circulatie in primavara anului 2007, fiind casate ulterior, cu exceptia urmatorilor magari:
Titan 2523
Dudesti 2513, 2663
Giurgiului 2614
Alexandria 2670
Bucurestii Noi 2525
Victoria 2518, 2535
Sectia Linii 2416 + 3474 spalator in locul vagonului 004, din ce vad din pozele de aici, aflat in "coma profunda" in depoul Colentina.
Remorci pastrate: 3537 Victoria si 3543 Dudesti.
Lista tramvaielor Rathgeber aduse in toate orasele Romaniei, nu numai Bucuresti o gasiti aici: http://www.strassenbahn-muenchen.de/rumaenien.htm.
Un aspect interesant e ca 2 dintre vagoanele motor aduse la Bucuresti (2985 si 2988) au fost folosite mult timp la München ca vagoane utilitare, de aici si numerele de parc mai deosebite fata de restul vagoanelor. Renumerotarile au avut loc in anul 1976 la München astfel:
2471 in 2985 (tip M4.65)
2611 in 2988 (tip M5.65)
La RATB s-au facut numeroase renumerotari, pe masura ce vagoanele erau retrase din circulatie. De fapt, unele vagoane nici nu au circulat prea mult, fiind canibalizate rapid pentru piese de schimb. Conform Dl. Ing. Pasa (R.I.P.) pana in anul 2001 casarile acestor vagoane s-au efectuat in depoul Giulesti - tot acolo s-a facut si modernizarea cu boghiuri V3A, demontarea cuplelor automate, pantograf cu sfoara si alte "imbunatatiri" - pe urma direct la URAC.
Toata viata lor au stat la Depoul Dudesti, ultimele cupluri fiind mutate in Depoul Titan in 2006 cand Dudestiul a intrat in modernizare. Ultimele vagoane au fost retrase din circulatie in primavara anului 2007, fiind casate ulterior, cu exceptia urmatorilor magari:
Titan 2523
Dudesti 2513, 2663
Giurgiului 2614
Alexandria 2670
Bucurestii Noi 2525
Victoria 2518, 2535
Sectia Linii 2416 + 3474 spalator in locul vagonului 004, din ce vad din pozele de aici, aflat in "coma profunda" in depoul Colentina.
Remorci pastrate: 3537 Victoria si 3543 Dudesti.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Dr2005
Cuplurile care mai erau functionale in 2007:
#2506+#3522
#2507+#3529
#2509+#3533
#2513+#3503
#2522+#3536
#2523+#3513
#2524+#3523
#2525+#3516
#2526+#3526
#2535+#3514
#2603+#3542
#2606+#3511
#2608+#3515
#2612+#3518 (ex #2521+#3540)
#2614+#3544 (ex ???, numerele sunt modificate grosolan)
#2620+#3505
#2663+#3543
#2670+#3506
#2988+#3538
Cuplurile care mai erau functionale in 2007:
#2506+#3522
#2507+#3529
#2509+#3533
#2513+#3503
#2522+#3536
#2523+#3513
#2524+#3523
#2525+#3516
#2526+#3526
#2535+#3514
#2603+#3542
#2606+#3511
#2608+#3515
#2612+#3518 (ex #2521+#3540)
#2614+#3544 (ex ???, numerele sunt modificate grosolan)
#2620+#3505
#2663+#3543
#2670+#3506
#2988+#3538
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Dominatrix
Nu are ce restaurare ca "lumea" sa se faca.
Nu mai exista trucuri originale cu osie intermediara, compresoare si pantografe originale, etc. etc. Nici macar planuri ale vagoanelor originale cred ca nu mai exista la RATB. Ce valoare istorica sa aiba o "struto-camila" de genul Rathgber cu boghiuri EP-V3A? Daca in alte parti improvizatia este o situatie de conjunctura, in Romania este starea de normalitate.
Nu are ce restaurare ca "lumea" sa se faca.
Nu mai exista trucuri originale cu osie intermediara, compresoare si pantografe originale, etc. etc. Nici macar planuri ale vagoanelor originale cred ca nu mai exista la RATB. Ce valoare istorica sa aiba o "struto-camila" de genul Rathgber cu boghiuri EP-V3A? Daca in alte parti improvizatia este o situatie de conjunctura, in Romania este starea de normalitate.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
andrei11
Apropo, o intrebare : De ce au fost schimbate osiile originale cu boghiuri de V3A? Recunosc ca nu ma pricep, de aceea intreb.
PS : Ce inseamna(ex) din titlul topicului ?
Apropo, o intrebare : De ce au fost schimbate osiile originale cu boghiuri de V3A? Recunosc ca nu ma pricep, de aceea intreb.
PS : Ce inseamna(ex) din titlul topicului ?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Dominatrix
Pentru ca bandajele rotilor nu mai rezistau prea mult (a fost si un caz de deraiere "spectaculoasa" de Rathgeber in zona Faur din aceasta cauza) si nu aveau cu ce sa le inlocuiasca... Iar rotile dintate dintre motor si osie faceau un zgomot destul de mare, iar suspensiile erau si ele uzate.
andrei11 wrote:
Apropo, o intrebare : De ce au fost schimbate osiile originale cu boghiuri de V3A?
Pentru ca bandajele rotilor nu mai rezistau prea mult (a fost si un caz de deraiere "spectaculoasa" de Rathgeber in zona Faur din aceasta cauza) si nu aveau cu ce sa le inlocuiasca... Iar rotile dintate dintre motor si osie faceau un zgomot destul de mare, iar suspensiile erau si ele uzate.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Tom
Pentru restaurare ar putea lua truckul original dela tramvaiele GT5 dela Iasi, iar daca ar lua tramvaie GT5 cu totul, ar putea restaura si un M4 original din ele.
Pentru restaurare ar putea lua truckul original dela tramvaiele GT5 dela Iasi, iar daca ar lua tramvaie GT5 cu totul, ar putea restaura si un M4 original din ele.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Tom
GT5 nu au avut aceeasi soarta cu Tatrele, mai exista macar 10 din ele. Avand in vedere ca segmentul 1 este quasi-identic cu un M4 (exceptand partea decupata din caroserie), RATB ar putea lua un tramvai sau macar truckul si piese. Dar pentru ce sa se oboseasca, daca n'au pastrat macar un Düwag pentru muzeu?
Totusi, o alta intrebare ar fi mai buna: cum au rezistat tramvaiele MAN GT5 din Iasi mai bine decat Rathgeber M4(5) din Bucuresti, in conditiile in care mare partea de tractiune este aproape identica (cel putin truckul)? Nu ma refer la perioada de circulatie ci la perioada cat cele din Bucuresti au avut truckurile originale.
GT5 nu au avut aceeasi soarta cu Tatrele, mai exista macar 10 din ele. Avand in vedere ca segmentul 1 este quasi-identic cu un M4 (exceptand partea decupata din caroserie), RATB ar putea lua un tramvai sau macar truckul si piese. Dar pentru ce sa se oboseasca, daca n'au pastrat macar un Düwag pentru muzeu?
Totusi, o alta intrebare ar fi mai buna: cum au rezistat tramvaiele MAN GT5 din Iasi mai bine decat Rathgeber M4(5) din Bucuresti, in conditiile in care mare partea de tractiune este aproape identica (cel putin truckul)? Nu ma refer la perioada de circulatie ci la perioada cat cele din Bucuresti au avut truckurile originale.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Dominatrix
Cred ca motivul este acesta: http://www.dgmarket.ro/tenders/np-notice.do~2839631 Punctul slab la trucurile de Rathgber au fost bandajele. Spre deosebire de RATB, care a preferat sa inlocuiasca trucurile cu boghiuri de la EP'urile casate, din ce vad in link'ul de mai sus, RATP Iasi a achizitionat bandaje pentru GT5.
Cred ca motivul este acesta: http://www.dgmarket.ro/tenders/np-notice.do~2839631 Punctul slab la trucurile de Rathgber au fost bandajele. Spre deosebire de RATB, care a preferat sa inlocuiasca trucurile cu boghiuri de la EP'urile casate, din ce vad in link'ul de mai sus, RATP Iasi a achizitionat bandaje pentru GT5.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Tom
Dar bandaje de V3A nu se fabrica de catre URAC? Era prea greu sa fabrice si pentru rotile de Rathgeber?
Dar bandaje de V3A nu se fabrica de catre URAC? Era prea greu sa fabrice si pentru rotile de Rathgeber?
- cci_alex
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
cci_alex
Stie cineva de Rathgeber M M5.65 #2988 si de remorca #3946 care cica este vagon plug
Stie cineva de Rathgeber M M5.65 #2988 si de remorca #3946 care cica este vagon plug
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (ex)
Dominatrix
Ambele casate de mult, plugul de dinainte de 2004. Nici nu cred ca a fost vreodata folosit pe post de plug, fiindca era ne-motorizat.
Ambele casate de mult, plugul de dinainte de 2004. Nici nu cred ca a fost vreodata folosit pe post de plug, fiindca era ne-motorizat.
📖 Pagination options