Regiunile RomânieiOlteniaJudețul DoljLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Pasaj Subteran Universitate

10 posts, 4286 views
Pasaj Subteran Universitate teophe

Craiovenii vor avea nu numai un super pasaj la km 0 ci si un pasaj subteran. Pasajul subteran este estimat la 23 de milioane de euro si va prelua traficul din Calea Bucureşti şi din bulevardul Carol I cu destinaţia strada Arieş, pe o bandă pentru fiecare direcţie de mers, orientându-l pe sub intersecţia cu strada A.I. Cuza. Pasajul se va sfârşi înainte de intersecţia străzii Arieş cu strada Mihail Kogălniceanu, unde este prevăzut un sens giratoriu care să preia şi traficul de pe străzile D. Fortunescu şi E. Carada.

 


Re: Pasaj Subteran Universitate Dominatrix

Nu era vorba ca prin acel pasaj va trece si viitoarea linie de troleibuz?

 


Re: Pasaj Subteran Universitate teophe

Se pare ca viitorul troleibuz nu va trece prin tunel pentru ca acesta nu ar avea destul spatiu si pentru linia electrica. Se pare ca ar fi spatiu in dreapta tunelului pentru o banda la suprafata pentru troleibuz. :shock:
Ar fi interesant de vazut un proiect al pasajului.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Pasaj Subteran Universitate Utilizator anonim

Craiova: Lucări îngreunate la pasajul suprateran din cauza unui cablu dezafectat prins de o fundaţie din beton
Muncitorii celor două firme care realizează pasajul suprateran de la kilometrul zero al oraşului au fost nevoiţi vinerea trecută să sisteze lucrările din cauza unui cablu dezafectat, aflat la doi metri sub pământ, şi care nu apărea în schiţele primăriei.

Potrivit municipalităţii, cablul respectiv era prins de o fundaţia care a trebuit să fie spartă pentru a continua „plantarea“ celor 160 de piloni ai podului. Lucrările de realizare ale pasajul subteran au demarat săptămâna trecută şi vor dura aproximativ 18 luni.

Primăria a fost nevoită să blocheze circulaţia pe porţiuni din Calea Bucureşti şi Calea Severinului pentru a le permite muncitorilor să îşi desfăşoare activitatea. Proiectul de aproape 60 milioane de lei prevedea realizarea unui pasaj suprateran care va trece deasupra intersecţie din Valea Vlăicii şi un sens giratoriu.

http://www.adevarul.ro/locale/craiova/C...54671.html€

 


Re: Pasaj Subteran Universitate Dominatrix

In lipsa unui alt topic despre Craiova pun aici acest articol...

Al doilea proiect din PIDU e “pe ţeavă”. Contractul pentru pasajul subteran – bun de semnat

Contractul de finanţare pentru realizarea tunelului pe  sub strada AI ‘Cuza va fi semnat în perioada imediat următoare, susţin reprezentanţii ADR SV Oltenia.

Contractul  “Construirea unui pasaj subteran în vederea descongestionării traficului rutier din Zona Metropolitană Craiova – realizare pasaj denivelat subteran pe sub intersecţia străzii Arieş cu strada A.I.Cuza şi respectiv cu strada Împaratul Traian în vederea preluării traficului auto pe Bvd Carol, str.Arieş”, va fi semnat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în calitate de Autoritate de Management,  Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia în calitate de Organism Intermediar şi Primaria Craiova în calitate de beneficiar, anunţă ADR SV Oltenia.

Pasajul subteran este estimat la o valoare de 15,6 milioane de euro, peste 12 milioane de euro din sumă urmând a fi asigurate din fonduri europene nerambursabile.

“Doar o foarte buna colaborare intre Primaria Craiovei, Agentia pentru Dezvoltare Sud-Vest Oltenia si Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a facut posibila realizarea proiectului. Avem convingerea ca toti cetatenii vor  beneficia foarte curand de aceasta investitie, asa cum vor beneficia si de celelalte realizate in cadrul POR. Ma refer aici la reabilitarea si modernizarea  drumurilor judetene si de centura, la reabilitarea si dotarea scolilor si spitalelor, la restaurarea patrimoniului cultural, la sustinerea mediului investitional  din regiune” a declarat Marilena Bogheanu, Director ADR SV Oltenia.

Sursa si foto: http://www.oradedolj.ro/al-doilea-proie ... 011/07/25/

 


Re: Pasaj Subteran Universitate Dominatrix

A apărut primul picior de la pasajul suprateran

La investiţia de aproape 60 de milioane de lei, care se derulează din martie la kilometrul zero al Băniei şi care trebuie să se finalizeze pe 28 mai 2012 prin realizarea unui pasaj suprateran peste intersecţia din Valea Vlăicii, se văd de ieri primele rezultate. După ce s-au chinuit patru luni cu lucrările din subteran şi s-au „luptat“ cu vechea canalizare a oraşului, constructorii au ridicat primul picior al podului. Este vorba de armătura de la pila 6, ultima de pe primul tronson al lucrărilor, următoarea etapă la aceasta fiind turnarea betonului.
„De acum înainte, pasajul suprateran va fi din ce în ce mai vizibil, pentru că vor începe lucrările de suprafaţă. Miercuri şi joi va fi faza determinantă la primul picior de la kilometrul zero, urmând ca până pe 15 august să se înceapă lucrările la culee şi la celălalt picior al pasajului“, a precizat viceprimarul Craiovei, Mărinică Dincă. „În ceea ce priveşte pilele care mai sunt de forat, cea mai mare parte dintre ele se vor realiza în această săptămână, cu cele două freze care sunt pe şantier“, a adăugat Dincă.
Conform noului grafic de lucrări stabilit cu primăria, până la 15 august la pasajul suprateran ar trebui să se vadă, pe lângă betonul de la pila 6, şi armătura de la pila 5, urmând să se continue lucrările şi la pila 7, prima din tronsonul doi, care începe după intersecţia din Valea Vlăicii. Ritmul lucrărilor este mai alert pentru că trebuie recuperate întârzierile de aproape două luni, cât s-a pierdut cu munca în subteran.  

A sosit contractul pentru pasaj

Municipalitatea speră ca din toamnă să se înceapă lucrările şi la pasajul subteran de la Universitate, care se va face pe sub intersecţia străzii Arieş cu A.I. Cuza, respectiv Împăratul Traian, investiţie estimată de primărie la 45 de milioane de lei, fără TVA.
„Ne-a sosit contractul pentru pasajul subteran, în cel mai scurt timp îl vom semna, iar în această perioadă va continua şi procedura de licitaţie. Dacă nu vor fi contestaţii, sper ca până la sfârşitul acestei luni să avem un constructor, iar din septembrie să înceapă lucrările“, a anunţat viceprimarul Mărinică Dincă. Pasajul subteran va avea o lungime de 405 metri, lucrarea urmând să se finalizeze în 18 luni de la data adjudecării contractului.

Sursa: http://www.gds.ro/Actualitate/2011-08-0 ... suprateran

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Pasaj Subteran Universitate ADY881

Inca o mare lucrare de "infrastructura" initiata de tov Solomon, la fel de nociva ptr traficul din Craiova ca si creatia pe nume "pasajul km 0", si cel mai amuzant e ca traficul in + generat de ambele pasaje, e lovit cap in cap cu traficul generat de pe  "pasajul km 0", in intersectia Calea Bucuresti cu Aries/Carol I, si in aceasta intersesctie se anuleaza orice posibil efect pozitiv, adus traficului de catre acele 2 pasaje, chiar si cu anularea semaforului si conversia in sens giratoriu, tot "dop" e, tot fluxurile intra in conflict, tot ambuteiaje vor iesi si la suprafata si in subteran si pe pasarela.
Daca tot se voria sa se faca ceva cu aceste  "infrastructuri", trebuia pasarela prelungita peste Aries/Carol I, iar scurmatura de tunel sa se prelungeasca sub Calea Bucuresti, pana in Carol I(insa acolo ar fi fost necesare demolari).
Deoarce  axa formata din Calea Unirii/Aries/Carol I acum deserveste nu doar cetatenii orasului + traficul ce genereaza gara feroviara, ci si traficul de tranzit, eu as fi aplicat ceeasi strategie ca si in cazul "pasajul km 0", adica ocolirea centrului pe "inelul principal"(propus de mine alta paginahttps://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=256&t=1674), deoarece sa latesti strazile Calea Unirii/Aries/Carol I ar fi o greseala din cauza ca, ar fi necesara  demolarea multor imobile istorice.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Pasaj Subteran Universitate ADY881

Am dat de un articol facut de un craiovean (arhitect), care elogiaza recenta achizitie a craiovei:
Buzatu wrote:
Când s-a dat în folosință pasajul făcut pe sub strada Alexandru Ioan Cuza, multă lume s-a bucurat și pe bună dreptate. În definitiv, edilii promiteau că circulația în zona centrală se va face cu o mai mare ușurință.

Din nefericire, ca multe alte promisiuni făcute de edili și aceasta s-a dovedit a fi lipsită de acoperire. Circulația în zonă se desfășoară la fel de anevoios ca și înainte de inaugurarea investiției după cum se vede și în fotografie. Adică, s-au cheltuit câteva milioane de euro, pentrunimic.

Și totuși, inutilitatea cogeamitelui pasaj era previzibilă, deoarece aveam de rezolvat o intersecție formată din două străzi perpendiculare una pe alta, care nici măcar nu erau printre cele mai aglomerate din oraș. În plus, configurația locului oferea suficiente variante, clădirile existente găsindu-se la distanțe mai mult decât convenabile unele de altele. De ce s-a preferat o astfel de lucrare ? Este greu de răspus acum, dar soluția unui pasaj denivelat a fost scumpă și proastă. Este ca și cum te-ai duce cu avionul la piață, să cumperi niște roșii: se poate face, dar este extrem de costisitor. Așa și cu pasajul nostru: am rezolvat intersecția celor două străzi, dar s-au plătit câteva milioane de euro.

Dacă tot le ardea buza să facă pasaje denivelate, edilii puteau să re-gândească  legătura între oraș și zona ce se dezvoltă dincolo de calea ferată, în nord-estul Craiovei. Deocamdată, între cele două părți ale orașului separate de calea ferată există o singură cale de comunicare directă: lângă gară, acolo unde Bariera Vâlcii trece pe sub calea ferată. Încă o cale de comunicare, se face cu barieră (!) pe strada Gârlești. Nu am nicio îndoială că zona respectivă se va continua să se dezvolte. Dar dezvoltarea ei va aduce și sporirea traficului pe Bariera Vâlcii și mai departe pe Frații Golești. Prin urmare, rezolvarea acestei conexiuni trebuie să preocupe municipalitatea.

De fapt, Craiovei îi lipsește un proiect pe termen lung, care să conțină obiective pentru zece, douăzeci, cincizeci de ani.Îmi pare rău să constat că inițiativele edililor sunt mai degrabă pompieristice, gândite pentru a impresiona cetățenii și nu pentru a rezolva problemele orașului, din ce în ce mai dificile.

P.S. Fotografia este făcută acum vreo două zile, la ieșirea din pasaj. Îmi pare rău că nu este suficient de elocventă pentru a sugera înghesuiala existentă. Oricum, coada de mașini se întindea mult în spatele meu, iar șoferii aveau nevoie de multă răbdare, pentru că odată ieșiți din pasaj, trebuiau să respecte indicatorul „Cedează trecerea”.

Sursa:http://horatiubuzatu.wordpress.com/2013/12/22/milioane-de-euro-pentru-acelasi-trafic-anevoios/

 


Re: Pasaj Subteran Universitate Victor92

La cativa pasi de pasajul suprateran se afla un doilea pasaj important din Craiova, de data aceasta unul subteran. Investia, din punctul meu de vedere, mi se pare extrem de utila, avand in vedere ca s-au folosit fonduri europene. Acesta are menirea de a mai rezolva din problema traficului din oras, in special la orele de varf. Din pacate, in ziua in care am fost in Banie, accesul masinilor era inchis din cauza rariului desfasurat pe strazile din Centrul orasului. Cu aceeasi promisiune pe care am facut-o si in topicul celalalt, daca sunt sanatos si vremea va fi frumoasa, revin cu un set de poze luna viitoare.

Conform Google Maps, lungimea pasajului suprateran Universitate ar fi de aproximativ 415 metri. Inaugurarea a avut loc in urma cu fix 3 ani.

Sursa informatii:

http://www.zf.ro/eveniment/craiova-si-a...i-11311530

http://www.economica.net/cele-mai-mari-...64640.html
pasaj univ.jpg (180.33 KB; downloaded 2879 times)
DSC_0963.JPG (233.58 KB; downloaded 2870 times)

 


Re: Pasaj Subteran Universitate Victor92

Pasajul Subteran Universitate detine 2 benzi pe sensul spre Calea Bucuresti, respectiv o banda spre Strada Eugeniu Carada. Intr-o cantitate semnificativa, descongestioneaza traficul din zona.

Sa urmarim cateva poze realizate ieri, 14 Octombrie 2017.
DSC_0772.JPG (249.29 KB; downloaded 2813 times)
DSC_0768.JPG (286.79 KB; downloaded 2819 times)
DSC_0769.JPG (241.23 KB; downloaded 2824 times)
DSC_0770.JPG (237.42 KB; downloaded 2814 times)
DSC_0771.JPG (261.4 KB; downloaded 2811 times)
DSC_0773.JPG (236.19 KB; downloaded 2812 times)
DSC_0774.JPG (209.8 KB; downloaded 2813 times)
DSC_0775.JPG (220.44 KB; downloaded 2813 times)
DSC_0776.JPG (238.43 KB; downloaded 2826 times)

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2401 forum members have written 431634 posts in 5371 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use