Topic: Calcutta / Kolkata
11 posts, 6313 views- Dominatrix
-
Posted:
-
Calcutta / Kolkata
Dominatrix
Din ciclul "Se poate si mai rau":
Pagina oficiala a Companiei de Tramvaie: http://www.calcuttatramways.com/home.htm
Detalii mai multe aflam de pe Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Calcutta_Tr ... _Company
Un video recent (ianuarie 2011), apar si imagini dintr-un depou si tramvaiele "noi":
Altul, cu imagini de interior:
Daca ajunge cineva dintre cei de aici pe acolo si are curajul sa mearga cu tramvaiul, nu uitati sa puneti poze pe forum.
Din ciclul "Se poate si mai rau":
Pagina oficiala a Companiei de Tramvaie: http://www.calcuttatramways.com/home.htm
Detalii mai multe aflam de pe Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Calcutta_Tr ... _Company
Un video recent (ianuarie 2011), apar si imagini dintr-un depou si tramvaiele "noi":
Altul, cu imagini de interior:
Daca ajunge cineva dintre cei de aici pe acolo si are curajul sa mearga cu tramvaiul, nu uitati sa puneti poze pe forum.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Calcutta (Kolkata)
andrei11
Observatii
De ce au o singura usa / vagon ? Care e logica ? Pentru ca si la cele moderne este pastrat acelasi tip de constructie.
Asta ca asta, asa au vrut oamenii, sti cum e, placerea nu se judeca se traieste, dar mai raspunde-mi la o intrebare : De ce la tramvaiele vechi sunt atatea gratii la geamuri, atat la vatman cat si cele 'in colturi' si la ferestele laterale normale ? Spui ca sunt tramvaie pentru puscariasi.
Din cate am vazut in filmulet - dar nu pot trage o concluzie, ei tin usa in permanenta deschisa, e un fel de maxi - taxi in care te urci / cobori unde ai chef ? Si am impresia ca circulatia cu el e gratis.
Observatii
De ce au o singura usa / vagon ? Care e logica ? Pentru ca si la cele moderne este pastrat acelasi tip de constructie.
Asta ca asta, asa au vrut oamenii, sti cum e, placerea nu se judeca se traieste, dar mai raspunde-mi la o intrebare : De ce la tramvaiele vechi sunt atatea gratii la geamuri, atat la vatman cat si cele 'in colturi' si la ferestele laterale normale ? Spui ca sunt tramvaie pentru puscariasi.
Din cate am vazut in filmulet - dar nu pot trage o concluzie, ei tin usa in permanenta deschisa, e un fel de maxi - taxi in care te urci / cobori unde ai chef ? Si am impresia ca circulatia cu el e gratis.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Calcutta (Kolkata)
Dr2005
Gratis nu sunt, iar cele 2 vagoane înseamnă clasa I şi clasa a IIa... Cel mai scump bilet e echivalentul a 13 bani de-ai noştri ) Probabil la uşă stă un taxator sau ceva de genu'.
http://www.calcuttatramways.com/schedules.htm# - în josul paginii
Gratis nu sunt, iar cele 2 vagoane înseamnă clasa I şi clasa a IIa... Cel mai scump bilet e echivalentul a 13 bani de-ai noştri ) Probabil la uşă stă un taxator sau ceva de genu'.
http://www.calcuttatramways.com/schedules.htm# - în josul paginii
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Calcutta (Kolkata)
Dominatrix
andrei11 wrote:Din filmulete de mai sus (si altele usor de gasit pe net) se observa ca vagoanele sunt foarte inalte, iar "decupajele" pentru usi sunt aproximativ in centrul caroseriei. Desi intrarea pare la prima vedere "low-floor", din imaginile de interior se observa ca nu e asa. De aceea cred ca datorita constructiei boghiurilor (foarte inalte) si a caroseriei nu ar fi avut rost sa se monteze usi suplimentare, fiindca ar fi fost greu sau chiar imposibil sa te urci in vagoane, daca ar fi avut usi in extremitati, in zona boghiurilor. Tramvaiele mai noi sunt de fapt modernizari, probabil ca au pastrat aceeasi caroserie, dar reconditionata, deci problema "inaltimii" ramane.
De ce au o singura usa / vagon ? Care e logica ? Pentru ca si la cele moderne este pastrat acelasi tip de constructie.
andrei11 wrote:Am vazut un documentar pe tema asta si pot sa iti raspund exact la aceasta intrebare: grilajele de la geamuri au dublu rol 1) de a impiedica intrarea si iesirea calatorilor pe acolo si 2) de a permite celor care merg agatati de vagoane sa se tina de ceva. Nu e o gluma, in documentarul respectiv am vazut calatori agatati de acele grilaje, iar unii stateau pe boghiul intermediar dintre cele 2 vagoane ale unui "cuplu". Si probabil ca problema s-a pus si la modul financiar, fiindca evident un grilaj e mai usor de intretinut decat un geam, si nici nu poate fi spart de vandali. Iar la ce calduri sunt acolo, nu se pune problema de "izolare termica".
De ce la tramvaiele vechi sunt atatea gratii la geamuri, atat la vatman cat si cele 'in colturi' si la ferestele laterale normale ? Spui ca sunt tramvaie pentru puscariasi.
andrei11 wrote:De fapt nu exista usa
Din cate am vazut in filmulet - dar nu pot trage o concluzie, ei tin usa in permanenta deschisa.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Calcutta (Kolkata)
andrei11
Si eu eram sa ma pacalesc la 'prima citire' - pardon, vizionare
Desi intrarea pare la prima vedere "low-floor",
Si eu eram sa ma pacalesc la 'prima citire' - pardon, vizionare
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Calcutta (Kolkata)
Goldmund
Cand afara sunt 40 grade C. la umbra si umezeala aerului are 90% si eu as fi fericit sa merg cu tramvaiul ala. Daca ajung pe acolo...
Cand afara sunt 40 grade C. la umbra si umezeala aerului are 90% si eu as fi fericit sa merg cu tramvaiul ala. Daca ajung pe acolo...
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Calcutta (Kolkata)
Tom
Apropos de grilaje, aici nu a ajuns chiar asa cu grilaje in geam, dar lampile mijloacelor de transport ajunsesera si ele protejate de tot felul de mini-grilaje. Plus ca geamurile lipsa se mai completau si cu altceva, mai ales in spatele vagonului (sau autobuzului/troleibuzului). Poate statutul de capitala a mai ferit bucurestenii de a vedea asemenea improvizatii.
Apropos de grilaje, aici nu a ajuns chiar asa cu grilaje in geam, dar lampile mijloacelor de transport ajunsesera si ele protejate de tot felul de mini-grilaje. Plus ca geamurile lipsa se mai completau si cu altceva, mai ales in spatele vagonului (sau autobuzului/troleibuzului). Poate statutul de capitala a mai ferit bucurestenii de a vedea asemenea improvizatii.
Goldmund wrote:Sper sa nu te impiedice mirosul din ele In Egipt nu mi s'a recomandat sa merg cu tramvaiul din motive de igiena asa ca am ratat ocazia de a ma plimba cu Tatra K5. Poate ca nu era chiar asa, dar eram prea mic sa iau decizii de unul singur. Am mers insa cu trenul de clasa a III-a si mi-a ajuns. Diferenta fata de cele din India nu e mare, doar ca sunt mai putine accesorii pentru calatorii exteriori
Cand afara sunt 40 grade C. la umbra si umezeala aerului are 90% si eu as fi fericit sa merg cu tramvaiul ala. Daca ajung pe acolo...
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Calcutta (Kolkata)
bercenicity
Un clip de inalta calitate cu tramvaiele in zona capatului de linie Esplanade in Calcutta.. sau mai degraba cu instantanee din jurul liniilor de tramvai
Aduce un pic cu Bucurestiul anilor '90
Tarif: 4 rupii (5 rupii peste 5km) = 0.25lei (0.31lei peste 5km)
Un clip de inalta calitate cu tramvaiele in zona capatului de linie Esplanade in Calcutta.. sau mai degraba cu instantanee din jurul liniilor de tramvai
Aduce un pic cu Bucurestiul anilor '90
Tarif: 4 rupii (5 rupii peste 5km) = 0.25lei (0.31lei peste 5km)
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Calcutta (Kolkata)
Goldmund
E ieftin... si din acest motiv arata si asa cum arata:
E ieftin... si din acest motiv arata si asa cum arata:
- Goldmund
-
Posted:
-
- WT_fan06
-
Posted:
-