Topic: Reconfigurare Piata Victoriei
41 posts, 25244 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Reconfigurare Piata Victoriei
andrei11
Cu pasajul asta ar trebui sa te duci destul de jos. Si nu stiu exact pe unde sunt tunelele de metrou. In rest, ce vezi tu inestetic la niste guri de pasaj ? Ce, la Piata Unirii ti se pare ceva inestetic ?
mradulescu wrote:
Estetic... Cam cum ar arata niste "guri" de pasaj subteran pe Lascar Catargiu sau pe Calea Victoriei?
Cu pasajul asta ar trebui sa te duci destul de jos. Si nu stiu exact pe unde sunt tunelele de metrou. In rest, ce vezi tu inestetic la niste guri de pasaj ? Ce, la Piata Unirii ti se pare ceva inestetic ?
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Reconfigurare Piata Victoriei
mradulescu
Pai la Sf. Gheorghe, ai o latime de 40 de metri... Lascar Catargiu are 26...
andrei11 wrote:mradulescu wrote:
Estetic... Cam cum ar arata niste "guri" de pasaj subteran pe Lascar Catargiu sau pe Calea Victoriei?
Cu pasajul asta ar trebui sa te duci destul de jos. Si nu stiu exact pe unde sunt tunelele de metrou. In rest, ce vezi tu inestetic la niste guri de pasaj ? Ce, la Piata Unirii ti se pare ceva inestetic ?
Pai la Sf. Gheorghe, ai o latime de 40 de metri... Lascar Catargiu are 26...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Reconfigurare Piata Victoriei
andrei11
Asta e ! O banda pentru sol si 2 pentru subsol.
Oricum tunelurile trebuie sapate cu TBM - urile. Nu ma pricep neam la tuneluri / adancimi, dar in Piata trebuie sa ai ( asa, la bunul simt ) vreo 30 metri adancime, la o panta de 6 % asta inseamna ca panta ar trebui sa inceapa cam de unde e fotografia, adica la vreo jumatate de kilometru de piata propriuzisa. Asa incat de cand intra efectiv in pamant mai sunt aproximativ 400 metri pana in Piata efectiva, la sol pot reapare 3 benzi. Dar repet, habar nu am pe unde sunt tunelele de metrou, deci noi acum vorbim discutii.
Asta e ! O banda pentru sol si 2 pentru subsol.
Oricum tunelurile trebuie sapate cu TBM - urile. Nu ma pricep neam la tuneluri / adancimi, dar in Piata trebuie sa ai ( asa, la bunul simt ) vreo 30 metri adancime, la o panta de 6 % asta inseamna ca panta ar trebui sa inceapa cam de unde e fotografia, adica la vreo jumatate de kilometru de piata propriuzisa. Asa incat de cand intra efectiv in pamant mai sunt aproximativ 400 metri pana in Piata efectiva, la sol pot reapare 3 benzi. Dar repet, habar nu am pe unde sunt tunelele de metrou, deci noi acum vorbim discutii.
5-3-2012 9-49-39 AM.jpg (94.83 KB; downloaded 6069 times)
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Reconfigurare Piata Victoriei
mradulescu
Legat de intrarea intr-un eventual pasaj, asa am estimat siu eu (am zis pe la Minerva..)
Nu ai loc sa faci doua benzi in pasaj si una (ceea ce e insuficient..) la suprafata, pe o strada care are trei benzi una linga alta... Pasajul ala are si el niste pereti mulati, borduri etc. etc.. Gabaritul suplimentar "tehnic" suplimentar al pasajului depaseste probabil o banda...
Si repet, Lascar Catargiu este zona super-protejata... cu case si cu strada...
Legat de intrarea intr-un eventual pasaj, asa am estimat siu eu (am zis pe la Minerva..)
Nu ai loc sa faci doua benzi in pasaj si una (ceea ce e insuficient..) la suprafata, pe o strada care are trei benzi una linga alta... Pasajul ala are si el niste pereti mulati, borduri etc. etc.. Gabaritul suplimentar "tehnic" suplimentar al pasajului depaseste probabil o banda...
Si repet, Lascar Catargiu este zona super-protejata... cu case si cu strada...
- danielstan
-
Posted:
-
Re: Reconfigurare Piata Victoriei
danielstan
Pe partea cu conservarea unei strazi cu case vechi nu ma bag, dar la partea de masurat din ochi latimea spatiului dintre cladiri, da:
- Lascar Catargiu are 3 benzi pe sens + 1 spatiu verde median de circa 1 banda = 7 benzi
- are trotuare largi care sunt ocupate de 1 rand de masini parcate (langa gardul cladirilor), mai ramane inca o latime de masina pentru circulatia pietonilor si inca circa 1m de spatiu verde la bordura, cu copaci si stalpi.
Daca scoatem masinile parcate (punem stalpisori mai solizi sau altceva care sa faca imposibila parcarea pe trotuar) mai castigam cate o banda de circulatie pe fiecare sens, deci ajungem la 9 benzi in total: 4 benzi pe sens (2 in pasaj, 2 pe lateral) + 1 banda ce se pierde cu zidurile pasajului
Toata chestia asta ar fi necesara pe circa 400 - 500 m in care gura pasajului intra in subteran, dupa care revenim la actuala configuratie cu 3 benzi pe sens si spatiu median in apropierea intersectiei cu Piata Victoriei.
Statiile de autobuz ar disparea din gura pasajului si s-ar muta inainte sau dupa.
Cred ca se poate identifica o zona propice in jurul Minervei cu 500 m de trotuar mai degajat (cu case mai retrase de la strada).
Sper ca imi dai dreptate din punct de vedere strict tehnic si geometric.
Ramane argumentul estetic si istoric de protectie a unei strazi cu case vechi.
=================================
Raspund aici contraargumentelor de mai jos ale lui @mradulescu, pentru ca inteleg dorinta lui de a pastra topicul deschis ideii de reconfigurare la sol a intersectiei, dar iata ca lumea tot vrea pasaje...
Traficul actual care se bifurca precum zici (nu contest, nu am studiat problema) se va reconfigura automat, din pozitia soferului care are de traversat un obstacol pe directia N-S:
- cei ce vor sa mearga la stanga (spre Chitila/Bucurestii Noi) vor veni pe noua axa Berzei - Buzesti si vor traversa intersectia asteptand la un singur semafor.
- cei care vor sa ajunga pe Aviatorilor vor veni pe Lascar Catargiu
La fel s-a intamplat dupa deschiderea Pasajului Basarab: cei ce vin din sud sau sud-vest spre nord o iau pe Basarab, iar inainte probabil ca o luau mai pe centru.
Redesenarea intersectiei ce se discuta aici cred ca trebuie sa se faca in perspectiva a doua inaugurari din viitorul apropiat:
- deschiderea A3 - Pipera, care va deversa o parte din trafic in Piata Victoriei
- finalizarea axei Buzesti - Berzei, care va atrage mai mult trafic pe acolo si va scade traficul de pe Calea Victoriei
Totusi, fara sa minimalizez efortul tau de a canaliza discutia intr-o directie constructiva, eu cred ca intersectia nu trebuie modificata acum, pentru ca ar deruta soferii in mod inutil si ar necesita o reconfigurare peste 6 luni. Sa reconfiguram putin intersectia (la timpii de semafor, caci e cel mai simplu) pe masura ce se deschid noile artere, iar cand avem toate arterele din jur stabilizate, masuram traficul si reconfiguram definitiv.
Pe partea cu conservarea unei strazi cu case vechi nu ma bag, dar la partea de masurat din ochi latimea spatiului dintre cladiri, da:
- Lascar Catargiu are 3 benzi pe sens + 1 spatiu verde median de circa 1 banda = 7 benzi
- are trotuare largi care sunt ocupate de 1 rand de masini parcate (langa gardul cladirilor), mai ramane inca o latime de masina pentru circulatia pietonilor si inca circa 1m de spatiu verde la bordura, cu copaci si stalpi.
Daca scoatem masinile parcate (punem stalpisori mai solizi sau altceva care sa faca imposibila parcarea pe trotuar) mai castigam cate o banda de circulatie pe fiecare sens, deci ajungem la 9 benzi in total: 4 benzi pe sens (2 in pasaj, 2 pe lateral) + 1 banda ce se pierde cu zidurile pasajului
Toata chestia asta ar fi necesara pe circa 400 - 500 m in care gura pasajului intra in subteran, dupa care revenim la actuala configuratie cu 3 benzi pe sens si spatiu median in apropierea intersectiei cu Piata Victoriei.
Statiile de autobuz ar disparea din gura pasajului si s-ar muta inainte sau dupa.
Cred ca se poate identifica o zona propice in jurul Minervei cu 500 m de trotuar mai degajat (cu case mai retrase de la strada).
Sper ca imi dai dreptate din punct de vedere strict tehnic si geometric.
Ramane argumentul estetic si istoric de protectie a unei strazi cu case vechi.
=================================
Raspund aici contraargumentelor de mai jos ale lui @mradulescu, pentru ca inteleg dorinta lui de a pastra topicul deschis ideii de reconfigurare la sol a intersectiei, dar iata ca lumea tot vrea pasaje...
Traficul actual care se bifurca precum zici (nu contest, nu am studiat problema) se va reconfigura automat, din pozitia soferului care are de traversat un obstacol pe directia N-S:
- cei ce vor sa mearga la stanga (spre Chitila/Bucurestii Noi) vor veni pe noua axa Berzei - Buzesti si vor traversa intersectia asteptand la un singur semafor.
- cei care vor sa ajunga pe Aviatorilor vor veni pe Lascar Catargiu
La fel s-a intamplat dupa deschiderea Pasajului Basarab: cei ce vin din sud sau sud-vest spre nord o iau pe Basarab, iar inainte probabil ca o luau mai pe centru.
Redesenarea intersectiei ce se discuta aici cred ca trebuie sa se faca in perspectiva a doua inaugurari din viitorul apropiat:
- deschiderea A3 - Pipera, care va deversa o parte din trafic in Piata Victoriei
- finalizarea axei Buzesti - Berzei, care va atrage mai mult trafic pe acolo si va scade traficul de pe Calea Victoriei
Totusi, fara sa minimalizez efortul tau de a canaliza discutia intr-o directie constructiva, eu cred ca intersectia nu trebuie modificata acum, pentru ca ar deruta soferii in mod inutil si ar necesita o reconfigurare peste 6 luni. Sa reconfiguram putin intersectia (la timpii de semafor, caci e cel mai simplu) pe masura ce se deschid noile artere, iar cand avem toate arterele din jur stabilizate, masuram traficul si reconfiguram definitiv.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Reconfigurare Piata Victoriei
andrei11
Si unde e metroul. Tot repet treaba cu metroul, ca sa stim pe unde strecuram pasajul. Oricum in P. Victoriei acest presupus pasaj trebuie sa treaca pe sub toate constructiile de acolo ( M 1 / M 2 / Pasajul de pe Iancu de Hunedoara // N. Titulescu.). Nu are loc pe altundeva.
Sau mai stii ? Poate nici nu sunt necesari 30 metri sub pamant...Nu stiu, trebuie studiat, s-ar putea sa avem surprize ( placute ).
Greseala mea, nu am inregistrat eu corect propunerea ta. Evident, blocul cu 10 etaje e vizavi de Minerva, deci am calculat bine amandoi.
Si unde e metroul. Tot repet treaba cu metroul, ca sa stim pe unde strecuram pasajul. Oricum in P. Victoriei acest presupus pasaj trebuie sa treaca pe sub toate constructiile de acolo ( M 1 / M 2 / Pasajul de pe Iancu de Hunedoara // N. Titulescu.). Nu are loc pe altundeva.
Sau mai stii ? Poate nici nu sunt necesari 30 metri sub pamant...Nu stiu, trebuie studiat, s-ar putea sa avem surprize ( placute ).
mradulescu wrote:
Legat de intrarea intr-un eventual pasaj, asa am estimat siu eu (am zis pe la Minerva..)
Greseala mea, nu am inregistrat eu corect propunerea ta. Evident, blocul cu 10 etaje e vizavi de Minerva, deci am calculat bine amandoi.
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Reconfigurare Piata Victoriei
mradulescu
In primul rand, Lascar Catargiu ese ZONA protejata de prim rang...
In al doilea rand, de fapt in directia nord, jumatate din trafic se indreapta spre Aviatorilor, jumatate la stanga.
In directia Sud, jumatate din Kisellef o ia pe Calea Victoriei, jumatate pe Lascar Catargiu.
Bagand in subteran directia inainte, raman practic tot acelasi fluxuri care creeaza probleme (benzile de facut la stanga)...
Deci uitati de pasaje subterane, din toate punctele de vedere (utilitate, cost, estetica)
Haideti, o redesenare de benzi, nu are nimni vreo idee? Important ar fi sa marim bufferele pentru facut stanga.... sau sa avem semafoare dedicate pentru stanga...
In primul rand, Lascar Catargiu ese ZONA protejata de prim rang...
In al doilea rand, de fapt in directia nord, jumatate din trafic se indreapta spre Aviatorilor, jumatate la stanga.
In directia Sud, jumatate din Kisellef o ia pe Calea Victoriei, jumatate pe Lascar Catargiu.
Bagand in subteran directia inainte, raman practic tot acelasi fluxuri care creeaza probleme (benzile de facut la stanga)...
Deci uitati de pasaje subterane, din toate punctele de vedere (utilitate, cost, estetica)
Haideti, o redesenare de benzi, nu are nimni vreo idee? Important ar fi sa marim bufferele pentru facut stanga.... sau sa avem semafoare dedicate pentru stanga...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Reconfigurare Piata Victoriei
andrei11
Semafoarele dedicate inseamna ca iei timp din alte directii sau maresti rosul. Un tunel la minus 30 metri mi se pare ok. Tunelul inseamna ca la suprafata vei avea evident mai putine masini, deci poti sa imparti altcumva timpii de semafor. Ma gandesc ca pot sa fie si 3 tunele la o adica, unul din centru catre televiziune si doua invers, de la televiziune spre centru si de pe Kiseleff spre centru care sa se uneasca in subteran undeva. Cu semafor sau cu cedeaza trecerea.
Semafoarele dedicate inseamna ca iei timp din alte directii sau maresti rosul. Un tunel la minus 30 metri mi se pare ok. Tunelul inseamna ca la suprafata vei avea evident mai putine masini, deci poti sa imparti altcumva timpii de semafor. Ma gandesc ca pot sa fie si 3 tunele la o adica, unul din centru catre televiziune si doua invers, de la televiziune spre centru si de pe Kiseleff spre centru care sa se uneasca in subteran undeva. Cu semafor sau cu cedeaza trecerea.
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Reconfigurare Piata Victoriei
mradulescu
Semafor de stanga nu cu timp complet separat.. ci cam ca la Universitate, mai scurt decat pentru cei care merg inainte... Calculat astfel incat sa se umple buffer-ul pentru facut la stanga (care oricum au un rosu cand se inatlnesc cu cealalalta directie).
Ceva de genul...:.
Semafor de stanga nu cu timp complet separat.. ci cam ca la Universitate, mai scurt decat pentru cei care merg inainte... Calculat astfel incat sa se umple buffer-ul pentru facut la stanga (care oricum au un rosu cand se inatlnesc cu cealalalta directie).
Ceva de genul...:.
Piata Victoriei.png (589.58 KB; downloaded 5997 times)
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Reconfigurare Piata Victoriei
Nightwolf
Punctu` A , Punctu` B, Punctu` C etc. ... semnele alea de punctuatie au si ele o semnificate trebuie DOAR sa te fortezi un pic...
francezu72 wrote:Nightwolf wrote:
Insa configuratia aceasta la sol, e definitiva si irevocabila. Din mai multe puncte de vedere ...
care sunt acele puncte?
Punctu` A , Punctu` B, Punctu` C etc. ... semnele alea de punctuatie au si ele o semnificate trebuie DOAR sa te fortezi un pic...
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Reconfigurare Piata Victoriei
mradulescu
Te referi la Guvern... Pai o reconfigurare la sol trebuie sa tina cont si de asta... acuma daca muti o bucla 5 metri mai incolo sau mai pui o banda n-o fi foc...
Nightwolf wrote:
Punctu` A , Punctu` B, Punctu` C etc. ... semnele alea de punctuatie au si ele o semnificate trebuie DOAR sa te fortezi un pic...
Te referi la Guvern... Pai o reconfigurare la sol trebuie sa tina cont si de asta... acuma daca muti o bucla 5 metri mai incolo sau mai pui o banda n-o fi foc...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Reconfigurare Piata Victoriei
andrei11
Chiar asa, chiar daca ma fortez ( si eu ) nu ma prind...Uite, eu ma gandesc la ceva mai subtil...Numarul de benzi din intersectie este dat de latimea strazii la iesire...
Chiar vrei sa-ti dau exemple anapoda unde in intersectie se intra cu 3 benzi si imediat dupa te trezesti cu doua ( sau chiar una ) ? ( Adica dupa 30 metri dupa ce treci de intersectie ). Nu ma forta, ca eu stiu 3 astfel de exemple care nu fac cinste unei gandiri limpezi...
Vezi ca si eu am pus ( in exces ) puncte puncte.(...) Poate se prinde cineva !
Nightwolf wrote:
Punctu` A , Punctu` B, Punctu` C etc. ... semnele alea de punctuatie au si ele o semnificate trebuie DOAR sa te fortezi un pic...
Chiar asa, chiar daca ma fortez ( si eu ) nu ma prind...Uite, eu ma gandesc la ceva mai subtil...Numarul de benzi din intersectie este dat de latimea strazii la iesire...
Chiar vrei sa-ti dau exemple anapoda unde in intersectie se intra cu 3 benzi si imediat dupa te trezesti cu doua ( sau chiar una ) ? ( Adica dupa 30 metri dupa ce treci de intersectie ). Nu ma forta, ca eu stiu 3 astfel de exemple care nu fac cinste unei gandiri limpezi...
Vezi ca si eu am pus ( in exces ) puncte puncte.(...) Poate se prinde cineva !
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Reconfigurare Piata Victoriei
mradulescu
M-atzi cam pierdut.........................................
M-atzi cam pierdut.........................................
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Reconfigurare Piata Victoriei
Nightwolf
Nu poti reconfigura Piata Victoriei DECAT prin trasarea altor marcaje la suprafata. Si si asa e o problema deoarece bucla din mijloc va trebui sa existe in continuare ... pe bune, discutia nu isi are rostul si nu pot intra nici in amanunte. SINGURELE CHESTII care se pot face in P.V. sunt cele doua parcari subterane in halele alea ale Metrorex-ului. Desi si acolo e cu cantec ...
andrei11 wrote:Nightwolf wrote:
Punctu` A , Punctu` B, Punctu` C etc. ... semnele alea de punctuatie au si ele o semnificate trebuie DOAR sa te fortezi un pic...
Chiar asa, chiar daca ma fortez ( si eu ) nu ma prind...Uite, eu ma gandesc la ceva mai subtil...Numarul de benzi din intersectie este dat de latimea strazii la iesire...
Chiar vrei sa-ti dau exemple anapoda unde in intersectie se intra cu 3 benzi si imediat dupa te trezesti cu doua ( sau chiar una ) ? ( Adica dupa 30 metri dupa ce treci de intersectie ). Nu ma forta, ca eu stiu 3 astfel de exemple care nu fac cinste unei gandiri limpezi...
Vezi ca si eu am pus ( in exces ) puncte puncte.(...) Poate se prinde cineva !
Nu poti reconfigura Piata Victoriei DECAT prin trasarea altor marcaje la suprafata. Si si asa e o problema deoarece bucla din mijloc va trebui sa existe in continuare ... pe bune, discutia nu isi are rostul si nu pot intra nici in amanunte. SINGURELE CHESTII care se pot face in P.V. sunt cele doua parcari subterane in halele alea ale Metrorex-ului. Desi si acolo e cu cantec ...
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii
•
Choose destination