MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Despre civilizație la metrou

323 posts, 825777 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 24
 
 

📖 Pagination options
  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile CAF 133 313

Ma rog, tu ai o fixatie pe mitocania mirositoare. Exista multe feluri de mitocanie chiar in metrou. In teorie cititul ziarelor in metrou ar trebui interzis pentru ca pe prima pagina sunt in general numai tits goale si copii pe care ii duci la scoala sesizeaza usor asta. Partea proasta este ca atunci cand mergi cu prietena/sotia in metrou si e un scaun liber iar ea vrea sa stea jos... tu nu poti sa stai cu spatele/dosul la ea pentru ca barele de care trebuie sa te tii sunt pe mijloc. Zic si eu... Pe mitocani vrei sa ii indepartezi, pe prieteni nu. Cea mai mare mitocanie este atunci cand nu ne streseaza rezolvarea problemei ci mutarea ei 50-60 centimetri mai departe. Hai sa nu cadem in ridicol din cauza unei fixatii. In ritmul asta descoperim ca avem si probleme rasiale pana la urma. Sunt probleme vechi de sute de ani iar populatia planetei creste. Clar confortul scade odata cu asta. Problema ta nu este problema trenului. Defapt trenul in sine nu are nici o vina ca tu sau altul, intamplator sau nu, aveti probleme cu mirosurile.
P.S. Problema mirosului la metrou este departe de a se fi terminat mai ales ca in Piata Unirii este o conducta sparta undeva si uneori... este sport extrem sa stai la peron. Am fi mitocani sa nu recunoastem ca sunt multe probleme de rezolvat in putini bani.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile CAF Dr2005

Problema mirosului nu va fi rezolvată niciodată, pentru că românii nu prea se spală (iar cei care o fac îşi permit să meargă cu autoturismul proprietate personală), iar în trenurile BM nu prea există ventilaţie (e doar ventilaţie forţată, care abia face faţă la trenul încărcat cu 4 căl/m^2, deşi la noi se merge frecvent cu 6 - 8, ba chiar 10 căl/m^2). Nu văd, totuşi, legătura între igiena călătorilor şi trenurile CAF.
Aspectul deranjant cu privire la bare nu e (cel puţin în ţările civilizate) mirosul de transpiraţie, ci faptul că la BM aproape stai în braţele celui de pe scaun (sua îi pui în braţe geanta ori rucsacul) ca să poţi să te ţii de bare.

 


Re: Trenurile CAF bercenicity

Oricum , ar trebui macar o bara verticala la fiecare perechi de usi, cum au IVA: daca ajungi sa stai in picioare exact pe mijlocul vagonului in dreptul usilor, in aglomeratie, ori incerci sa te faci X-man si sa te tii de tavan, ori la prima frana te lasi pe moale... :)

 


Re: Trenurile CAF Dominatrix

Daca tot s-a adus vorba despre bare de sustinere si interioare: de solutia asta, adoptata de Bombardier, ce parere aveti?

Interior.jpg (177.81 KB; downloaded 7713 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile CAF Utilizator anonim

Mult mai elegant decat gainaria din paginile anterioare.  ;)

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile CAF 133 313

Dominatrix wrote:
Daca tot s-a adus vorba despre bare de sustinere si interioare: de solutia asta, adoptata de Bombardier, ce parere aveti?

Like! Si fav.

Dr2005 wrote:
Problema mirosului nu va fi rezolvată niciodată, pentru că românii nu prea se spală (iar cei care o fac îşi permit să meargă cu autoturismul proprietate personală), iar în trenurile BM nu prea există ventilaţie (e doar ventilaţie forţată, care abia face faţă la trenul încărcat cu 4 căl/m^2, deşi la noi se merge frecvent cu 6 - 8, ba chiar 10 căl/m^2).


Io am reusit sa merg si spalat in metrou si nespalat in masina personala. Depide de circumstante. Dusuri "de campanie" nu prea mai exista.

 


Re: Trenurile CAF Elful

Dr2005 wrote:
Problema mirosului nu va fi rezolvată niciodată, pentru că românii nu prea se spală (iar cei care o fac îşi permit să meargă cu autoturismul proprietate personală), iar în trenurile BM nu prea există ventilaţie (e doar ventilaţie forţată, care abia face faţă la trenul încărcat cu 4 căl/m^2, deşi la noi se merge frecvent cu 6 - 8, ba chiar 10 căl/m^2). Nu văd, totuşi, legătura între igiena călătorilor şi trenurile CAF.
Aspectul deranjant cu privire la bare nu e (cel puţin în ţările civilizate) mirosul de transpiraţie, ci faptul că la BM aproape stai în braţele celui de pe scaun (sua îi pui în braţe geanta ori rucsacul) ca să poţi să te ţii de bare.


Deci vrei sa spui ca eu care nu am masina si merg frecvent cu RATB-ul si metroul nu ma spal, nu? Ca numai daca am masina ma spal? Asta e cea mai mare idiotenie spusa, legata de subiectul asta. Am un coleg de munca ce are niste prieteni care au BMW in curte, insa nu are masina de spalat!!! Treaba cu spalatul tine de bunul simt al omului, organismul in sine, mediul in care lucrezi etc. ( Ca la mine la servici sunt obligat sa stau in caldura marea majoritate a timpul deoarece c****le mele de colege au probleme cu AC (desi sunt singurele).
Nu cred ca am vzut zece calatori/ m patrat in Bombardiere. Poate niste somalezi sa pui in metru patrat. Maxim sase calatori sa pui pe metru patrat ca doar nu toti aceeasi greutate (50 kilograme si sunt de 60-60-60).
Pana la urma fiecare aspect este si cu plusuri si cu minusuri. De regula, noi romanii intai ne uitam la partea negativa si abia apoi, daca mai e cazul, multumin. Intai sa asteptam sa vedem cum este varianta oficiala si abia apoi sa ne dam cu parerea, ca asa fiecare ar avea nemultumiri legat de diferite aspecte.

 


Re: Trenurile CAF Slasher1985

@Elful:
Bineinteles ca ai dreptate in ceea ce priveste faptul ca spalatul tine de bunul simt al omului. Sa speram ca aceste CAF-uri vor fi cat mai spatioase si aerisite. Aerul este de cele mai multe irespirabil in IVA-uri, si este pacat de aceste rame, care cu ingirjirea necesara ar fi tinut inca multi ani de acum incolo. BMB-urile au marea problema ca fara racirea centralizata devin sufocante cand este aglomerat. Dar in fond, asta este caracteristica intregului transport public.

Cu o singura fraza am o problema:
Elful wrote:
(Ca la mine la servici sunt obligat sa stau in caldura marea majoritate a timpul deoarece c****le mele de colege au probleme cu AC (desi sunt singurele).


De fapt, asta este o problema delicata si imi pare rau sa zic ca vorbesti in necunostinta de cauza. Sunt foarte multi oameni care au sistemul nervos foarte sensibil la curent sau la trecerea la extreme de temperatura. Foarte multi ajung sa se opereze din cauza acestor probleme la varste mai inaintate si sunt nevoiti sa stea cu toata zona capului acoperit si la cea mai mica adiere de vant. Aerul conditionat umezeste intotdeauna aerul din incinta. Nu este recomandata folosirea lui pe timp indelungat in niciun caz. Daca se foloseste, se recomanda utilizarea la o temperatura cu maxim 7-8 trepte sub temperatura de afara. Adica, daca afara sunt 30 de grade, AC trebuie sa fie la 22 de grade. Daca afara sunt 36, aerul trebuie sa fie la 28. Asta pentru ca organismul este slabit de trecerea brusca de la o temperatura la alta. Normal, ca multe persoane nu au initial vreo problema, dar la varste mai inaintate, aceste probleme legate de curent se vor resimti, prin dureri de cap, otite, sensibilitate nervoasa, reumatism, etc. Este cunoscut faptul ca in general, sexul frumos are sistemul nervos mai slab, asadar nu ar trebui sa te miri ca acele colege ale tale resimt unele probleme. Nu vorbi urat de persoane sensibile la acest mod de racire a unei incinte, ci mai degraba cauta o solutie sa te racoresti/aerisesti tinand cont si de persoanele din jurul tau. Este ironic ca ai vorbit de bunul simt al omului, dar ai incalcat acest bun simt in fraza imediat urmatoare.

 


Re: Trenurile CAF Elful

Poate ai dreptate ca am exagerat acolo putin, insa daca as putea te-as lua o saptamana la mine la servici ( poate nu ti-ai schimba parerea, insa sigur ti-ai face o parere negativa ). Nu avem conditii bune de lucru, avem o singura fereastra in tot biroul si aia intr-o parte, jumatate au problemele astea, ceilalti nu avem probleme, dar trebuie sa suportam placerile altora, ca deh, noi nu suntem printre preferatii sefei ca ne luam cu ea in gura si nu suntem pupincuristi ca si adjunctele ei.
Cam asa e si in transportul in comun. Unii prefera sa deschida geamurile, altii aerul conditonat,  iar altii ( am intalnit caz ieri in 336 ) stau si cu geamurile inchise, fara AC pornit desi era Citaro 2.

 


Re: Despre civilizatie la metrou Costin

Discutiile de mai sus sunt adunate, in general, din topicul dedicat noilor trenuri CAF. Continuati cu incredere, aici nu mai sunt offtopic 8-)

 


Re: Despre civilizatie la metrou Slasher1985

Inteleg deplin astfel de situatii, si in niciun caz nu trec in extrema cealalta (fara AC deloc). AC este extrem de util intr-un spatiu inchis, dar folosit cu o anumita masura 1 ora DA, 1 ora NU, etc.

In metrouri, autobuze, tramvaie, troleibuze, ar trebui sa mearga o astfel de instalatie tot timpul, pentru ca oricum, nimeni nu este expus mai mult de o ora, si este nevoie de aer proaspat tot timpul.

 


AC-ul și aerul „proaspăt”... misterr

Slasher1985 wrote:
In metrouri, autobuze, tramvaie, troleibuze, ar trebui sa mearga o astfel de instalatie tot timpul, pentru ca [...] este nevoie de aer proaspat tot timpul.
Fraza asta e un non-sens... Aparatele de AC NU aduc aer proaspăt... doar recirculă aerul existent, (din ce în ce mai) viciat...
Slasher1985 wrote:
AC este extrem de util intr-un spatiu inchis.
Repet: într-un spațiu închis AC NU aduce aer proaspăt... E doar o iluzie, fiindcă scade temperatura.
De altfel, asta se vede cel mai bine la cîteva minute după ce oprești AC-ul... cît de „proaspăt” e aerul...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Despre civilizatie la metrou Dr2005

Aparatele de aer condiţionat au şi posibilitatea de a introduce aer proaspăt din exterior.

 


Re: Despre civilizatie la metrou argos

Legat de civilizatie la metrou: se pare ca unii au impresia ca sunt mai cool, neinfricati, trendy, etc asteptand dincolo de linia de siguranta. Eventual atingand usor trenul cand acesta intra in statie.
Precum persoana din imagine (poza facuta la statia Eroilor).
DSC_0092.JPG (135.51 KB; downloaded 69542 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 24
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433188 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use