Topic: Metroul
185 posts, 83617 views
📖 Pagination options
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
mradulescu
Ma rog, am zis ca sunt si exceptii (cand ma refeream la faptul ca, de obicei, la un peron vine in general o singura linie..)
Sincer sa fiu, nu traiesc in Paris si n-am batut toata reteaua ca sa gasesc eventualele scapari in materie de indicatoare /orientari.
Cert este ca prima data cand am fost eram in liceu si n-am avut NICIO problema sa ma descurc, desi era un oras complet strain.
Ma rog, am zis ca sunt si exceptii (cand ma refeream la faptul ca, de obicei, la un peron vine in general o singura linie..)
Sincer sa fiu, nu traiesc in Paris si n-am batut toata reteaua ca sa gasesc eventualele scapari in materie de indicatoare /orientari.
Cert este ca prima data cand am fost eram in liceu si n-am avut NICIO problema sa ma descurc, desi era un oras complet strain.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
andrei11
Intrebari pentru specialistul nostru in metrourile parisiene. Evident poate raspunde orisicine, desi ma indoiesc ca pe # 2009 il bate cineva la Paris.
Asadar :
1) Linia maro si cea mov se intalnesc / au puncte de corespondenta in 2 statii consecutive ? Sau circula pe aceeasi linie ? Din schema ar rezulta ca sunt 2 trasee total diferite pentru cele 2 linii ( vezi pct 1 si pct 2 din poza )
2) Statia Croix Rouge este parasita ? De ce ? / poze aveti cumva ? ( pct 3 din poza )
3) Linia mov si linia verde nu au o statie de corespondenta ? (pct 4 din poza )
Intrebari pentru specialistul nostru in metrourile parisiene. Evident poate raspunde orisicine, desi ma indoiesc ca pe # 2009 il bate cineva la Paris.
Asadar :
1) Linia maro si cea mov se intalnesc / au puncte de corespondenta in 2 statii consecutive ? Sau circula pe aceeasi linie ? Din schema ar rezulta ca sunt 2 trasee total diferite pentru cele 2 linii ( vezi pct 1 si pct 2 din poza )
2) Statia Croix Rouge este parasita ? De ce ? / poze aveti cumva ? ( pct 3 din poza )
3) Linia mov si linia verde nu au o statie de corespondenta ? (pct 4 din poza )
Franta.jpg (75.16 KB; downloaded 5790 times)
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
rosetti61
Tot ce vezi acolo e in statii diferite iar Croix Rouge este inchisa traficului http://en.wikipedia.org/wiki/Croix-Rouge si imagini http://pridian.net/blog/archives/159. Statiile posibil sa aiba pasaje de corespondenta, schema nu este la scara - la punctul 2 o linie poate fi pe sub un bulevard iar cealalta sub altul.
Tot ce vezi acolo e in statii diferite iar Croix Rouge este inchisa traficului http://en.wikipedia.org/wiki/Croix-Rouge si imagini http://pridian.net/blog/archives/159. Statiile posibil sa aiba pasaje de corespondenta, schema nu este la scara - la punctul 2 o linie poate fi pe sub un bulevard iar cealalta sub altul.
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
si
sunt linii distincte, si au trasee diferite, dar si doua corespondente succesive, una la Mabillon cealalta la Odéon
Da e inchis din timpul celui de-al doilea razboi mondial si a ramas asa pentru ca s-a considerat ca e sufiecent de aproape Sèvres - Babylone pe unde trece
si
, dar aproape si de Saint Sulpice pe
. Acolo iei metroul pe
apoi schimbi la urmatoarea daca ai nevoie de
la Mabillon sau Odéon, sau daca nu per pedes la mabillon si iei direct
. oricum sunt foarte aproape.
si
au corespondenta la Montparnasse Bienvenue putin mai la sud. Intial
de la Raspail avea traseul indicat pe linia rosie, reprezentat cu gri pe harta tracée inital de la ligne 4, apoi s-a modifact pe la Vavin tocmai ca sa faca corespondenta cu
la gara la Montparnasse, ocolind putin.
andrei11 wrote:
:
1) Linia maro si cea mov se intalnesc / au puncte de corespondenta in 2 statii consecutive ? Sau circula pe aceeasi linie
si
sunt linii distincte, si au trasee diferite, dar si doua corespondente succesive, una la Mabillon cealalta la Odéon
andrei11 wrote:
2) Statia Croix Rouge este parasita ? De ce ? / poze aveti cumva ?
Da e inchis din timpul celui de-al doilea razboi mondial si a ramas asa pentru ca s-a considerat ca e sufiecent de aproape Sèvres - Babylone pe unde trece
si
, dar aproape si de Saint Sulpice pe
. Acolo iei metroul pe
apoi schimbi la urmatoarea daca ai nevoie de
la Mabillon sau Odéon, sau daca nu per pedes la mabillon si iei direct
. oricum sunt foarte aproape.
andrei11 wrote:
3) Linia mov si linia verde nu au o statie de corespondenta ?
si
au corespondenta la Montparnasse Bienvenue putin mai la sud. Intial
de la Raspail avea traseul indicat pe linia rosie, reprezentat cu gri pe harta tracée inital de la ligne 4, apoi s-a modifact pe la Vavin tocmai ca sa faca corespondenta cu
la gara la Montparnasse, ocolind putin.
M12 si M4.JPG (40.17 KB; downloaded 5758 times)
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
Asta e Croix Rouge
Paris, RATP/ station "Croix Rouge" installation "X" l'enfer de la BnF, par L. Ungerer / C-Album nuit du 15 déc. 2007 by vincent ☆, on Flickr
Boulevard Raspail Pe sub acest bulevard trebuia sa fie traseul initial
, dar nu a fost niciodata realizat. Acest tronson a bulevardului Raspail este deservit in prezent de statia de metrou de pe
- Notre Dame des Champs
Asta e Croix Rouge
Paris, RATP/ station "Croix Rouge" installation "X" l'enfer de la BnF, par L. Ungerer / C-Album nuit du 15 déc. 2007 by vincent ☆, on Flickr
Boulevard Raspail Pe sub acest bulevard trebuia sa fie traseul initial
, dar nu a fost niciodata realizat. Acest tronson a bulevardului Raspail este deservit in prezent de statia de metrou de pe
- Notre Dame des Champs
Boulevard Raspail.jpg (116.97 KB; downloaded 5733 times)
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
Daca tot am ajuns in zona, trebuie mentionate schimbarile de capete ale magistralelor care s-au realizat in anii 30, datorita faptului ca liniile de metrou construite pana in 1930 erau ca niste ''parabole'' pe harta Parisului dupa 1930 viziunea se schimba aparand ideea de magistrale transversale, prin urmare se inverseaza capetele dintre
si vechea magistrala 14, magistrala care nu are a face nimic cu actuala
In anii 30 se modifica asadar capatul lui
, care pana atunci se oprea la Invalides Deci practic urmarind harta de mai jos
venea de la statia Vaneau si utiliza tunelele actualei
de la Duroc (in cercul negru se vede punctat de la
la
o linie neagra)Deci practic pe acolo mergea
, apoi pe linia lui
pe langa linia neagra, iar in bucla de la Invalides isi avea capatul.(cercul verde),
a suferit schimbari de capat si in est cu
, lucru pe care l-am prezentat aici.
de la Inavalides mergea pe actualul traseu pana in statia La Motte Picquet Grenelle iar de acolo folosea actualul traseu al lui
de la statia Avenue Emille Zola, Deci practic capatul vestic al actualului
apartinea de fapt de
(urmand linia albastra desenata de mine)
Daca tot am ajuns in zona, trebuie mentionate schimbarile de capete ale magistralelor care s-au realizat in anii 30, datorita faptului ca liniile de metrou construite pana in 1930 erau ca niste ''parabole'' pe harta Parisului dupa 1930 viziunea se schimba aparand ideea de magistrale transversale, prin urmare se inverseaza capetele dintre
si vechea magistrala 14, magistrala care nu are a face nimic cu actuala
In anii 30 se modifica asadar capatul lui
, care pana atunci se oprea la Invalides Deci practic urmarind harta de mai jos
venea de la statia Vaneau si utiliza tunelele actualei
de la Duroc (in cercul negru se vede punctat de la
la
o linie neagra)Deci practic pe acolo mergea
, apoi pe linia lui
pe langa linia neagra, iar in bucla de la Invalides isi avea capatul.(cercul verde),
a suferit schimbari de capat si in est cu
, lucru pe care l-am prezentat aici.
de la Inavalides mergea pe actualul traseu pana in statia La Motte Picquet Grenelle iar de acolo folosea actualul traseu al lui
de la statia Avenue Emille Zola, Deci practic capatul vestic al actualului
apartinea de fapt de
(urmand linia albastra desenata de mine)
untitled.JPG (47.12 KB; downloaded 5730 times)
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
Partea sudica a actualului
se oprea la Montparnasse Binevenue fiind de fapt o magistrala distincta, vechea magistrala 14 cu capatul la Montparnasse, (cercul rosu)
Dupa ani 30, prin folosirea de catre
a capatului vestic care apartinea de
,vechiul traseu al
de la Duroc si pana in bucla de la Invalides va fi atasat liniei 14 care se prelungeste de la Montparnasse Binevenue unde isi avea capatul, la Duroc, iar de acolo mai departe spre Invalides. Abia in anii 70, aceasta magistrala 14, subtravereseaza Sena dupa Invalides, unindu-se cu partea cealalta a actualului
, devenind astfel din magistrala 14, o magistrala lunga nord-sud (in nord cu doua ramuri), actualul
nemaiavand capat in vest, capatul ce apartine la
acum, se prelungeste la statia Balard in sud.
Pe wikipedia e aceasta harta unde se vad modificarile de capete, dar eu am explicat pentru a se intelege mai bine.
Partea sudica a actualului
se oprea la Montparnasse Binevenue fiind de fapt o magistrala distincta, vechea magistrala 14 cu capatul la Montparnasse, (cercul rosu)
Dupa ani 30, prin folosirea de catre
a capatului vestic care apartinea de
,vechiul traseu al
de la Duroc si pana in bucla de la Invalides va fi atasat liniei 14 care se prelungeste de la Montparnasse Binevenue unde isi avea capatul, la Duroc, iar de acolo mai departe spre Invalides. Abia in anii 70, aceasta magistrala 14, subtravereseaza Sena dupa Invalides, unindu-se cu partea cealalta a actualului
, devenind astfel din magistrala 14, o magistrala lunga nord-sud (in nord cu doua ramuri), actualul
nemaiavand capat in vest, capatul ce apartine la
acum, se prelungeste la statia Balard in sud.
untitled2.JPG (39.9 KB; downloaded 5729 times)
Pe wikipedia e aceasta harta unde se vad modificarile de capete, dar eu am explicat pentru a se intelege mai bine.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
andrei11
Sa vedem daca am inteles cate ceva :
In fig a din diverse considerente, M 10 a fost prelungita prin M 13, conform sagetii rosii. Din figura de pe schema rezulta clar ca acolo avem o intersectie denivelata intre M 10 si M 13. Vechiul racord, cel cu negru punctat, mai exista si la ora actuala ?
In fig b, tot asa, din considerente istorice, M 8 avea traseu continuat prin M 10, pe o ruta schitata de mine cu o sageata rosie. Ma poate lamuri cineva cum arata statia La Motte Picquete Grenelle ? In conformitate cu cele scrise pe harta, avem linii suprapuse. Nu ar fi nici o problema, dar avem si o parte din peroane suprapuse ? Aici ar fi noutatea, o parte din peoane la nivel si o parte suprapuse ! Si nu eram decat prin anul 1937 ! Ce mai, un fleac !
Evident, conform "bunelor maniere" statia Champ de Mars inchisa, poate ne spune cineva si de ce.
Ajungem si la fig c,
Statia are peroane decalate ? Poate gasim vreo poza, ceva ? Si o explicatie ?
Evident toate intrebarile mele le pun gandindu-ma la metroul nostru autohton si la solutii tehnice aplicabile in zilele noastre. Ca daca "ei" au putut in era dinozaurilor, noi de ce nu putem in era virtuala ?
Sa vedem daca am inteles cate ceva :
In fig a din diverse considerente, M 10 a fost prelungita prin M 13, conform sagetii rosii. Din figura de pe schema rezulta clar ca acolo avem o intersectie denivelata intre M 10 si M 13. Vechiul racord, cel cu negru punctat, mai exista si la ora actuala ?
Paris 1.jpg (47.3 KB; downloaded 5677 times)
In fig b, tot asa, din considerente istorice, M 8 avea traseu continuat prin M 10, pe o ruta schitata de mine cu o sageata rosie. Ma poate lamuri cineva cum arata statia La Motte Picquete Grenelle ? In conformitate cu cele scrise pe harta, avem linii suprapuse. Nu ar fi nici o problema, dar avem si o parte din peroane suprapuse ? Aici ar fi noutatea, o parte din peoane la nivel si o parte suprapuse ! Si nu eram decat prin anul 1937 ! Ce mai, un fleac !
Evident, conform "bunelor maniere" statia Champ de Mars inchisa, poate ne spune cineva si de ce.
Paris 2.jpg (103.29 KB; downloaded 5668 times)
Ajungem si la fig c,
Statia are peroane decalate ? Poate gasim vreo poza, ceva ? Si o explicatie ?
Paris 3.jpg (6.52 KB; downloaded 5677 times)
Evident toate intrebarile mele le pun gandindu-ma la metroul nostru autohton si la solutii tehnice aplicabile in zilele noastre. Ca daca "ei" au putut in era dinozaurilor, noi de ce nu putem in era virtuala ?
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
Nu mai exista, a fost distrus atunci cand
a fost redirectionata spre vest, iar respectivul tronson din
a fost trecut la magistrala 14, magistrala care venea din sud si se oprea la Invalides. In anii 70 s-a facut la
jonctiunea dintre partea nordica de pe malul drept al Senei cu vechea magistrala 14 la Invalides(actualul
de pe malul stang), realizandu-se astfel si subtraversarea Senei dintre Invalides(malul stang al senei) si Champs-Élysées – Clemenceau (malul drept) cele doua tronsoane intregindu-se si formand actualul
Statia La Motte-Picquet Grenelle a suferit modificari radicale atunci cand
si
s-au inversat. Situatia a stat in felul urmator. Pana la inversarea capetelor din 1937
dupa statia Champs de Mars(statia fantoma) intra fix pe linia actualului
nivelul superior. se si vede acolo, e o liniuta neagra pe harta care facea jonctiunea intre actualul
si actualul
. Apoi in 1937 cand
o ia spre Balard se construieste a doua statie la La Motte-Picquet Grenelle sub actuala statie a lui
, care acum e defapt statia lui
. In trecut statia de sus, cea a lui
era a lui
.
actual dupa Champs de Mars coboara destul de bine pentru a se incadra sa intre sub statia lui
. Uite aici se vede foarte clar (de la secunda 6.18) ce panta are
acolo. Aici e la urcare pentru ca e sensul dinspre Balard, apoi urca sus si ajunge in statia Champs de Mars fantoma. Ea urca tocmai pentru ca iese de sub
care e deasupra acolo
A fost inchisa pe timpul razboiului si a ramas asa. Am discutat si mai sus, cred ca pe pagina anterioara.
Da e statia Commerce sau Camera de Comert si e alatrui de Liège de pe
singurele doua statii cu peroane decalate din Paris. dar Commerce de pe
e mai draguta. E una dintre statiile mele preferate
wikipedia
Uite ce dragut e la intrare in Commerce , dinspre Balard, de la secunda 4.10 daca vrei sa vezi.
PS. Nu am reusit sa incoporez de pe youtube direct la secunda respectiva, dar le-am notat aici care sunt.
andrei11 wrote:
Sa vedem daca am inteles cate ceva :
In fig a din diverse considerente, M 10 a fost prelungita prin M 13, conform sagetii rosii. Din figura de pe schema rezulta clar ca acolo avem o intersectie denivelata intre M 10 si M 13. Vechiul racord, cel cu negru punctat, mai exista si la ora actuala ?
Nu mai exista, a fost distrus atunci cand
a fost redirectionata spre vest, iar respectivul tronson din
a fost trecut la magistrala 14, magistrala care venea din sud si se oprea la Invalides. In anii 70 s-a facut la
jonctiunea dintre partea nordica de pe malul drept al Senei cu vechea magistrala 14 la Invalides(actualul
de pe malul stang), realizandu-se astfel si subtraversarea Senei dintre Invalides(malul stang al senei) si Champs-Élysées – Clemenceau (malul drept) cele doua tronsoane intregindu-se si formand actualul
andrei11 wrote:
In fig b, tot asa, din considerente istorice, M 8 avea traseu continuat prin M 10, pe o ruta schitata de mine cu o sageata rosie. Ma poate lamuri cineva cum arata statia La Motte Picquete Grenelle ? In conformitate cu cele scrise pe harta, avem linii suprapuse. Nu ar fi nici o problema, dar avem si o parte din peroane suprapuse ? Aici ar fi noutatea, o parte din peoane la nivel si o parte suprapuse ! Si nu eram decat prin anul 1937 ! Ce mai, un fleac !
Statia La Motte-Picquet Grenelle a suferit modificari radicale atunci cand
si
s-au inversat. Situatia a stat in felul urmator. Pana la inversarea capetelor din 1937
dupa statia Champs de Mars(statia fantoma) intra fix pe linia actualului
nivelul superior. se si vede acolo, e o liniuta neagra pe harta care facea jonctiunea intre actualul
si actualul
. Apoi in 1937 cand
o ia spre Balard se construieste a doua statie la La Motte-Picquet Grenelle sub actuala statie a lui
, care acum e defapt statia lui
. In trecut statia de sus, cea a lui
era a lui
.
actual dupa Champs de Mars coboara destul de bine pentru a se incadra sa intre sub statia lui
. Uite aici se vede foarte clar (de la secunda 6.18) ce panta are
acolo. Aici e la urcare pentru ca e sensul dinspre Balard, apoi urca sus si ajunge in statia Champs de Mars fantoma. Ea urca tocmai pentru ca iese de sub
care e deasupra acolo
andrei11 wrote:
Evident, conform "bunelor maniere" statia Champ de Mars inchisa, poate ne spune cineva si de ce.
A fost inchisa pe timpul razboiului si a ramas asa. Am discutat si mai sus, cred ca pe pagina anterioara.
andrei11 wrote:
Statia are peroane decalate ? Poate gasim vreo poza, ceva ? Si o explicatie ?
Da e statia Commerce sau Camera de Comert si e alatrui de Liège de pe
singurele doua statii cu peroane decalate din Paris. dar Commerce de pe
e mai draguta. E una dintre statiile mele preferate
wikipedia
Uite ce dragut e la intrare in Commerce , dinspre Balard, de la secunda 4.10 daca vrei sa vezi.
PS. Nu am reusit sa incoporez de pe youtube direct la secunda respectiva, dar le-am notat aici care sunt.
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
Asta e rue du Commerce, iar in stanga e intrarea in statia Commerce. Strada e destul de ingusta, doar aici in zona asta a pietei e mai larga, dar statia se intinde un pic si sub strada Commerce, de aia are peroane decalate. Strada asta e pe jumatate cat e Elisabeta din Bucuresti asa ca nu ma indoiesc ca M5-ul are loc sa treaca pe-acolo.
Asta e rue du Commerce, iar in stanga e intrarea in statia Commerce. Strada e destul de ingusta, doar aici in zona asta a pietei e mai larga, dar statia se intinde un pic si sub strada Commerce, de aia are peroane decalate. Strada asta e pe jumatate cat e Elisabeta din Bucuresti asa ca nu ma indoiesc ca M5-ul are loc sa treaca pe-acolo.
Commerce.jpg (134.15 KB; downloaded 5627 times)
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
2009
Da, asa e, statia Mabillon e pe strada din stanga, iar Saint-Germain-des-Prés in dreapta. Nu au nici corespondenta intre ele, pentru ca intre ele e frontul de cladiri. Oricum corespondenta dintre M4 si M10 e cu o statie inainte la Odéon
Mabillon - M10
wikipedia
Saint-Germain-des-Prés - M4
wikipedia
rosetti61 wrote:
a punctul 2 o linie poate fi pe sub un bulevard iar cealalta sub altul.
Da, asa e, statia Mabillon e pe strada din stanga, iar Saint-Germain-des-Prés in dreapta. Nu au nici corespondenta intre ele, pentru ca intre ele e frontul de cladiri. Oricum corespondenta dintre M4 si M10 e cu o statie inainte la Odéon
Mabillon.jpg (118.41 KB; downloaded 5588 times)
punctul 2.JPG (47.01 KB; downloaded 5590 times)
Mabillon - M10
wikipedia
Saint-Germain-des-Prés - M4
wikipedia
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
andrei11
Intervalul de scuccedare a trenurilor ? ( 2 , 5 , 10 minute ? )
Mai putin de 2 minute nu cred
Mai mult de 10 minute iar e neverosimil. Poate cu niste exceptii bine argumentate.
Intervalul de scuccedare a trenurilor ? ( 2 , 5 , 10 minute ? )
Mai putin de 2 minute nu cred
Mai mult de 10 minute iar e neverosimil. Poate cu niste exceptii bine argumentate.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
Robert24
Pe M1 se circula la ore de varf sub 2 minute. Am stat vreo 15 minute in statia Nation si veneau cam la 1:30 - 1:40 minute.
Pe M1 se circula la ore de varf sub 2 minute. Am stat vreo 15 minute in statia Nation si veneau cam la 1:30 - 1:40 minute.
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Franta-Metroul din Paris
mradulescu
As vrea sa vad eu tramvaiul ala, care mergand la sol prin buricul targului (fie si cu track separat intre intersectii) poate sa aibe sistematic intervalul asta de succedare.... Si cu statii la 500-700 metri...
Robert24 wrote:
Pe M1 se circula la ore de varf sub 2 minute. Am stat vreo 15 minute in statia Nation si veneau cam la 1:30 - 1:40 minute.
As vrea sa vad eu tramvaiul ala, care mergand la sol prin buricul targului (fie si cu track separat intre intersectii) poate sa aibe sistematic intervalul asta de succedare.... Si cu statii la 500-700 metri...
📖 Pagination options