Topic: Istorie vehicule - discuții diverse
241 posts, 78879 views
📖 Pagination options
- CitaroAdrian
-
Posted:
-
Discuții diverse
CitaroAdrian
Presupun, ca la retragerea din circulatie (cum a Ikarusurilor in vara 2008) RATB a avut intentia de a pastra un mode, aproape din fiecare. Avem de-asemenea:
-Un Roman 112, cu numarul inventar #664, deja este mancat de vreme. In interior nu se mai intelege nimica. O reconditionare ar inseamna multi bani, dar daca este posibil, de ce nu.
-Un DAC 117, cu numarul inventar #3713, si acesta, tot mancat de vreme. Acesta numai are parbriz, iar daca va fi tractat rotile 90% vor fi blocate.
-Un IK4, cu numarul inventar #611. Acesta mai e ceva de el, un RK si piese de IK4 daca sar mai gasi, ar fi super. Sanse 20-40 la suta sa fie refacut tot.
As fi inteles ca regia ar mai vrea un Rocar De Simon, acesta nu i se cunoaste numarul de inventar. Desi, ar trebui luat cel care e in starea cea mai buna.
De DAF nu am auzit, un mare pacat ca nu s-a vrut un Ikarus 260, cu care toti ne-amintim aceste autobuze. Tin minte ca o data m-a luat somnul la ce caldura avea un Ikarus pe 102. Am dormit fara sa fiu trezit, doar la penultima statie. M-a trezit mama ca altfel dormeam pana cand se retragea scuzati OFF-TOPIC.
Un DAF ar fi cazul, vad ca Regia a mai fi vrut un Saviem. Da'chiar, Dragos, ne informezi si pe noi daca pe la parcul rece al Alexandriei mai exista un asemenea autobuz Saviem? din ce am vazut, Iveco-urile au cam disparut. Mai am o rugaminte, desii si o intrebare tot-o-data. Ce s-a mai intamplat cu IVECO-urile astea care coboratul si urcatul in autobuz se facea repede?
Acum sa trecem si la poze. Sa privim tot de pe site-ul acela "Simply Bucharest" acest Roman:
Acum DAC 117:
Si nu in ultimul rand, autobuzul IK4 care cred ca se mai poate face ceva cu el pana nu devine mai complicata situatia.
As propune sa vorbim de cele 3 din cauza:
Roman 112:
Sanse foarte mici! Insa o copie dupa el nu cred ca se poate face, geamuri nu cred ca se mai gasesc.
DAC 117:
Sanse mici! Cu acesta putem spune ca e INRI/RIP. Daca reconditionarea se facea la inceputul 2000, era alt ceva, acum de unde sa comandam noi piese DAC?
IK4:
Acesta este inca in stare cu peste 40% mai buna, Daca nu ne apucam de el cat de repede, treaba se inrautaceste si banii for fi si mai multi. Dar oamenii astia nu s-au gandit ca timpul lor le trece si ma mira pe mine ca mai are numar de inmatriculare, B 66 RTB. Nustiu de ce RATB nu incearca sa se apuce de treaba ca sa avem si noi istorie: uite cu masina asta galbena ma ducea pe mine acolo, apoi luam acea masina cu usi culisante alba cu visiniu si ma ducea pana acolo, iar apoi luam autobuzul rosu si daca nu ma mai ducea de-acolo, intarziam de la serviciu. Vara in cea rosie batea vantul si nu transpiram, iar acum cu masinile astea pe care le-avem soferii nu da drumul la aer conditionat. Asa vor spune oamenii, despre acestia. Nustiu de ce, de unde, atata rautate !? nu ati putea trimite va rog un link la RATB in care sa ii intrebati, sa va lamureasca, soarta masinilor astea? eu nustiu cum se trimite. Multumesc, si scuzati din nou accentele mele si eu de felul meu ma cam supar, dar de multe ori nu e adevarat
Presupun, ca la retragerea din circulatie (cum a Ikarusurilor in vara 2008) RATB a avut intentia de a pastra un mode, aproape din fiecare. Avem de-asemenea:
-Un Roman 112, cu numarul inventar #664, deja este mancat de vreme. In interior nu se mai intelege nimica. O reconditionare ar inseamna multi bani, dar daca este posibil, de ce nu.
-Un DAC 117, cu numarul inventar #3713, si acesta, tot mancat de vreme. Acesta numai are parbriz, iar daca va fi tractat rotile 90% vor fi blocate.
-Un IK4, cu numarul inventar #611. Acesta mai e ceva de el, un RK si piese de IK4 daca sar mai gasi, ar fi super. Sanse 20-40 la suta sa fie refacut tot.
As fi inteles ca regia ar mai vrea un Rocar De Simon, acesta nu i se cunoaste numarul de inventar. Desi, ar trebui luat cel care e in starea cea mai buna.
De DAF nu am auzit, un mare pacat ca nu s-a vrut un Ikarus 260, cu care toti ne-amintim aceste autobuze. Tin minte ca o data m-a luat somnul la ce caldura avea un Ikarus pe 102. Am dormit fara sa fiu trezit, doar la penultima statie. M-a trezit mama ca altfel dormeam pana cand se retragea scuzati OFF-TOPIC.
Un DAF ar fi cazul, vad ca Regia a mai fi vrut un Saviem. Da'chiar, Dragos, ne informezi si pe noi daca pe la parcul rece al Alexandriei mai exista un asemenea autobuz Saviem? din ce am vazut, Iveco-urile au cam disparut. Mai am o rugaminte, desii si o intrebare tot-o-data. Ce s-a mai intamplat cu IVECO-urile astea care coboratul si urcatul in autobuz se facea repede?
Acum sa trecem si la poze. Sa privim tot de pe site-ul acela "Simply Bucharest" acest Roman:
00664_000_p1410442_135.jpg (86.6 KB; downloaded 5654 times)
Acum DAC 117:
3713_000_p1410470_708.jpg (94.99 KB; downloaded 5672 times)
Si nu in ultimul rand, autobuzul IK4 care cred ca se mai poate face ceva cu el pana nu devine mai complicata situatia.
0611_000_p1410509_108.jpg (67.55 KB; downloaded 5664 times)
As propune sa vorbim de cele 3 din cauza:
Roman 112:
Sanse foarte mici! Insa o copie dupa el nu cred ca se poate face, geamuri nu cred ca se mai gasesc.
DAC 117:
Sanse mici! Cu acesta putem spune ca e INRI/RIP. Daca reconditionarea se facea la inceputul 2000, era alt ceva, acum de unde sa comandam noi piese DAC?
IK4:
Acesta este inca in stare cu peste 40% mai buna, Daca nu ne apucam de el cat de repede, treaba se inrautaceste si banii for fi si mai multi. Dar oamenii astia nu s-au gandit ca timpul lor le trece si ma mira pe mine ca mai are numar de inmatriculare, B 66 RTB. Nustiu de ce RATB nu incearca sa se apuce de treaba ca sa avem si noi istorie: uite cu masina asta galbena ma ducea pe mine acolo, apoi luam acea masina cu usi culisante alba cu visiniu si ma ducea pana acolo, iar apoi luam autobuzul rosu si daca nu ma mai ducea de-acolo, intarziam de la serviciu. Vara in cea rosie batea vantul si nu transpiram, iar acum cu masinile astea pe care le-avem soferii nu da drumul la aer conditionat. Asa vor spune oamenii, despre acestia. Nustiu de ce, de unde, atata rautate !? nu ati putea trimite va rog un link la RATB in care sa ii intrebati, sa va lamureasca, soarta masinilor astea? eu nustiu cum se trimite. Multumesc, si scuzati din nou accentele mele si eu de felul meu ma cam supar, dar de multe ori nu e adevarat
- alex230ro
-
Posted:
-
Re: Autobuze de muzeu
alex230ro
fiare vechi vor ajunge,mai rentabil ar fi sa caute prin tara exemplare in stare mai buna.
fiare vechi vor ajunge,mai rentabil ar fi sa caute prin tara exemplare in stare mai buna.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Autobuze de muzeu
Dr2005
Dac-ul avea motor RABA (mă rog, reprodus la noi), punţi copiate tot după RABA, cutii de viteze româneşti... deci totul se poate găsi. Problema e că şasiul e cam ,,putred", puntea motoare probabil e ruptă...
Romanul e 100% reparabil, interiorul e relativ OK, tabla e iar OK (mai puţin zonele pe unde a fost buşit şi cârpit după aia, unde a ruginit ca lumea), motorul e complet, dacă bagi nişte aer în pernele ala îl ridici şi îl transporţi.
IK4-ul e complet, nu ai nevoie de piese (sau poţi să iei de la B-98-RTB, că ăla mai mergea acum câteva luni). Şi el avea aceleaşi piese ca Dac-ul (motor, cutie, punţi) şi Ikarusul. Acelaşi motor D2156, cutia probabil era luată de pe vreun Dac sau Ikarus, puntea spate e RABA, jantele sunt ca cele de Ikarus... deci elementele principale s-ar găsi.
Dac-ul avea motor RABA (mă rog, reprodus la noi), punţi copiate tot după RABA, cutii de viteze româneşti... deci totul se poate găsi. Problema e că şasiul e cam ,,putred", puntea motoare probabil e ruptă...
Romanul e 100% reparabil, interiorul e relativ OK, tabla e iar OK (mai puţin zonele pe unde a fost buşit şi cârpit după aia, unde a ruginit ca lumea), motorul e complet, dacă bagi nişte aer în pernele ala îl ridici şi îl transporţi.
IK4-ul e complet, nu ai nevoie de piese (sau poţi să iei de la B-98-RTB, că ăla mai mergea acum câteva luni). Şi el avea aceleaşi piese ca Dac-ul (motor, cutie, punţi) şi Ikarusul. Acelaşi motor D2156, cutia probabil era luată de pe vreun Dac sau Ikarus, puntea spate e RABA, jantele sunt ca cele de Ikarus... deci elementele principale s-ar găsi.
- CitaroAdrian
-
Posted:
-
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Autobuze de muzeu
Dr2005
La Dac e mai greu... trebuie reparat provizoriu şasiul la faţa locului... plus că e posibil să fie prea ruginit / rupt pe unde nu se vede, aşa că rişti să se rupă autobuzul în două (la propriu) pe drumul până la URAC. Desigur, se poate desface de la articulaţie şi căra pe trailer.
Romanul e destul de OK, IK4 nu mai zic, dacă nu se apucau deştepţii de la Nordului în 2006 să-l descompleteze ar fi fost funcţional. Însă ei erau convinşi că în 2006 îl taie... după aia s-a schimbat schimbarea şi au luat ceva elemente de caroserie de pe un Ik4 de intervenţie, nişte lămpi şi faruri de Ikarus... şi au mai cârpit la el. Însă bare de susţinere şi perete la cabină nu mai are, că au apucat să le dea la fier vechi. Dar, având motor, cutie şi totul pe dedesubt, e uşor de reparat.
La Dac e mai greu... trebuie reparat provizoriu şasiul la faţa locului... plus că e posibil să fie prea ruginit / rupt pe unde nu se vede, aşa că rişti să se rupă autobuzul în două (la propriu) pe drumul până la URAC. Desigur, se poate desface de la articulaţie şi căra pe trailer.
Romanul e destul de OK, IK4 nu mai zic, dacă nu se apucau deştepţii de la Nordului în 2006 să-l descompleteze ar fi fost funcţional. Însă ei erau convinşi că în 2006 îl taie... după aia s-a schimbat schimbarea şi au luat ceva elemente de caroserie de pe un Ik4 de intervenţie, nişte lămpi şi faruri de Ikarus... şi au mai cârpit la el. Însă bare de susţinere şi perete la cabină nu mai are, că au apucat să le dea la fier vechi. Dar, având motor, cutie şi totul pe dedesubt, e uşor de reparat.
- stefan_98
-
Posted:
-
Re: Autobuze de muzeu
stefan_98
Nu stiu cat de adevarata este informatia dar am auzit ca sa va pastra si un Iveco.
Nu stiu cat de adevarata este informatia dar am auzit ca sa va pastra si un Iveco.
- CitaroAdrian
-
Posted:
-
Re: Autobuze de muzeu
CitaroAdrian
Dar ele sunt scoase din circulatie ?
Dar uitati, se pot face cu ele asa:
Poza luata de pe Tramclub.
Dar ele sunt scoase din circulatie ?
Dar uitati, se pot face cu ele asa:
RF_dsc02182_642.jpg (239.12 KB; downloaded 5642 times)
Poza luata de pe Tramclub.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Autobuze de muzeu
Dr2005
Şi când ne gândim că Ikarusul din poză a mai circulat doar un an după acea reparaţie capitală... (
Şi când ne gândim că Ikarusul din poză a mai circulat doar un an după acea reparaţie capitală... (
- CitaroAdrian
-
Posted:
-
Re: Autobuze de muzeu
CitaroAdrian
Deja licitatia pentru 1000 de Mercedesuri era comandata ei se apucau inca de RK si de DAC-uri..
Dr2005 wrote:
Şi când ne gândim că Ikarusul din poză a mai circulat doar un an după acea reparaţie capitală... (
Deja licitatia pentru 1000 de Mercedesuri era comandata ei se apucau inca de RK si de DAC-uri..
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Autobuze de muzeu
Dr2005
Nu, deja erau venite 500 de Mercedesuri şi alte 500 pe drum, ei pregăteau de casare Rocarurile şi încă făceau RK la Dacuri şi Ikarusuri.
Nu, deja erau venite 500 de Mercedesuri şi alte 500 pe drum, ei pregăteau de casare Rocarurile şi încă făceau RK la Dacuri şi Ikarusuri.
- ikarus13
-
Posted:
-
Re: Autobuze de muzeu
ikarus13
Asta inseamna bataie de joc dupa parerea mea ...adica sa le faci RK iar dupa cel mult un an sa le casezi mi se pare o mare porcarie...ce or fi avut in cap nu pot sa-mi dau seama...
Asta inseamna bataie de joc dupa parerea mea ...adica sa le faci RK iar dupa cel mult un an sa le casezi mi se pare o mare porcarie...ce or fi avut in cap nu pot sa-mi dau seama...
- CitaroAdrian
-
Posted:
-
Re: Autobuze de muzeu
CitaroAdrian
Pe mine ma mira faptul ca de exemplu DAFul #727 e casat in 2007 si Ikarusul ex #171 e in 2008.
---
Mergand putin la off-topic, unde este tatal meu acum, domnul de acolo (patronul) doreste sa faca un autobuz nemiscat de 3 ani (bineinteles, rugina, prafuit, cred ca peste 80% din butoane numai merg) si a trimis motorul la nemti sa-l faca, da, 1000 EURO sau 100.000 pe motor. Mai e unul, care la ala batea motorul dar e nemiscat de anul trecut. Mai sunt pe acolo masini nemiscate de anul trecut (masini in adevaratul sens al cuvantului) o Dacie, un Fiat parca, etc. Si are nr de inmatriculare B 98 PTY (nu s-a prea vazut bine dinauntru) e risc mare sa faci ditamai masina veche si sa-l revopesti. Sa vedem ce-o iesi, speram ca la sfersitul anului sa fie gata
Pe mine ma mira faptul ca de exemplu DAFul #727 e casat in 2007 si Ikarusul ex #171 e in 2008.
---
Mergand putin la off-topic, unde este tatal meu acum, domnul de acolo (patronul) doreste sa faca un autobuz nemiscat de 3 ani (bineinteles, rugina, prafuit, cred ca peste 80% din butoane numai merg) si a trimis motorul la nemti sa-l faca, da, 1000 EURO sau 100.000 pe motor. Mai e unul, care la ala batea motorul dar e nemiscat de anul trecut. Mai sunt pe acolo masini nemiscate de anul trecut (masini in adevaratul sens al cuvantului) o Dacie, un Fiat parca, etc. Si are nr de inmatriculare B 98 PTY (nu s-a prea vazut bine dinauntru) e risc mare sa faci ditamai masina veche si sa-l revopesti. Sa vedem ce-o iesi, speram ca la sfersitul anului sa fie gata
- CitaroAdrian
-
Posted:
-
Re: Autobuze de muzeu
CitaroAdrian
Cred ca mai degraba, vor lua autobuze din alta parte. Un IK4 cu 3 usi se mai gaseste parca pe la Brasov unul, un DAC 117 la Timisoara si un Roman 112 la Satu Mare, dar bine, nu cred ca se prea deranjeaza cei de la RATB sa investeasca atatia bani si sa caute vehicule prin tara, numai zic ca daca vor sa reconstruieasca unul, iar costa mult mai mult...
Cred ca mai degraba, vor lua autobuze din alta parte. Un IK4 cu 3 usi se mai gaseste parca pe la Brasov unul, un DAC 117 la Timisoara si un Roman 112 la Satu Mare, dar bine, nu cred ca se prea deranjeaza cei de la RATB sa investeasca atatia bani si sa caute vehicule prin tara, numai zic ca daca vor sa reconstruieasca unul, iar costa mult mai mult...
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Autobuze de muzeu
Dr2005
Eu le cumpăr dacă tu mi le arăţi...
La Braşov nu ştiu dacă au circulat Ik4 în anii '80, dar acum singur nu mai e niciunul. Era unul pe la Deva acum vreo 6 ani, dar era de şcoală şi din 2008 nu se mai autorizează maşini de şcoală fără ABS, deci probabil nu mai e. Romanul din Satu Mare e casat din 2007, cele de la Rux-Trans Craiova din 2008... mai e doar cel de la Ploieşti, pe care nu-l vinde proprietarul nici să-i dai 100 de autobuze noi în schimb.
CitaroAdrian wrote:
Cred ca mai degraba, vor lua autobuze din alta parte. Un IK4 cu 3 usi se mai gaseste parca pe la Brasov unul [...]si un Roman 112 la Satu Mare
Eu le cumpăr dacă tu mi le arăţi...
La Braşov nu ştiu dacă au circulat Ik4 în anii '80, dar acum singur nu mai e niciunul. Era unul pe la Deva acum vreo 6 ani, dar era de şcoală şi din 2008 nu se mai autorizează maşini de şcoală fără ABS, deci probabil nu mai e. Romanul din Satu Mare e casat din 2007, cele de la Rux-Trans Craiova din 2008... mai e doar cel de la Ploieşti, pe care nu-l vinde proprietarul nici să-i dai 100 de autobuze noi în schimb.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Vehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.A
•
Choose destination