Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5562 posts, 1205280 views
📖 Pagination options
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mradulescu
Ma rog, am fost la Paris de cateva ori, dar n-am nimerit in statia Etoile respectiva.
Oricum, m-am uitat un pic pe harta atasata si am vazut ca la Paris au destul de multe capete de linie cu bucla de intoarcere, deci oare asa pot sa asigure o frecventa mai ridicata fara limitarile impuse de rebrusare?
Oricum, la Paris codificarea liniilor si indicatoarele sunt admirabile, prost sa fii si sa nu nimeresti.
Si cheiar daca nu au peroane duble, de multe ori corespondentele dintre statii (si ei au garla...) au culoare diferite pentru ceel doua sensuri.
Si, (or fi si exceptii, dar eu nu m-am lovit de treaba asta), la un peron vine de fiecare data o SINGURA linie, care merge intr-o SINGURA directie.
Propunerea mea ar fi fost ca macar la Eroilor, (poate si la Parc Drumul Taberei), Universitate2, sa faca statii cu peroane d-astea duble, pentru optimizarea urcarii/coborarii pasagerilor. Costul suplimentar al acestor peroane ar putea fi acoperit printr-o proiectare mai judicioasa a statiilor (a tuturor) ca n-are nimeni nevoie de hala ca la Eroilor sau Uniriii1. Adica de ce sa nu faca statii "suple" ca la Paris, dar cu multe intrari si pasaje de corespondenta?
Si conform http://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_solution, nu e chiar o solutie rara.
Ma rog, am fost la Paris de cateva ori, dar n-am nimerit in statia Etoile respectiva.
Oricum, m-am uitat un pic pe harta atasata si am vazut ca la Paris au destul de multe capete de linie cu bucla de intoarcere, deci oare asa pot sa asigure o frecventa mai ridicata fara limitarile impuse de rebrusare?
Oricum, la Paris codificarea liniilor si indicatoarele sunt admirabile, prost sa fii si sa nu nimeresti.
Si cheiar daca nu au peroane duble, de multe ori corespondentele dintre statii (si ei au garla...) au culoare diferite pentru ceel doua sensuri.
Si, (or fi si exceptii, dar eu nu m-am lovit de treaba asta), la un peron vine de fiecare data o SINGURA linie, care merge intr-o SINGURA directie.
Propunerea mea ar fi fost ca macar la Eroilor, (poate si la Parc Drumul Taberei), Universitate2, sa faca statii cu peroane d-astea duble, pentru optimizarea urcarii/coborarii pasagerilor. Costul suplimentar al acestor peroane ar putea fi acoperit printr-o proiectare mai judicioasa a statiilor (a tuturor) ca n-are nimeni nevoie de hala ca la Eroilor sau Uniriii1. Adica de ce sa nu faca statii "suple" ca la Paris, dar cu multe intrari si pasaje de corespondenta?
Si conform http://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_solution, nu e chiar o solutie rara.
- mradulescu
-
Posted:
-
solutia spaniola
mradulescu
Plus ca daca traficul estimat initial nu justifica solutia, macar sa construiasca peroanele suplimentare dar sa nu le puna in functie decat atunci cand o fi nevoie.
Plus ca daca traficul estimat initial nu justifica solutia, macar sa construiasca peroanele suplimentare dar sa nu le puna in functie decat atunci cand o fi nevoie.
- 2009
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
2009
Personal, mi se pare un moft a adopta solutia spaniola la metroul din Bucuresti. In primul rand vorbim de un oras la 2 mil. de locuitori deci nu cine stie ce aglomeratie urbana, iar metroul are alte prioritati. Prefer sa vad M5 finalizat, M4, M6, apoi daca o mai fi, constructia semiinelului de sud. Parere personala, luati-o ca atare. Mai bine ar construi o linie de metrou fara conductor cum e M14 la Paris. Nici macar celebrul M14 nu are adoptata solutia spaniola.
@ mradulescu
In ceea ce priveste metroul din Paris, ti-am raspuns aici, ca sa nu fim off-topic.
Personal, mi se pare un moft a adopta solutia spaniola la metroul din Bucuresti. In primul rand vorbim de un oras la 2 mil. de locuitori deci nu cine stie ce aglomeratie urbana, iar metroul are alte prioritati. Prefer sa vad M5 finalizat, M4, M6, apoi daca o mai fi, constructia semiinelului de sud. Parere personala, luati-o ca atare. Mai bine ar construi o linie de metrou fara conductor cum e M14 la Paris. Nici macar celebrul M14 nu are adoptata solutia spaniola.
@ mradulescu
In ceea ce priveste metroul din Paris, ti-am raspuns aici, ca sa nu fim off-topic.
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mradulescu
Nu spun ca solutia spaniola e un MUST.
Cu siguranat insa ca ar merita sa fie luata in calcul, pentru ca oricum e mult mai usor sa o proiectezi inca de la inceput, decat sa o faci dupa aia.
Nici Tolouse nu are 2 milioane de locuitori (ba chiar vreo 500,000. si are o statie in schema asta
Eu nici nu stiam ca exista o asemenea solutie "consacrata" cand am deschis subiectul.
Ideea mi-a venit ca vorbeam de necesitatea de a introduce autobuze articulate pe 381 si imi exprimam mirarea, intrucat acesta dubleaza in mare paret M2. Atunci mi s-a replicat ca M2 merge deja la aproape de capacitatea maxima si ma gandeam la solutii care sa evite stationarile lungi in statiile de mare trafic.
De-asta ziceam, ar fi moft daca ar fi MULT mai scump, dar daca am face statii mai "suple" nu ar fi un mare efort
Si eu mi-as dori sa fie impanzi orasul cu cat mai multe linii (M5 pina in Pantelimon, M7 Rahova-Colentina, etc.)
Oricum, metrou automat se poate pune si mai tarziu, contractul in executie din Drumul taberei se refera strict la tuneluri si structura statiilor, nu la linii, material rulant si sisteme de management/control al traficului.
Nu spun ca solutia spaniola e un MUST.
Cu siguranat insa ca ar merita sa fie luata in calcul, pentru ca oricum e mult mai usor sa o proiectezi inca de la inceput, decat sa o faci dupa aia.
Nici Tolouse nu are 2 milioane de locuitori (ba chiar vreo 500,000. si are o statie in schema asta
Eu nici nu stiam ca exista o asemenea solutie "consacrata" cand am deschis subiectul.
Ideea mi-a venit ca vorbeam de necesitatea de a introduce autobuze articulate pe 381 si imi exprimam mirarea, intrucat acesta dubleaza in mare paret M2. Atunci mi s-a replicat ca M2 merge deja la aproape de capacitatea maxima si ma gandeam la solutii care sa evite stationarile lungi in statiile de mare trafic.
De-asta ziceam, ar fi moft daca ar fi MULT mai scump, dar daca am face statii mai "suple" nu ar fi un mare efort
Si eu mi-as dori sa fie impanzi orasul cu cat mai multe linii (M5 pina in Pantelimon, M7 Rahova-Colentina, etc.)
Oricum, metrou automat se poate pune si mai tarziu, contractul in executie din Drumul taberei se refera strict la tuneluri si structura statiilor, nu la linii, material rulant si sisteme de management/control al traficului.
- subway guru
-
Posted:
-
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mradulescu
In medie zilnica sau in ore de varf?
Intreb, ca nu stiu.
In medie zilnica sau in ore de varf?
Intreb, ca nu stiu.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
Capacitatea maxima...e maxima 'proiectata', nu 'oferta maxima' disponibila momentan......
Ora de varf se refera la 'cererea' maxima...
Legea cererii si ofertei...
Capacitatea maxima...e maxima 'proiectata', nu 'oferta maxima' disponibila momentan......
Ora de varf se refera la 'cererea' maxima...
Legea cererii si ofertei...
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mradulescu
Adica, numarul de calatori pe zi este departe de capacitatea proiectata sau si, chiar la orele de varf, capacitatea proiectata prevede valori mai mari decat cel inregistrate in prezent?
Adica, numarul de calatori pe zi este departe de capacitatea proiectata sau si, chiar la orele de varf, capacitatea proiectata prevede valori mai mari decat cel inregistrate in prezent?
- andrei11
-
Posted:
-
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mradulescu
Si atunci de cere "poporul" autobuze articulate pe 381?
Care oricum, nu exista de foarte mult timp, inainte cu ce se descurcau?
Si atunci de cere "poporul" autobuze articulate pe 381?
Care oricum, nu exista de foarte mult timp, inainte cu ce se descurcau?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
381 nu are traseul lui M 2. Ma refer si in Berceni si pe "ramura".
M 2 nu are frecventa proiectata, nici macar pe departe, cel putin in ultima perioada.
Problema rezolvata !
381 nu are traseul lui M 2. Ma refer si in Berceni si pe "ramura".
M 2 nu are frecventa proiectata, nici macar pe departe, cel putin in ultima perioada.
Problema rezolvata !
- mradulescu
-
Posted:
-
Frecventa maxima
mradulescu
De curiozitate, pe M2 cu ramele Bombardier si aistemul actual de control al traficului, care este intervalul de succedare minim care se poate obtine si care este primul factor care limiteaza acest interval?
De curiozitate, pe M2 cu ramele Bombardier si aistemul actual de control al traficului, care este intervalul de succedare minim care se poate obtine si care este primul factor care limiteaza acest interval?
- georgica2704
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
georgica2704
Pe M2 intervalul minim este undeva la 2 minute la orele de varf.
Pe M2 intervalul minim este undeva la 2 minute la orele de varf.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Esti sigur ? De aceea m-am abtinut sa raspund. Eu stiu ca a fost odata, candva... Recunosc ca nu frecventez aceasta magistrala, dar intamplator cand am avut nevoie m-am simtit ca la mine in Piata Iancului ( M 1 ) cu intervale de 6 - 8 minute. Si nu era 12 noaptea.
Esti sigur ? De aceea m-am abtinut sa raspund. Eu stiu ca a fost odata, candva... Recunosc ca nu frecventez aceasta magistrala, dar intamplator cand am avut nevoie m-am simtit ca la mine in Piata Iancului ( M 1 ) cu intervale de 6 - 8 minute. Si nu era 12 noaptea.
📖 Pagination options