Topic: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
2619 posts, 601591 views
📖 Pagination options
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
Dr2005
Şi, totuşi, se refuză cu îndârjire dezvoltarea şi optimizarea transportului de suprafaţă în zona unde staţiile de metrou sunt rare.
Şi, totuşi, se refuză cu îndârjire dezvoltarea şi optimizarea transportului de suprafaţă în zona unde staţiile de metrou sunt rare.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
andrei11
De acord cu tine, eu as pastra de exemplu un troleibuz Dr. Taberei - Gara pe o ruta alternativa cu cea a metroului, V. Argesului / Ramura Sud / Favorit / Orizont / V. Milea / Leu / Gara de Nord. Nici nu se incurca de metrou, nici nu se concureaza cu el.
De acord cu tine, eu as pastra de exemplu un troleibuz Dr. Taberei - Gara pe o ruta alternativa cu cea a metroului, V. Argesului / Ramura Sud / Favorit / Orizont / V. Milea / Leu / Gara de Nord. Nici nu se incurca de metrou, nici nu se concureaza cu el.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
Dr2005
Ar trebui totuşi ceva şi pe Ramura de Nord, pentru că dacă rămâne doar gluma de 268 (eventual împreună cu gluma de 221), toţi o să se reverse în metrou, chiar şi pe distanţe scurte, şi la Moghioroş o să fie un fel de Piaţa Unirii, unde toţi o să se îmbulzească de la 41 la M, de la M la 41, de la M la piaţă (şi invers) ş.a.m.d..
Ar trebui totuşi ceva şi pe Ramura de Nord, pentru că dacă rămâne doar gluma de 268 (eventual împreună cu gluma de 221), toţi o să se reverse în metrou, chiar şi pe distanţe scurte, şi la Moghioroş o să fie un fel de Piaţa Unirii, unde toţi o să se îmbulzească de la 41 la M, de la M la 41, de la M la piaţă (şi invers) ş.a.m.d..
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
andrei11
Sau metrou la 3 minute pe "trunchi" ( 6 minute pe"ramuri" )?
Evident ca daca metroul nu va face fata ( si daca ramane singur nu va face fata, asta e evident ) nu or fi chiar asa de cretini sa suspende tot la suprafata. Ma gandesc ca omu' mai are nevoie si in alte locuri decat la Unirii / Universitate / Romana, de exemplu la Ministerul Educatiei sau la Matache sau unde vrei tu, in afara retelei metropolitanului. ( Poftim Rahova - 13 Septembrie, etc, etc )
Sau metrou la 3 minute pe "trunchi" ( 6 minute pe"ramuri" )?
Evident ca daca metroul nu va face fata ( si daca ramane singur nu va face fata, asta e evident ) nu or fi chiar asa de cretini sa suspende tot la suprafata. Ma gandesc ca omu' mai are nevoie si in alte locuri decat la Unirii / Universitate / Romana, de exemplu la Ministerul Educatiei sau la Matache sau unde vrei tu, in afara retelei metropolitanului. ( Poftim Rahova - 13 Septembrie, etc, etc )
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
mradulescu
S-ar putea face inclusiv un troleibuz ca in Berceni, care sa strabata cartierul si sa intoarca la Razoare sau Eroilor.
Ar deservi traficul local si legatura cu 41 si magistralele de metrou.
Evident ca ar trebui introdus sistemul unic de taxare, astfel incat sa nu fie descurajata schimbarea mijlocului de transport.
S-ar putea face inclusiv un troleibuz ca in Berceni, care sa strabata cartierul si sa intoarca la Razoare sau Eroilor.
Ar deservi traficul local si legatura cu 41 si magistralele de metrou.
Evident ca ar trebui introdus sistemul unic de taxare, astfel incat sa nu fie descurajata schimbarea mijlocului de transport.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
Costin
Mi s'ar parea de bun simt sa se pastreze la suprafata cel putin legaturile cu Piata Romana si cu Gara de Nord, la intervale decente. Acestea ar acoperi si calatoriile 'locale'... Asta pe ramura de nord, pentru ca pe cea de sud nu as umbla la transportul de suprafata.
Dar, revenind cu picioarele pe pamant, probabil planurile RATB pentru transportul de suprafata din zona vor fi undeva la 70% definitive doar in seara dinaintea inaugurarii metroului. Mai tineti minte cat s'au sucit cu tramvaiele care vor strabate Basarabul, cate planuri am facut si noi, pentru ca intr'un final sa ramanem la linia 1, cazuta din cer intr'un mod absolut surprinzator?
Mi s'ar parea de bun simt sa se pastreze la suprafata cel putin legaturile cu Piata Romana si cu Gara de Nord, la intervale decente. Acestea ar acoperi si calatoriile 'locale'... Asta pe ramura de nord, pentru ca pe cea de sud nu as umbla la transportul de suprafata.
Dar, revenind cu picioarele pe pamant, probabil planurile RATB pentru transportul de suprafata din zona vor fi undeva la 70% definitive doar in seara dinaintea inaugurarii metroului. Mai tineti minte cat s'au sucit cu tramvaiele care vor strabate Basarabul, cate planuri am facut si noi, pentru ca intr'un final sa ramanem la linia 1, cazuta din cer intr'un mod absolut surprinzator?
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
mradulescu
Dupa mine, ideal ar fi fost ca M5 sa strabata orasul pe la Piata Romana, Iar M3 care vinde din Militari sa o ia pe la Universitate (pe sub Elisabeta/Carol...) si sa se racordeze cu cealalata bucata de M3 la Dristor sau mai incolo....
Prelungirea lui M4 spre Progresul ar fi intersecta M5 la Berzei, M3nou la Drept sau la Kogalniceanu si pe M1 la Izvor..
Legatura ff buna cu Gara de Nord pentru toata lumea...(cu o singura schimbare)
S-ar fi distribuit si incarcarea liniilor mai bine (ca nu toata lumea vrea sa ajunga la Unirii sau Universitate...)
Atunci s-ar fi rezolvat si problema suprapunerii de magistrale M1/M3, iar Drumul Taberei si Militari ar fi avut legaturi de-a dreptul bestiale cu tot orasul...
In acest caz, liniile de suprafata si Drumul Taberei si Miliatari (in afara de 41) ar putea fi reduse si proiectate sa deserveasca in special ramurile secundare si legaturile dintre ele. (Ghencea si prelungirea, 1Mai/Compozitorilor, Bd. Timisoara, Apusului, Valea CAscadelor, Moinesti, Vasile Milea)
S-ar rezolva traficul local + acces facil la metrou pentru toata lumea.
Dupa mine, ideal ar fi fost ca M5 sa strabata orasul pe la Piata Romana, Iar M3 care vinde din Militari sa o ia pe la Universitate (pe sub Elisabeta/Carol...) si sa se racordeze cu cealalata bucata de M3 la Dristor sau mai incolo....
Prelungirea lui M4 spre Progresul ar fi intersecta M5 la Berzei, M3nou la Drept sau la Kogalniceanu si pe M1 la Izvor..
Legatura ff buna cu Gara de Nord pentru toata lumea...(cu o singura schimbare)
S-ar fi distribuit si incarcarea liniilor mai bine (ca nu toata lumea vrea sa ajunga la Unirii sau Universitate...)
Atunci s-ar fi rezolvat si problema suprapunerii de magistrale M1/M3, iar Drumul Taberei si Militari ar fi avut legaturi de-a dreptul bestiale cu tot orasul...
In acest caz, liniile de suprafata si Drumul Taberei si Miliatari (in afara de 41) ar putea fi reduse si proiectate sa deserveasca in special ramurile secundare si legaturile dintre ele. (Ghencea si prelungirea, 1Mai/Compozitorilor, Bd. Timisoara, Apusului, Valea CAscadelor, Moinesti, Vasile Milea)
S-ar rezolva traficul local + acces facil la metrou pentru toata lumea.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
andrei11
S-o spunem pe aia dreapta :
-Traseul metroului pe sub Splai in portiunea Dristor 1 - Petrache Poenaru a fost una din cele mai proaste idei cu putinta.
-Acum practic noi nu mai putem face nimic, ne-ar costa cat nu face sa inchidem linia respectiva si sa trasam alte magistrale.
- Magistrala M 3 e de tot rasul, de fapt nu e o magistrala, ci 2 racorduri , si anume :
a) Racordul A 1 Decembrie - Eroilor ( pentru ca celalalte 2 statii din Balta Alba sunt niste caricaturi de statii)
b) Racordul B Preciziei - Piata Unirii.
Avand in vedere idiotenia traseului lui M 1 pe Splai, M 5 nu poate ajunge decat la Universitate / Pantelimon, pentru ca practic la Piata Romana nu mai ai ce face cu ea. Ruta Piata Romana - Pache Protopopescu pe sub Dacia nu necesita metrou, sub nici o forma, nu are cum genera trafic pentru metrou.
Asa ca vrand nevrand Piata Romana va beneficia de o singura magistrala de metrou pentru mult timp de acum inainte, desi evident nu e logic.
Este evident ca - avand in vedere actualul traseu a lui M 1 pe sub Splai, M 3 ar fi trebuit din Militari sa ajunga la Universitate iar M 5 din Dr. Taberei la Romana. Dar asta e, zarurile au fost aruncate de mult !
S-o spunem pe aia dreapta :
-Traseul metroului pe sub Splai in portiunea Dristor 1 - Petrache Poenaru a fost una din cele mai proaste idei cu putinta.
-Acum practic noi nu mai putem face nimic, ne-ar costa cat nu face sa inchidem linia respectiva si sa trasam alte magistrale.
- Magistrala M 3 e de tot rasul, de fapt nu e o magistrala, ci 2 racorduri , si anume :
a) Racordul A 1 Decembrie - Eroilor ( pentru ca celalalte 2 statii din Balta Alba sunt niste caricaturi de statii)
b) Racordul B Preciziei - Piata Unirii.
Avand in vedere idiotenia traseului lui M 1 pe Splai, M 5 nu poate ajunge decat la Universitate / Pantelimon, pentru ca practic la Piata Romana nu mai ai ce face cu ea. Ruta Piata Romana - Pache Protopopescu pe sub Dacia nu necesita metrou, sub nici o forma, nu are cum genera trafic pentru metrou.
Asa ca vrand nevrand Piata Romana va beneficia de o singura magistrala de metrou pentru mult timp de acum inainte, desi evident nu e logic.
Este evident ca - avand in vedere actualul traseu a lui M 1 pe sub Splai, M 3 ar fi trebuit din Militari sa ajunga la Universitate iar M 5 din Dr. Taberei la Romana. Dar asta e, zarurile au fost aruncate de mult !
- mradulescu
-
Posted:
-
Uite si la altii
mradulescu
Paris
http://www.ratp.fr/informer/pdf/orienter/f_plan.php?fm=pdf&loc=reseaux&nompdf=metro
Londra
http://www.tfl.gov.uk/assets/downloads/standard-tube-map.pdf
Viena
http://www.tvl.ro/turism/101-Viena-In-pasi-de-vals/img/harta-metrou.gif
Roma
http://www.tvl.ro/roma/poze/harta-metrou.jpg
Paris
http://www.ratp.fr/informer/pdf/orienter/f_plan.php?fm=pdf&loc=reseaux&nompdf=metro
Londra
http://www.tfl.gov.uk/assets/downloads/standard-tube-map.pdf
Viena
http://www.tvl.ro/turism/101-Viena-In-pasi-de-vals/img/harta-metrou.gif
Roma
http://www.tvl.ro/roma/poze/harta-metrou.jpg
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
Dominatrix
cos wrote:Apropo de dublarea metroului de transportul de suprafata: daca pe ramura de nord este firesc sa dispara troleibuzul, ma intreb cum se va asigura legatura Alexandria - Gara dupainaugurarea liniei de metrou? Fiindca troleibuzul spre Antiaeriana nu se poate desfiinta, mai ales ca s-a si investit in retea noua si terminal "intermodal" la Depoul Alexandria. Logica ar spune sa fie pastrat troleibuzul pe traseul Alexandriei - Razoare - Eroilor - Gara de Nord, caz in care s-ar suprapune cu metroul destul de mult intre Nicolae Gaina si Eroilor. Culmea ar fi ca in ideea de eliminare a suprapunerilor, varianta actuala, cu ocolire pe la Apaca sa ramana definitiva. Atunci intr-adevar bataia de joc ar fi maxima.
Mi s'ar parea de bun simt sa se pastreze la suprafata cel putin legaturile cu Piata Romana si cu Gara de Nord, la intervale decente. Acestea ar acoperi si calatoriile 'locale'... Asta pe ramura de nord, pentru ca pe cea de sud nu as umbla la transportul de suprafata.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
andrei11
Mi-am revizuit rationamentul ! In conditiile anului 1975 nu prea aveai pe unde sa iesi rezonabil din Balta Alba decat pe traseul actual al lui M 1 / M 3 pe Splai. Mea culpa
Restul afirmatiilor raman valabile
andrei11 wrote:
-Traseul metroului pe sub Splai in portiunea Dristor 1 - Petrache Poenaru a fost una din cele mai proaste idei cu putinta
Mi-am revizuit rationamentul ! In conditiile anului 1975 nu prea aveai pe unde sa iesi rezonabil din Balta Alba decat pe traseul actual al lui M 1 / M 3 pe Splai. Mea culpa
Restul afirmatiilor raman valabile
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
mradulescu
Acuma n-ar fi o mare problema daca s-ar suprapune un pic... In definitiv, 381 se suprapune peste jumatate din M2 si lumea propune pe forum autobuze articulate...
Despre ocolirea lui 96 pe la Apaca nu stiu ce sa zic, totul depinde de cum va arata in viitor intersectia de la Razoare dupa finalizare metroului si apoi, in a doua etapa, dupa realizarea pasajelor auto (macar unul din doua si tot ar fi bine).
Cred ca nici primaria/MT nu stie cum o sa iasa pina la urma, asa ca licitam degeaba...
O varianta ar fi ca 96 sa nu mai ocoleasca pe la Apaca, dar ar putea sa mearga direct prin Cotroceni si nu pe la Eroilor. Dar habar nu am cum va fi.
Dominatrix wrote:cos wrote:Apropo de dublarea metroului de transportul de suprafata: daca pe ramura de nord este firesc sa dispara troleibuzul, ma intreb cum se va asigura legatura Alexandria - Gara dupainaugurarea liniei de metrou? Fiindca troleibuzul spre Antiaeriana nu se poate desfiinta, mai ales ca s-a si investit in retea noua si terminal "intermodal" la Depoul Alexandria. Logica ar spune sa fie pastrat troleibuzul pe traseul Alexandriei - Razoare - Eroilor - Gara de Nord, caz in care s-ar suprapune cu metroul destul de mult intre Nicolae Gaina si Eroilor. Culmea ar fi ca in ideea de eliminare a suprapunerilor, varianta actuala, cu ocolire pe la Apaca sa ramana definitiva. Atunci intr-adevar bataia de joc ar fi maxima.
Mi s'ar parea de bun simt sa se pastreze la suprafata cel putin legaturile cu Piata Romana si cu Gara de Nord, la intervale decente. Acestea ar acoperi si calatoriile 'locale'... Asta pe ramura de nord, pentru ca pe cea de sud nu as umbla la transportul de suprafata.
Acuma n-ar fi o mare problema daca s-ar suprapune un pic... In definitiv, 381 se suprapune peste jumatate din M2 si lumea propune pe forum autobuze articulate...
Despre ocolirea lui 96 pe la Apaca nu stiu ce sa zic, totul depinde de cum va arata in viitor intersectia de la Razoare dupa finalizare metroului si apoi, in a doua etapa, dupa realizarea pasajelor auto (macar unul din doua si tot ar fi bine).
Cred ca nici primaria/MT nu stie cum o sa iasa pina la urma, asa ca licitam degeaba...
O varianta ar fi ca 96 sa nu mai ocoleasca pe la Apaca, dar ar putea sa mearga direct prin Cotroceni si nu pe la Eroilor. Dar habar nu am cum va fi.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
andrei11
...pe traseul Alexandriei - Razoare - Eroilor - Gara de Nord, caz in care s-ar suprapune cu metroul destul de mult intre Nicolae Gaina si Eroilor..
Destul de mult ? Mie mi se pare nesimificativ, taman bine ca sa se faca schimbul de calatori la Razoare sau la Eroilor !
...pe traseul Alexandriei - Razoare - Eroilor - Gara de Nord, caz in care s-ar suprapune cu metroul destul de mult intre Nicolae Gaina si Eroilor..
Destul de mult ? Mie mi se pare nesimificativ, taman bine ca sa se faca schimbul de calatori la Razoare sau la Eroilor !
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
mradulescu
Pai asta ziecam si eu...
Introducerea metroului intr-un cartier nu trebui sa duca le eliminare transportului de suprafata, ci doar la regandirea acestuia ca un complement indispensabil.
In cazul troleibuzului 96, acesta are pre putin de-a face cu noul metrou, in concluzie poate sa ramana bine-merci.
Ma gandesc insa ca poate linia 105 ar putea fi macar regandita, nu desfiintata.
Pai asta ziecam si eu...
Introducerea metroului intr-un cartier nu trebui sa duca le eliminare transportului de suprafata, ci doar la regandirea acestuia ca un complement indispensabil.
In cazul troleibuzului 96, acesta are pre putin de-a face cu noul metrou, in concluzie poate sa ramana bine-merci.
Ma gandesc insa ca poate linia 105 ar putea fi macar regandita, nu desfiintata.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou
•
Choose destination