Topic: Proiecte uitate, proiecte abandonate
256 posts, 121500 views
📖 Pagination options
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
133 313
Republica ar avea nevoie de ceva scari rulante... de la aparate in sus. Asta insemnand o iesire noua, ca pe labirintul actual nu se prea poate face mare lucru. Miscarea face bine dar facand statia zilnic se transforma in sport extrem, mai ales dupa ce a explodat inghetul trepte si contratrepte...
Republica ar avea nevoie de ceva scari rulante... de la aparate in sus. Asta insemnand o iesire noua, ca pe labirintul actual nu se prea poate face mare lucru. Miscarea face bine dar facand statia zilnic se transforma in sport extrem, mai ales dupa ce a explodat inghetul trepte si contratrepte...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
subway guru
Perfect de acord cu tine...iar 'Respublica' trebuie sa fie grijulie cu binele cetatzenilor ei...!!!
Perfect de acord cu tine...iar 'Respublica' trebuie sa fie grijulie cu binele cetatzenilor ei...!!!
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
133 313
Republica in sine, ca statie, a trimis ceva oameni la dentist in ultimii ani prin micile ei capcane ce se deschid mai mult in anotimpul inghetat. Are combinatii hazardoase pe la colturi. Obscur + tocit + umed + neatent = buf!
Republica in sine, ca statie, a trimis ceva oameni la dentist in ultimii ani prin micile ei capcane ce se deschid mai mult in anotimpul inghetat. Are combinatii hazardoase pe la colturi. Obscur + tocit + umed + neatent = buf!
- Mokele
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
Mokele
Planurile facute prin anii' 30 pentru metroul bucurestean sunt facute publice pe undeva ?
Planurile facute prin anii' 30 pentru metroul bucurestean sunt facute publice pe undeva ?
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
nokia2110
Ca să vă fac sânge rău, bunica unui cunoscut de-al meu a pus pe foc sau a dus la recilcat prin 1990-1993 nişte chestii legare de metroul din anii '30 (la fel au sfârşit şi alte chestii extrem de interesante).
Dar de asta ce ziceţi tovarăşe şi tovarăşi?
P.S. Când voi face rost de bani voi scana şi ceva hărţi (format A2-A0).
Ca să vă fac sânge rău, bunica unui cunoscut de-al meu a pus pe foc sau a dus la recilcat prin 1990-1993 nişte chestii legare de metroul din anii '30 (la fel au sfârşit şi alte chestii extrem de interesante).
Dar de asta ce ziceţi tovarăşe şi tovarăşi?
P.S. Când voi face rost de bani voi scana şi ceva hărţi (format A2-A0).
Proiect Metrou Bucuresti 1953 vol. 1 cap. I.rar
Proiect Metrou Bucuresti 1953 vol. 1 cap. I.rar (4.38 MB; downloaded 456 times)
Proiect metrou Bucuresti 1953 vol i pg. 7 introducere.rar
Proiect metrou Bucuresti 1953 vol i pg. 7 introducere.rar (485.25 KB; downloaded 372 times)
Proiect Metou Bucuresti 1953 vol. 1 cap. II.rar
Proiect Metou Bucuresti 1953 vol. 1 cap. II.rar (5.57 MB; downloaded 359 times)
Proiect Metrou Bucuresti 1953 vol. 1 cap. III.rar
Proiect Metrou Bucuresti 1953 vol. 1 cap. III.rar (10.45 MB; downloaded 361 times)
Proiect Metrou Bucuresti 1953 vol. 1 cap IV.rar
Proiect Metrou Bucuresti 1953 vol. 1 cap IV.rar (3.87 MB; downloaded 383 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
subway guru
@nokia2110
EXCEPTIONALE DOCUMENTELE!!!
Pune iute tot ce ai!
E vorba nu de 'ideile' de metrou 'carliste' ale anilor '930 ci de proiectul 'stalinist' din 1953...
Documentele confirma 'integral' tot ce stiam doar din 'auzite' si din referirile indirecte din anii '975...
Din pacate 'concluzia' acestui studiu a fost ca la acea data tzara nu-si putea permite construirea metropolitanului...
Cititi cu atentie, ca sa vedeti cat de 'vizionari' au fost inaintasii!!!
P.S.
Ce zici #Domix, studiul asta parca ar fi fost scris ieri-noapte!
Doamne ce oameni, ce specialisti...ce GIGANTI!
@nokia2110
EXCEPTIONALE DOCUMENTELE!!!
Pune iute tot ce ai!
E vorba nu de 'ideile' de metrou 'carliste' ale anilor '930 ci de proiectul 'stalinist' din 1953...
Documentele confirma 'integral' tot ce stiam doar din 'auzite' si din referirile indirecte din anii '975...
Din pacate 'concluzia' acestui studiu a fost ca la acea data tzara nu-si putea permite construirea metropolitanului...
Cititi cu atentie, ca sa vedeti cat de 'vizionari' au fost inaintasii!!!
P.S.
Ce zici #Domix, studiul asta parca ar fi fost scris ieri-noapte!
Doamne ce oameni, ce specialisti...ce GIGANTI!
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
nokia2110
O să mai încerc să scanez azi seară sau mâine.
Da, dacă am fi avut bani am fi făcut metropolitan de atunci. Dar ar cam fi dispărut tramvaiele din Bucureşti
P.S. Nici nu mă gândeam că aş putea să dau de aşa ceva în talcioc.
O să mai încerc să scanez azi seară sau mâine.
Da, dacă am fi avut bani am fi făcut metropolitan de atunci. Dar ar cam fi dispărut tramvaiele din Bucureşti
P.S. Nici nu mă gândeam că aş putea să dau de aşa ceva în talcioc.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
subway guru
Lipseau trei elemente 'esentiale':
1. Capacitatea financiara...la ora aia aveam de platit 'despagubiri de razbel' catre Stalin de ne speteam;
2. Capacitatea tehnico-industriala...industria era 'la pamant', ce mai ramasese dupa ce luasera rusii tot 'cu japca'...
3. Vointza politica...altele erau prioritatile, refacerea tzarii, totul era pe cartela, criza locuintzelor la maxim, nu-i ardea nimanui de 'metropolitane'...banuiala mea e ca a fost doar o dorintza 'cfr-istica' a lui Dej, dar in final a considerat ca mai bine trimite 'burjuii' la canal, e mai sigur si mai ferit de ochii lumii decat un santier in buricul (pardon, strafundurile...) Bucurestilor...
P.S.
Ati remarcat 'linia de metropolitan' ce trebuia sa duca la 'port'???
Nici macar canalul Dunare-Bucuresti nu e 'inventia' lui Ceashca, e de la Dej citire si mai de dinainte...
Asa cum rezulta si din 'amintirile' Dlui arh Jugurica, 'carmaciul' se baza tot pe vechile studii antebelice in privinta Bucurestilor, marca Dem Demetrescu, primarul 'Tarnacop'...pe care le-au 'redescoperit' in zilele noastre si Dr. Oetker si multzi altzii...
Acum 'redescoperim' Bucuresti-port la Dunare, linia forturilor, bulevardele 'netaiate', metropolitanul, tramvaiele, etc...toate noi si vechi toate...de pe vremea lu' Apollodor din Damasc...daca privim cu atentie pe Columna...probabil ca le gasim 'zugravite'...
Lipseau trei elemente 'esentiale':
1. Capacitatea financiara...la ora aia aveam de platit 'despagubiri de razbel' catre Stalin de ne speteam;
2. Capacitatea tehnico-industriala...industria era 'la pamant', ce mai ramasese dupa ce luasera rusii tot 'cu japca'...
3. Vointza politica...altele erau prioritatile, refacerea tzarii, totul era pe cartela, criza locuintzelor la maxim, nu-i ardea nimanui de 'metropolitane'...banuiala mea e ca a fost doar o dorintza 'cfr-istica' a lui Dej, dar in final a considerat ca mai bine trimite 'burjuii' la canal, e mai sigur si mai ferit de ochii lumii decat un santier in buricul (pardon, strafundurile...) Bucurestilor...
P.S.
Ati remarcat 'linia de metropolitan' ce trebuia sa duca la 'port'???
Nici macar canalul Dunare-Bucuresti nu e 'inventia' lui Ceashca, e de la Dej citire si mai de dinainte...
Asa cum rezulta si din 'amintirile' Dlui arh Jugurica, 'carmaciul' se baza tot pe vechile studii antebelice in privinta Bucurestilor, marca Dem Demetrescu, primarul 'Tarnacop'...pe care le-au 'redescoperit' in zilele noastre si Dr. Oetker si multzi altzii...
Acum 'redescoperim' Bucuresti-port la Dunare, linia forturilor, bulevardele 'netaiate', metropolitanul, tramvaiele, etc...toate noi si vechi toate...de pe vremea lu' Apollodor din Damasc...daca privim cu atentie pe Columna...probabil ca le gasim 'zugravite'...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
subway guru
Si inca un lucru...studiul zice 4 magistrale radiale si o inelara...radiale care sa se intersecteze in zona centrala in doua 'triunghiuri'...
Ce zici #andrei11...n-am avut dreptate cand am zis acelasi lucru...uite ca si 'magistrii' zic la fel...
P.S.
@sab: tu cum comentezi?...sau ai ramas 'mut'!!!
Si inca un lucru...studiul zice 4 magistrale radiale si o inelara...radiale care sa se intersecteze in zona centrala in doua 'triunghiuri'...
Ce zici #andrei11...n-am avut dreptate cand am zis acelasi lucru...uite ca si 'magistrii' zic la fel...
P.S.
@sab: tu cum comentezi?...sau ai ramas 'mut'!!!
- George
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
George
Fara a diminua in vreun fel meritele specialistilor vremii (subliniez: specialistilor), ci dimpotriva, voiam sa arat ca sigur, intr-o anumita masura, ei s-au bazat pe planurile dinainte! Din anii 30 Bucurestiul s-a urbanizat puternic, de pe vremea lui Carol erau multe planuri pentru oras...
De altfel, inginerii au fost mai norocosi decat "confratii" lor istorici, teologi si alti corifei "umanisti", care au infundat inchisorile comuniste...de ingineri totusi mai era nevoie... un profesor de-al tatalui meu de la Politehnica, Dorin Pavel, studiase la Berlin in interbelic...si totusi a scapat de inchisoare, pentru ca tara avea nevoie de hidrocentrale etc...
De altfel, si dreptul a trait pana in anii 80 bine de tot din corifeii scolii de drept civil interbelice, care au fost si corifeii scolii postbelice - cu adaptarile si compromisiurile inevitabile - Mihail Eliescu, Salvator Brateanu, Octavian Capatana - judecator la Tribunalul Ilfov in 1940, a achitat-o pe Maria Antonescu catre finalul anilor 40 (fiind dat afara din acest motiv), in anul 2002 deschidea cursurile Institutului National al Magistraturii, al carui prim director a fost...
Probabil trebuie sa acceptam si sa subliniem ideea ca indiferent de regim politic, am avut si avem, din fericire, intotdeauna oameni care vor si pot sa faca ceva bun pentru tara!
Fara a diminua in vreun fel meritele specialistilor vremii (subliniez: specialistilor), ci dimpotriva, voiam sa arat ca sigur, intr-o anumita masura, ei s-au bazat pe planurile dinainte! Din anii 30 Bucurestiul s-a urbanizat puternic, de pe vremea lui Carol erau multe planuri pentru oras...
De altfel, inginerii au fost mai norocosi decat "confratii" lor istorici, teologi si alti corifei "umanisti", care au infundat inchisorile comuniste...de ingineri totusi mai era nevoie... un profesor de-al tatalui meu de la Politehnica, Dorin Pavel, studiase la Berlin in interbelic...si totusi a scapat de inchisoare, pentru ca tara avea nevoie de hidrocentrale etc...
De altfel, si dreptul a trait pana in anii 80 bine de tot din corifeii scolii de drept civil interbelice, care au fost si corifeii scolii postbelice - cu adaptarile si compromisiurile inevitabile - Mihail Eliescu, Salvator Brateanu, Octavian Capatana - judecator la Tribunalul Ilfov in 1940, a achitat-o pe Maria Antonescu catre finalul anilor 40 (fiind dat afara din acest motiv), in anul 2002 deschidea cursurile Institutului National al Magistraturii, al carui prim director a fost...
Probabil trebuie sa acceptam si sa subliniem ideea ca indiferent de regim politic, am avut si avem, din fericire, intotdeauna oameni care vor si pot sa faca ceva bun pentru tara!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
subway guru
Draga #George,
e 'esenta dezvoltarii sanatoase a societatii omenesti', de milenii incoace...trebuie sa pui 'caramida peste caramida' si 'piatra peste piatra', de-a lungul a multe generatii pentru a realiza o 'constructie solida'...preiei 'fundatiile' de la inaintasi, mai pui si tu 'umila ta contributie', o caramijoara 'pricajita' acolo si predai la 'urmasi'...spre 'edificare plenara'...
sa BETONEZE din plin...
Draga #George,
e 'esenta dezvoltarii sanatoase a societatii omenesti', de milenii incoace...trebuie sa pui 'caramida peste caramida' si 'piatra peste piatra', de-a lungul a multe generatii pentru a realiza o 'constructie solida'...preiei 'fundatiile' de la inaintasi, mai pui si tu 'umila ta contributie', o caramijoara 'pricajita' acolo si predai la 'urmasi'...spre 'edificare plenara'...
sa BETONEZE din plin...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
Dominatrix
Intr-adevar excelente documente.
Dl. ing. Grigore Mitran a fost "mentorul" meu in facultate, pe vremea cand abia incepeam sa vad si eu cu ce se mananca sistematizarea circulatiei si proiectarea adevarata a unei retele de transport urban. Si ing. Nicolae Tilibasa, fost decan la UPB Transporturi...Dumnezeu sa ii odihneasca acolo unde sunt.
Observati si faptul ca si acum 50 de ani prioritatea numarul unu era metroul pe axa E-V care din varii motive abia acum va fi realizat. Si mai observati si lungimea recomandata a interstatiei medii, de 700 - 1000 m, mai mare decat media "moderna", dar in acelasi timp jumatate din cea "sovietica" a acelor vremuri.
@Nokia: Nu ai si celealte capitole? Ar fi extraordinar daca le-ai pune pe forum.
Legat de ce spunea George apropo de specialistii din acele vremuri, asa cum parca am mai zis aici pe undeva foarte multe proiecte abordate in anii 50-70 de catre comunisti isi au originea in proiecte din perioada interbelica, insa acest lucru nu se spunea niciodata. Multe au fost reluate chiar sub indrumarea acelorasi specialisti. In multe cazuri, comunistii nu au facut la inceput altceva decat sa profite de zestrea economica si umana a perioadei interbelice, realizand cu mare intarziere si la calitate mediocra proiecte care fusesera amanate din cauza razboiului si ocupatiei sovietice.
In plus de asta, nu uitati ca Gheorghiu Dej, asa tampit cum era, totusi era dispus sa invete prin contactul cu specialistii si oamenii de cultura, mai ales dupa ce "daduse cu nasul" de parfumul cvasi-occidental, vizitand si alte tari comuniste mai destupate la cap (Polonia, Cehoslovacia). Mai ales dupa 1955, incepuse sa lase mai mult frau liber specialistilor in dezvoltarea urbana, si rezultatele s-au vazut, continuandu-se pe acelasi tipar pana la moartea lui, si chiar mai tarziu pana in anii '70.
Intr-adevar excelente documente.
Dl. ing. Grigore Mitran a fost "mentorul" meu in facultate, pe vremea cand abia incepeam sa vad si eu cu ce se mananca sistematizarea circulatiei si proiectarea adevarata a unei retele de transport urban. Si ing. Nicolae Tilibasa, fost decan la UPB Transporturi...Dumnezeu sa ii odihneasca acolo unde sunt.
Observati si faptul ca si acum 50 de ani prioritatea numarul unu era metroul pe axa E-V care din varii motive abia acum va fi realizat. Si mai observati si lungimea recomandata a interstatiei medii, de 700 - 1000 m, mai mare decat media "moderna", dar in acelasi timp jumatate din cea "sovietica" a acelor vremuri.
@Nokia: Nu ai si celealte capitole? Ar fi extraordinar daca le-ai pune pe forum.
Legat de ce spunea George apropo de specialistii din acele vremuri, asa cum parca am mai zis aici pe undeva foarte multe proiecte abordate in anii 50-70 de catre comunisti isi au originea in proiecte din perioada interbelica, insa acest lucru nu se spunea niciodata. Multe au fost reluate chiar sub indrumarea acelorasi specialisti. In multe cazuri, comunistii nu au facut la inceput altceva decat sa profite de zestrea economica si umana a perioadei interbelice, realizand cu mare intarziere si la calitate mediocra proiecte care fusesera amanate din cauza razboiului si ocupatiei sovietice.
In plus de asta, nu uitati ca Gheorghiu Dej, asa tampit cum era, totusi era dispus sa invete prin contactul cu specialistii si oamenii de cultura, mai ales dupa ce "daduse cu nasul" de parfumul cvasi-occidental, vizitand si alte tari comuniste mai destupate la cap (Polonia, Cehoslovacia). Mai ales dupa 1955, incepuse sa lase mai mult frau liber specialistilor in dezvoltarea urbana, si rezultatele s-au vazut, continuandu-se pe acelasi tipar pana la moartea lui, si chiar mai tarziu pana in anii '70.
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
DanCld
Epoca Dej + anii buni ai "tovarasului" au coincis cu perioada de boom economic global de dupa WW2, perioada terminata abrupt in 1973 odata cu prima criza a petrolului. In acei ani peste tot in Europa nivelul de trai a crescut accentuat, strazile s-au umplut de masini, s-au ridicat de la zero fabrici si cartiere rezidentiale noi si a crescut procentajul populatiei urbane raportate la rural. Ulterior a doua criza a petrolului (1979) si cresterea accentuata a dobanzilor la dolar pe fondul nevoii masive de finantare a economiilor emergente cu industrie dezvoltata pe ideea de "substitutie de importuri" si "petrol ieftin" au trimis tari precum Romania in incapacitate de plata. Nu cred ca un Dej teleportat in timp in 1980 ar fi putut sa evite prabusirea nivelului de trai sau ar fi "strans" mai putin "surubul".
Near topic: partea interesanta e ca generatiile statistice (baby boom, X, Y si Z) se "muleaza" aproape perfect peste aceste "epoci", generatia X fiind cea nascuta in perioada buna a comunismului (cei care au >35 de ani acum) iar generatia Y fiind cea nascuta in "obsedantul deceniu" (+/- niste ani).
Epoca Dej + anii buni ai "tovarasului" au coincis cu perioada de boom economic global de dupa WW2, perioada terminata abrupt in 1973 odata cu prima criza a petrolului. In acei ani peste tot in Europa nivelul de trai a crescut accentuat, strazile s-au umplut de masini, s-au ridicat de la zero fabrici si cartiere rezidentiale noi si a crescut procentajul populatiei urbane raportate la rural. Ulterior a doua criza a petrolului (1979) si cresterea accentuata a dobanzilor la dolar pe fondul nevoii masive de finantare a economiilor emergente cu industrie dezvoltata pe ideea de "substitutie de importuri" si "petrol ieftin" au trimis tari precum Romania in incapacitate de plata. Nu cred ca un Dej teleportat in timp in 1980 ar fi putut sa evite prabusirea nivelului de trai sau ar fi "strans" mai putin "surubul".
Near topic: partea interesanta e ca generatiile statistice (baby boom, X, Y si Z) se "muleaza" aproape perfect peste aceste "epoci", generatia X fiind cea nascuta in perioada buna a comunismului (cei care au >35 de ani acum) iar generatia Y fiind cea nascuta in "obsedantul deceniu" (+/- niste ani).
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Proiecte uitate, Proiecte abandonate
nokia2110
Am să încerc să mai scanez ceva până luni.
Cu planşele s-ar putea să mă rezolve subwayguru.
Vă interesează mai mult partea de tunelistică sau partea de dezvoltare a reţelei? - restul vol. 1 e cam despre partea tehnică de construcţie.
O chestie nasoală cu aceste documente e că emană un anume miros... nu ştiu dacă numai din cauza vechimii sau şi pentru că au mucegăit (oricum, folosesc o mască "chirurgicală" când umblu cu ele).
Am să încerc să mai scanez ceva până luni.
Cu planşele s-ar putea să mă rezolve subwayguru.
Vă interesează mai mult partea de tunelistică sau partea de dezvoltare a reţelei? - restul vol. 1 e cam despre partea tehnică de construcţie.
O chestie nasoală cu aceste documente e că emană un anume miros... nu ştiu dacă numai din cauza vechimii sau şi pentru că au mucegăit (oricum, folosesc o mască "chirurgicală" când umblu cu ele).
📖 Pagination options