Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul regional din Ilfov (4XX)

2360 posts, 848297 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 169
 
 

📖 Pagination options
  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Discuții despre transportul regional din Ilfov (4XX) Dr2005

Sorin Oprescu vrea să scoată transportul RATB din Ilfov, în luna iunie

Vrea să îl scoată, în condițiile în care vreo 80% din călători au abonamente, în ciuda faptului că numărul de curse s-a tot redus. RATB nu a avut niciodată un management bun al traseelor și graficelor de circulație :(

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

Utilizator anonim wrote:
...prețul unui bilet este de 1,5 lei, respectiv, 2,5 lei pentru traseele mai lungi de 20 de kilometri. Tot în protocol se arăta că diferența dintre costul real și prețul biletului va fi acoperită...
Pe un traseu oarecare, care nici macar nu trece dincolo de soseaua de centura, RATB duce odata calatorii odata la o ora sau mai mult, la pretul de 1,5 lei. Midibelul (midi-otobelul) privat duce calatorii ceva mai des si cu 2 minute in fata RATB, la pretul de 2 lei si nici nu da bilet decat daca "i se solicita cu fermitate" :evil:
Vad ca RATB a calculat pretul "real" la 4,6 roni. Pe ce baza, am putea sti asta? Daca privatul isi permite pretul de 2 lei, cum face RATB pretul mai mult decat dublu? Sau firma aia e subventionata de Ilfov cu numai 60%, fata de 76% la RATB?
Sincer, un 2..2,5 roni nu mi se pare mult (3..3,5 pe linii lungi). E cam cat iau multe taxiuri pe UN kilometru. Dar 4,6 e deja peste 1€. Cam mult, pentru o tara in care metroul te lasa la marginea orasului, iar salariul te lasa dupa jumatate de luna.
Pana la urma, in multe cazuri, ca acela mentionat mai sus, este vorba de concurenta. Ce este mai trist este ca nu cred ca privatul va mai introduce o cursa in locul celei eliberate de RATB, nu va da abonamente si nici macar bilete. Cui nu-i convine, poate ii ia vecinul cu tancul 4x4, daca ii spala geamurile la intoarcere.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Utilizator anonim wrote:
din cauza faptului ca CJ Ilfov nu a achitat niciun ban catre RATB/PMB in schimbul acestui serviciu.


... sau din cauza faptului că s-au cam terminat Rocarurile și Daf-urile reci, de s-a trecut la tăierea curselor din liniile urbane ca să aibă URACul ce casa?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Nu este asa, nu stiu de ce ai impresia ca RATB face totul ca sa taie masini. Au taiat cat a fost nevoie. Oricum preorasenestile trebuie sa treaca in ograda CJ Ilfov. Sunt in totalitate de acord ca aceste linii sa dispara de la RATB.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Tocmai s-au redus cursele de pe 221 și, probabil, și alte trasee.

E o mare tâmpenie desființarea liniilor preorășenești, atâta timp cât 90% din călători au abonamente, iar mașinile merg pline, în ciuda graficelor de circulație făcute cu posteriorul.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Chev Celios

Dragos sau pierdut din toate liniile cate un-doua ture.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Nu cred că din 408 s-a pierdut o tură, că e una singură pe traseu...

După cum am mai spus, mi se pare o tâmpenie reducerea de parc de acum, în condițiile în care elevii termină școala peste o săptămână, iar studenții abia la mijlocul lui iulie.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Utilizator anonim wrote:
Incepand cu 14 iunie 2010 RATB va sista toate cursele liniilor preorasenesti din cauza faptului ca CJ Ilfov nu a achitat niciun ban catre RATB/PMB in schimbul acestui serviciu.

Incepand cu aceeasi data, patronii firmelor de dube vor canta cu spor:

Merg banii bara la bara
ca masinile prin tara
si se inmultesc la mine
ca masinile straine

milioane milioane circula prin buzunare
si la al meu e trafic greu
milioane milioane circula prin buzunare
parca ar avea motoare.


http://www.youtube.com/watch?v=kJthwDnJgVw

In microbuze, calatorii se vor delecta cu versuri de genul:

Smecheria, smecheria
sa fii sef in Romania
trebuie sa pastrezi mandria
Sa te tina vistieria.


http://www.youtube.com/watch?v=WPGgOLF18Ts

Iar calatoarele vor fi invitate cu incredere sa frece lampa soferului Aladin, evident stand in picioare, pentru ca nu mai e loc pe scaune. :twisted:

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

Lampa lui Alladin era frecata si in autobuzele preorasenesti ale RATB. Acolo l-am auzit prima data :lol:
Marea porcarie valabila in toata tara este ca acest minister incompetent al administratiei nu taie odata coada ursului sa faca zonele metropolitane ale oraselor mari, sa dispara odata comunele lipite de orase, cu primari banditi sau cu 2 clase mai mult ca trenul si care impart pamanturile cum vrea muschiul lor, iar broscarii dela Enel opresc curentul de 10 ori pe luna.
Atunci, RATB ar putea da cu flitul la toti dubarii, iar Rex ar putea gandi MetroRexul ca in vest, sa mearga si sa se tot duca (la suprafata), pana in cartierul Bolintin sau Balotesti. Atunci s'ar justifica si investitia in inca 500 stele "für die RATB", ca si niste Bucururi LF si CH-PPC ex Constanta, ca si inca vreo 200 troleibuze.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Ciudadul sud-american numit Bucuresti nu este si nici nu va fi prea curand o metropola, ci un oras inconjurat de tot felul de commune. Zona metropolitana nu se va face prea curand pentru ca nu convine intereselor primarilor de care ai pomenit si tu. Cat despre metrou in comunele limitrofe, sa ne amintim ca ei nu au fost in stare sa termine metroul din Bucurestii Noi dupa mai bine de 20 de ani si nici macar nu o sa mai ajunga la Laromet cand o sa fie gata, asa ca vom vedea metrou la Bolintin si Cucuiata cand ne vom vedea ceafa, fara oglinzi. Oricum, nu prea cred ca vreo comuna din asta poate genera un flux de calatori care sa justifice metroul. Mai bine ar prelungi unele linii de tramvai in afara orasului, dar nici asta nu se va intampla, fiindca bidonul de motorina e mai banos decat Bucur LF-ul si oricum nu avem vagoane suficiente nici pentru liniile din Bucuresti.

Legat de cursele preorasenesti, RATB este in pierdere cu ele din moment ce Ilfovul nu si-a achitat datoriile. Acum, dupa ce gustul micilor si ai berii a cam disparut din mintea alegatorilor ilfoveni, ar cam trebui sa se gandeasca daca jocul de-a stampila inseamna si altceva decat o bere gratis pe baza de act de identitate cu stampila de votat sau poza cu stampila pusa unde trebuie.
Ce nu inteleg prea bine este ce trebuia sa platesca Ilfovul, din moment ce oamenii isi luau bilete si abonamente? Decontariile pentru elevi, pionieri si luptatorii cu vile in Ilfov? Cei din urma oricum merg cu caruta 4 X 4.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

Undeva pe la jumatatea anilor 1970 exista in zona Militari o linie 152, care mergea in Chiajna. Mai mult sau mai putin suprapus cu ea mergea o linie (1)70 tot pe acolo si mai departe pana in Dragomiresti Vale. Pe urma, acel 170 a fost desfiintat sau inlocuit cu altceva prin alta parte, dar la 152 a mai aparut si un 252 care intorcea in Rosu. E adevarat ca de atunci zona aia s'a schimbat, iar clasa muncitoare a vandut pamantul catre "les nouveaux riches", dar totusi cunosc persoane care merg din toata zona aia in oras cu maxi-taxi si alte rable in timp ce autobuzul numit acum 406 vine la 70 minute. Unii vin de undeva de unde se termina si Ilfovul, cu aceleasi dube si autobuze care vin cam cat sa vezi un film asteptandu-le.
Intamplator, tot pentru un traseu din zona aia am facut un calcul de curse cu un program facut de mine. Din motive pe care nu le mai dau aici, un maxi-taxi facea o cursa si statea apoi la capat cat o cursa, asta pe hartie. Pana la urma nu au luat traseul ala, ci altul, tot prin zona. Zonele din interiorul liniei de centura, cum este Voluntari sau Chiajna, nu inteleg ce cauta in acest judet contra naturii numit Ilfov. Cu atat mai mult cu cat cam tot ce inseamna CareFura, Matur-o, Impraktiker, Spellgross si altele din zona apartin de aceasta comuna. Sa nu uitam si ca 152, 151, 155 si ce mai erau aceste linii prea-orasenesti, au devenit 4xx sau s'au desfiintat dupa marea desfiintare si re-infiintare din 2007-2008 sau cand a fost.
Iar legat de luptatori cu vile, mai sunt acum cel putin K - (minus) 1, prietenii stiu de ce.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Trix wrote:
Zonele din interiorul liniei de centura, cum este Voluntari sau Chiajna, nu inteleg ce cauta in acest judet contra naturii numit Ilfov. Cu atat mai mult cu cat cam tot ce inseamna CareFura, Matur-o, Impraktiker, Spellgross si altele din zona apartin de aceasta comuna.
Situatia asta a aparut in 1968 si probabil ca s-a perpetuat asa din inertie. Adevarata zona metropolitana Bucuresti, legiferata corespunzator a existat in perioada 1960(?) - august 1968. Nu numai Bucurestiul, ci toate orasele regionale au avut in anii '60 statut special, cu teritoriu subordonat direct, cuprinzand numeroase comune inconjuratoare. Asta a permis dezvoltarea transportului local in zonele pe care astazi le numim preorasenesti. Dupa reorganizare administrativa din 1968, Bucurestiul a primit mai multe comune suburbane, si de aceea ITB-ul a putut in continuare sa deserveasca, ba chiar sa dezvolte acele trasee, desi "aria metropolitana" nu mai exista. Pe 31 decembrie 1974, traseele care deserveau fostele arii de subordonare a oraselor regionale au trecut la ITA. La Bucuresti asta a insemnat cam jumatate de trasee. Restul au ramas la ITB pentru ca scriptic, ele deserveau asa-numitele comune suburbane. E numai o presupunere de-a mea, dar cred ca acest lucru s-a intamplat fiindca ITA nu avea suficiente vehicule pentru deservirea acestor trasee, iar cererea de transport dinspre acest comune spre Bucuresti si invers era mare.
Ce n-am inteles prea bine din comentariul de mai sus este care e situatia cu "luptatorii" cu vile in Chiajna si mai ales care e supermarketul  Matur-o :P

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

Matur-o = Metro
Despre luptatori, a venit criza si peste ei. Dar asta depaseste subiectul forumului.
Nu stiu cand a disparut zona metropolitana comunista, dar in 20 ani se putea face la loc. Acum insa s'au dat pamanturile inapoi. La cei mai fraieri, daca nu-i gaseau acasa, il lasau la poarta. In asemenea condtii, cum sa se compromita niste primari ca Pana, Halaicu, Lis, Ciorbea, Basescu, Videanu si Pane Doktore cu asemenea detalii de coada vacii si a caprei? Cum sa ceri inaltimilor lor sa se apuce sa bage autobuz, troleibuz, tramvai si metrorex in zonele alea fara apa, canalizare si gaze, cand inca in capitala mai exista asemenea strazi? Cum sa-si aprobe smecherii improprietarirea lor insisi, cand asta e o treaba de cetatean cu 7-8 clase ales in mod democratic de majoritatea celor ca el pe manele, mici si bere? Cum sa punem inca o cifra la numerele de bucuresti (ceea ce tot s'a intamplat), daca dau navala si ilfovenii in capitala odata cu marea unire a metropolei? Cum sa reorganizam feliile sectoarelor (dupa parerea mea o organizare cretina), odata ce felia de capitala se duce cativa kilometri inainte odata cu formarea metropolei?
Metropola Bucuresti se va infiinta teribil de simplu si de usor, dupa ce smecherii vor fi ocupat toate terenurile strategice situate in limitele acestei viitoare metropole. Probabil, odata cu intrarea in zona €uro, vom intra in Bucuresti cu 20 km mai inainte de locul unde intram acum. Atunci, dubele vor aparea din nou in oras si se vor inmulti, pentru ca cei care mostenesc pamantul mostenesc si dubele si le inmultesc, dupa voia Domnilor.

 


Re: Stiri, noutati, perspective shoppy

Asta cu alipirea localitatilor limitrofe la oras nu s-a intamplat pe nicaieri, vezi Paris, Londra, Bruxelles, dar asta nu a insemnat ca aglomerarea urbana nu a avut un plan pertinent si eficient de transport, plan care a fost si cu succes implementat.
Pana la urma tot sectorul 1 este fruncea si aici, vezi trenurile la Otopeni si Dragonul Rosu, cat si extinderea lui 45, deci problema este care sector este mai dezvoltat dupa 1, eu cred ca 6, deci ar trebuii sa inceapa si pe acolo ceva.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 169
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433302 posts in 5394 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use