MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Despre civilizație la metrou

323 posts, 825771 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 24
 
 

📖 Pagination options
Despre civilizație la metrou Orgonon

Wow, lupta de clasa contra asupritorilor de pe scaune. Am trait sa o vad si pe asta.

Poza e din metroul din Singapore. Configuratia asta e intalnita si in Europa de Vest, si in Asia, in multe locuri. Dar ce stiu aia? Lasa ca suntem noi mai destepti. Mai bine doar cu bare situate la o inaltime mare, la care persoanele scunde sau copiii ajung cu dificultate sau deloc, de la caz la caz. Mai bine, daca ai prins un loc de scaun, sa vina sa se reverse un gras imputit si transpirat deasupra ta. Mai bine daca trenul e foarte aglomerat si nu ai gasit loc de stat in picioare decat pe centrul vagonului, sa nu ai de ce sa te tii.

Din cate stiu, un tren de metrou nu e loc de promenada. Prioritatea principala nu e sa se plimbe toata lumea de la un capat al trenului la celalalt, lucru oricum practic imposibil in conditii de aglomeratie maxima. Mult mai important e sa ai de ce sa te tii in orice loc din tren fara a ii deranja pe altii intre timp. Dupa cum se vede in poza, barele triple faciliteaza dispunerea mai multor oameni in zonele cele mai largi ale trenului (in dreptul usilor), iar pe centru exista manerele pentru cei mai inalti si barele pentru toata lumea. Sunt bare si la capetele randurilor de scaune, si de o parte si de alta a usilor. Nu peste scaune, cum sunt la noi cu consecintele cunoscute. Prin fata scaunelor se poate trece, lucru care la cat de largi sunt trenurile noastre, nu ar pune probleme.

Ideea ca daca metroul nu e masina, calatorii nu au dreptul la confort este complet lipsita de sens. Se presupune ca se doreste stimularea utilizarii transportului public in detrimentul masinii personale. Aproape invariabil, motivul principal invocat de cei care refuza sa faca acest lucru este confortul. Aglomeratia (si frecventa scazuta care este cauza principala), mirosurile etc. Am vazut lume nespalata in metrou si in tari considerate mult mai civilizate decat a noastra, dar chiar si cu prezenta acestor personaje ocazionale, conditiile de calatorie erau in general superioare.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile CAF 133 313

Orgonon wrote:
Wow, lupta de clasa contra asupritorilor de pe scaune. Am trait sa o vad si pe asta.


Pai... astea sunt vremurile. Unii trebuie sa se inghesuie si sa isi tuseasca in ochi iar altii sunt deranjati ca nu pot sta picior peste picior. Dar io zic ca odata cu trasarea standardelor personale trebuie sa si faci ceva in sensul sa ti le respecti de unul singur... prin propriile forte, nu asteptand compromisuri zero. Cand s-a trecut de la nelimitat la 62 de calatorii... cand s-a trecut de la 25 la 35 lei... Lumea deja era frustrata. Daca ceri 100 lei ca sa vina trenul tot la 1-2 minute si toti sa stea pe scaun...
P.S. Metroul este in primul rand un mijloc de transport. Deci presupune tranzit si miscare. Nu promenada dar nici sa stai ca boul proptit in usa desi cobori fix la ultima statie. Te indesi si tu mai la mijloc si dai niste mirosuri axilare. Ata ete.

 


Re: Trenurile CAF Orgonon

Nu esti obligat sa stai bot in bot cu nimeni in jurul unei bare verticale. Cum se vede, de altfel, si la IVA. Oamenii se dispun in jurul barei.

Te poti misca fara probleme si in configuratia cu bare verticale. Daca aceeasi oameni care stau spre scaune acum ar sta spre centru, ar ocupa acelasi volum.

 


Re: Trenurile CAF Dominatrix

Barele de sustinere dese pe mijlocul vagonului mai au o problema: stanjenesc evacuarea in caz de urgenta. Au fost si cazuri de accidente (ex. in Toronto, Canada) unde tocmai din cauza acestui design, au murit oameni, fiindca accesul echipelor de salvare a fost intarziat.
@Dr2005: Daca te referi la extinderea metroului din Praga de la Dejvická spre Motol nu uita ca tronsonul respectiv este unul "suburban" cu densitate de populatie relativ redusa. Este foarte adevarat ca in comparatie cu media europeana, interstatia medie la metroul din Praga este mai lunga, dar hai sa comparam si legaturile asigurate de transportul de mare capacitate (in speta, tramvai) prin centrul orasului la ei, comparativ cu ce avem noi. Sau densitatea urbana la Praga, comparativ cu Bucurestiul...

 


Re: Trenurile CAF Orgonon

Dominatrix wrote:
Barele de sustinere dese pe mijlocul vagonului mai au o problema: stanjenesc evacuarea in caz de urgenta. Au fost si cazuri de accidente (ex. in Toronto, Canada) unde tocmai din cauza acestui design, au murit oameni, fiindca accesul echipelor de salvare a fost intarziat.

Eh, asta chiar e un contraargument demn de luat in considerare. Totusi, vazand cat de frecvent e utilizata aceasta solutie, ma gandesc ca poate riscul nu este atat de mare.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile CAF 133 313

Orgonon wrote:
Nu esti obligat sa stai bot in bot cu nimeni in jurul unei bare verticale. Cum se vede, de altfel, si la IVA. Oamenii se dispun in jurul barei.

Te poti misca fara probleme si in configuratia cu bare verticale. Daca aceeasi oameni care stau spre scaune acum ar sta spre centru, ar ocupa acelasi volum.


Fa un exercitiu de imaginatie... sau si mai bine, iti desenez eu ce s-ar intampla in doua situatii expuse mai sus. Un mic versus. Las la alegera ta varianta optima. Este vorba de o zona limitata dintr-un vagon cu dispunere clasica a scaunelor. Io zic ca spatiul este mult prea mic in vagon asftfel incat sa iti pui problema disparitiei senzatiilor olfactive daca o persoana este la... 50-60 centimetri mai incolo... si cu spatele.
Culoar.jpg (33.2 KB; downloaded 353569 times)

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile CAF 133 313

Dominatrix wrote:
Barele de sustinere dese pe mijlocul vagonului mai au o problema: stanjenesc evacuarea in caz de urgenta.

Apropo de asta, ca tot injura unii cheltuiala cu lifturile... mortii si ranitii nu urca pe scari prea usor.

 


Re: Trenurile CAF Orgonon

Prin stanga in desenul tau pot sa treaca trei, prin dreapta doi. Nu m-ai convins :p

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile CAF 133 313

In stanga am pus eu unul in plus, dar doi unul pe langa altul sigur nu pot trece decat daca unul schimba directia de deplasare radical trecand pe sub bara pe partea cealalta a vagonului.. Si li se mai falfaie si permanent prin fata mofturosilor de pe scaune... Io zic ca la stanga se lasa cu calcat pe bataturi... Mai ales cum sunt invatati liceenii sa stea ca la bar cand e ceva mai gol trenul...

 


Re: Trenurile CAF Orgonon

Vorbim de oameni, nu de bile fixe. Isi pot face loc intre ei. Cei de pe scaune isi pot trage picioarele daca chiar nu e loc.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile CAF 133 313

Orgonon wrote:
Vorbim de oameni, nu de bile fixe. Isi pot face loc intre ei. Cei de pe scaune isi pot trage picioarele daca chiar nu e loc.

Pai acum sa isi traga picioarele... nu e promenada... si asta inseamna iar apropiere si deci sa insipre mirosuri axiale. No can do. Da' chestia asta se poate transa numai cu un model real la scara daca bunul simt tehnic nu ajuta. Parca tot mai bine este sa stea unul atarnat in fata ta cu un singur miros axial (poate ai noroc si miroase bine) decat sa ti se falfaie toti constant prin fata fiecare cu mirosurile lui. In varianta cu bare pe mijloc adio citit in Kindle... Norocul celor de pe scaune ca nu tre' sa stea cu bratele ridicate. Da' cine nu risca nu castiga...

 


Re: Trenurile CAF Orgonon

Ca sa lamurim (cu scuzele de rigoare pentru devierea excesiva de la esenta topicului), senzatia olfactiva cea mai deranjanta e cand ridica mitocanul bratul exact deasupra capului tau sa se tina de bara. Si sta asa pe toata durata calatoriei. Daca pute in general in vagon, asta e. Doza ultra-concentrata si perfect directionata e problema.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile CAF 133 313

Acum problema calatorului nu este problema trenului. Este mai usor sa modifici calatorul decat sa modifici trenul. Nu toti calatorii sunt "defecti" ca sa modifici musai trenul. Si eu ti-am mai spus. Daca mana e ridicata, este ridicata si daca e cu fata la tine si daca e cu spatele. Masoara si tu distanta intre barele de pe mijloc si barele din dreptul banchetelor din IVA. Io zic ca mai mult de 50-60 centimetri nu-i. Iar gazele ocupa tot volumul avut la dispozitie prin natura lor...
Acum trebuie sa recunoastem ca nici institutiile/fabricile unde se lucreaza nu prea mai au dusuri cum aveau pe vremea raposatului... Stai sa dai scoala pe servici si vei cugeta la zicala "ce tie nu iti place, altuia nu ii face".
Un lucru este cert, cu bani se pot face multe. Cand este vorba de achitat nota insa... majoritatea zice pas. Si mie mi-ar place sa vina trenul la maxim 2 minute pe M2 astfel incat probleme barelor, mirosurilor si altele asemenea sa paleasca. Si stiu si cam cat m-ar costa treaba asta. Problema e ca metroul nu e al meu.

 


Re: Trenurile CAF Orgonon

Hehe, s-au dus demult vremurile cu scoala. Dar pe de alta parte, in ziua de azi exista antiperspirante. Nu mi s-a intamplat niciodata sa imput un metrou, chiar si dupa garzi de 24 de ore.

Oricum, atat timp cat nu se asigura o frecventa si conditii de calatorie corespunzatoare, transportul public va atrage, intr-o majoritate covarsitoare, doar pe cei care nu isi permit sau nu au acces la alternative. Cu consecintele de rigoare asupra traficului, aglomerarii orasului etc. Schimbarea acestei situatii ar trebui sa fie una din prioritatile principale a oricarei administratii a acestui oras.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 24
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433187 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use