Topic: DAF (1994-2012)
767 posts, 247361 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
DAF (1994-2012)
Utilizator anonim
Aceste autobuze au inceput sa intre in exploatare in anul 1994 si pana in 2008 au circulat aproape in totalitate pe liniile RATB, apoi a inceput inlocuirea acestora cu autobuze Mercedes Citaro.
Autobuzele DAF sunt pe 3 caroserii: Hispano Carrocera, Castrosua si Elvo.
La ora actuala circula pe liniile autobazelor Ferentari (marea majoritate) Nordului si Pipera.
Aceste autobuze au inceput sa intre in exploatare in anul 1994 si pana in 2008 au circulat aproape in totalitate pe liniile RATB, apoi a inceput inlocuirea acestora cu autobuze Mercedes Citaro.
Autobuzele DAF sunt pe 3 caroserii: Hispano Carrocera, Castrosua si Elvo.
La ora actuala circula pe liniile autobazelor Ferentari (marea majoritate) Nordului si Pipera.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAF
Gabi23
Astazi am avut placerea sa decopar cel mai ingrijit autobuz DAF bucurestean ramas la ora actuala in circulatie, fiind condus de om extraordinar. Autobuzul DAF Castrosua #876, o prezenta cam scumpa la vedere datorita faptului ca a facut multa vreme curse speciale sau transport de noapte de la Autobaza Nordului. Desi fac poze din iunie 2008, abia reusisesm sa il pozez in toamna trecuta intr-o zi in zona Garii de Nord. Astazi, impreuna cu doi colegi pasionati, am reusit sa intram in vorba cu domnul sofer, care tocmai isi terminase cursele pe linia 450. I-am explicat si a fost foarte incantat de faptul ca inca mai sunt pasionati de aceste vehicule. Dansul este celebrul sofer care l-a avut in grija pe autobuzul IK4 #611. Cand i-am povestit ca stiu despre acel celebru autobuz cate ceva si ca stiu ca dansul l-a condus a fost impresionat trezindu-i amintiri vechi. Revenind la #876 este o masina excelenta! Am ramas cu gura cascata cand am vazut cat de curat poate fi in salon, scanele extrem de curate, geamurile la fel iar linoleumul de pe jos este cel original si se prezinta intr-o stare foarte buna. Bordul masinii deasemenea este extrem de ingrijit. Mi s-a confirmat ca 659822 este numarul real de km parcursi. Masina nu a avut nici o problema de functionare din anul 1996 de cand a fost adusa la Nordului. Usile se deschid ca si cum ar fi noi. Am vazut multe DAF-uri dar de acesta am ramas profund impresionat de modul cum arata. Cred ca ar trebui conservat ca autobuz pentru un viitor muzeu al RATB. Mai jos voi posta cateva poze cu aceasta bijuterie de masina.
Astazi am avut placerea sa decopar cel mai ingrijit autobuz DAF bucurestean ramas la ora actuala in circulatie, fiind condus de om extraordinar. Autobuzul DAF Castrosua #876, o prezenta cam scumpa la vedere datorita faptului ca a facut multa vreme curse speciale sau transport de noapte de la Autobaza Nordului. Desi fac poze din iunie 2008, abia reusisesm sa il pozez in toamna trecuta intr-o zi in zona Garii de Nord. Astazi, impreuna cu doi colegi pasionati, am reusit sa intram in vorba cu domnul sofer, care tocmai isi terminase cursele pe linia 450. I-am explicat si a fost foarte incantat de faptul ca inca mai sunt pasionati de aceste vehicule. Dansul este celebrul sofer care l-a avut in grija pe autobuzul IK4 #611. Cand i-am povestit ca stiu despre acel celebru autobuz cate ceva si ca stiu ca dansul l-a condus a fost impresionat trezindu-i amintiri vechi. Revenind la #876 este o masina excelenta! Am ramas cu gura cascata cand am vazut cat de curat poate fi in salon, scanele extrem de curate, geamurile la fel iar linoleumul de pe jos este cel original si se prezinta intr-o stare foarte buna. Bordul masinii deasemenea este extrem de ingrijit. Mi s-a confirmat ca 659822 este numarul real de km parcursi. Masina nu a avut nici o problema de functionare din anul 1996 de cand a fost adusa la Nordului. Usile se deschid ca si cum ar fi noi. Am vazut multe DAF-uri dar de acesta am ramas profund impresionat de modul cum arata. Cred ca ar trebui conservat ca autobuz pentru un viitor muzeu al RATB. Mai jos voi posta cateva poze cu aceasta bijuterie de masina.
876 - RET - 17.01.2010.jpg (225.61 KB; downloaded 11335 times)
876 - RET - 17.01.2010 (1).jpg (265.18 KB; downloaded 11319 times)
876 - RET - 17.01.2010 (6).jpg (239.34 KB; downloaded 11319 times)
876 - RET - 17.01.2010 (5).jpg (263.2 KB; downloaded 11313 times)
876 - RET - 17.01.2010 (7).jpg (172.61 KB; downloaded 11331 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAF
Gabi23
Interior + motor
Interior + motor
876 - RET - 17.01.2010 (2).jpg (234.18 KB; downloaded 11292 times)
876 - RET - 17.01.2010 (3).jpg (202.29 KB; downloaded 11286 times)
876 - RET - 17.01.2010 (4).jpg (207.25 KB; downloaded 11284 times)
876 - RET - 17.01.2010 (10).jpg (177.08 KB; downloaded 11290 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAF
Gabi23
Bord + detalii
Bord + detalii
876 - RET - 17.01.2010 (14).jpg (241.58 KB; downloaded 11283 times)
876 - RET - 17.01.2010 (13).jpg (251.55 KB; downloaded 11312 times)
876 - RET - 17.01.2010 (12).jpg (269.69 KB; downloaded 11285 times)
876 - RET - 17.01.2010 (15).jpg (226.92 KB; downloaded 11285 times)
876 - RET - 17.01.2010 (8).jpg (222.26 KB; downloaded 11289 times)
876 - RET - 17.01.2010 (9).jpg (216.52 KB; downloaded 11283 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: DAF
Utilizator anonim
205 a fost primul autobuz DAF venit in Bucuresti, acesta este pe o caroserie ELBO usor diferita de restul seriei, interiorul are scaune din lemn, toata seria trebuia sa fie cu scaune din lemn dar acestea au fost refuzate de RATB. La ora actuala autobuzul este in depoul Berceni in conservare.
205 a fost primul autobuz DAF venit in Bucuresti, acesta este pe o caroserie ELBO usor diferita de restul seriei, interiorul are scaune din lemn, toata seria trebuia sa fie cu scaune din lemn dar acestea au fost refuzate de RATB. La ora actuala autobuzul este in depoul Berceni in conservare.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: DAF
Utilizator anonim
Si revenit la partea cu scaunele, un aspect pe care foarte putini il cunosc este ca dupa refuzarea scaunelor din lemn s-a luat decizia ca autobuzele sa fie aduse fara scaune, la sosire au fost montate pe ele scaunele din plastic realizate pe comanda de Laromet SA, pe cand aceasta se mai ocupa si de constructii din plastic.
Si revenit la partea cu scaunele, un aspect pe care foarte putini il cunosc este ca dupa refuzarea scaunelor din lemn s-a luat decizia ca autobuzele sa fie aduse fara scaune, la sosire au fost montate pe ele scaunele din plastic realizate pe comanda de Laromet SA, pe cand aceasta se mai ocupa si de constructii din plastic.
- 1689
-
Posted:
-
Re: DAF
1689
Fantastic ! Esti sigur ca este vorba de acelasi sofer ?
Iti recomand sa incerci sa dai si de 778 (ultima data era la Ferentari). Ultima data cind l-am vazut, titular pe el era fostul sofer de pe DAC-ul 1777 (apoi pe Ikarus-ul 42), un alt pasionat de autobuze - e adevarat, nu comparabil cu Vali(?), soferul de pe 611.
Gabi23 wrote:
Astazi am avut placerea sa decopar cel mai ingrijit autobuz DAF bucurestean ramas la ora actuala in circulatie, fiind condus de om extraordinar. Autobuzul DAF Castrosua #876, o prezenta cam scumpa la vedere datorita faptului ca a facut multa vreme curse speciale sau transport de noapte de la Autobaza Nordului. Desi fac poze din iunie 2008, abia reusisesm sa il pozez in toamna trecuta intr-o zi in zona Garii de Nord. Astazi, impreuna cu doi colegi ai forumului Ro-Trans, am reusit sa intram in vorba cu domnul sofer, care tocmai isi terminase cursele pe linia 450. I-am explicat si a fost foarte incantat de faptul ca inca mai sunt pasionati de aceste vehicule. Dansul este celebrul sofer care l-a avut in grija pe autobuzul IK4 #611. Cand i-am povestit ca stiu despre acel celebru autobuz cate ceva si ca stiu ca dansul l-a condus a fost impresionat trezindu-i amintiri vechi. Revenind la #876 este o masina excelenta! Am ramas cu gura cascata cand am vazut cat de curat poate fi in salon, scanele extrem de curate, geamurile la fel iar linoleumul de pe jos este cel original si se prezinta intr-o stare foarte buna. Bordul masinii deasemenea este extrem de ingrijit. Mi s-a confirmat ca 659822 este numarul real de km parcursi. Masina nu a avut nici o problema de functionare din anul 1996 de cand a fost adusa la Nordului. Usile se deschid ca si cum ar fi noi. Am vazut multe DAF-uri dar de acesta am ramas profund impresionat de modul cum arata. Cred ca ar trebui conservat ca autobuz pentru un viitor muzeu al RATB. Mai jos voi posta cateva poze cu aceasta bijuterie de masina.
Fantastic ! Esti sigur ca este vorba de acelasi sofer ?
Iti recomand sa incerci sa dai si de 778 (ultima data era la Ferentari). Ultima data cind l-am vazut, titular pe el era fostul sofer de pe DAC-ul 1777 (apoi pe Ikarus-ul 42), un alt pasionat de autobuze - e adevarat, nu comparabil cu Vali(?), soferul de pe 611.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAF
Gabi23
Da, este acelasi sofer cu siguranta domnul Vali de pe #611. Eu citisem tot ce au scris mai multi useri pe forumuri, si cand am avut ocazia sa vorbesc cu un sofer mai experimentat de la Nordului, l-am intrebat daca mai este domnul Vali cu celebra sa masina. Si am aflat ca conduce o alta masina de poveste DAF #876. Dansul ne vorbea despre DAF-ul #876 ca-i o bijuterie si ca are un super motor ca a facut cu ea serviciu de noapte multa vreme si curse speciale si ca o ingrijeste foarte mult. Cand ne explica acest lucru mie si celoralti baieti, m-am gandit sa il intreb daca chiar dansul este si daca am informatia corecta. Cand i-am zis asta a ramas blocat pe moment ca lumea isi mai aminteste de dansul si acel IK4 rosu. L-am atins la suflet ca sa spun asa amintindu-i de acea minunata masina.
Stiu bine si DAF-ul #778, eu l-am prins doar la Ferentari de cand fac poze din 2008. Este ultimul DAF cu RK si inca se mentinea bine la Ferentari cand l-am mai vazut. Ma voi duce in urmatoarea perioada sa vad ce mai gasesc "la strada" pe 141, 220, 125, 242 etc. Cred ca stiu pe care linie il gasesc pe 778, ca mereu cand l-am vazut era acolo. La Autobaza Ferentari sunt cativa soferi care si-au intretinut exemplar fostele masini si la actualele tin mult. DAC-uri nu am reusit sa mai prind decat 2 (si soferul de pe 591 tinea mult la masina de a fost casata cred ca ultima). Apoi am vazut destule DAF-uri ingrijite bine chiar daca erau greu incercate de ... calatori. Voi vedea ce se va putea face. Sunt soferi si soferi la toate autobazele, eu unul incerc sa le vorbesc politicos celor care inteleg ce si cum. DIn pacate sunt si multi care strica tot .
1689 wrote:
Fantastic ! Esti sigur ca este vorba de acelasi sofer ?
Iti recomand sa incerci sa dai si de 778 (ultima data era la Ferentari). Ultima data cind l-am vazut, titular pe el era fostul sofer de pe DAC-ul 1777 (apoi pe Ikarus-ul 42), un alt pasionat de autobuze - e adevarat, nu comparabil cu Vali(?), soferul de pe 611.
Da, este acelasi sofer cu siguranta domnul Vali de pe #611. Eu citisem tot ce au scris mai multi useri pe forumuri, si cand am avut ocazia sa vorbesc cu un sofer mai experimentat de la Nordului, l-am intrebat daca mai este domnul Vali cu celebra sa masina. Si am aflat ca conduce o alta masina de poveste DAF #876. Dansul ne vorbea despre DAF-ul #876 ca-i o bijuterie si ca are un super motor ca a facut cu ea serviciu de noapte multa vreme si curse speciale si ca o ingrijeste foarte mult. Cand ne explica acest lucru mie si celoralti baieti, m-am gandit sa il intreb daca chiar dansul este si daca am informatia corecta. Cand i-am zis asta a ramas blocat pe moment ca lumea isi mai aminteste de dansul si acel IK4 rosu. L-am atins la suflet ca sa spun asa amintindu-i de acea minunata masina.
Stiu bine si DAF-ul #778, eu l-am prins doar la Ferentari de cand fac poze din 2008. Este ultimul DAF cu RK si inca se mentinea bine la Ferentari cand l-am mai vazut. Ma voi duce in urmatoarea perioada sa vad ce mai gasesc "la strada" pe 141, 220, 125, 242 etc. Cred ca stiu pe care linie il gasesc pe 778, ca mereu cand l-am vazut era acolo. La Autobaza Ferentari sunt cativa soferi care si-au intretinut exemplar fostele masini si la actualele tin mult. DAC-uri nu am reusit sa mai prind decat 2 (si soferul de pe 591 tinea mult la masina de a fost casata cred ca ultima). Apoi am vazut destule DAF-uri ingrijite bine chiar daca erau greu incercate de ... calatori. Voi vedea ce se va putea face. Sunt soferi si soferi la toate autobazele, eu unul incerc sa le vorbesc politicos celor care inteleg ce si cum. DIn pacate sunt si multi care strica tot .
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAF
Gabi23
Astazi am vazut cam 25 de autobuze DAF de la Autobaza Ferentari. Am reusit sa pozez si doua pe care nu le aveam "capturate", #700(nu il vazusem niciodata din 2008 de cand fac poze si nici despre el nu mai auzisem nimic, il credeam taiat de multa vreme) si #794 (stiam de el ca ar mai fi la Ferentari dar ca face foarte mult preorasenestile din zona CFR Progresu) Fiecare mi-a atras atentia cu ceva, dar cel mai mult mi-a placut cand l-am vazut pe #788. La exterior pare o masina foarte ingrijita, tinand cont ca circula in condiitii destul de grele. Era foarte curat, si partea din fata, geamurile mi s-au parut curate, iar spatele masinii este ingrijit. Afisajul este foarte clar, unul din putinele de la DAF-urile ramase la Ferentari. Se pare ca are soferi care o intretin foarte bine, aducand aminte de unele din "celebrele" DAC UDM pe care le-a avut aceasta autobaza.
Astazi am vazut cam 25 de autobuze DAF de la Autobaza Ferentari. Am reusit sa pozez si doua pe care nu le aveam "capturate", #700(nu il vazusem niciodata din 2008 de cand fac poze si nici despre el nu mai auzisem nimic, il credeam taiat de multa vreme) si #794 (stiam de el ca ar mai fi la Ferentari dar ca face foarte mult preorasenestile din zona CFR Progresu) Fiecare mi-a atras atentia cu ceva, dar cel mai mult mi-a placut cand l-am vazut pe #788. La exterior pare o masina foarte ingrijita, tinand cont ca circula in condiitii destul de grele. Era foarte curat, si partea din fata, geamurile mi s-au parut curate, iar spatele masinii este ingrijit. Afisajul este foarte clar, unul din putinele de la DAF-urile ramase la Ferentari. Se pare ca are soferi care o intretin foarte bine, aducand aminte de unele din "celebrele" DAC UDM pe care le-a avut aceasta autobaza.
788 - 125 - 12.03.2010_001.jpg (262.39 KB; downloaded 11315 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAF
Gabi23
DAF-ul #896 a circulat azi pe linia 304 (ora 17). Cand a incercat sa porneasca in cursa a picat cu motorul. In scurt timp si-a facut aparitia Krazul B-26-GOU, care urma sa il tracteze catre Autobaza Nordului. Intamplarea de azi imi aminteste de ziua cand am asistat tot asa la "decesul" DAF-ului #889, in aprilie 2009. L-am vazut tot asa tractat de un Kraz catre autobaza. Nu a mai fost reparat, ajungand la URAC in toamna anului trecut. Sper totusi sa-l mai prind circuland.
DAF-ul #896 a circulat azi pe linia 304 (ora 17). Cand a incercat sa porneasca in cursa a picat cu motorul. In scurt timp si-a facut aparitia Krazul B-26-GOU, care urma sa il tracteze catre Autobaza Nordului. Intamplarea de azi imi aminteste de ziua cand am asistat tot asa la "decesul" DAF-ului #889, in aprilie 2009. L-am vazut tot asa tractat de un Kraz catre autobaza. Nu a mai fost reparat, ajungand la URAC in toamna anului trecut. Sper totusi sa-l mai prind circuland.
896 - DEFECT - 26.05.2010.JPG (266.51 KB; downloaded 11278 times)
896 - DEFECT - 26.05.2010 (7).JPG (263.86 KB; downloaded 11283 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAF
Gabi23
#896, nu mai revine in circulatie, urmand sa ia drumul URAC-ului in urmatoarea perioada. Numarul de km + defectiunea de saptamana trecuta i-au semnat casarea.
Gabi23 wrote:
DAF-ul #896 a circulat azi pe linia 304 (ora 17). Cand a incercat sa porneasca in cursa a picat cu motorul. In scurt timp si-a facut aparitia Krazul B-26-GOU, care urma sa il tracteze catre Autobaza Nordului. Intamplarea de azi imi aminteste de ziua cand am asistat tot asa la "decesul" DAF-ului #889, in aprilie 2009. L-am vazut tot asa tractat de un Kraz catre autobaza. Nu a mai fost reparat, ajungand la URAC in toamna anului trecut. Sper totusi sa-l mai prind circuland.
#896, nu mai revine in circulatie, urmand sa ia drumul URAC-ului in urmatoarea perioada. Numarul de km + defectiunea de saptamana trecuta i-au semnat casarea.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAF
Gabi23
Pai Euro 2 au fost seria 884 >>> 899 livrate in anul 1997.
Soarta acestora este cam asa:
- Nordului: 885, 891, 894 si 899.
- Ferentari: 888, 893 si 898.
- Casate: 884, 889, 890, 892, 895, 896, 897.
- La Berceni in conservare: 886 si 887.
cos wrote:
Apropo de 899, ce il face mai special nu e numai masca din fata ci si faptul ca e Euro2, standardul maxim de poluare la vremea respectiva. Toate celelalte autobuze DAF sunt Euro1
Pai Euro 2 au fost seria 884 >>> 899 livrate in anul 1997.
Soarta acestora este cam asa:
- Nordului: 885, 891, 894 si 899.
- Ferentari: 888, 893 si 898.
- Casate: 884, 889, 890, 892, 895, 896, 897.
- La Berceni in conservare: 886 si 887.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: DAF
Dominatrix
Gabi23 wrote:Pana la venirea Mercedesurilor, 899 a fost folosit foarte mult pentru curse speciale. Rar mergea cu calatori. Poate de aceea inca se prezinta inca in conditii bune (cel putin la aspect, nu stiu daca si tehnic).
899 - Cursa Speciala - 09.06.2010
📖 Pagination options