Topic: Despre inelul median - "autostrada suspendata"
500 posts, 200703 views
📖 Pagination options
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
Dominatrix
Da, dar transportul in comun eficient nu aduce voturi prea multe. Asta e problema. Despre fonduri, Oprescu vrea sa o realizeze in PPP...mai vedem. Din articol, vad ca Sorin Gabrea persista in nesimtirea lui maxima:
Da, dar transportul in comun eficient nu aduce voturi prea multe. Asta e problema. Despre fonduri, Oprescu vrea sa o realizeze in PPP...mai vedem. Din articol, vad ca Sorin Gabrea persista in nesimtirea lui maxima:
Sorin Gabrea wrote:
Noi propunem chiar ca gara Chitilia să devină noua gară centrală a orașului”, a explicat Sorin Gabrea.
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
telvanni
Ce cauta acel sens giratoriu pe sos Pipera inainte de pasajul peste Barbu Vacarescu? Stie cineva ceva de asa ceva sau e doar o eroare in 3D-ul de mai sus.
E la pozitia 1min:10sec.
Ce cauta acel sens giratoriu pe sos Pipera inainte de pasajul peste Barbu Vacarescu? Stie cineva ceva de asa ceva sau e doar o eroare in 3D-ul de mai sus.
E la pozitia 1min:10sec.
sens giratoriu pe sos Pipera.jpg (115.45 KB; downloaded 3734 times)
- LArSON
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
LArSON
O sa coste imens si n-o s-o foloseasca nimeni daca este cu plata. (Poate o parte din tiruri, dar in cat timp iti scoti cei 300-400 de milioane de euro investiti?). Autostrada asta este doar o alta petarda ca multele altele aruncate de politicieni...
Dominatrix wrote:
Despre fonduri, Oprescu vrea sa o realizeze in PPP...mai vedem.
O sa coste imens si n-o s-o foloseasca nimeni daca este cu plata. (Poate o parte din tiruri, dar in cat timp iti scoti cei 300-400 de milioane de euro investiti?). Autostrada asta este doar o alta petarda ca multele altele aruncate de politicieni...
- bekxy
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
bekxy
Sifonare de bani publici prin consultanţă, studii şi proiecte. Nu cred că se gândeşte cineva serios să şi contruiască aşa ceva...
Sifonare de bani publici prin consultanţă, studii şi proiecte. Nu cred că se gândeşte cineva serios să şi contruiască aşa ceva...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
Dominatrix
"Cati romani ar plati 2 USD / litru de benzina?" (asta se spunea in anii '90 cand litrul de benzina era 0.2 USD/litru). Intelegi unde bat? Daca nu se va imbunatati substantial transportul in comun (si nu vad ca se va intampla asta prea curand, fiindca 1-2 linii de metrou nu pot face minuni), aglomeratia pe arterele existente va fi din ce in ce mai mare, si din lipsa de alternative - daca aceast inel de circulatie se va realiza - atunci va fi folosit.
LArSON wrote:
O sa coste imens si n-o s-o foloseasca nimeni daca este cu plata. (Poate o parte din tiruri, dar in cat timp iti scoti cei 300-400 de milioane de euro investiti?).
"Cati romani ar plati 2 USD / litru de benzina?" (asta se spunea in anii '90 cand litrul de benzina era 0.2 USD/litru). Intelegi unde bat? Daca nu se va imbunatati substantial transportul in comun (si nu vad ca se va intampla asta prea curand, fiindca 1-2 linii de metrou nu pot face minuni), aglomeratia pe arterele existente va fi din ce in ce mai mare, si din lipsa de alternative - daca aceast inel de circulatie se va realiza - atunci va fi folosit.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
Dominatrix
Ca tot vorbeam in topicul despre Pipera despre basinile electorale ale lui Domn Primar. Uite, "suspendata" nu incepe nici anul acesta, ci in 2013. Deci sa stim langa numele cui sa punem stampula la toamna, ca sa ne "penetreze" si "strapunga" inca patru ani.
Când încep și când se termină lucrările la autostrada suspendată VEZI PROIECTUL ÎN CIFRE
http://b365.ro/news/lucrari ... -in-cifre/
Bucureștenii mai au de așteptat până se vor plimba pe autostrada suspendată. Lucrările nu vor începe nici anul acesta, chiar dacă Planul Urbanistic Zonal și studiul de oportunitate pentru autostrada suspendată au fost avizate de Comisia de Urbanism a Capitalei.
Autostrada suspendată va închide inelul median de circulație al Capitalei, de aceea proiectul a fost redenumit inelul median de circulație – tronsonul Colentina -Lacul Morii. Lungimea inelului median va fi de 13,15 kilometri la care se adaugă și arterele colectoare ce vor însoți inelul median pe parcurs. Proiectul a fost împărțit în 7 zone de referință sau tronsoane, iar în primii ani se va lucra doar la trei dintre ele. (vezi VIDEO 3D)
Lucrările la autostrada suspendată, grăbite de A3
“Dacă va exista finanțare și totul decurge normal, lucrările vor începe prima oară la tronsoanele 2-4 (n.r. cuprinse între intrarea A3 în București, în apropiere de strada Gherghiței și Fabrica de pâine Băneasa), cel mai probabil în primăvara anului 2013 și se vor termina în 2017 pentru acest segment. Până în 2020-2025 se va închide tot inelul median“, a precizat arhitectul Sorin Gabrea, deținător al Western Outdoor, una din firmele responsabile cu elaborarea PUZ-ului și a studiului de fezabilitate al autostrăzii suspendate.
Alegerea tronsoanelor 2-4 pentru începerea lucrărilor la autostrada suspendată a fost determinată de o altă autostradă. Astfel, Compania Națională pentru Drumuri Naționale și Autostrăzi (CNADNR) a înștiințat primăria că în 2012 vrea să înceapă lucrările la autostrada București-Brașov, segmentul cuprins între șoseaua de centură a Capitalei și Șos. Petricani. În aceste condiții, municipalitatea trebuie să creeze cât mai repede legăturile necesare pentru intrarea de pe autostrada A3 în oraș prin inelul median.
Practic, CNADNR va face segmentul de la șoseaua de centură, peste calea ferată, pe lângă actuala stradă Gherghiței și apoi spre dreapta până se intersectează cu Șos Petricani pe lângă Parcul Pipera. În schimb, primăria are de construit de la intrarea A3 în oraș, două bulevarde bidirecționale cu câte două benzi pe sens, de o parte și de alta a căii ferate, dar și două pasaje subterane, unul sub altul, la nodul rutier de la Petricani.
De la nodul rutier Petricani până la intrarea în tunelul subteran pe sub Herăstrău, autostrada va continua tot de o parte și de alta a căii ferate, cu două căi cu sens unic și cu trei benzi pe sens. (VEZI TOT TRASEUL DETALIAT)
Exproprieri pe 100% din teren
Traseul inelului median nu va afecta monumente istorice, însă pe parcurs se va dovedi costisitor și dificil din cauza exproprierilor. “Vor fi exproprieri pe 100% din terenul pentru inelul median. Sunt numai proprietăți private. Vor fi probleme mari”, a spus arhitectul Sorin Gabrea în Comisia de Urbanism a Primăriei Capitalei.
Suprafața totală necesară pentru relizarea lucrării este de 975.713 mp și se compune din 448.976 mp proprietatea statului și 526.737 mp proprietăți private.
Planul Urbanistic Zonal și Studiul de fezabilitate pentru “autostrada suspendată” au primit aviz din din partea Comisiei. În urma consultărilor s-a decis renunțarea la un pasaj suprateran ce fusese propus între Șos. Nordului și Strada Elena Văcărescu. De asemenea, arhitecții au recomandat refacerea imaginii ansamblului de poduri metalice ce ar urma să fie realizat în zona triajului Chitila.
“Autostrada suspendată” în cifre
Costul estimat – 1,5 miliarde euro
2 poduri
29 pasaje supraterane
9 pasaje subterane
un tunel
12 noduri
10 intersecții giratorii
Suprafața rutieră a inelului median – 52.300 metri pătrați
Suprafața rutieră a arterelor colectoare – 44.260 mp
Suprafață poduri – 23.476 mp
Suprafață pasaje supraterane – 57.220 mp
Suprafață pasaje subterane – 38.184 mp
Suparafață pasarele – 4.763
viteza de proiectare minimă – 25 -60 km/oră
PUZ-ul și studiul de fezabilitate pentru inelul median sunt realizate de asocierea dintre Proiect București, Western Oudoor, Ecoterra, Metroul și Alpha Studio.
Ca tot vorbeam in topicul despre Pipera despre basinile electorale ale lui Domn Primar. Uite, "suspendata" nu incepe nici anul acesta, ci in 2013. Deci sa stim langa numele cui sa punem stampula la toamna, ca sa ne "penetreze" si "strapunga" inca patru ani.
Când încep și când se termină lucrările la autostrada suspendată VEZI PROIECTUL ÎN CIFRE
http://b365.ro/news/lucrari ... -in-cifre/
Bucureștenii mai au de așteptat până se vor plimba pe autostrada suspendată. Lucrările nu vor începe nici anul acesta, chiar dacă Planul Urbanistic Zonal și studiul de oportunitate pentru autostrada suspendată au fost avizate de Comisia de Urbanism a Capitalei.
Autostrada suspendată va închide inelul median de circulație al Capitalei, de aceea proiectul a fost redenumit inelul median de circulație – tronsonul Colentina -Lacul Morii. Lungimea inelului median va fi de 13,15 kilometri la care se adaugă și arterele colectoare ce vor însoți inelul median pe parcurs. Proiectul a fost împărțit în 7 zone de referință sau tronsoane, iar în primii ani se va lucra doar la trei dintre ele. (vezi VIDEO 3D)
Lucrările la autostrada suspendată, grăbite de A3
“Dacă va exista finanțare și totul decurge normal, lucrările vor începe prima oară la tronsoanele 2-4 (n.r. cuprinse între intrarea A3 în București, în apropiere de strada Gherghiței și Fabrica de pâine Băneasa), cel mai probabil în primăvara anului 2013 și se vor termina în 2017 pentru acest segment. Până în 2020-2025 se va închide tot inelul median“, a precizat arhitectul Sorin Gabrea, deținător al Western Outdoor, una din firmele responsabile cu elaborarea PUZ-ului și a studiului de fezabilitate al autostrăzii suspendate.
Alegerea tronsoanelor 2-4 pentru începerea lucrărilor la autostrada suspendată a fost determinată de o altă autostradă. Astfel, Compania Națională pentru Drumuri Naționale și Autostrăzi (CNADNR) a înștiințat primăria că în 2012 vrea să înceapă lucrările la autostrada București-Brașov, segmentul cuprins între șoseaua de centură a Capitalei și Șos. Petricani. În aceste condiții, municipalitatea trebuie să creeze cât mai repede legăturile necesare pentru intrarea de pe autostrada A3 în oraș prin inelul median.
Practic, CNADNR va face segmentul de la șoseaua de centură, peste calea ferată, pe lângă actuala stradă Gherghiței și apoi spre dreapta până se intersectează cu Șos Petricani pe lângă Parcul Pipera. În schimb, primăria are de construit de la intrarea A3 în oraș, două bulevarde bidirecționale cu câte două benzi pe sens, de o parte și de alta a căii ferate, dar și două pasaje subterane, unul sub altul, la nodul rutier de la Petricani.
De la nodul rutier Petricani până la intrarea în tunelul subteran pe sub Herăstrău, autostrada va continua tot de o parte și de alta a căii ferate, cu două căi cu sens unic și cu trei benzi pe sens. (VEZI TOT TRASEUL DETALIAT)
Exproprieri pe 100% din teren
Traseul inelului median nu va afecta monumente istorice, însă pe parcurs se va dovedi costisitor și dificil din cauza exproprierilor. “Vor fi exproprieri pe 100% din terenul pentru inelul median. Sunt numai proprietăți private. Vor fi probleme mari”, a spus arhitectul Sorin Gabrea în Comisia de Urbanism a Primăriei Capitalei.
Suprafața totală necesară pentru relizarea lucrării este de 975.713 mp și se compune din 448.976 mp proprietatea statului și 526.737 mp proprietăți private.
Planul Urbanistic Zonal și Studiul de fezabilitate pentru “autostrada suspendată” au primit aviz din din partea Comisiei. În urma consultărilor s-a decis renunțarea la un pasaj suprateran ce fusese propus între Șos. Nordului și Strada Elena Văcărescu. De asemenea, arhitecții au recomandat refacerea imaginii ansamblului de poduri metalice ce ar urma să fie realizat în zona triajului Chitila.
“Autostrada suspendată” în cifre
Costul estimat – 1,5 miliarde euro
2 poduri
29 pasaje supraterane
9 pasaje subterane
un tunel
12 noduri
10 intersecții giratorii
Suprafața rutieră a inelului median – 52.300 metri pătrați
Suprafața rutieră a arterelor colectoare – 44.260 mp
Suprafață poduri – 23.476 mp
Suprafață pasaje supraterane – 57.220 mp
Suprafață pasaje subterane – 38.184 mp
Suparafață pasarele – 4.763
viteza de proiectare minimă – 25 -60 km/oră
PUZ-ul și studiul de fezabilitate pentru inelul median sunt realizate de asocierea dintre Proiect București, Western Oudoor, Ecoterra, Metroul și Alpha Studio.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
Dominatrix
VIDEO Bucurestenii ar putea plati taxa ca sa circule pe "autostrada suspendata"
Bucurestenii care vor circula pe "autostrada suspendata", drumul expres care va face legatura intre Soseaua Colentina si Piata Crangasi, vor plati o taxa de drum, a declarat miercuri primarul Sorin Oprescu. Potrivit edilului-sef, noua artera de circulatie va fi construita in parteneriat public privat, de un investitor chinez, iar din aceasta taxa isi va recupera investitia. Costul de construire a arterei se ridica, din estimarile facute, la 1,3 miliarde de euro.
"Drumul expres va fi construit in parteneriat public privat, cu investitorii chinezi cu care am purtat negocieri anul trecut. Pentru recuperarea investitiei, avem in vedere trei metode: mentenanta drumului va fi facuta pe cheltuiala Primariei, si se va institui o bovinieta (echivalentul unei taxe de drum – n.red.) pentru cei care vor circula pe acolo. O parte din investitie va fi asigurata si din fonduri guvernamentale", a declarat Oprescu.
VIDEO Simularea traseului pentru autostrada suspendata:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 4kjNglWx4s
Exproprierile, acolo unde este cazul, vor fi facute tot pe cheltuiala municipalitatii. “Pentru tronsoanele unu si doi nu este nevoie de exproprieri (bucata cuprinsa intre Soseaua Colentina si Parcul Herastrau). Nici pentru tronsonul trei, deoarece este vorba de tunelul subteran de sub parcul Herastrau. Doar la tronsonul patru vom avea aceasta problema (n.r. bucata cuprinsa intre Casa Presei si Lacul Morii)”, a explicat edilul.
Oprescu sustine ca autostrada suspendata, care ar urma sa aiba 13,5 km, va fi construita in circa un an si jumatate. In primavara anului trecut, Sorin Oprescu sustinea ca lucrarile la autostrada suspendata vor incepe la sfarsitul anului 2011. Edilul a prezentat acest proiect in campania electorala, in urma cu 4 ani, iar pana in prezent nu este finalizat nici macar Planul Urbanisic Zonal care stabileste traseul arterei de circulatie.
In acest moment, proiectul se afla in dezbatere publica, miercuri el fiind prezentat comunitatii de afaceri din Bucuresti. Dupa ce va obtine avizele necesare de la Ministerul Culturii, Mediului, Dezvoltarii, etc, proiectul autostrazii suspendate va fi supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti. Daca Consiliul General nu este de acord cu aceasta investitie, ea nu se va realiza.
Traseul potential al autostrazii suspendate:
- autostrada suspendata incepe de la capatul Soselei Colentina, la intersectia cu calea ferata, si continua de o parte si de alta a caii ferate, cate un sens de circulatie pe fiecare parte, pana la intersectia cu Soseaua Stefanesti si Soseaua Andronache. Aici, inelul median ramane la sol, iar peste el este construit un pasaj suprateran care leaga Soseaua Andronache cu Soseaua Stefanesti.
- la circa 100 de metri de aceasta intersectie, pe partea cu Cimitirul Andronache, se construieste un pasaj suprateran, de circa 900 metri lungime, pentru a traversa cimitirul. Partea inelului din Nordul caii ferate ramane la sol.
- dupa terminarea pasajului, inelul de pe ambele parti ale caii ferate merge la sol inca 500 de metri, pana la intersectia cu Autostrada Bucuresti Brasov. Si aici inelul ramane la sol, iar autostrada il va traversa printr-un pasaj suprateran conectat prin bretele cu acesta. Dupa aceasta intersectie, inelul mai merge inca circa 700 de metri la sol, paralel cu Pepiniera Petricani, pe ambele parti ale caii ferate.
- la intersectia cu Soseaua Petricani, inelul ramane la sol, iar Soseaua Petricani il sub-traverseaza. De asemenea va mai exista un al doilea pasaj subteran, care il subtraverseaza pe primul, si care face legatura intre soseaua Petricani si inel. La aceasta intersectie, proiectantii au prevazut si o gara. La circa 600 metri de aceasta intersectie urmeaza intersectia cu Soseaua Pipera Tunari. Inelul ramane la sol iar Soseaua Pipera-Tunari il traverseaza prin pasajul suprateran existent.
- dupa aceasta intersectie inelul mai merge circa 900 de metri la sol pana la intersectia cu strada Avionului, care va fi largita. Aici, inelul ramane la sol, iar strada Avionului il traverseaza printr-un pasaj suprateran.
- la circa 200 de metri de intersectia cu strada Avionului, partea inelului aflata la Nordul caii ferate intra in subteran. Partea Sudica ramane la sol pana dupa intersectia cu bulevardul Aerogarii, dupa care va intra si ea in subteran. Linia de cale ferata ramane la suprafata si este traversata de bd Aerogarii si Soseaua Nordului prin doua pasaje supraterane. Pasajul de la bd Aerogarii deja exista. Arhitectii din Comisia Tehnica de Urbanism au propus eliminarea pasajului de la intersectia cu Soseaua Nordului. Cele doua ramuri ale inelului median, o data intrate in subteran vor subtraversa parcul Herastrau si vor iesi din nou la suprafata, cu ambele sensuri pe partea de Nord a caii ferate, inainte de intersectia cu bd. Poligrafiei. Tunelul lung are circa 3 km, iar cel scurt 2,2 km. Relatiile intre inel si bd Poligrafiei se vor face prin doua pasaje, unul subteran pentru directia E si unul suprateran pentru directia Vest.
- dupa ce iese la suprafata, inelul isi continua traseul pe langa calea ferata pana la intersectia cu Calea Grivitei pe care o va supratraversa prin modificarea podului existent.
- la intersectia cu liniile de cale ferata, inelul le va traversa printr-un pasaj suprateran si va forma un mare nod rutier. Aici proiectantii au discutat si amplasarea unei gari internationale. Dupa traversarea liniilor de cale ferata inelul va intra pe bd. Constructorilor si ajunge in Soseaua Virtutii la Piata Crangasi. Proiectantii au propus si varianta de a ocoli Lacul Morii pe la Vest, ca sa existe o alternativa la Soseaua Virtutii si sa ajunga in viitoarea penetratie spre A1.
Proiectul inelului median este realizat de un consortiu de 5 birouri de proiectare: Proiect Bucuresti, Ecoterra, Metroul SA, Western Outdoor si Alpha Studio. Acest consortiu a fost desemnat in urma unei licitatii publice, valoarea de proiectare fiind de circa 12 milioane de lei.
http://economie.hotnews.ro/stiri-imobil ... endata.htm
VIDEO Bucurestenii ar putea plati taxa ca sa circule pe "autostrada suspendata"
Bucurestenii care vor circula pe "autostrada suspendata", drumul expres care va face legatura intre Soseaua Colentina si Piata Crangasi, vor plati o taxa de drum, a declarat miercuri primarul Sorin Oprescu. Potrivit edilului-sef, noua artera de circulatie va fi construita in parteneriat public privat, de un investitor chinez, iar din aceasta taxa isi va recupera investitia. Costul de construire a arterei se ridica, din estimarile facute, la 1,3 miliarde de euro.
"Drumul expres va fi construit in parteneriat public privat, cu investitorii chinezi cu care am purtat negocieri anul trecut. Pentru recuperarea investitiei, avem in vedere trei metode: mentenanta drumului va fi facuta pe cheltuiala Primariei, si se va institui o bovinieta (echivalentul unei taxe de drum – n.red.) pentru cei care vor circula pe acolo. O parte din investitie va fi asigurata si din fonduri guvernamentale", a declarat Oprescu.
VIDEO Simularea traseului pentru autostrada suspendata:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 4kjNglWx4s
Exproprierile, acolo unde este cazul, vor fi facute tot pe cheltuiala municipalitatii. “Pentru tronsoanele unu si doi nu este nevoie de exproprieri (bucata cuprinsa intre Soseaua Colentina si Parcul Herastrau). Nici pentru tronsonul trei, deoarece este vorba de tunelul subteran de sub parcul Herastrau. Doar la tronsonul patru vom avea aceasta problema (n.r. bucata cuprinsa intre Casa Presei si Lacul Morii)”, a explicat edilul.
Oprescu sustine ca autostrada suspendata, care ar urma sa aiba 13,5 km, va fi construita in circa un an si jumatate. In primavara anului trecut, Sorin Oprescu sustinea ca lucrarile la autostrada suspendata vor incepe la sfarsitul anului 2011. Edilul a prezentat acest proiect in campania electorala, in urma cu 4 ani, iar pana in prezent nu este finalizat nici macar Planul Urbanisic Zonal care stabileste traseul arterei de circulatie.
In acest moment, proiectul se afla in dezbatere publica, miercuri el fiind prezentat comunitatii de afaceri din Bucuresti. Dupa ce va obtine avizele necesare de la Ministerul Culturii, Mediului, Dezvoltarii, etc, proiectul autostrazii suspendate va fi supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti. Daca Consiliul General nu este de acord cu aceasta investitie, ea nu se va realiza.
Traseul potential al autostrazii suspendate:
- autostrada suspendata incepe de la capatul Soselei Colentina, la intersectia cu calea ferata, si continua de o parte si de alta a caii ferate, cate un sens de circulatie pe fiecare parte, pana la intersectia cu Soseaua Stefanesti si Soseaua Andronache. Aici, inelul median ramane la sol, iar peste el este construit un pasaj suprateran care leaga Soseaua Andronache cu Soseaua Stefanesti.
- la circa 100 de metri de aceasta intersectie, pe partea cu Cimitirul Andronache, se construieste un pasaj suprateran, de circa 900 metri lungime, pentru a traversa cimitirul. Partea inelului din Nordul caii ferate ramane la sol.
- dupa terminarea pasajului, inelul de pe ambele parti ale caii ferate merge la sol inca 500 de metri, pana la intersectia cu Autostrada Bucuresti Brasov. Si aici inelul ramane la sol, iar autostrada il va traversa printr-un pasaj suprateran conectat prin bretele cu acesta. Dupa aceasta intersectie, inelul mai merge inca circa 700 de metri la sol, paralel cu Pepiniera Petricani, pe ambele parti ale caii ferate.
- la intersectia cu Soseaua Petricani, inelul ramane la sol, iar Soseaua Petricani il sub-traverseaza. De asemenea va mai exista un al doilea pasaj subteran, care il subtraverseaza pe primul, si care face legatura intre soseaua Petricani si inel. La aceasta intersectie, proiectantii au prevazut si o gara. La circa 600 metri de aceasta intersectie urmeaza intersectia cu Soseaua Pipera Tunari. Inelul ramane la sol iar Soseaua Pipera-Tunari il traverseaza prin pasajul suprateran existent.
- dupa aceasta intersectie inelul mai merge circa 900 de metri la sol pana la intersectia cu strada Avionului, care va fi largita. Aici, inelul ramane la sol, iar strada Avionului il traverseaza printr-un pasaj suprateran.
- la circa 200 de metri de intersectia cu strada Avionului, partea inelului aflata la Nordul caii ferate intra in subteran. Partea Sudica ramane la sol pana dupa intersectia cu bulevardul Aerogarii, dupa care va intra si ea in subteran. Linia de cale ferata ramane la suprafata si este traversata de bd Aerogarii si Soseaua Nordului prin doua pasaje supraterane. Pasajul de la bd Aerogarii deja exista. Arhitectii din Comisia Tehnica de Urbanism au propus eliminarea pasajului de la intersectia cu Soseaua Nordului. Cele doua ramuri ale inelului median, o data intrate in subteran vor subtraversa parcul Herastrau si vor iesi din nou la suprafata, cu ambele sensuri pe partea de Nord a caii ferate, inainte de intersectia cu bd. Poligrafiei. Tunelul lung are circa 3 km, iar cel scurt 2,2 km. Relatiile intre inel si bd Poligrafiei se vor face prin doua pasaje, unul subteran pentru directia E si unul suprateran pentru directia Vest.
- dupa ce iese la suprafata, inelul isi continua traseul pe langa calea ferata pana la intersectia cu Calea Grivitei pe care o va supratraversa prin modificarea podului existent.
- la intersectia cu liniile de cale ferata, inelul le va traversa printr-un pasaj suprateran si va forma un mare nod rutier. Aici proiectantii au discutat si amplasarea unei gari internationale. Dupa traversarea liniilor de cale ferata inelul va intra pe bd. Constructorilor si ajunge in Soseaua Virtutii la Piata Crangasi. Proiectantii au propus si varianta de a ocoli Lacul Morii pe la Vest, ca sa existe o alternativa la Soseaua Virtutii si sa ajunga in viitoarea penetratie spre A1.
Proiectul inelului median este realizat de un consortiu de 5 birouri de proiectare: Proiect Bucuresti, Ecoterra, Metroul SA, Western Outdoor si Alpha Studio. Acest consortiu a fost desemnat in urma unei licitatii publice, valoarea de proiectare fiind de circa 12 milioane de lei.
http://economie.hotnews.ro/stiri-imobil ... endata.htm
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
Dominatrix
Cât îi va costa pe șoferi “buvinieta” pentru Autostrada Suspendată
Primarul general Sorin Oprescu a făcut precizări referitoare la costul estimat al taxei pentru Inelul Median.
Conform primarului general al Capitalei, taxa pentru Autostrada Suspendată se va încadra, conform primelor estimări, între 18 și 21 de euro pe an pentru fiecare șofer care vrea să tranziteze Inelul Median de Nord. Costul total al lucrării va fi de 1,57 miliarde euro, doar tunelul pe sub Herăstrău urmând să coste de trei ori mai mult decât Pasajul Basarab, adică 603 milioane euro.
Bucureștenii vor plăti o taxă pentru a circula pe “autostrada suspendată”. Lucrarea va fi realizată în cadrul unui parteneriat public-privat cu chinezii, iar “buvinieta” va fi una din modalitățile de recuperare a investiției.
Primarul general al Municipiului București, Sorin Oprescu, a declarat miercuri, cu ocazia prezentării Conceptului Strategic București 2035, că autostrada suspendată, cum este cunoscut proiectul închiderii Inelului Median al Capitalei, va fi construit în parteneriat public-privat cu firma chineză cu care a negociat anul trecut. “Pentru recuperarea investiției avem în vedere trei izvoare: în primul rând mentenanța lucrării o va plăti Primăria, în al doilea rând introducerea unei buviniete (n.r. pe modelul rovinietei, dar pentru București), și în al treilea rând obținerea sprijnului guvernamental”, a precizat edilul-șef. Municipiului București va suporta însă costurile pentru exproprierile necesare construcției.
Shanghai Construct Group este compania chineză cu care Sorin Oprescu a negociat construirea Autostrăzii Suspendate. Shanghai Group a construit unele din cele mai impresionante lucrări de infrastructură din China, cum ar fi Podul peste Marea Chinei de Est (unul din cele 3 cele mai lungi poduri din lume), Centrul Financiar Shanghai World, dar și Centrul Baltic Pearl, la St. Petersburg.
Sorin Oprescu susține că autostrada suspendată va fi construită într-un an și jumătate. Arhitecții au însă altă opinie.
http://b365.ro/news/cat-ii- ... uspendata/
Cât îi va costa pe șoferi “buvinieta” pentru Autostrada Suspendată
Primarul general Sorin Oprescu a făcut precizări referitoare la costul estimat al taxei pentru Inelul Median.
Conform primarului general al Capitalei, taxa pentru Autostrada Suspendată se va încadra, conform primelor estimări, între 18 și 21 de euro pe an pentru fiecare șofer care vrea să tranziteze Inelul Median de Nord. Costul total al lucrării va fi de 1,57 miliarde euro, doar tunelul pe sub Herăstrău urmând să coste de trei ori mai mult decât Pasajul Basarab, adică 603 milioane euro.
Bucureștenii vor plăti o taxă pentru a circula pe “autostrada suspendată”. Lucrarea va fi realizată în cadrul unui parteneriat public-privat cu chinezii, iar “buvinieta” va fi una din modalitățile de recuperare a investiției.
Primarul general al Municipiului București, Sorin Oprescu, a declarat miercuri, cu ocazia prezentării Conceptului Strategic București 2035, că autostrada suspendată, cum este cunoscut proiectul închiderii Inelului Median al Capitalei, va fi construit în parteneriat public-privat cu firma chineză cu care a negociat anul trecut. “Pentru recuperarea investiției avem în vedere trei izvoare: în primul rând mentenanța lucrării o va plăti Primăria, în al doilea rând introducerea unei buviniete (n.r. pe modelul rovinietei, dar pentru București), și în al treilea rând obținerea sprijnului guvernamental”, a precizat edilul-șef. Municipiului București va suporta însă costurile pentru exproprierile necesare construcției.
Shanghai Construct Group este compania chineză cu care Sorin Oprescu a negociat construirea Autostrăzii Suspendate. Shanghai Group a construit unele din cele mai impresionante lucrări de infrastructură din China, cum ar fi Podul peste Marea Chinei de Est (unul din cele 3 cele mai lungi poduri din lume), Centrul Financiar Shanghai World, dar și Centrul Baltic Pearl, la St. Petersburg.
Sorin Oprescu susține că autostrada suspendată va fi construită într-un an și jumătate. Arhitecții au însă altă opinie.
http://b365.ro/news/cat-ii- ... uspendata/
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
Dominatrix
Tunelul pe sub Herăstrău va fi de trei ori mai scump decât Pasajul Basarab
Primarul General Sorin Oprescu a propus joi spre votare Consiliului General al Municipiului București studiul de fezabilitate pentru autostrada suspendată.
Conform documentului prezentat executivului Capitalei, costul total al lucrării va fi de 6,83 miliarde lei, adică de 1,570 miliarde euro. Conform Studiului de fezabilitate, “finanțarea se va asigura din alocări bugetare sau/și din alte fonduri legal constituite”. Sorin Oprescu a precizat miercuri că proiectul va fi realizat într-un an și jumătate, în parteneriat public-privat, cu chinezii de la Shanghai Group. În acest sens, Oprescu a spus că s-ar putea introduce și o taxă pentru șoferii din București, o buvinietă, pentru plata proiectului.
Din această sumă, 228 milioane de euro vor fi alocați pentru amenajarea terenului, iar pentru proiectare și asistență tehnică vor fi alocați un milion de euro.
Cea mai costisitoare lucrare de pe traseul închiderii Inelului Median al Capitalei, cunoscută și ca Autostrada Suspendată, în reprezintă, cu siguranță, tunelul pe sub Parcul Herăstrău, prezent în Studiu sub denumirea de Obiectiv Poligrafiei-Aerogării. Tunelul va costa 603 milioane euro, adică de trei ori costul Pasajului Basarab.
Practic, se vor construi două tuneluri, câte unul pe fiecare sens. Lungimea acestora va fi de aproximativ doi kilometri (mai puțin cel sudic). Tunelurile vor ajunge până la o adâncime maximă de 25 metri și vor fi construite pe sub magistrala de metrou ce urmează a fi construită în zonă.
Alte lucrări costisitoare incluse în proiect sunt: nodul Petricani, unde vor fi construite două tuneluri unul deasupra altuia, pe direcții diferite de mers, la prețul de 129 milioane euro; Pasajul suprateran Giulești – Chitila, care va costa 76 milioane de euro și Nodul de la Avionului, care va costa 37 de milioane de euro.
Lungimea totală a proiectului este de 13,150 kilometri, cu o structură rutieră pe inelul median de 52.300 m2. Arterele colectoare vor avea și ele o suprafață de 44.260 m2.
Consilierii generali PDL, PRM și PNG nu au fost de acord cu includerea pe ordinea de zi a ședinței a votării studiului de fezabilitate, pe motiv că indicatorii tehnico-economici nu au fost supuși dezbaterii publice.
Mai multe detalii despre construcția proiectului, aici.
http://b365.ro/news/tunelul ... l-basarab/
Tunelul pe sub Herăstrău va fi de trei ori mai scump decât Pasajul Basarab
Primarul General Sorin Oprescu a propus joi spre votare Consiliului General al Municipiului București studiul de fezabilitate pentru autostrada suspendată.
Conform documentului prezentat executivului Capitalei, costul total al lucrării va fi de 6,83 miliarde lei, adică de 1,570 miliarde euro. Conform Studiului de fezabilitate, “finanțarea se va asigura din alocări bugetare sau/și din alte fonduri legal constituite”. Sorin Oprescu a precizat miercuri că proiectul va fi realizat într-un an și jumătate, în parteneriat public-privat, cu chinezii de la Shanghai Group. În acest sens, Oprescu a spus că s-ar putea introduce și o taxă pentru șoferii din București, o buvinietă, pentru plata proiectului.
Din această sumă, 228 milioane de euro vor fi alocați pentru amenajarea terenului, iar pentru proiectare și asistență tehnică vor fi alocați un milion de euro.
Cea mai costisitoare lucrare de pe traseul închiderii Inelului Median al Capitalei, cunoscută și ca Autostrada Suspendată, în reprezintă, cu siguranță, tunelul pe sub Parcul Herăstrău, prezent în Studiu sub denumirea de Obiectiv Poligrafiei-Aerogării. Tunelul va costa 603 milioane euro, adică de trei ori costul Pasajului Basarab.
Practic, se vor construi două tuneluri, câte unul pe fiecare sens. Lungimea acestora va fi de aproximativ doi kilometri (mai puțin cel sudic). Tunelurile vor ajunge până la o adâncime maximă de 25 metri și vor fi construite pe sub magistrala de metrou ce urmează a fi construită în zonă.
Alte lucrări costisitoare incluse în proiect sunt: nodul Petricani, unde vor fi construite două tuneluri unul deasupra altuia, pe direcții diferite de mers, la prețul de 129 milioane euro; Pasajul suprateran Giulești – Chitila, care va costa 76 milioane de euro și Nodul de la Avionului, care va costa 37 de milioane de euro.
Lungimea totală a proiectului este de 13,150 kilometri, cu o structură rutieră pe inelul median de 52.300 m2. Arterele colectoare vor avea și ele o suprafață de 44.260 m2.
Consilierii generali PDL, PRM și PNG nu au fost de acord cu includerea pe ordinea de zi a ședinței a votării studiului de fezabilitate, pe motiv că indicatorii tehnico-economici nu au fost supuși dezbaterii publice.
Mai multe detalii despre construcția proiectului, aici.
http://b365.ro/news/tunelul ... l-basarab/
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
shoppy
Autostrada zburatoare e in continuare... in aer. Proiectul a fost respins din nou de consiliu, mai ales ca oprescu a dublat pretul, de la 80 la 160 mil. (RockFm)
Autostrada zburatoare e in continuare... in aer. Proiectul a fost respins din nou de consiliu, mai ales ca oprescu a dublat pretul, de la 80 la 160 mil. (RockFm)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
Dominatrix
Strict vorbind, proiectul nu a fost respins. Oprescu a incercat sa introduca in ultimul moment pe ordinea de zi o hotarare pentru aprobarea SF'ului, iar amendamentul de introducere pe ordinea de zi a fost respins. Lucru normal pentru ca: 1. nu aveau cum sa aprobe ceva ce nici nu au avut timp sa citeasca; si 2. Nu a avut loc o dezbatere publica inainte de aprobarea SF, conform legii. Ca pe Dr. Oetker il cam doare in pix de proceduri, e deja un lucru cunsocut.
Strict vorbind, proiectul nu a fost respins. Oprescu a incercat sa introduca in ultimul moment pe ordinea de zi o hotarare pentru aprobarea SF'ului, iar amendamentul de introducere pe ordinea de zi a fost respins. Lucru normal pentru ca: 1. nu aveau cum sa aprobe ceva ce nici nu au avut timp sa citeasca; si 2. Nu a avut loc o dezbatere publica inainte de aprobarea SF, conform legii. Ca pe Dr. Oetker il cam doare in pix de proceduri, e deja un lucru cunsocut.
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
Mircea G
Sper sa nu se faca asa ceva si sa ramina la capitolul vise taica , vise ....
Sper sa nu se faca asa ceva si sa ramina la capitolul vise taica , vise ....
- alex1968
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
alex1968
Totusi, iar intreb ca prostul: cu atatia bani nu mai bine se termina proiectele (pasajele sub si supra terane unele incepute de mult si neterminate?!? Adica Domna Ghica- Chisinau, Mihai Bravu, Ciurel,etc......
Totusi, iar intreb ca prostul: cu atatia bani nu mai bine se termina proiectele (pasajele sub si supra terane unele incepute de mult si neterminate?!? Adica Domna Ghica- Chisinau, Mihai Bravu, Ciurel,etc......
- vancouver
-
Posted:
-
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata
vancouver
+1
Mircea G wrote:
Sper sa nu se faca asa ceva si sa ramina la capitolul vise taica , vise ....
+1
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii
•
Choose destination