Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiMonumente, clădiri deosebite și repere din București

 

Topic: Repere / toponime din București

202 posts, 51734 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 15
 
 

📖 Pagination options
Repere / toponime din București Nightwolf

Dominatrix wrote:
Pun aici aceasta stire fiindca are legatura indirect (si) cu pasajul nou de care se discuta aici si cu cel peste CF:

Bulevardul Pipera, lărgit la patru benzi până la Centură

Bulevardul Pipera va fi lărgit de la două la patru benzi, de la Pasajul Pipera-Tunari şi până la Şoseaua de Centură a Capitalei.

Primăria Voluntari a lansat licitaţia pentru reabilitarea şi modernizarea Bulevardului Pipera, fosta Şosea Pipera-Tunari.

Lucrările vor consta în reabilitarea sistemului rutier existent, dar şi a reţelelor edilitare din zonă. Astfel, vor fi refăcute benzile de carosabil existente şi vor fi construite două benzi noi, câte una pe sens în zonele care nu necesită expropieri, pe o lungime de 5.000 de metri, şi o bandă nouă în zonele care necesită expropieri, pe o lungime de 572 de metri. De asemenea, vor fi amenajate trotuarele pe ambele sensuri de mers şi spaţiile verzi. Pe trotuare vor fi trasate piste pentru biciclişti, iar trecerile pentru pietoni vor fi semnalizate atât sonor, cât şi vizual.

Proiectul mai prevede şi reabilitarea reţelelor de alimentare cu apă şi canalizare din zonă, precum şi a celor de telecomunicaţii şi iluminatul public. În plus, vor fi realizate şi opt pasarele pietonale metalice. De asemenea, va fi amenajată giraţia de la intersecţia Bulevardului Pipera cu Şoseaua Bucureşti, precum şi cea cu strada Erou Iancu Nicolae. În plus, este prevăzută realizarea unui drum de servitute la baza Pasajului Tunari. Lungimea Bulevardului Pipera propusă spre reabilitare şi modernizare este de 5.580 de metri.

Ofertele pot fi depuse până pe 29 martie şi vor fi deschise în aceeaşi zi. Valoarea estimată a lucrărilor este de 68,33 milioane de lei, fără TVA. Proiectul va fi finanţat prin Programul Operaţional Regional, precum şi din bugetul local al Consiliului Judeţean Ilfov şi bugetul local al oraşului Voluntari.

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/ ... 779.html


Bulevard?? De cand?? In continuare in toate scriptele apare Sos. Pipera -- Tunari ... de cand a devenit BULEVARD un drum cu o banda pe sens?? Eu il inteleg pe Pandele ca vrea sa devina primarul sectorului 7 dar... totusi... mai intai sa metropolizeze aria respectiva si p`orma sa o dea in bulevarde ...

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului bogdan10

Nightwolf wrote:
Bulevard?? De cand?? In continuare in toate scriptele apare Sos. Pipera -- Tunari ... de cand a devenit BULEVARD un drum cu o banda pe sens?? Eu il inteleg pe Pandele ca vrea sa devina primarul sectorului 7 dar... totusi... mai intai sa metropolizeze aria respectiva si p`orma sa o dea in bulevarde ...


Ai exemplu de "bulevard" in zona! Paralel cu sos. Piera - Tunari este bd. Dimitrie Pompeiu, cu o singura banda pe sens! La fel este si bd. Pieptanari! Pe ce criterii au fost alese aceste denumiri in ambele cazuri, Dumnezeu cu mila!

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului mihai_atanasiu

Largirea soselei Pipera - Tunari trebuia facuta de ceva timp; dar Pandele a cheltuit banii pe catedrala; si ce ne pasa noua, din Bucuresti de nefericitii aia din Pipera ? parerea mea este ca nu prea este loc sa faca largire pe acea sosea; practic nu e loc;

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului alchimistul

Offtopic : Tot denumirea de "bulevard" o poarta si strazile Oaspetilor si Apicultorilor din zona Vatra Noua, sector 1. Si asta nu de curand; si in anii '90 cand am impresia ca nu aveau canalizare si apa curenta, tot "bulevarde" erau  :ugeek:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului ilie_v

Scuze de OFFTopic, dar..

1) --> Sursa:http://dexonline.ro/definitie/bulevard
BULEVÁRD, bulevarde, s. n. Arteră urbană de mare circulație, de obicei plantată pe margini cu arbori. – Din fr. boulevard.

2) --> Sursa:http://www.webdex.ro/online/dictionar/bulevard
bulevárd (bulevárde), s.n. – 1. (Înv.) Bastion. – 2. Arteră urbană, stradă. Fr. boulevard. – Der. bulevardier, adj. (de bulevard; în literatură: de restrînsă folosire artistică, destinat marelui public), din fr. boulevardier.

3) --> Sursa:http://www.dictionare-online.ro/bulevard.htm
BULEVÁRD, bulevarde, s.n. Arteră urbană de mare circulaţie, de obicei plantată pe margini cu arbori. – Din fr. boulevard.

Deci --> ce treaba are canalizarea sau apa curenta cu bulevardul (din definitia limbii romane) - important este sa fie o artera publica destinata marelui public care sa aiba arbori plantati pe margine (si astia in scadere)...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Dr2005

Întrebare de baraj: Bd. Petrila de ce e bulevard? Că pe ambele părţi sunt case cu curte (bine, or fi şi arbori prin unele curţi), iar acum vreo 2 ani când am trecut ultima oară pe acolo nu avea nici măcar asfalt :))

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Bogdan Ciorascu

In acest moment Bd Petrila este unul dintre cele mai moderne bulevarde din capitala :-)))

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Pai si cu ce te afecteaza ca unele sunt bulevarde, altele cai, altele drumuri, altele strazi?

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Nightwolf

bogdan10 wrote:
Nightwolf wrote:
Bulevard?? De cand?? In continuare in toate scriptele apare Sos. Pipera -- Tunari ... de cand a devenit BULEVARD un drum cu o banda pe sens?? Eu il inteleg pe Pandele ca vrea sa devina primarul sectorului 7 dar... totusi... mai intai sa metropolizeze aria respectiva si p`orma sa o dea in bulevarde ...


Ai exemplu de "bulevard" in zona! Paralel cu sos. Piera - Tunari este bd. Dimitrie Pompeiu, cu o singura banda pe sens! La fel este si bd. Pieptanari! Pe ce criterii au fost alese aceste denumiri in ambele cazuri, Dumnezeu cu mila!


Dimitrie Pompeiu are tramvai, d`aia ii poate zice bulivard, iar pieptanariul are autobuz si o lungime de peste 2km deci se substituie ... la fel ca Pompeiu ... ;) Deci d`aia ii poate zice ... si pe aman2 este interzis peste 7,5t :) Si aman2 sunt in Bucuresti nu intr-un sat :)

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului bogdan10

Nightwolf wrote:
Dimitrie Pompeiu are tramvai, d`aia ii poate zice bulivard, iar pieptanariul are autobuz si o lungime de peste 2km deci se substituie ... la fel ca Pompeiu ... ;) Deci d`aia ii poate zice ... si pe aman2 este interzis peste 7,5t :) Si aman2 sunt in Bucuresti nu intr-un sat :)


Sunt multe strazi in Bucuresti cu mijloace de transport RATB, unele chiar mai lungi decat cele 2 exemple anterioare (Dimitrie Pompeiu si Pieptanari) , si nu poarta denumirea de bulevard (vezi str Luica, str. Turnu Magurele, str. Mihai Eminescu etc.). Nu cred ca neaparat acest criteriu sta la baza stabilirii denumirii de "bulevard" pt. o artera!

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Nightwolf

bogdan10 wrote:
Nightwolf wrote:
Dimitrie Pompeiu are tramvai, d`aia ii poate zice bulivard, iar pieptanariul are autobuz si o lungime de peste 2km deci se substituie ... la fel ca Pompeiu ... ;) Deci d`aia ii poate zice ... si pe aman2 este interzis peste 7,5t :) Si aman2 sunt in Bucuresti nu intr-un sat :)


Sunt multe strazi in Bucuresti cu mijloace de transport RATB, unele chiar mai lungi decat cele 2 exemple anterioare (Dimitrie Pompeiu si Pieptanari) , si nu poarta denumirea de bulevard (vezi str Luica, str. Turnu Magurele, str. Mihai Eminescu etc.). Nu cred ca neaparat acest criteriu sta la baza stabilirii denumirii de "bulevard" pt. o artera!


Iti pot combate toate cele 3 exemple:
1 + 2 -- Str. Luica si Str. Turnu Magurele sunt ambele cu cate o banda pe sens deci nu pot fi numite bulevarde. Spre deosebire de Dimitrie Pompeiu unde partea RATB este independenta de partea carosabila CHIAR DACA are, identic cu cele doua, tot o banda pe sens.
3 -- Mihai Eminescu este cu sens unic, in cel mai frumos mod i-am putea spune Calea Mihai Eminescu nu Bulevard ...

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului bogdan10

Nightwolf wrote:
Iti pot combate toate cele 3 exemple:
1 + 2 -- Str. Luica si Str. Turnu Magurele sunt ambele cu cate o banda pe sens deci nu pot fi numite bulevarde. Spre deosebire de Dimitrie Pompeiu unde partea RATB este independenta de partea carosabila CHIAR DACA are, identic cu cele doua, tot o banda pe sens.
3 -- Mihai Eminescu este cu sens unic, in cel mai frumos mod i-am putea spune Calea Mihai Eminescu nu Bulevard ...


Si Bd. Pieptranari are cate o banda pe sens si e totusi bulevard! La acest lucru m-am referit cand am dat ultimele 2 exemple! Nu cred ca a stat drept criteriu faptul ca pe o artera circula mijloace de transport in comun pt. a i se da denumirtea de bulevard! La fel este si bd. Ferdinand sau bd. Pache Protopopescu doar cu o banda pe sens! Alte artere gen Sos Stefan cel Mare sau Sos. Mihai Bravu , mult mai late decat exemplele mentionate anterior, sunt sosele si nu bulevarde!

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Skorpishor

Voluntari e oras mai. SI copilul meu (nu a implinit 4 ani) a spus vineri ca "aia e casa lui Mos Craciun". Se referea la Primaria Orasului Voluntari. Deci, a cheltuit si pe primarie, nu numai pe catedrala. Ca eu nu m-am prins cativa ani ce biserica o fi cladirea aia :)
Pe de alta parte, eu "navetez" mai nou prin Voluntari. Si ce am observat cu nemarginita surpriza, lipsesc gropile in marea majoritate a uliteror voluntarilor. Ma refer la strazile facute in ultimii ani. Cand iesi din Afumati unde drumul e cam contemporan te frapeaza lipsa craterelor. Pe Soseaua Stefanesti sau Eroilor (sau cum s-o mai numi acum) de la bariarea cu satul imens Bucuresti pana la centura e crater-free. De asemena ulitele dintre ele sunt destul de libere de gropi.
Pipera-Tunari nu are gropi, Iancu Nicolae la fel.
Dar mergand saptamana trecuta pe centura si am trecut opera de arta, monumentul inutilitatii(considerant pret/utilitate) podul peste calea ferata de la Otopeni era sa-mi rup masina si sa fac accident. La propriu. Erau niste cratere imense pe podul care nici macar nu e inca terminat in totalitate.
Nu sunt ruda cu Pandele, nici macar nu stiu in ce partid e, dar unele chestii sunt bune. Cat o fi de controversat imi devine mai simpatic ce face el decat ulita suspendata din bucurestiul oprescan.

Revenind la topic:
Ni s-a dat comunicat (lucrez la o firma in acest sector) ca incepe largirea intre pod si giratoriul de la OMV in primavara asta si termina la anul, parca. Imi pare rau, cred ca am sters mailul.
Dominatrix, sa ne tii la curent.
Si oarecum aproape de topic, pasajul pe Petricani peste calea ferata spre Voluntari mai e in carti? Mai sunt sperante? Macar daca s-ar apuca de lucrari si l-ar inchide sa se mearga pe Barbu Vacarescu sa se poate circula in zona. Ca atunci cand se lasa bariera acolo e blocata toate zona. Si e inchisa 5 minute dar am reusit "performanta" sa fac doua ore pentru cam 600 m datorita blocajului total. Am 600 de metri de la birou la Emil Racovita de unde e liber, dar astia sunt horor. Iar dimineata e horor pe Emil Racovita pentru ca vin capcaunii si o iau la stanga spre Petricani(culmea, acum e legal, cineva a rupt semnul de obligatoriu la dreapta) si se face coada pana dincolo de Balta Pipera

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Nightwolf

bogdan10 wrote:
Nightwolf wrote:
Iti pot combate toate cele 3 exemple:
1 + 2 -- Str. Luica si Str. Turnu Magurele sunt ambele cu cate o banda pe sens deci nu pot fi numite bulevarde. Spre deosebire de Dimitrie Pompeiu unde partea RATB este independenta de partea carosabila CHIAR DACA are, identic cu cele doua, tot o banda pe sens.
3 -- Mihai Eminescu este cu sens unic, in cel mai frumos mod i-am putea spune Calea Mihai Eminescu nu Bulevard ...


Si Bd. Pieptranari are cate o banda pe sens si e totusi bulevard! La acest lucru m-am referit cand am dat ultimele 2 exemple! Nu cred ca a stat drept criteriu faptul ca pe o artera circula mijloace de transport in comun pt. a i se da denumirtea de bulevard! La fel este si bd. Ferdinand sau bd. Pache Protopopescu doar cu o banda pe sens! Alte artere gen Sos Stefan cel Mare sau Sos. Mihai Bravu , mult mai late decat exemplele mentionate anterior, sunt sosele si nu bulevarde!

Nu e adevarat!  Bd. Pieptanari are 2 benzi pe sens. Nu e vina mea ca prima e parcare!! La fel, Ferdinand si Pache au cate doua benzi pe sens. La Pache e mai ciudat, pt ca are portiunea aaceea cuprinsa intre Traian si Iancului cu o banda + tramvai, acolo intr-adevar e o problema, DAR ARE TRAMVAI!. Cat priveste soselele, este normal ca o artera cu minim 3 benzi pe sens si separat linie de tramvai ca a 4a sau a 5a banda, sa se numeasca SOSEA. Oricum o dai, tot ca mine e, iar criteriul asta e, crede-ma pe cuvant! Doar lucrez naibii in domeniu :)

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 15
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Monumente, clădiri deosebite și repere din București  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433206 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use