Topic: Știri și articole din presă
2073 posts, 631142 views
📖 Pagination options
- 3mil
-
Posted:
-
Re: Stiri
3mil
AVANTAJE. La Metrorex se poartă superangajatul: până şi dactilografa „îşi sacrifică viaţa pentru bucureşteni''
Dactilografa de la 9 ia spor de subteran
Angajaţii Metroului bucureştean fac parte dintr-o categorie privilegiată: au salarii duble faţă de colegii lor de la CFR, care-i invidiază pentru că „sunt preferaţii miniştrilor Transporturilor" şi au un lider de sindicat care le măreşte salariile declanşând greva la metrou exact în timpul campaniilor electorale.
Salariul mediu net al angajaţilor CFR este de 1.600-1.700 de lei lunar, spune liderul Sindicatului Mişcare-Comercial al companiei feroviare, Gheorghe Frăţică. Prin comparaţie, salariul mediu net de la Metrorex este aproape dublu, 2.600 de lei, şi urmează să fie mărit cu până la 10% graţie ameninţărilor cu blocarea Capitalei prin declanşarea unei greve generale la Metrou, soldate cu aprobarea bugetului Metrorex de către Guvern şi semnarea unui nou contract colectiv de muncă pe unitate. Preşedintele Uniunii Sindicatelor Libere Metrou, Ion Rădoi, dar şi ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, au explicat că majorările au devenit posibile, în ciuda sărăciei bugetului de stat, prin transferarea în salariul tarifar al angajaţilor Metrorex a unor adaosuri - cum ar fi primele de Paşti, de Crăciun, de Ziua lucrătorului la metrou etc.
Spre deosebire de salariaţii Metrorex, colegii lor de ramură de la CFR, compania de stat care anul trecut a înregistrat cele mai mari pierderi (782 milioane RON), stau nu cu grija sporurilor, ci a locurilor de muncă. Liderii sindicali din CFR consideră că guvernanţii „mereu i-au avantajat pe cei de la Metrorex, cu toate că salariaţii Căilor Ferate au condiţii de muncă la fel de grele precum cele de la Metrou". Liderul sindicatului de la Metrou, Ion Rădoi, spune că nivelul noxelor la care se expun lucrătorii din subteran este de opt ori mai are decât limita maximă admisă.
Nouă sporuri, cât două salarii
Specialiştii în contracte colective de muncă spun că fiecare unitate dintr-o ramură a economiei are propriul contract colectiv de muncă, derivat din contractul pe ramură. În transporturi, Metrorex pare a avea cel mai bun contract de muncă pe unitate. Acesta include, printre altele, nouă tipuri de sporuri, care - împreună - triplează în final salariul pe care se aplică: de vechime, pentru condiţii nocive de muncă, spor de noapte (lucrul în intervalul 22.00-6.00), de conducere a unei formaţiuni de lucru, pentru ore prestate sâmbăta şi duminica etc. Alte sporuri se acordă pentru lucrul sistematic peste programul normal, pentru exercitarea unei funcţii suplimentare, pentru titlul ştiinţific de doctor şi - după modelul sporului de limbă străină descoperit de Curtea de Conturi la Ministerul de Externe - sporul de metrou. Acesta este pentru toţi angajaţii: telefonist, şofer, şef de atelier de informatică, director, curier, bibliotecar, dactilograf, economist, contabil, casieră etc. Mulţi dintre aceşti angajaţi nici măcar nu lucrează în subteran, ci la etajul 9 al Ministerului Transporturilor, unde Metrorex are sediul. Bineînţeles, nu toţi muncesc „în condiţii deosebite", vătămătoare, grele sau periculoase.
Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, ne-a explicat că este normal ca angajaţii să primească spor de metrou, deoarece „îşi sacrifică viaţa pentru bucureşteni". Explicaţia este plauzibilă - spune Gabriela Dita, manager consilier Codul Muncii la firma „Rentrop&Straton" - „dacă birourile respectivilor salariaţi sunt în subteranele galeriilor de la metrou". „Dacă este considerat ca un spor de ruşine, atunci trebuie aplicat tuturor angajaţilor, fără discriminare", adaugă specialista. Ion Rădoi recunoaşte că „metroul nu trece pe la etajul 9", dar susţine că dactilografa, contabilii şi şoferii companiei au incluse în programul de lucru şi ore în subteran, ceea ce explică acordarea acelui spor.
Indemnizaţie de conducere: 40%
Peste toate sporurile, în contractul de muncă al celor de la Metrou există indemnizaţia de conducere, care ajunge şi la 40% din salariul de bază, acordarea a 10 salarii compensatorii în cazul disponibilizărilor colective, zile suplimentare de concediu plătit, iar - peste toate - prime acordate de direcţiune din aceleaşi motive pentru care încasează deja sporuri.
Câştiguri la secret
Pornind de la salariul de bază pentru o persoană cu studii superioare, care este - rotunjit - de 1.400 lei brut, luând în calcul coeficientul de ierarhizare din contractul colectiv de muncă şi toate sporurile posibile, rezultatul abia ce trece de jumătatea sumelor declarate drept salarii de către directorii Metrorex - între 5.000 lei şi 6.700 de lei pe lună. Gheorghe Udrişte, director general, care nu şi-a actualizat declaraţia de avere, este de părere că n-are rost să verifice cineva cum au fost calculate salariile directorilor Metrorex, deoarece „nu foloseşte nimănui". Rădoi ne-a declarat că „salariile directorilor adjuncţi sunt stabilite de directorul general, iar pe al acestuia îl stabileşte ministrul Transporturilor".
Romania Libera
AVANTAJE. La Metrorex se poartă superangajatul: până şi dactilografa „îşi sacrifică viaţa pentru bucureşteni''
Dactilografa de la 9 ia spor de subteran
Angajaţii Metroului bucureştean fac parte dintr-o categorie privilegiată: au salarii duble faţă de colegii lor de la CFR, care-i invidiază pentru că „sunt preferaţii miniştrilor Transporturilor" şi au un lider de sindicat care le măreşte salariile declanşând greva la metrou exact în timpul campaniilor electorale.
Salariul mediu net al angajaţilor CFR este de 1.600-1.700 de lei lunar, spune liderul Sindicatului Mişcare-Comercial al companiei feroviare, Gheorghe Frăţică. Prin comparaţie, salariul mediu net de la Metrorex este aproape dublu, 2.600 de lei, şi urmează să fie mărit cu până la 10% graţie ameninţărilor cu blocarea Capitalei prin declanşarea unei greve generale la Metrou, soldate cu aprobarea bugetului Metrorex de către Guvern şi semnarea unui nou contract colectiv de muncă pe unitate. Preşedintele Uniunii Sindicatelor Libere Metrou, Ion Rădoi, dar şi ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, au explicat că majorările au devenit posibile, în ciuda sărăciei bugetului de stat, prin transferarea în salariul tarifar al angajaţilor Metrorex a unor adaosuri - cum ar fi primele de Paşti, de Crăciun, de Ziua lucrătorului la metrou etc.
Spre deosebire de salariaţii Metrorex, colegii lor de ramură de la CFR, compania de stat care anul trecut a înregistrat cele mai mari pierderi (782 milioane RON), stau nu cu grija sporurilor, ci a locurilor de muncă. Liderii sindicali din CFR consideră că guvernanţii „mereu i-au avantajat pe cei de la Metrorex, cu toate că salariaţii Căilor Ferate au condiţii de muncă la fel de grele precum cele de la Metrou". Liderul sindicatului de la Metrou, Ion Rădoi, spune că nivelul noxelor la care se expun lucrătorii din subteran este de opt ori mai are decât limita maximă admisă.
Nouă sporuri, cât două salarii
Specialiştii în contracte colective de muncă spun că fiecare unitate dintr-o ramură a economiei are propriul contract colectiv de muncă, derivat din contractul pe ramură. În transporturi, Metrorex pare a avea cel mai bun contract de muncă pe unitate. Acesta include, printre altele, nouă tipuri de sporuri, care - împreună - triplează în final salariul pe care se aplică: de vechime, pentru condiţii nocive de muncă, spor de noapte (lucrul în intervalul 22.00-6.00), de conducere a unei formaţiuni de lucru, pentru ore prestate sâmbăta şi duminica etc. Alte sporuri se acordă pentru lucrul sistematic peste programul normal, pentru exercitarea unei funcţii suplimentare, pentru titlul ştiinţific de doctor şi - după modelul sporului de limbă străină descoperit de Curtea de Conturi la Ministerul de Externe - sporul de metrou. Acesta este pentru toţi angajaţii: telefonist, şofer, şef de atelier de informatică, director, curier, bibliotecar, dactilograf, economist, contabil, casieră etc. Mulţi dintre aceşti angajaţi nici măcar nu lucrează în subteran, ci la etajul 9 al Ministerului Transporturilor, unde Metrorex are sediul. Bineînţeles, nu toţi muncesc „în condiţii deosebite", vătămătoare, grele sau periculoase.
Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, ne-a explicat că este normal ca angajaţii să primească spor de metrou, deoarece „îşi sacrifică viaţa pentru bucureşteni". Explicaţia este plauzibilă - spune Gabriela Dita, manager consilier Codul Muncii la firma „Rentrop&Straton" - „dacă birourile respectivilor salariaţi sunt în subteranele galeriilor de la metrou". „Dacă este considerat ca un spor de ruşine, atunci trebuie aplicat tuturor angajaţilor, fără discriminare", adaugă specialista. Ion Rădoi recunoaşte că „metroul nu trece pe la etajul 9", dar susţine că dactilografa, contabilii şi şoferii companiei au incluse în programul de lucru şi ore în subteran, ceea ce explică acordarea acelui spor.
Indemnizaţie de conducere: 40%
Peste toate sporurile, în contractul de muncă al celor de la Metrou există indemnizaţia de conducere, care ajunge şi la 40% din salariul de bază, acordarea a 10 salarii compensatorii în cazul disponibilizărilor colective, zile suplimentare de concediu plătit, iar - peste toate - prime acordate de direcţiune din aceleaşi motive pentru care încasează deja sporuri.
Câştiguri la secret
Pornind de la salariul de bază pentru o persoană cu studii superioare, care este - rotunjit - de 1.400 lei brut, luând în calcul coeficientul de ierarhizare din contractul colectiv de muncă şi toate sporurile posibile, rezultatul abia ce trece de jumătatea sumelor declarate drept salarii de către directorii Metrorex - între 5.000 lei şi 6.700 de lei pe lună. Gheorghe Udrişte, director general, care nu şi-a actualizat declaraţia de avere, este de părere că n-are rost să verifice cineva cum au fost calculate salariile directorilor Metrorex, deoarece „nu foloseşte nimănui". Rădoi ne-a declarat că „salariile directorilor adjuncţi sunt stabilite de directorul general, iar pe al acestuia îl stabileşte ministrul Transporturilor".
Romania Libera
- cristi20
-
Posted:
-
Re: Stiri
cristi20
O persoană s-a aruncat în faţa metroului la staţia Piaţa Romană
Incidentul a avut loc la ora 16.30. Circulaţia pe ruta Berceni-Pipera a fost întreruptă aproape două ore.
Circulaţia metroului a fost blocată la staţia Piaţa Romană, pe sensul dintre Piaţa Universităţii către Piaţa Victoriei, după ce un bărbat de aproximativ 25 de ani s-a aruncat în faţa trenului .
"Accidentul a avut loc în jurul orei 16.30. Trenul care l-a călcat pe bărbat face manevre pentru a da înapoi, după care va fi oprit curentul, astfel încât corpul victimei să poată fi ridicat de pe şine. Din primele constatări de la faţa locului, bărbatul este mort", au precizat cei de la ISU.
Potrivit directorului Metrorex, circulaţia metroului pe relaţia Berceni-Pipera a fost întreruptă imediat după accident.
La faţa locului au ajuns SMURD şi unul de descarcerare. Poliţia a demarat o anchetă în acest caz.
Circulaţia metroului pe ruta Berceni-Pipera a fost reluată în jurul orei 18:10, a declarat pentru NewsIn directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte.
"Circulaţia metroului a fost reluată şi estimăm că în 15 minute traficul va reintra în graficul normal", a spus Udrişte.
Şi la începutul lunii decembrie 2009, circulaţia metroului a fost întreruptă, dupa ce o femeie s-a aruncat pe şine. Femeia a fost scoasă de pe scara de rulaj fără a avea leziuni susţinând că a avut un moment de amnezie şi nu ştie cum a ajuns pe şine.
Circulaţia metroului a fost restricţionată si pe 10 ianuarie 2009, timp de aproximativ o oră, după ce un bărbat s-a sinucis, aruncându-se în faţa metroului, în staţia Piaţa Romană.
http://www.realitatea.net/o-persoana-s-a-aruncat-in-fata-metroului-la-statia-piata-romana_711033.html
O persoană s-a aruncat în faţa metroului la staţia Piaţa Romană
Incidentul a avut loc la ora 16.30. Circulaţia pe ruta Berceni-Pipera a fost întreruptă aproape două ore.
Circulaţia metroului a fost blocată la staţia Piaţa Romană, pe sensul dintre Piaţa Universităţii către Piaţa Victoriei, după ce un bărbat de aproximativ 25 de ani s-a aruncat în faţa trenului .
"Accidentul a avut loc în jurul orei 16.30. Trenul care l-a călcat pe bărbat face manevre pentru a da înapoi, după care va fi oprit curentul, astfel încât corpul victimei să poată fi ridicat de pe şine. Din primele constatări de la faţa locului, bărbatul este mort", au precizat cei de la ISU.
Potrivit directorului Metrorex, circulaţia metroului pe relaţia Berceni-Pipera a fost întreruptă imediat după accident.
La faţa locului au ajuns SMURD şi unul de descarcerare. Poliţia a demarat o anchetă în acest caz.
Circulaţia metroului pe ruta Berceni-Pipera a fost reluată în jurul orei 18:10, a declarat pentru NewsIn directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte.
"Circulaţia metroului a fost reluată şi estimăm că în 15 minute traficul va reintra în graficul normal", a spus Udrişte.
Şi la începutul lunii decembrie 2009, circulaţia metroului a fost întreruptă, dupa ce o femeie s-a aruncat pe şine. Femeia a fost scoasă de pe scara de rulaj fără a avea leziuni susţinând că a avut un moment de amnezie şi nu ştie cum a ajuns pe şine.
Circulaţia metroului a fost restricţionată si pe 10 ianuarie 2009, timp de aproximativ o oră, după ce un bărbat s-a sinucis, aruncându-se în faţa metroului, în staţia Piaţa Romană.
http://www.realitatea.net/o-persoana-s-a-aruncat-in-fata-metroului-la-statia-piata-romana_711033.html
- cristi20
-
Posted:
-
Re: Stiri
cristi20
Nu cunosc exact cum este repartizata reteaua electrica, dar nu se putea intrerupe curentul doar pe portiunea dintre Piata Victoriei si Piata Unirii, astfel incat sa se poata circula pe un singur fir in sistem pendul intre Pipera - Piata Victoriei si Berceni-Piata Unirii?
Stie cineva daca este posibil asa ceva?
Pe M1 stiu ca este posibil, intre Unirii si Eroilor s-a circulat intr-o zi (timp de o ora) in pendul din cauza unei probleme la statia Izvor.
cristi20 wrote:
Trenul ... face manevre pentru a da înapoi, după care va fi oprit curentul...
Nu cunosc exact cum este repartizata reteaua electrica, dar nu se putea intrerupe curentul doar pe portiunea dintre Piata Victoriei si Piata Unirii, astfel incat sa se poata circula pe un singur fir in sistem pendul intre Pipera - Piata Victoriei si Berceni-Piata Unirii?
Stie cineva daca este posibil asa ceva?
Pe M1 stiu ca este posibil, intre Unirii si Eroilor s-a circulat intr-o zi (timp de o ora) in pendul din cauza unei probleme la statia Izvor.
- freyutz
-
Posted:
-
Re: Stiri
freyutz
Ba da se poate asigura tensiunea pe un singur fir dar exista un pericol deoarece zona romana are tunel cu cale dubla, iar sina a 3-a se afla la centru pentru ambele sensuri. Pentru a putea decurge bine operatiunile de descarcerare trebuie intervenit si din partea centrala a tunelului, de langa sina a 3-a, care ipotetic ar fi in tensiune.
Ba da se poate asigura tensiunea pe un singur fir dar exista un pericol deoarece zona romana are tunel cu cale dubla, iar sina a 3-a se afla la centru pentru ambele sensuri. Pentru a putea decurge bine operatiunile de descarcerare trebuie intervenit si din partea centrala a tunelului, de langa sina a 3-a, care ipotetic ar fi in tensiune.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri
Utilizator anonim
Pregatiri pentru artificiile de revelion la metrou.
http://videonews.ro/action/viewvideo/45 ... tia-Izvor/
Pregatiri pentru artificiile de revelion la metrou.
http://videonews.ro/action/viewvideo/45 ... tia-Izvor/
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Stiri
Dr2005
Se cam exagereaza.
Nu vechimea garniturii e problema, ca garnituri la fel de vechi circula si prin alte orase ale lumii. Numai ca ei le intretin corespunzator, pe cand la noi. se lasa sa se defecteze, tocmai ca sa se gaseasca justificare de a lua trenuri noi, cu cate 6 vagoane, la 6 milioane euro / vagon, ca doar tot plasticul e facut de firma lui Berceanu.
Se cam exagereaza.
Nu vechimea garniturii e problema, ca garnituri la fel de vechi circula si prin alte orase ale lumii. Numai ca ei le intretin corespunzator, pe cand la noi. se lasa sa se defecteze, tocmai ca sa se gaseasca justificare de a lua trenuri noi, cu cate 6 vagoane, la 6 milioane euro / vagon, ca doar tot plasticul e facut de firma lui Berceanu.
- bercenicity
-
Posted:
-
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri
Utilizator anonim
Metroul va circula în această noapte şi după ora 0.00
Metroul din Bucureşti va circula duminică seara şi după ora 0.00, în urma unei solicitări în acest sens din partea jandarmilor, pentru ca spectatorii de la concertul AC/DC să poată ajunge acasă.
http://www.realitatea.net/metroul-va-ci ... 13881.html
Metroul va circula în această noapte şi după ora 0.00
Metroul din Bucureşti va circula duminică seara şi după ora 0.00, în urma unei solicitări în acest sens din partea jandarmilor, pentru ca spectatorii de la concertul AC/DC să poată ajunge acasă.
http://www.realitatea.net/metroul-va-ci ... 13881.html
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Stiri
Dr2005
Concertu' ăla al lu' peşte are 60.000 de spectatori cu bilet + încă vreo câteva sute/mii cocoţaţi pe blocurile din zonă. Probabil sunt mult mai mulţi decât numărul total de vizitatori ai muzeelor din Bucureşti pe ultimii 2 ani. În plus, tot evenimentul e concentrat într-un singur punct.
Nu plătesc cei cu concertul funcţionarea metroului, dar e clar că cei care vor intra la metrou îşi vor plăti călătoria, deci Metrorex oricum nu va ieşi în pierdere.
Sunt curios dacă RATB va proceda la fel în cazul concertului Aerosmith de la Romexpo (18 iunie), că pe acolo nu e metrou (decât cel băsesc).
Gabi23 wrote:
Important rau concertul lu' peste . Noaptea trecuta n'a putut circula metrou ca in alti ani cu ocazia evenimentului "Noaptea Muzeelor", dar in seara asta se poate . Ce platesc cei cu concertul functionarea metroului? Bineinteles ca nu...
Concertu' ăla al lu' peşte are 60.000 de spectatori cu bilet + încă vreo câteva sute/mii cocoţaţi pe blocurile din zonă. Probabil sunt mult mai mulţi decât numărul total de vizitatori ai muzeelor din Bucureşti pe ultimii 2 ani. În plus, tot evenimentul e concentrat într-un singur punct.
Nu plătesc cei cu concertul funcţionarea metroului, dar e clar că cei care vor intra la metrou îşi vor plăti călătoria, deci Metrorex oricum nu va ieşi în pierdere.
Sunt curios dacă RATB va proceda la fel în cazul concertului Aerosmith de la Romexpo (18 iunie), că pe acolo nu e metrou (decât cel băsesc).
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Stiri
DanCld
Din "Libertatea":
Link
Nu sunt sigur ca poza din articol e cea cu noul pasaj sau cu cel existent spre Piata Victoriei de pe M2. Are timp cineva sa faca niste poze mai relevante?
Din "Libertatea":
Un nou pasaj la Piaţa Victoriei
18 Mai 2010, ora 22:27
În staţia de metrou Piaţa Victoriei s-a dat în folosinţă un nou pasaj pietonal. Acesta, prin intermediul unor scări rulante, face legătura între Piaţa Victoriei 1 şi Victoriei 2.
Astfel, călătorii nu vor mai trebui să ocolească pe scările fixe, apoi prin vechiul tunel pentru a schimba magistralele.
Link
Nu sunt sigur ca poza din articol e cea cu noul pasaj sau cu cel existent spre Piata Victoriei de pe M2. Are timp cineva sa faca niste poze mai relevante?
- MetrouFan
-
Posted:
-
Re: Stiri
MetrouFan
http://www.realitatea.net/metroul-bucurestean-si-ar-putea-schimba-aspectul-invechit_714924.html
Metroul bucureştean şi-ar putea schimba aspectul învechit
Soluţia pentru ca staţiile de metrou bucureştene să-şi schimbe aspectul şi să se apropie cât de cât de imaginea celor din afară stă sub nasul autorităţilor. Pentru a mai acoperi din bugetele uriaşe pentru construcţie, marile arene fotbalistice din Europa şi-au asociat numele cu branduri celebre şi au obţinut sponsorizări. Aceeaşi ideea ar putea fi aplicată şi la staţiile noastre de metrou.
"Este clar, avem incluse în strategiile noastre şi ideea de modernizare. Am început să schimbăm echipamentele tehnice. Asocierea cu un brand ar putea fi chiar o soluţie foarte bună. Chiar am să pun în aplicare această idee să vedem ce semnale primim", a declarat directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.
Experţii în domeniul arhitecturii spun că e mare nevoie de o schimbare la staţiile noastre de metrou, potrivit evz.ro.
Publicitarii spun că ar fi o idee bună ca unele branduri să se asocieze cu staţiile de metrou. "Fiecare trebuie să-şi facă o analiză clară asupra mesajului pe care vrea să-l transmită. Cred că este mai greu pentru un producător de ciocolată sau de produse alimentare, dar un alt gen de companie ar putea încerca.
http://www.realitatea.net/metroul-bucurestean-si-ar-putea-schimba-aspectul-invechit_714924.html
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri
Dominatrix
Atentie! Se inchid usile. Urmeaza statia McDonald's cu peronul pe partea dreapta. Stimati calatori, trenul circula in directia KFC. Pentru directia Pizza Hut, coborati in statia McDonald's.
Excelenta strategie! Dar desenele grafiti de pe metrourile IVA le vor curata tot companiile astea? Si mizeria de pe jos tot ele o vor spala?
Sau ele se vor ocupa numai de chestii "fancy", de exemplu bariere pe intreaga lungime a peronului, cum e pe linia Jubilee din Londra? Ar fi bine sa puna si din astea in toate statiile, fiindca ursului ii place sa se dea cu rolele pe peron in timp ce marmota impacheteaza ciocolata si s-ar putea sa cada sub tren daca nu e atent. Doamne fereste!
Atentie! Se inchid usile. Urmeaza statia McDonald's cu peronul pe partea dreapta. Stimati calatori, trenul circula in directia KFC. Pentru directia Pizza Hut, coborati in statia McDonald's.
Excelenta strategie! Dar desenele grafiti de pe metrourile IVA le vor curata tot companiile astea? Si mizeria de pe jos tot ele o vor spala?
Sau ele se vor ocupa numai de chestii "fancy", de exemplu bariere pe intreaga lungime a peronului, cum e pe linia Jubilee din Londra? Ar fi bine sa puna si din astea in toate statiile, fiindca ursului ii place sa se dea cu rolele pe peron in timp ce marmota impacheteaza ciocolata si s-ar putea sa cada sub tren daca nu e atent. Doamne fereste!
📖 Pagination options