Topic: Știri și articole din presă
2073 posts, 622811 views
📖 Pagination options
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri
Dominatrix
Mentenanţa la metrou ar trebui să fie cu 34% mai ieftină, în urma negocierilor dintre Metrorex şi Alstom, însă bugetul pe 2012 este în creştere. Care este explicaţia oficială a Metrorex
Anul trecut, la mijlocul lunii septembrie, Guvernul a aprobat memorandumul privind renegocierea contractului de servicii de mentenanţă dintre Metrorex şi Alstom. Rezultatul negocierilor a fost reducerea cu 30% a costurilor cu mentenanţa, efectuată de Alstom, şi cu 34% pentru întreaga perioadă contractuală rămasă.
Cu toate acestea, conform proiectului de buget pe 2012 al Metrorex, prezentant de Mediafax, anul trecut compania de stat a virat în conturile Altsom 146 de milioane de lei, cu 18,4% mai mult decât era bugetat, în timp ce anul acesta bugetul alocat este de 157 de milioane de lei, în creştere cu 7,5% faţă de cel din 2011.
Contactat de gândul, directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, a declarat că rezultatul negocierilor duse cu Alstom, respectiv reducerea cu 30% a costurilor de mentenanţă pe 2010 şi cu 34% pentru restul perioadei contractuale, se referă la "costul unitar".
Udrişte: "S-a negociat preţul unitar, nu valoarea contractului"
"Nu trebuie să îşi imagineze nimeni că este vorba despre o scădere per total. Este o scădere, rezultată în urma negocierilor duse cu Alstom, care se aplică la costul unitar pentru diversele tipuri de servicii prestate. S-a negociat preţul unitar, nu valoarea contractului", ne-a declarat Udrişte.
El a subliniat că anul acesta bugetul este în creştere pentru că şi serviciile prestate de către compania Alstom vor fi mai multe şi mai intense. "Anul trecut, de exemplu, am dat în folosinţă încă doi kilometri de linie de metrou. Şi ei trebuie întreţinuţi", a explicat directorul general al companiei de stat, care a precizat că aceasta (cele 157 de milioane de lei) este suma alocată, bugetul de mentenanţă, care este posibil să nu fie cheltuit integral.
La acest lucru se adaugă şi inflaţia, de 3% anul trecut, care este prevăzută contractual să fie acoperită de către companie în costurile de mentenanţă.
Ce investiţii va efectua Metrorex anul acesta
Printre cele mai importante proiecte de investiţii de Metrorex din 2012 se numără fiabilizarea (înlocuirea pieselor uzate moral sau defecte cu altele noi) a 15 trenuri de metrou şi schimbarea actualelor geamuri ale trenurilor noi de metrou cu unele rabatante.
"În unele situaţii era o problemă cu ventilaţia. Vom creşte astfel confortul pasagerilor mai ales pe timpul verii", ne-a declarat şeful Metrorex. Înlocuirea geamurilor actuale cu unele care să prezinte şi secţiuni rabatante va costa circa patru milioane de euro, a precizat el. Anul acesta nu va fi dat în folosinţă niciun kilometru de noi linii de metrou, proiectele fiind în curs de execuţie.
Potrivit proiectului de buget, Metrorex a încheiat anul trecut cu cheltuielile egale cu veniturile, la 583,28 milioane lei, nivel cu 0,5% peste cel aprobat la rectificare şi estimează pentru acest an creşterea veniturilor şi a cheltuielilor cu 13,6%, la 662,66 milioane lei.
Veniturile ar urma să rămână egale cu cheltuielile şi în următorii doi ani, la 694,73 milioane lei anul viitor şi la 709,39 milioane lei în 2014.
Potrivit datelor publicate de Ministerul Finanţelor, Metrorex a încheiat anul 2010 cu o pierdere de 50,58 milioane lei, după ce în anul anterior a afişat un rezultat negativ de 121,81 milioane lei.
Proiectul de buget mai relevă că datoriile Metrorex însumau la finele anul trecut 156,7 milioane lei, în scădere cu 29,7% faţă de anul precedent. Acestea ar urma să fie reduse în acest an cu 36,9%, la 98,8 milioane lei.
http://www.gandul.info/financiar/menten ... ex-9193425
Mentenanţa la metrou ar trebui să fie cu 34% mai ieftină, în urma negocierilor dintre Metrorex şi Alstom, însă bugetul pe 2012 este în creştere. Care este explicaţia oficială a Metrorex
Anul trecut, la mijlocul lunii septembrie, Guvernul a aprobat memorandumul privind renegocierea contractului de servicii de mentenanţă dintre Metrorex şi Alstom. Rezultatul negocierilor a fost reducerea cu 30% a costurilor cu mentenanţa, efectuată de Alstom, şi cu 34% pentru întreaga perioadă contractuală rămasă.
Cu toate acestea, conform proiectului de buget pe 2012 al Metrorex, prezentant de Mediafax, anul trecut compania de stat a virat în conturile Altsom 146 de milioane de lei, cu 18,4% mai mult decât era bugetat, în timp ce anul acesta bugetul alocat este de 157 de milioane de lei, în creştere cu 7,5% faţă de cel din 2011.
Contactat de gândul, directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, a declarat că rezultatul negocierilor duse cu Alstom, respectiv reducerea cu 30% a costurilor de mentenanţă pe 2010 şi cu 34% pentru restul perioadei contractuale, se referă la "costul unitar".
Udrişte: "S-a negociat preţul unitar, nu valoarea contractului"
"Nu trebuie să îşi imagineze nimeni că este vorba despre o scădere per total. Este o scădere, rezultată în urma negocierilor duse cu Alstom, care se aplică la costul unitar pentru diversele tipuri de servicii prestate. S-a negociat preţul unitar, nu valoarea contractului", ne-a declarat Udrişte.
El a subliniat că anul acesta bugetul este în creştere pentru că şi serviciile prestate de către compania Alstom vor fi mai multe şi mai intense. "Anul trecut, de exemplu, am dat în folosinţă încă doi kilometri de linie de metrou. Şi ei trebuie întreţinuţi", a explicat directorul general al companiei de stat, care a precizat că aceasta (cele 157 de milioane de lei) este suma alocată, bugetul de mentenanţă, care este posibil să nu fie cheltuit integral.
La acest lucru se adaugă şi inflaţia, de 3% anul trecut, care este prevăzută contractual să fie acoperită de către companie în costurile de mentenanţă.
Ce investiţii va efectua Metrorex anul acesta
Printre cele mai importante proiecte de investiţii de Metrorex din 2012 se numără fiabilizarea (înlocuirea pieselor uzate moral sau defecte cu altele noi) a 15 trenuri de metrou şi schimbarea actualelor geamuri ale trenurilor noi de metrou cu unele rabatante.
"În unele situaţii era o problemă cu ventilaţia. Vom creşte astfel confortul pasagerilor mai ales pe timpul verii", ne-a declarat şeful Metrorex. Înlocuirea geamurilor actuale cu unele care să prezinte şi secţiuni rabatante va costa circa patru milioane de euro, a precizat el. Anul acesta nu va fi dat în folosinţă niciun kilometru de noi linii de metrou, proiectele fiind în curs de execuţie.
Potrivit proiectului de buget, Metrorex a încheiat anul trecut cu cheltuielile egale cu veniturile, la 583,28 milioane lei, nivel cu 0,5% peste cel aprobat la rectificare şi estimează pentru acest an creşterea veniturilor şi a cheltuielilor cu 13,6%, la 662,66 milioane lei.
Veniturile ar urma să rămână egale cu cheltuielile şi în următorii doi ani, la 694,73 milioane lei anul viitor şi la 709,39 milioane lei în 2014.
Potrivit datelor publicate de Ministerul Finanţelor, Metrorex a încheiat anul 2010 cu o pierdere de 50,58 milioane lei, după ce în anul anterior a afişat un rezultat negativ de 121,81 milioane lei.
Proiectul de buget mai relevă că datoriile Metrorex însumau la finele anul trecut 156,7 milioane lei, în scădere cu 29,7% faţă de anul precedent. Acestea ar urma să fie reduse în acest an cu 36,9%, la 98,8 milioane lei.
http://www.gandul.info/financiar/menten ... ex-9193425
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri
Dominatrix
Metrorex se împrumută 40 milioane de euro pentru a plăti restanţele la mentenanţa trenurilor
Metrorex a luat un credit de 165 milioane lei (circa 38 milioane euro) de la CEC Bank, ce va fi utilizat pentru achitarea obligaţiilor de plată restante către Alstom Transport, pentru mentenanţa metrourilor. Împrumutul urmează să fie rambursat în trei ani, cu o perioadă de graţie de doi ani.
“Valoarea creditului obţinut de la CEC Bank este de 165 milioane lei. Procedura de achiziţie a fost negociere cu anunţ de participare. Au participat la licitaţie Raiffeisen Bank, CEC Bank, RBS Bank, UniCredit Ţiriac Bank, BCR şi BRD”, a declarat pentru NewsIn directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte.
În urma licitataţiei a fost selectată CEC Bank, unitatea pilot Timpuri Noi.
“În condiţiile renegocierii contractului de mentenanţă a materialului rulant şi feroviar pentru circulaţia în tunel, încheiat între Metrorex şi SC Alstom Transport, desfăşurată în conformitate cu Memorandumul Guvernului României, rezultă necesitatea contractării unui credit la termen, rambursare cinci ani şi perioadă de graţie doi ani”, se arată în caietul de sarcini.
Rambursarea împrumutului se va face în 36 rate egale lunare.
http://b365.ro/news/metrore ... renurilor/
Metrorex se împrumută 40 milioane de euro pentru a plăti restanţele la mentenanţa trenurilor
Metrorex a luat un credit de 165 milioane lei (circa 38 milioane euro) de la CEC Bank, ce va fi utilizat pentru achitarea obligaţiilor de plată restante către Alstom Transport, pentru mentenanţa metrourilor. Împrumutul urmează să fie rambursat în trei ani, cu o perioadă de graţie de doi ani.
“Valoarea creditului obţinut de la CEC Bank este de 165 milioane lei. Procedura de achiziţie a fost negociere cu anunţ de participare. Au participat la licitaţie Raiffeisen Bank, CEC Bank, RBS Bank, UniCredit Ţiriac Bank, BCR şi BRD”, a declarat pentru NewsIn directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte.
În urma licitataţiei a fost selectată CEC Bank, unitatea pilot Timpuri Noi.
“În condiţiile renegocierii contractului de mentenanţă a materialului rulant şi feroviar pentru circulaţia în tunel, încheiat între Metrorex şi SC Alstom Transport, desfăşurată în conformitate cu Memorandumul Guvernului României, rezultă necesitatea contractării unui credit la termen, rambursare cinci ani şi perioadă de graţie doi ani”, se arată în caietul de sarcini.
Rambursarea împrumutului se va face în 36 rate egale lunare.
http://b365.ro/news/metrore ... renurilor/
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri
subway guru
M6 și M7 de metrou, 62 km din autostrada București-Ploiești și centura feroviară, priorități ale guvernului Ungureanu pentru Capitală
08 Feb, 13:15 / B365
România are un nou Guvern, dar și un nou program de guvernare. Printre prioritățile noului Guvern Ungureanu se numără și proiecte de infrastructură importante din Capitală. Mai exact, centura feroviară a Capitalei, Magistrala 6 de metrou către Otopeni, dar și Magistrala 7 Bragadiru-Voluntari se află pe lista de priorități a noului cabinet.
http://b365.ro/news/priorit ... de-metrou/
Imediat după anunțarea miniștrilor din Cabinetul Ungureanu a apărut și programul de guvernare al noii conduceri. Astfel, la capitolul infrastructură de transport printre priorități au fost incluse și punerea în funcțiune a centurii feroviare a municipiului București, demararea licitației pentru Magistrala 6 de metrou care va asigura legătura cu aeroportul Otopeni, dar și începerea negocierilor pentru desemnarea partenerului privat la Magistrala 7 de metrou Bragadiru-Voluntari. De asemenea, pe lista priorităților se află și finalizarea lucrărilor la noul terminal Plecări al Aeroportului Henri Coandă (Otopeni), potrivit programului de guvernare publicat de realitatea.net.
Proiectul centurii feroviare a Capitalei urmează să fie dezvoltat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) și vizează realizarea unor puncte intermodale și de transfer de călători între operatorii CFR Călători, Metrorex şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB).
Magistrala 6 metrou va lega cele două aeroporturi internaţionale Băneasa şi Otopeni de gările Băneasa şi Gara de Nord. Calculele iniţiale arată că aproximativ 150.000 de persoane vor utiliza zilnic viitoarea linie iar alte 100.000 de persoane vor beneficia indirect datorită descongestionării traficului de suprafaţa din zona de Nord a Capitalei. Noua linie de metrou va avea 14 kilometri lungime, între 10 și 14 stații și o capacitate maximă posibilă de transport 50.000 călători/ (oră și sens).
Magistrala 7 Bragadiru – Voluntari, o altă prioritate a noului Guvern, va avea 25 de kilometri și 30 de stații. Magistrala 7 va face legătura între zona centrală a Capitalei şi cartierele Alexandriei-Rahova, în sud-vest, şi Obor-Colentina, în nord-est. Traseul pe care îl va urma va fi Bragadiru Centru – Șos. Alexandriei – Șoseaua de Centură – Cartierul Independenței – intersecția Șos. Alexandria cu Strada Antiaeriană – Piața Rahova – Piața Regina Maria – Piața Unirii – Strada Mântuleasa – Calea Moșilor – Piața Obor – Șoseaua Colentina (cu stații la intersecția cu D-na Ghica, Parcul Plumbuita, intersecția cu Șos. Andronache și Șos. Fundeni, Dragonul Roșu, Metro Colentina) – Voluntari.
M6 și M7 de metrou, 62 km din autostrada București-Ploiești și centura feroviară, priorități ale guvernului Ungureanu pentru Capitală
08 Feb, 13:15 / B365
România are un nou Guvern, dar și un nou program de guvernare. Printre prioritățile noului Guvern Ungureanu se numără și proiecte de infrastructură importante din Capitală. Mai exact, centura feroviară a Capitalei, Magistrala 6 de metrou către Otopeni, dar și Magistrala 7 Bragadiru-Voluntari se află pe lista de priorități a noului cabinet.
http://b365.ro/news/priorit ... de-metrou/
Imediat după anunțarea miniștrilor din Cabinetul Ungureanu a apărut și programul de guvernare al noii conduceri. Astfel, la capitolul infrastructură de transport printre priorități au fost incluse și punerea în funcțiune a centurii feroviare a municipiului București, demararea licitației pentru Magistrala 6 de metrou care va asigura legătura cu aeroportul Otopeni, dar și începerea negocierilor pentru desemnarea partenerului privat la Magistrala 7 de metrou Bragadiru-Voluntari. De asemenea, pe lista priorităților se află și finalizarea lucrărilor la noul terminal Plecări al Aeroportului Henri Coandă (Otopeni), potrivit programului de guvernare publicat de realitatea.net.
Proiectul centurii feroviare a Capitalei urmează să fie dezvoltat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) și vizează realizarea unor puncte intermodale și de transfer de călători între operatorii CFR Călători, Metrorex şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB).
Magistrala 6 metrou va lega cele două aeroporturi internaţionale Băneasa şi Otopeni de gările Băneasa şi Gara de Nord. Calculele iniţiale arată că aproximativ 150.000 de persoane vor utiliza zilnic viitoarea linie iar alte 100.000 de persoane vor beneficia indirect datorită descongestionării traficului de suprafaţa din zona de Nord a Capitalei. Noua linie de metrou va avea 14 kilometri lungime, între 10 și 14 stații și o capacitate maximă posibilă de transport 50.000 călători/ (oră și sens).
Magistrala 7 Bragadiru – Voluntari, o altă prioritate a noului Guvern, va avea 25 de kilometri și 30 de stații. Magistrala 7 va face legătura între zona centrală a Capitalei şi cartierele Alexandriei-Rahova, în sud-vest, şi Obor-Colentina, în nord-est. Traseul pe care îl va urma va fi Bragadiru Centru – Șos. Alexandriei – Șoseaua de Centură – Cartierul Independenței – intersecția Șos. Alexandria cu Strada Antiaeriană – Piața Rahova – Piața Regina Maria – Piața Unirii – Strada Mântuleasa – Calea Moșilor – Piața Obor – Șoseaua Colentina (cu stații la intersecția cu D-na Ghica, Parcul Plumbuita, intersecția cu Șos. Andronache și Șos. Fundeni, Dragonul Roșu, Metro Colentina) – Voluntari.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri
Utilizator anonim
FMI cere: Alt program de funcţionare a metroului!
Fondul Monetar Internaţional (FMI) a solicitat Guvernului ca, până la sfârşitul lunii iunie, să adapteze programul de funcţionare al Metrorex "la cerinţele pieţei" şi să majoreze veniturile companiei prin punerea în circulaţie, începând cu anului viitor, a 16 noi garnituri de tren. Noile condiţii au fost incluse în scrisoarea de intenţie convenită de Guvern cu FMI în urma misiunii din ianuarie-februarie.
Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/fmi-cere-alt- ... z1mGWPTWzw
FMI cere: Alt program de funcţionare a metroului!
Fondul Monetar Internaţional (FMI) a solicitat Guvernului ca, până la sfârşitul lunii iunie, să adapteze programul de funcţionare al Metrorex "la cerinţele pieţei" şi să majoreze veniturile companiei prin punerea în circulaţie, începând cu anului viitor, a 16 noi garnituri de tren. Noile condiţii au fost incluse în scrisoarea de intenţie convenită de Guvern cu FMI în urma misiunii din ianuarie-februarie.
Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/fmi-cere-alt- ... z1mGWPTWzw
- Celestin Draganescu
-
Posted:
-
Re: Stiri
Celestin Draganescu
Super! In scurt timp o sa asistam la o crestere si mai mare a intervalului de succedare, deja haotic pe M1 si pe M3.
Investitiile foarte mari ce s-au facut cu achizitionarea sistemelor de informare de la SolariUdine care functioneaza cu mari erori nu le vede nimeni, nu?
Utilizator anonim wrote:
FMI cere: Alt program de funcţionare a metroului!
Super! In scurt timp o sa asistam la o crestere si mai mare a intervalului de succedare, deja haotic pe M1 si pe M3.
Investitiile foarte mari ce s-au facut cu achizitionarea sistemelor de informare de la SolariUdine care functioneaza cu mari erori nu le vede nimeni, nu?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri
Dominatrix
La metrou ar trebui implementate intervale de succedare maxime de cel mult 10 minute, indiferent de ora si de cererea de transport. Asta daca tot se bate apa in piua cu descurajarea folosirii masinii personale si "maximizarea" folosirii metroului ca "backbone" al sistemului de transport public.
Nu sunt bani? Sa se creasca pretul cartelei. Intre a taia serviciul de transport si cresterea tarifelor, a doua varianta mi se pare mult mai buna in conditiile de fata. Oricum, cine merge frecvent cu metroul nu va renunta la el pentru cativa lei in plus.
La metrou ar trebui implementate intervale de succedare maxime de cel mult 10 minute, indiferent de ora si de cererea de transport. Asta daca tot se bate apa in piua cu descurajarea folosirii masinii personale si "maximizarea" folosirii metroului ca "backbone" al sistemului de transport public.
Nu sunt bani? Sa se creasca pretul cartelei. Intre a taia serviciul de transport si cresterea tarifelor, a doua varianta mi se pare mult mai buna in conditiile de fata. Oricum, cine merge frecvent cu metroul nu va renunta la el pentru cativa lei in plus.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri
Dominatrix
Îmbulzeală de record la metrou
Bucureștenii s-au speriat de urgia de pe străzi, așa că au preferat subteranul pentru a călători către locurile de muncă.
Luni, 13 februarie, Metrorex a înregistrat un record al numărului de călători. 660.000 de bucureșteni au optat pentru transportul subteran în condițiile de iarnă, cu 10% mai mult decât cifrele înregistrate în mod obișnuit.
Cu toate că Metrorex a anunțat suplimentarea garniturilor de metrou zilele acestea, în stațiile mari s-a creat o îmbulzează de nedescris.
Conform Regiei, pe liniile 1 (Republica – Gara de Nord 1 – Dristor 2), 3 (Anghel Saligny – Eroilor – Preciziei), şi 4 (Gara de Nord 2 – Parc Bazilescu) trenurile circulă la intervale orare cuprinse între 4-6 minute, pe tot parcursul zilei, iar pe linia 2 (Berceni – Pipera) trenurile se succedă la intervale de 3 – 6 minute.
Pentru preluarea cererii suplimentare, pe distanţa Crîngaşi – Gara de Nord 1 – Piaţa Victoriei 2 – Dristor 2, în perioada orelor de vârf de trafic, atât dimineaţa, cât şi dupa-amiaza, circulă un tren suplimentar faţă de graficul normal.
http://b365.ro/news/imbulze ... la-metrou/
Îmbulzeală de record la metrou
Bucureștenii s-au speriat de urgia de pe străzi, așa că au preferat subteranul pentru a călători către locurile de muncă.
Luni, 13 februarie, Metrorex a înregistrat un record al numărului de călători. 660.000 de bucureșteni au optat pentru transportul subteran în condițiile de iarnă, cu 10% mai mult decât cifrele înregistrate în mod obișnuit.
Cu toate că Metrorex a anunțat suplimentarea garniturilor de metrou zilele acestea, în stațiile mari s-a creat o îmbulzează de nedescris.
Conform Regiei, pe liniile 1 (Republica – Gara de Nord 1 – Dristor 2), 3 (Anghel Saligny – Eroilor – Preciziei), şi 4 (Gara de Nord 2 – Parc Bazilescu) trenurile circulă la intervale orare cuprinse între 4-6 minute, pe tot parcursul zilei, iar pe linia 2 (Berceni – Pipera) trenurile se succedă la intervale de 3 – 6 minute.
Pentru preluarea cererii suplimentare, pe distanţa Crîngaşi – Gara de Nord 1 – Piaţa Victoriei 2 – Dristor 2, în perioada orelor de vârf de trafic, atât dimineaţa, cât şi dupa-amiaza, circulă un tren suplimentar faţă de graficul normal.
http://b365.ro/news/imbulze ... la-metrou/
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri
sab
Da, da, da...si marmota....Astazi, ora 8.13, la statia Gorjului, cronometrul a ajuns la 0:00 si metroul tot nu venise. Sau mecanicii stau la Preciziei la "un pahar de vorba" sau sa termine tigara si nu conteaza nici macar graficul normal de circulatie, daramite acesta "din situatii deosebite" ? Mereu sunt probleme la aceasta ora, nu a fost azi un caz izolat...
Iar ieri pe la ora 18 15 au venit unul dupa altul doua metrouri de M1 la Izvor si abia apoi unul de M3 (la fel, intervalul batea lejer spre 10 min). Asta desi afisajul din statie arata ca al doilea metrou ar fi de M3 si nu de M1..Ghinion pentru cei care s-au luat dupa afisaj si nu au fost atenti la anuntul mecanicului....
Pe de alta parte 6 minute este intervalul normal de circulatie la ora de varf pe M1 si M3 (bineinteles ca nu se respecta in realitate decat foarte rar) , deci care ar fi marea noutate adusa acum ? (http://www.metrorex.ro/program_de_circu ... are_p787-1). Daca nu atunci, la ore de varf, atunci cand se circula la 4 minute (deci 2 minute pe tronsonul comun) ? In treacat fie spus, nici macar nu se poate circula la acest interval cu IVA, dupa ce au instalat un sistem defectuos de management al traficului si au scos semafoarele de pe interstatii (culmea, acest sistem trebuia sa permita circulatia in siguranta alternativ IVA si BM)...
Nu mai vorbim de M4, unde un interval de 4 minute este un vis frumos, dar in practica imposibil.
Deci despre ce vorbim? Sa fim seriosi...Cei de la Metrorex nu au cu ce sa se mai "laude" ? Pare un articol reciclat cuvant cu cuvant de acum vreo 2 saptamani, de la primele ninsori.
Apropo, a vazut cineva trenul acesta care tot rebruseaza la Crangasi de la prima ninsoare?
Conform Regiei, pe liniile 1 (Republica – Gara de Nord 1 – Dristor 2), 3 (Anghel Saligny – Eroilor – Preciziei), şi 4 (Gara de Nord 2 – Parc Bazilescu) trenurile circulă la intervale orare cuprinse între 4-6 minute, pe tot parcursul zilei, iar pe linia 2 (Berceni – Pipera) trenurile se succedă la intervale de 3 – 6 minute.
Da, da, da...si marmota....Astazi, ora 8.13, la statia Gorjului, cronometrul a ajuns la 0:00 si metroul tot nu venise. Sau mecanicii stau la Preciziei la "un pahar de vorba" sau sa termine tigara si nu conteaza nici macar graficul normal de circulatie, daramite acesta "din situatii deosebite" ? Mereu sunt probleme la aceasta ora, nu a fost azi un caz izolat...
Iar ieri pe la ora 18 15 au venit unul dupa altul doua metrouri de M1 la Izvor si abia apoi unul de M3 (la fel, intervalul batea lejer spre 10 min). Asta desi afisajul din statie arata ca al doilea metrou ar fi de M3 si nu de M1..Ghinion pentru cei care s-au luat dupa afisaj si nu au fost atenti la anuntul mecanicului....
Pe de alta parte 6 minute este intervalul normal de circulatie la ora de varf pe M1 si M3 (bineinteles ca nu se respecta in realitate decat foarte rar) , deci care ar fi marea noutate adusa acum ? (http://www.metrorex.ro/program_de_circu ... are_p787-1). Daca nu atunci, la ore de varf, atunci cand se circula la 4 minute (deci 2 minute pe tronsonul comun) ? In treacat fie spus, nici macar nu se poate circula la acest interval cu IVA, dupa ce au instalat un sistem defectuos de management al traficului si au scos semafoarele de pe interstatii (culmea, acest sistem trebuia sa permita circulatia in siguranta alternativ IVA si BM)...
Nu mai vorbim de M4, unde un interval de 4 minute este un vis frumos, dar in practica imposibil.
Deci despre ce vorbim? Sa fim seriosi...Cei de la Metrorex nu au cu ce sa se mai "laude" ? Pare un articol reciclat cuvant cu cuvant de acum vreo 2 saptamani, de la primele ninsori.
Apropo, a vazut cineva trenul acesta care tot rebruseaza la Crangasi de la prima ninsoare?
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Stiri
bercenicity
Da, azi.. era o IVA; altfel nici nu l-as fi observat
sab wrote:
Apropo, a vazut cineva trenul acesta care tot rebruseaza la Crangasi de la prima ninsoare?
Da, azi.. era o IVA; altfel nici nu l-as fi observat
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri
subway guru
"Biletul digital". Câţi bucureşteni au ales să plătească prin SMS călătoria cu metroul
de Alexandra PELE Postat la: 15.03.2012 12:07 Ultima actualizare: 15.03.2012 12:11
http://www.gandul.info/financiar/biletu ... ul-9399954
Peste 1.300 de călători şi-au cumpărat în februarie un bilet de metrou prin SMS, potrivit informaţiilor furnizate de Metrorex pentru gândul. Astfel, circa 45 de călători au optat zilnic pentru achiziţionarea unui bilet prin sistemul de plată directă cu telefonul mobil, în ciuda tarifelor mai mari pe care le presupune acesta.
Costul unei călătorii prin SMS se ridică la 2,7 lei (0,5 euro, plus TVA, la un curs de 4,36 lei/euro), cu 35% mai mult decât un bilet cumpărat de la ghişeu.
"Pentru telefonia mobilă tarifele SMS sunt stabilite de companiile de telefonie şi sunt comunicate Metrorex", ne-a precizat Tiberiu Moldova, director comercial Metrorex.
Traficul total al operatorului bucureştean a fost în luna februabrie de peste 15,5 milioane de călători, potrivit datelor centralizate de reprezentanţii Metrorex. Astfel, circa 13,9 milioane de călători au ales cartelele magnetice tradiţionale, alţi 1,6 milioane de călători au plătit prin intermediul cardurilor contactless Activ RATB, dual RATB-BCR şi dual RATB-BRD. În jur de 1.200 de călători au optat pentru plata cu cardurile Paypass BRD, iar alte 1.321 de persoane prin SMS.
În prezent, accesul pe peron prin plata directă cu telefonul mobil se poate face în şapte staţii, respectiv Gara de Nord, Grozăveşti, Petrache Poenaru, Piaţa Victoriei, Politehnica, Universitate şi Timpuri Noi. Sistemele şi aparatele necesare au fost instalate gratuit de către BRD, a doua cea mai mare bancă din România, după activele deţinute.
Cum funcţionează sistemul
Clienţii Orange şi Vodafone pot cumpăra o călătorie dacă trimit un SMS la numărul scurt 7477 (0,5 euro, fără TVA). Dacă doresc două călătorii trebuie să trimită un mesaj la numărul 7492 (0,9 euro, fără TVA), iar pentru a cumpăra 10 călătorii trebuie să trimită un mesaj la numărul 7490 (2,2 euro, fără TVA).
Odată ce au plătit, călătorii trebuie să sune la numărul gratuit 1700 şi să apropie telefonul de dispozitivul de validare pentru a avea acces pe peron. Sistemul de plată prin SMS a fost introdus la 1 februarie 2012.
"Biletul digital". Câţi bucureşteni au ales să plătească prin SMS călătoria cu metroul
de Alexandra PELE Postat la: 15.03.2012 12:07 Ultima actualizare: 15.03.2012 12:11
http://www.gandul.info/financiar/biletu ... ul-9399954
Peste 1.300 de călători şi-au cumpărat în februarie un bilet de metrou prin SMS, potrivit informaţiilor furnizate de Metrorex pentru gândul. Astfel, circa 45 de călători au optat zilnic pentru achiziţionarea unui bilet prin sistemul de plată directă cu telefonul mobil, în ciuda tarifelor mai mari pe care le presupune acesta.
Costul unei călătorii prin SMS se ridică la 2,7 lei (0,5 euro, plus TVA, la un curs de 4,36 lei/euro), cu 35% mai mult decât un bilet cumpărat de la ghişeu.
"Pentru telefonia mobilă tarifele SMS sunt stabilite de companiile de telefonie şi sunt comunicate Metrorex", ne-a precizat Tiberiu Moldova, director comercial Metrorex.
Traficul total al operatorului bucureştean a fost în luna februabrie de peste 15,5 milioane de călători, potrivit datelor centralizate de reprezentanţii Metrorex. Astfel, circa 13,9 milioane de călători au ales cartelele magnetice tradiţionale, alţi 1,6 milioane de călători au plătit prin intermediul cardurilor contactless Activ RATB, dual RATB-BCR şi dual RATB-BRD. În jur de 1.200 de călători au optat pentru plata cu cardurile Paypass BRD, iar alte 1.321 de persoane prin SMS.
În prezent, accesul pe peron prin plata directă cu telefonul mobil se poate face în şapte staţii, respectiv Gara de Nord, Grozăveşti, Petrache Poenaru, Piaţa Victoriei, Politehnica, Universitate şi Timpuri Noi. Sistemele şi aparatele necesare au fost instalate gratuit de către BRD, a doua cea mai mare bancă din România, după activele deţinute.
Cum funcţionează sistemul
Clienţii Orange şi Vodafone pot cumpăra o călătorie dacă trimit un SMS la numărul scurt 7477 (0,5 euro, fără TVA). Dacă doresc două călătorii trebuie să trimită un mesaj la numărul 7492 (0,9 euro, fără TVA), iar pentru a cumpăra 10 călătorii trebuie să trimită un mesaj la numărul 7490 (2,2 euro, fără TVA).
Odată ce au plătit, călătorii trebuie să sune la numărul gratuit 1700 şi să apropie telefonul de dispozitivul de validare pentru a avea acces pe peron. Sistemul de plată prin SMS a fost introdus la 1 februarie 2012.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri
subway guru
Tatăl unui fotbalist din Liga 1 a fost omorât în bătaie la metrou
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 33203.html
28 martie 2012, 18:27 | Autor: Maria Apostol
Bărbatul a murit la Spitalul Bagdasar Arseni după ce, la sfârşitul săptămânii trecute, acesta a fost bătut cu bestialitate de către mai mulţi necunoscuţi.
Din primele informaţii reiese că tatăl fotbalistului Vasile Nicola, de la echipa Sportul Studenţesc, a încercat să aplaneze un conflict spontan şi a sfârşit prin a fi bătut atât de rău, încât medicii de la Spitalul Bagdasar Arseni au reuşit să-l mai ţină în viaţă pentru doar câteva zile.
„Tatăl meu a murit luni dimineaţa la spital după ce a stat patru zile în comă. Nu ştiu cine sunt agresorii, dar poliţiştii m-au chemat pentru declaraţii după ce îl voi înmormânta. Nu pot să cred ce s-a întâmplat... tot cartierul îl ştia pe tata, că era un tip glumeţ. I-a luat apărarea unui prieten care se încăieraseră cu nişte tineri în zona staţiei de metrou", a declarat jucătorul Vasile Nicola pentru bucuresti.adevarul.ro.
Tatăl unui fotbalist din Liga 1 a fost omorât în bătaie la metrou
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 33203.html
28 martie 2012, 18:27 | Autor: Maria Apostol
Bărbatul a murit la Spitalul Bagdasar Arseni după ce, la sfârşitul săptămânii trecute, acesta a fost bătut cu bestialitate de către mai mulţi necunoscuţi.
Din primele informaţii reiese că tatăl fotbalistului Vasile Nicola, de la echipa Sportul Studenţesc, a încercat să aplaneze un conflict spontan şi a sfârşit prin a fi bătut atât de rău, încât medicii de la Spitalul Bagdasar Arseni au reuşit să-l mai ţină în viaţă pentru doar câteva zile.
„Tatăl meu a murit luni dimineaţa la spital după ce a stat patru zile în comă. Nu ştiu cine sunt agresorii, dar poliţiştii m-au chemat pentru declaraţii după ce îl voi înmormânta. Nu pot să cred ce s-a întâmplat... tot cartierul îl ştia pe tata, că era un tip glumeţ. I-a luat apărarea unui prieten care se încăieraseră cu nişte tineri în zona staţiei de metrou", a declarat jucătorul Vasile Nicola pentru bucuresti.adevarul.ro.
📖 Pagination options