Topic: Ramele ASTRA/IVA modernizate la Alstom
85 posts, 62561 views
📖 Pagination options
- autob368
-
Posted:
-
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
Utilizator anonim
E pe M4, am mers cu "minunea" tehnicii saptamana trecuta, a trebuit sa ma uit la numar ca sa imi dau seama ca e 033, in rest nicio diferenta. Singura diferenta o va face autogenul din toamna
E pe M4, am mers cu "minunea" tehnicii saptamana trecuta, a trebuit sa ma uit la numar ca sa imi dau seama ca e 033, in rest nicio diferenta. Singura diferenta o va face autogenul din toamna
- cristi20
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
cristi20
Va referiti la asta?
Am vazut-o pe 6 ianuarie la Politehnica, a venit in 30 de secunde in spatele unei IVA de Preciziei, si a stationat cam 5 minute.
Mi se parea proaspat vopsita, dar nu ii aflasem numarul, pentru ca nu era scris, iar pe celelalte vagoane erau acoperite de grafitti.
Va referiti la asta?
Am vazut-o pe 6 ianuarie la Politehnica, a venit in 30 de secunde in spatele unei IVA de Preciziei, si a stationat cam 5 minute.
Mi se parea proaspat vopsita, dar nu ii aflasem numarul, pentru ca nu era scris, iar pe celelalte vagoane erau acoperite de grafitti.
06012012937-mod.jpg (834.68 KB; downloaded 8221 times)
06012012936-mod.jpg (810.68 KB; downloaded 8056 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
Utilizator anonim
In septembrie 2009 asa arata...
In septembrie 2009 asa arata...
DSC07309.JPG (399.38 KB; downloaded 8007 times)
- Orgonon
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
Orgonon
Uite ca se poate sa arate si o rama IVA civilizat! Recunosc, prefer schema galbena, dar oricum, in ciuda vechimii ei, rama chiar arata OK.
Odata cu achizitia trenurilor CAF, e clar ca IVEle de pe M3 sunt condamnate si nu are rost sa se investeasca in ele mai mult decat este necesar pentru a le mentine functionale in conditii de siguranta. Dar in cazul celor de pe M4, care in mod evident vor ramane in circulatie un numar de ani de acum inainte, chiar nu exista resurse pentru o vopsire exterioara? Totusi, senzatia cand te urci intr-un vagon jegos si plin de graffiti nu e chiar placuta.
Uite ca se poate sa arate si o rama IVA civilizat! Recunosc, prefer schema galbena, dar oricum, in ciuda vechimii ei, rama chiar arata OK.
Odata cu achizitia trenurilor CAF, e clar ca IVEle de pe M3 sunt condamnate si nu are rost sa se investeasca in ele mai mult decat este necesar pentru a le mentine functionale in conditii de siguranta. Dar in cazul celor de pe M4, care in mod evident vor ramane in circulatie un numar de ani de acum inainte, chiar nu exista resurse pentru o vopsire exterioara? Totusi, senzatia cand te urci intr-un vagon jegos si plin de graffiti nu e chiar placuta.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
Dr2005
La 033 şi alte câteva s-au luat boghiuri, motoare, compresoare şi contactoare NOI. Dar cum trăim într-o ţară unde subminarea economie naţionale nu mai există în Codul Penal, probabil nimeni nu va fi tras la răspundere pentru banii băgaţi în RK-ul unor rame care mai au 2 ani de viaţă (în cel mai fericit caz).
Nu se doreşte vopsirea trenurilor vechi, pentru a induce ideea de dezgust în rândul publicului călător.
La 033 şi alte câteva s-au luat boghiuri, motoare, compresoare şi contactoare NOI. Dar cum trăim într-o ţară unde subminarea economie naţionale nu mai există în Codul Penal, probabil nimeni nu va fi tras la răspundere pentru banii băgaţi în RK-ul unor rame care mai au 2 ani de viaţă (în cel mai fericit caz).
Nu se doreşte vopsirea trenurilor vechi, pentru a induce ideea de dezgust în rândul publicului călător.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
ByOnu
Asta e clar, sa fim seriosi! Cum la RATB unde bugetul e 'limitat' spre deosebire de MRex, se revopsesc toate tramvaiele, iar la MRex nu-s in stare sa dea o mana de vopsea.
Sa fim si mai seriosi, cum in timp ce BM-urile atat de dragi lui MA nu ies pe traseu pt un tag la interior, nu mai zic de exterior, iar la IVE... stiti si voi, ceru-i albastru.
Toata treaba asta e o tiganie, numai tiganii nu-si hranesc animalele si apoi dau vina pe ele (sa nu mai spun ca le rup in bataie) ca nu-s in stare sa mai stea pe picioare. "Uite al dreacu magar, a murit... si tocmai ce l-am invatat sa nu mai manance!".
MA stie asta dar din orgoliu personal nu o va recunoaste, deja, cu riscul de a fi dat afara, ma simt scarbit cand aud de 'tigai' si alte minunatii de 'conserve'.
Treaba e simpla, lasam toata reteaua de metrou la limita supravietuirii si apoi mai punem putin zahar vanilat peste, "Ia uite ce trenulete v-am adus, si, ia uitati ce vechituri sunt trenurile vechiului regim!". Ca sa spuna lumea, "bre, daca n-ar fi fost X ministru nu mai pupam noi asemenea bijuterii de trenuri, ramaneam cu conservele comuniste (de parca ei le-ar fi graffuit)". Daca stau si ma gandesc, pai in '89 noi am primit pe tava o retea de metrou mult mai funtionala, curata si rapida decat este acum. Acum sa nu o dam in diverse (comunism, etc.).
Eu nu inteleg cata nesimtire poate sa existe in conducerea MRex sa nu-si pastreze parcul circulant, TOT (ca doar intr-o familie nu se spala doar copiii), intr-o stare decenta. Eu unu n-as da voie sa circule niste garnituri in asemenea hal, sa vedem atunci ce face Udriste cu doar 44 de trenuri (si nici alea toate). Pai in tarile civilizate zici ca aia-s nebuni cand vezi cum arata tramvaiele/materialul rulant cand se caseaza. Pai la ei se si matura inainte sa plece la ghilotina.
Nu va mai spun de manariile dintre grafferi si Udriste, la care am fost si martor, ca spuneti ca aberez.
Dr2005 wrote:
Nu se doreşte vopsirea trenurilor vechi, pentru a induce ideea de dezgust în rândul publicului călător.
Asta e clar, sa fim seriosi! Cum la RATB unde bugetul e 'limitat' spre deosebire de MRex, se revopsesc toate tramvaiele, iar la MRex nu-s in stare sa dea o mana de vopsea.
Sa fim si mai seriosi, cum in timp ce BM-urile atat de dragi lui MA nu ies pe traseu pt un tag la interior, nu mai zic de exterior, iar la IVE... stiti si voi, ceru-i albastru.
Toata treaba asta e o tiganie, numai tiganii nu-si hranesc animalele si apoi dau vina pe ele (sa nu mai spun ca le rup in bataie) ca nu-s in stare sa mai stea pe picioare. "Uite al dreacu magar, a murit... si tocmai ce l-am invatat sa nu mai manance!".
MA stie asta dar din orgoliu personal nu o va recunoaste, deja, cu riscul de a fi dat afara, ma simt scarbit cand aud de 'tigai' si alte minunatii de 'conserve'.
Treaba e simpla, lasam toata reteaua de metrou la limita supravietuirii si apoi mai punem putin zahar vanilat peste, "Ia uite ce trenulete v-am adus, si, ia uitati ce vechituri sunt trenurile vechiului regim!". Ca sa spuna lumea, "bre, daca n-ar fi fost X ministru nu mai pupam noi asemenea bijuterii de trenuri, ramaneam cu conservele comuniste (de parca ei le-ar fi graffuit)". Daca stau si ma gandesc, pai in '89 noi am primit pe tava o retea de metrou mult mai funtionala, curata si rapida decat este acum. Acum sa nu o dam in diverse (comunism, etc.).
Eu nu inteleg cata nesimtire poate sa existe in conducerea MRex sa nu-si pastreze parcul circulant, TOT (ca doar intr-o familie nu se spala doar copiii), intr-o stare decenta. Eu unu n-as da voie sa circule niste garnituri in asemenea hal, sa vedem atunci ce face Udriste cu doar 44 de trenuri (si nici alea toate). Pai in tarile civilizate zici ca aia-s nebuni cand vezi cum arata tramvaiele/materialul rulant cand se caseaza. Pai la ei se si matura inainte sa plece la ghilotina.
Nu va mai spun de manariile dintre grafferi si Udriste, la care am fost si martor, ca spuneti ca aberez.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
Utilizator anonim
Nu Bombardierele imi sunt dragi, ci tehnica moderna, evolutia, lucrurile noi, economice.
Stai linistit ca nu te da nimeni afara, fiecare are dreptul sa isi expuna parerea.
ByOnu wrote:
Sa fim si mai seriosi, cum in timp ce BM-urile atat de dragi lui MA nu ies pe traseu pt un tag la interior
Nu Bombardierele imi sunt dragi, ci tehnica moderna, evolutia, lucrurile noi, economice.
Stai linistit ca nu te da nimeni afara, fiecare are dreptul sa isi expuna parerea.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
Gabi23
In cateva zile de la revopsire ar fi pictate la loc , daca nu total macar partial. Sincer, cand vorbim de aspect estetic, cred ca nu neaparat cel exterior conteaza, ci interiorul ar fi de preferabil sa fie pazit si astfel nu ar mai fi mazgalit...
Majoritatea ramelor le-au dat putina "viata" si le-au mai schimbat stilul monoton si invechit. Da, eu unul apreciez desenele mari realizate cu talent . Imi displac si detest foarte mult insa tagurile mici infecte care le consider infecte si oribile .
@ByOnu: Mare dreptate ai in ce ai scris mai sus . Dar aici cred ca legat de faza cu "tigai si alte alea" sunt pareri personale despre anumite vechicule (IVA, DAC, Rocar, Mercedes, DAF, Sulzere, Malaxe, BucurLF, Tatre, material rulant frantuzesc etc etc) , pe care cam toti le-au dus la extrem in diferite situatii pe aici. Insa in general indiferent cat de tare sa "tzipa" e in zadar si raman vorbe. Si nu te da nimeni afara pentru ca ai pareri argumentate si nu e un forum unde daca nu zici ca cel de sus, gata esti un tradator, dusman, nenorocit, musti mana care te-a hranit etc.
Dr2005 wrote:
Nu se doreşte vopsirea trenurilor vechi, pentru a induce ideea de dezgust în rândul publicului călător.
In cateva zile de la revopsire ar fi pictate la loc , daca nu total macar partial. Sincer, cand vorbim de aspect estetic, cred ca nu neaparat cel exterior conteaza, ci interiorul ar fi de preferabil sa fie pazit si astfel nu ar mai fi mazgalit...
Majoritatea ramelor le-au dat putina "viata" si le-au mai schimbat stilul monoton si invechit. Da, eu unul apreciez desenele mari realizate cu talent . Imi displac si detest foarte mult insa tagurile mici infecte care le consider infecte si oribile .
@ByOnu: Mare dreptate ai in ce ai scris mai sus . Dar aici cred ca legat de faza cu "tigai si alte alea" sunt pareri personale despre anumite vechicule (IVA, DAC, Rocar, Mercedes, DAF, Sulzere, Malaxe, BucurLF, Tatre, material rulant frantuzesc etc etc) , pe care cam toti le-au dus la extrem in diferite situatii pe aici. Insa in general indiferent cat de tare sa "tzipa" e in zadar si raman vorbe. Si nu te da nimeni afara pentru ca ai pareri argumentate si nu e un forum unde daca nu zici ca cel de sus, gata esti un tradator, dusman, nenorocit, musti mana care te-a hranit etc.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
Utilizator anonim
Nu as avea nimic cu IVE-le daca ar fi modernizate cu:
- o actionare calumea cu invertoare si motoare asincron
- sistem de franare eficient, nu mizeria de pe jafurile astea de miros mereu a ars
- pasaje de trecere dintr-un vagon in altul
- ventilatie fortata si etansare a vagoanelor
- sisteme calumea de informare, nu actualele care ba fasaie, ba sunt mai tare, ba mai incet
- usi care sa merga bine, nu actualele de mai trebuiesc ajutate cu cate un sut
- eventual si o schimbare de design, schema de vopsire, dar nu cum e gainaria aia alba
Pana acum tot ce am vazut sunt tentative nereusite cu mici modificari. Asa pastram tramvaiele cu cai, ca na, mergeau
Nu as avea nimic cu IVE-le daca ar fi modernizate cu:
- o actionare calumea cu invertoare si motoare asincron
- sistem de franare eficient, nu mizeria de pe jafurile astea de miros mereu a ars
- pasaje de trecere dintr-un vagon in altul
- ventilatie fortata si etansare a vagoanelor
- sisteme calumea de informare, nu actualele care ba fasaie, ba sunt mai tare, ba mai incet
- usi care sa merga bine, nu actualele de mai trebuiesc ajutate cu cate un sut
- eventual si o schimbare de design, schema de vopsire, dar nu cum e gainaria aia alba
Pana acum tot ce am vazut sunt tentative nereusite cu mici modificari. Asa pastram tramvaiele cu cai, ca na, mergeau
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
ByOnu
Si mie, desi nu par prin spusele mele, sunt un adept al modernismului (modernismului cu cap si unde e cazul).
Si IVEle puteau fi modernizate pt a avea acele carateristici, ok, nu s-a facut, nicio problema. Dar cred ca esti de acorc cu mine cand zic ca macar pana la casare puteau fi (e prea tarziu acum) pastrate intr-un mod decent, spalate de praf macar. Ca eu, calatorul 'zi de zi in miscare' am platit niste bani', ce vina am eu ca 'tu' n-ai destule trenuri noi? Macar pune-mi la dispozitie niste trenuri vechi dar curate.
Povestea cu graffitiul e manarie crasa. Cum se face ca desi ambele trenuri stau sub acelasi acoperis cu ACEEASI PAZA, numai IVEle ies pagubite? Uite cum vad situatia: un violator (grafferi) intra pe geamul (ruptura din gard) unei case (depou) si in loc sa o / pe fata (BM), o / pe bunica (IVA). Ca sa nu sune urat poti incolui cu niste talhari care au venit sa fure, si in loc sa fure un LCD, fura televizorul bunicului din beci.
Pana la urma ne invartim in jurul cozii, toti vrem un metrou mai bun, mai rapid, mai eficient, mai curat, mai modern, mai 'friendly'. Dar decat sa cumpar trenuri noi si sa ma coste intretinerea de 3x mai mult decat curentul consumat de cele vechi...
Si mie, desi nu par prin spusele mele, sunt un adept al modernismului (modernismului cu cap si unde e cazul).
Si IVEle puteau fi modernizate pt a avea acele carateristici, ok, nu s-a facut, nicio problema. Dar cred ca esti de acorc cu mine cand zic ca macar pana la casare puteau fi (e prea tarziu acum) pastrate intr-un mod decent, spalate de praf macar. Ca eu, calatorul 'zi de zi in miscare' am platit niste bani', ce vina am eu ca 'tu' n-ai destule trenuri noi? Macar pune-mi la dispozitie niste trenuri vechi dar curate.
Povestea cu graffitiul e manarie crasa. Cum se face ca desi ambele trenuri stau sub acelasi acoperis cu ACEEASI PAZA, numai IVEle ies pagubite? Uite cum vad situatia: un violator (grafferi) intra pe geamul (ruptura din gard) unei case (depou) si in loc sa o / pe fata (BM), o / pe bunica (IVA). Ca sa nu sune urat poti incolui cu niste talhari care au venit sa fure, si in loc sa fure un LCD, fura televizorul bunicului din beci.
Pana la urma ne invartim in jurul cozii, toti vrem un metrou mai bun, mai rapid, mai eficient, mai curat, mai modern, mai 'friendly'. Dar decat sa cumpar trenuri noi si sa ma coste intretinerea de 3x mai mult decat curentul consumat de cele vechi...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
Utilizator anonim
Da, corect, schimbi un vehicul ca e vechitura si nu mai corespunde tehnic, nu ca are 10 straturi de jeg + grafitti pe el si miros a frana si contactori incinsi.
La povestea cu mentenanta nu ma bag, sunt alte interese acolo care nu tin neaparat de trenuri.
ByOnu wrote:
Dar cred ca esti de acorc cu mine cand zic ca macar pana la casare puteau fi (e prea tarziu acum) pastrate intr-un mod decent, spalate de praf macar. Ca eu, calatorul 'zi de zi in miscare' am platit niste bani', ce vina am eu ca 'tu' n-ai destule trenuri noi? Macar pune-mi la dispozitie niste trenuri vechi dar curate.
Da, corect, schimbi un vehicul ca e vechitura si nu mai corespunde tehnic, nu ca are 10 straturi de jeg + grafitti pe el si miros a frana si contactori incinsi.
La povestea cu mentenanta nu ma bag, sunt alte interese acolo care nu tin neaparat de trenuri.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
Dr2005
Sunt lăsaţi special să mâzgălească... BM-urile sunt păzite noapte, iar la IVA Dumnezeu cu mila, că în depouri nu sunt camere de luat veder (!) decât în zonele Alstomului (deci nu în halele de parcare ale Metrorex). Dacă s-ar pune camere de supraveghere ar trebui restrâns contractul cu Scorseze (cine ştie a cui o fi firma asta), deci vreun prieten portocaliu nu ar mai încasa bani. Aşa... nebunii ăia vin şi îşi fac damblaua cu spray-urile, S.C. Scorseze e fericită că are contract gras fără să facă mai nimic, iar PDL-ul îşi face campanie electorală pe seama asta (,,Uite ce trenuri noi şi frumoase vă aducem în locul celor vechi şi murdare").
Mie cel mai rău îmi pare de oamenii de la Alstom... ăştia pun suflet şi le întreţin ca la carte (şi au şi salariile mai mici decât tanti care vinde cartele în staţia de metrou), iar apoi vine Metrorex şi îşi bagă picioru'.
---
Şi mie îmi place modernitatea, dar nu dusă la extrem... ce s-a făcut cu Bombardierele a fost o mare ţeapă, începând cu preţul trenurilor şi terminând cu neconformităţile lor (unde dracu' s-a mai pomenit să modifici şina după caracteristicile trenului şi nu invers?), care fac praf şinele şi în prezent (da' mai au de lucru o mână de muncitori cu 2000 RON/lună salariu, care lucrează câteva ore pe noapte doar să strângă şuruburi... şi uite de aia e Metrorex pe pierdere, că are schema de personal supradimensionată intenţionat).
Apropo de trenuri... ştiţi că trenurile IVA au frână penumatică cu disc, foarte eficientă în situaţii de urgenţă (dar poate fi uşor folosită şi împreună cu frâna electrodinamică, existând robinet Knorr D-2). BM-urile au frână asimetrică cu saboţi , de te duci sanie dacă nu te ţine frâna electrică sau faci frânare de urgenţă.
Şi pe IVA există antipatinare, există sisteme de informare (nefolosite) pe unele dintre ele, există instalaţie ATP/ATO (de la Dimetronic, pe M4, instalaţie mult mai puţin problematică decât cea produsă de Bombardier şi la care se mai opreşte câte un tren după ce trece de staţie). Da' nu s-a vrut şi nici nu se vrea. Ca să nu mai zic de ramele albastre, cu electronică pe ele.
Sunt lăsaţi special să mâzgălească... BM-urile sunt păzite noapte, iar la IVA Dumnezeu cu mila, că în depouri nu sunt camere de luat veder (!) decât în zonele Alstomului (deci nu în halele de parcare ale Metrorex). Dacă s-ar pune camere de supraveghere ar trebui restrâns contractul cu Scorseze (cine ştie a cui o fi firma asta), deci vreun prieten portocaliu nu ar mai încasa bani. Aşa... nebunii ăia vin şi îşi fac damblaua cu spray-urile, S.C. Scorseze e fericită că are contract gras fără să facă mai nimic, iar PDL-ul îşi face campanie electorală pe seama asta (,,Uite ce trenuri noi şi frumoase vă aducem în locul celor vechi şi murdare").
Mie cel mai rău îmi pare de oamenii de la Alstom... ăştia pun suflet şi le întreţin ca la carte (şi au şi salariile mai mici decât tanti care vinde cartele în staţia de metrou), iar apoi vine Metrorex şi îşi bagă picioru'.
---
Şi mie îmi place modernitatea, dar nu dusă la extrem... ce s-a făcut cu Bombardierele a fost o mare ţeapă, începând cu preţul trenurilor şi terminând cu neconformităţile lor (unde dracu' s-a mai pomenit să modifici şina după caracteristicile trenului şi nu invers?), care fac praf şinele şi în prezent (da' mai au de lucru o mână de muncitori cu 2000 RON/lună salariu, care lucrează câteva ore pe noapte doar să strângă şuruburi... şi uite de aia e Metrorex pe pierdere, că are schema de personal supradimensionată intenţionat).
Apropo de trenuri... ştiţi că trenurile IVA au frână penumatică cu disc, foarte eficientă în situaţii de urgenţă (dar poate fi uşor folosită şi împreună cu frâna electrodinamică, existând robinet Knorr D-2). BM-urile au frână asimetrică cu saboţi , de te duci sanie dacă nu te ţine frâna electrică sau faci frânare de urgenţă.
Şi pe IVA există antipatinare, există sisteme de informare (nefolosite) pe unele dintre ele, există instalaţie ATP/ATO (de la Dimetronic, pe M4, instalaţie mult mai puţin problematică decât cea produsă de Bombardier şi la care se mai opreşte câte un tren după ce trece de staţie). Da' nu s-a vrut şi nici nu se vrea. Ca să nu mai zic de ramele albastre, cu electronică pe ele.
📖 Pagination options