Topic: EP/V3A (1976-200x)
241 posts, 106990 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
EP/V3A (1976-200x)
Utilizator anonim
Tramvaiele EP/V3A au fost casate pana la inceputul anilor 2000. Ultimele depouri la care au fost domiciliate sunt Bucurestii Noi si Victoria. Acestea circulau in sistem motor+1 sau 2 remorci. Istoria acestor vagoane incepe totusi mult mai devreme, in 1951 cand la atelierele ITB (URAC) s-a construit un vagon de putere si capacitate mare, numit "Festival", ulterior dupa aproximativ 30 vagoane productia a fost mutata la Electroputere Craiova, iar noul nume al vagoanelor a fost simplu Tramvai Electroputere (de unde vine si prescurtarea EP). Acestea circulau in sistem motor sau motor + remorca (remorca V12). Mai tarziu in anul 1976 URACul a realizat o versiune modernizata a vagoanelor EP, numita EP/V3A, versiunea avea un design schimbat, echipamente electrice si de tractiune precum si boghiuri de V3A. De asemenea pantografele au fost tot modele marca URAC. De asemenea au fost modernizate si remorcile V12 in remorci V12/V3A.
Tramvaiele EP/V3A au fost casate pana la inceputul anilor 2000. Ultimele depouri la care au fost domiciliate sunt Bucurestii Noi si Victoria. Acestea circulau in sistem motor+1 sau 2 remorci. Istoria acestor vagoane incepe totusi mult mai devreme, in 1951 cand la atelierele ITB (URAC) s-a construit un vagon de putere si capacitate mare, numit "Festival", ulterior dupa aproximativ 30 vagoane productia a fost mutata la Electroputere Craiova, iar noul nume al vagoanelor a fost simplu Tramvai Electroputere (de unde vine si prescurtarea EP). Acestea circulau in sistem motor sau motor + remorca (remorca V12). Mai tarziu in anul 1976 URACul a realizat o versiune modernizata a vagoanelor EP, numita EP/V3A, versiunea avea un design schimbat, echipamente electrice si de tractiune precum si boghiuri de V3A. De asemenea pantografele au fost tot modele marca URAC. De asemenea au fost modernizate si remorcile V12 in remorci V12/V3A.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Tom
In total au existat 268 vagoane EP, numerotate dela 3001 la 3268. Primele 37 au fost insa fabricate la ITB si se numeau V951-Festival. Dintre vagoanele livrate de Electroputere, o parte au fost livrate fara motor, cu caroserie identica cu a vagoanelor motor. Aceste vagoane aveau numere de vagon motor.
In 1976 a inceput modernizarea vagoanelor EP in vagoane EP/V3A, realizandu-se in perioada 1976-1977 80 garnituri EP/V3A+EP/V3A (motor+remorca), avand numerele 6001-6080/6201-6280/
In 1980 s'a continuat modernizarea acestor vagoane, in perioada 1980-1981 realizandu-se 92 garnituri de EP/V3A+V12/V3A (motor+remorca ex V12), avand numerele 6081-6172/6281-6372.
In 1995 a inceput modificarea unor vagoane EP/V3A in utilitare numite VU-95. Au fost fabricate 4 astfel de vagoane, numerotate S01-S04. Ultimul S04 este fostul vagon vopsit in roz (schema V3A/Faur) nr 6047. Mai exista un vagon utilitar (polizor) modificat din EP/V3A.
In prezent mai exista cateva utilitare, un vagon ce urmeaza a fi restaurat, probabil ca EP original si doua remorci EP/V3A. La Bucuresti nu mai exista V12/V3A decat intr'un poligon al Jandarmeriei si mai exista un vagon la Timisorara, a carui soarta este incerta.
In total au existat 268 vagoane EP, numerotate dela 3001 la 3268. Primele 37 au fost insa fabricate la ITB si se numeau V951-Festival. Dintre vagoanele livrate de Electroputere, o parte au fost livrate fara motor, cu caroserie identica cu a vagoanelor motor. Aceste vagoane aveau numere de vagon motor.
In 1976 a inceput modernizarea vagoanelor EP in vagoane EP/V3A, realizandu-se in perioada 1976-1977 80 garnituri EP/V3A+EP/V3A (motor+remorca), avand numerele 6001-6080/6201-6280/
In 1980 s'a continuat modernizarea acestor vagoane, in perioada 1980-1981 realizandu-se 92 garnituri de EP/V3A+V12/V3A (motor+remorca ex V12), avand numerele 6081-6172/6281-6372.
In 1995 a inceput modificarea unor vagoane EP/V3A in utilitare numite VU-95. Au fost fabricate 4 astfel de vagoane, numerotate S01-S04. Ultimul S04 este fostul vagon vopsit in roz (schema V3A/Faur) nr 6047. Mai exista un vagon utilitar (polizor) modificat din EP/V3A.
In prezent mai exista cateva utilitare, un vagon ce urmeaza a fi restaurat, probabil ca EP original si doua remorci EP/V3A. La Bucuresti nu mai exista V12/V3A decat intr'un poligon al Jandarmeriei si mai exista un vagon la Timisorara, a carui soarta este incerta.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Tom
Scuze, vagonul din care s'a facut S04 este 6047, nu 6094. 6094 este un vagon al depoului Giulesti, iar 6047 a stat si el acolo o perioada cat s'a lucrat la linie pe Calea Giulesti.
Scuze, vagonul din care s'a facut S04 este 6047, nu 6094. 6094 este un vagon al depoului Giulesti, iar 6047 a stat si el acolo o perioada cat s'a lucrat la linie pe Calea Giulesti.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A)
Gabi23
Acea caroserie a lui #6077, e inca neclintita, si dupa parerea mea mai rezista ani buni nederanjata, decat doar poate de trecerea vremii, ca de fiinta umana in nici un caz .
Utilizator anonim wrote:
In anul 2007 inca mai exista o ramasita de EP/V3A, caroseria lui 6077.
Acea caroserie a lui #6077, e inca neclintita, si dupa parerea mea mai rezista ani buni nederanjata, decat doar poate de trecerea vremii, ca de fiinta umana in nici un caz .
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A)
Dominatrix
6001 va fi restaurat in forma de EP original (ante-1983) cu boghiuri EP sau in forma EP/V3A cu boghiuri VxA?
Utilizator anonim wrote:
Tot in 2007 mai existau motorul 6001 si 2 remorci - 6334+6270. La ora actuala de remorci nu stiu nimic, doar 6001 este in URAC asteptand restaurarea pentru muzeu.
6001 va fi restaurat in forma de EP original (ante-1983) cu boghiuri EP sau in forma EP/V3A cu boghiuri VxA?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Dominatrix
Daca nu ma insel, pe 6026-6226 era titulara si o vatmanita pe nume Geta Bucataru, desi asta e poveste cu cativa ani inainte de 1998. Tramvaiul a fost restaurat intr-o forma cat de cat originala la Timisoara si exista si astazi, vatmanita nu...
Daca nu ma insel, pe 6026-6226 era titulara si o vatmanita pe nume Geta Bucataru, desi asta e poveste cu cativa ani inainte de 1998. Tramvaiul a fost restaurat intr-o forma cat de cat originala la Timisoara si exista si astazi, vatmanita nu...
- Tom
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Tom
Nu e 6026 care a ajuns la Timisoara. Intr'o poza de pe Railfaneurope a lui Silviu Danescu se vede clar ca acela este renumerotat, iar in zona numarului a fost dat cu vopsea mai inchisa decat restul vagonului. Nici acesta nu pare a fi 6026 original sau oricum unul care a fost inainte 6026, dar in fine, e vorba de RATB si de niste vagoane aflate in ultimii lor ani de functionare.
Ce s'a intamplat cu vatmanita, de "nu mai exista si astazi"? A iesit la pensie, nu mai lucreaza sau a plecat la depoul domnului Pasa?
Nu e 6026 care a ajuns la Timisoara. Intr'o poza de pe Railfaneurope a lui Silviu Danescu se vede clar ca acela este renumerotat, iar in zona numarului a fost dat cu vopsea mai inchisa decat restul vagonului. Nici acesta nu pare a fi 6026 original sau oricum unul care a fost inainte 6026, dar in fine, e vorba de RATB si de niste vagoane aflate in ultimii lor ani de functionare.
Ce s'a intamplat cu vatmanita, de "nu mai exista si astazi"? A iesit la pensie, nu mai lucreaza sau a plecat la depoul domnului Pasa?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Dominatrix
Multumesc pentru corectura, Trix
Multumesc pentru corectura, Trix
Trix wrote:Din nefericire, a treia varianta e corecta...
Ce s'a intamplat cu vatmanita, de "nu mai exista si astazi"? A iesit la pensie, nu mai lucreaza sau a plecat la depoul domnului Pasa?
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
rosetti61
Au circulat pe multe linii, cele de care imi amintesc fiind 6, 10, 12, 17, 23. 24. 26, 33, 42 (traseul vechi Cosbuc-Granitul), 45, mai tarziu aparand pe 34, 46, 51, 27, 44, 41. (au mai funcitonat si pe alte linii, pe care nu le-am prins - 2, 3, 7, 22, etc) In ultimii ani de viata au fost pe liniile de Bucurestii Noi - 20, 24, 45. Depouri la care au stat - Bucurestii Noi, Victoria, Splaiul Unirii. Pe 34 aparusera la un moment dat vagoane care aveau usile pline in partea inferioara, ca la V3A (Varianta de EP articulat). Ele puteau fi conectate in trenuri de pana la 3 unitati - M+2R - existau remorci cu prize de conectare in ambele capete sau numai la un capat - asa au circulat pe 41.
Au circulat pe multe linii, cele de care imi amintesc fiind 6, 10, 12, 17, 23. 24. 26, 33, 42 (traseul vechi Cosbuc-Granitul), 45, mai tarziu aparand pe 34, 46, 51, 27, 44, 41. (au mai funcitonat si pe alte linii, pe care nu le-am prins - 2, 3, 7, 22, etc) In ultimii ani de viata au fost pe liniile de Bucurestii Noi - 20, 24, 45. Depouri la care au stat - Bucurestii Noi, Victoria, Splaiul Unirii. Pe 34 aparusera la un moment dat vagoane care aveau usile pline in partea inferioara, ca la V3A (Varianta de EP articulat). Ele puteau fi conectate in trenuri de pana la 3 unitati - M+2R - existau remorci cu prize de conectare in ambele capete sau numai la un capat - asa au circulat pe 41.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Dominatrix
Am aruncat un ochi prin arhiva proprie, si as vrea sa vin si eu cu cateva completari.
Intre anii 1976 si 1980, din 264 de tramvaie motor Festival si EP existente in parc la mijlocul anilor '70 s-au modernizat cu boghiuri si echipamente de tractiune V3A un numar de 172 de vagoane motor, care au primit denumirea de EP/V3A si numere in intervalul 6001-6172. Restul de 92 de vagoane motor au fost modernizate si transformate in remorci EP (numere 6201-6286 si 6288-6293). Remorcile 6287 si cele din intervalul 6294-6372 au fost obtinute din modernizarea vechilor remorci pe 2 osii de tip V12, obtinandu-se remorci V12/V3A. Nu stiu daca la constructia unei remorci V12/V3A s-a folosit 1 sau 2 remorci V12. Dupa unele surse, s-au legat 2 sasiuri de V12 pentru constructia remorcii V12/V3A, dar nu garantez pentru informatie. Remorcile EP aveau, ca si vagoanele motor, 3 geamuri intre usile 1 si 2, dar remorcile V12/V3A aveau numai 2 geamuri intre primele 2 usi. Acesta era cel mai usor mod sa le deosebesti unele de altele. O alta diferenta intre cele 2 tipuri de remorci este ca toate remorcile V12/V3A au fost fabricate de la inceput cu podeaua mai joasa (incepand cu prototipul 6087-6287 si continuand apoi de la 6094-6294 in sus). Primele EP-uri, pana la 6093, cu exceptia prototipului 6087 aveau scarile mai ridicate. Ulterior, scarile au fost coborate si la restul vagoanelor,probabil pe masura ce aveau RK.
Impartirea initiala a fost aproximativ urmatoarea:
6001-6062 Splaiul Unirii
6063-6131(?) Bucurestii Noi
6132(?) -6172 Victoria. Nu garantez ca limitele sunt 100% exacte, dar oricum sunt foarte aproape de realitate.
Pe masura scoaterii din circulatie a vechilor vagoane motor pe 2 osii, la mijlocul anilor '80, depourile Splaiul Unirii si Bucurestii Noi aveau parcul compus exclusiv din acest tip de vagoane.
In 1987, depoul Splaiul Unirii se demoleaza si toate vagoanele de acolo sunt transferate la Depoul Victoria, care primeste si o parte din EP-urile de la Bucurestii Noi in schimbul celor aprox. 40 de cupluri pe care le detinea.
Astfel in anul 1988, impartirea era aproximativ urmatoarea:
6001 - 6106 Victoria
6107 - 6172 Bucurestii Noi
In acel an, Victoria avea liniile 5, 13, 16, 26, 41, 46, 51
Bucurestii Noi avea liniile 20, 24, 44, 45, 55.
Nu garantez pentru liniile 6 si 10. Aveau tot EP, dar cred ca erau de la ambele depouri, cel putin imediat inainte de disparitie.
Am aruncat un ochi prin arhiva proprie, si as vrea sa vin si eu cu cateva completari.
Intre anii 1976 si 1980, din 264 de tramvaie motor Festival si EP existente in parc la mijlocul anilor '70 s-au modernizat cu boghiuri si echipamente de tractiune V3A un numar de 172 de vagoane motor, care au primit denumirea de EP/V3A si numere in intervalul 6001-6172. Restul de 92 de vagoane motor au fost modernizate si transformate in remorci EP (numere 6201-6286 si 6288-6293). Remorcile 6287 si cele din intervalul 6294-6372 au fost obtinute din modernizarea vechilor remorci pe 2 osii de tip V12, obtinandu-se remorci V12/V3A. Nu stiu daca la constructia unei remorci V12/V3A s-a folosit 1 sau 2 remorci V12. Dupa unele surse, s-au legat 2 sasiuri de V12 pentru constructia remorcii V12/V3A, dar nu garantez pentru informatie. Remorcile EP aveau, ca si vagoanele motor, 3 geamuri intre usile 1 si 2, dar remorcile V12/V3A aveau numai 2 geamuri intre primele 2 usi. Acesta era cel mai usor mod sa le deosebesti unele de altele. O alta diferenta intre cele 2 tipuri de remorci este ca toate remorcile V12/V3A au fost fabricate de la inceput cu podeaua mai joasa (incepand cu prototipul 6087-6287 si continuand apoi de la 6094-6294 in sus). Primele EP-uri, pana la 6093, cu exceptia prototipului 6087 aveau scarile mai ridicate. Ulterior, scarile au fost coborate si la restul vagoanelor,probabil pe masura ce aveau RK.
Impartirea initiala a fost aproximativ urmatoarea:
6001-6062 Splaiul Unirii
6063-6131(?) Bucurestii Noi
6132(?) -6172 Victoria. Nu garantez ca limitele sunt 100% exacte, dar oricum sunt foarte aproape de realitate.
Pe masura scoaterii din circulatie a vechilor vagoane motor pe 2 osii, la mijlocul anilor '80, depourile Splaiul Unirii si Bucurestii Noi aveau parcul compus exclusiv din acest tip de vagoane.
In 1987, depoul Splaiul Unirii se demoleaza si toate vagoanele de acolo sunt transferate la Depoul Victoria, care primeste si o parte din EP-urile de la Bucurestii Noi in schimbul celor aprox. 40 de cupluri pe care le detinea.
Astfel in anul 1988, impartirea era aproximativ urmatoarea:
6001 - 6106 Victoria
6107 - 6172 Bucurestii Noi
In acel an, Victoria avea liniile 5, 13, 16, 26, 41, 46, 51
Bucurestii Noi avea liniile 20, 24, 44, 45, 55.
Nu garantez pentru liniile 6 si 10. Aveau tot EP, dar cred ca erau de la ambele depouri, cel putin imediat inainte de disparitie.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Dominatrix
Tot in anul 1988, apar trenurile de tramvai de tip EP + 2 remorci sau EP+EP+2 remorci. (al doilea motor nu mai avea pantograf si nici masca in fata. Cred ca functiona tot ca remorca, deci tot trenul era un mic "monstru" cu 2 boghiuri motoare si 4 purtatoare). Primele trenuri de acest tip au fost 6046-6246-6208, 6005-6236-6205 la Victoria, iar la Bucurestii Noi 6155-6369-6355 si 6133-6333-6357 (acesta a fost unul dintre cei mai longevivi "tripleti"). Primul EP+EP+remorca pe care l-am vazut a fost 6055-6036-6255 pe linia 41.
La Victoria au existat de ambele tipuri si circulau in special pe 16 si pe 41, dar mai scapau si pe alte linii de exemplu 6080 + 6228 + 6280 pe 51. Imi amintesc ca m-am mirat sa vad un asemenea tramvai pe o linie cu nu prea mare solicitare. La Bucurestii Noi am vazut numai formatia EP + 2 remorci si circulau pe 41 si 45, mai rar pe 20.
O parte din vagoane au fost retrase din circulatie imediat dupa '90, desi casarea lor a inceput oficial abia in 1995. Tot atunci au inceput renumerotarile de vagoane, iar ordinea initiala a remorcilor EP/V3A si V12/V3A nu s-a mai pastrat. De exemplu la inceputul anilor '90, 6320, 6360, 6367 si alte cateva vagoane erau remorci EP, iar 6220, 6215 si 6270 devenisera remorci EP/V12.
Am uitat sa mentionez ca 5 cupluri au fost tramvaie scoala care isi faceau veacul mai mult prin zona Dristor. Nu stiu unde stateau; posibil la depoul Ion Sulea (Titan), unde era si scoala de vatmani.
Acestea erau:
6001-6201 (nu era cel original, originalul se pare ca a fost cosmetizat cu o fata de EP clasic pentru un film, si apoi casat dupa cativa ani in depoul Victoria).
6002-6202
6066-6066
6067-6267
6068-6268 (curios ca inainte cu putina vreme de retragerea din circulatie, cam prin 1998, remorca 6268 a fost renumerotata 6278. Nuanta de vopsea era diferita, deci se vedea ca numarul fusese modificat).
In anii '90 au mai ramas cu EP la Victoria: liniile 5, 16, 46, 52, 41 si la Bucurestii Noi: liniile 20, 24, 44, 45 (si 3 o scurta perioada in 1995, inainte de desfiintare). Apropo de ce zicea rosetti61 mai sus, pe linia 34 nu mi le amintesc deloc, nici inainte, nici dupa '90. Cam prin 1997, odata cu venirea la Depoul Victoria a vagoanelor V3A si V3A-93 mutate de la Dudesti pentru a face loc Rathgeber-urilor, o parte din vagoanele EP de la Victoria au ajuns la Titan, unde au circulat pe 27(Ratb Titan - L. Rebreanu - Baba Novac), 38 (Ratb Titan - Piata Titan) si cateva pe 19 (acelasi traseu ca azi, mai putin portiunea Vitan). Situatia a fost de scurta durata, nu cred ca au circulat la Titan mai mult de 1 an.
Tot in anul 1988, apar trenurile de tramvai de tip EP + 2 remorci sau EP+EP+2 remorci. (al doilea motor nu mai avea pantograf si nici masca in fata. Cred ca functiona tot ca remorca, deci tot trenul era un mic "monstru" cu 2 boghiuri motoare si 4 purtatoare). Primele trenuri de acest tip au fost 6046-6246-6208, 6005-6236-6205 la Victoria, iar la Bucurestii Noi 6155-6369-6355 si 6133-6333-6357 (acesta a fost unul dintre cei mai longevivi "tripleti"). Primul EP+EP+remorca pe care l-am vazut a fost 6055-6036-6255 pe linia 41.
La Victoria au existat de ambele tipuri si circulau in special pe 16 si pe 41, dar mai scapau si pe alte linii de exemplu 6080 + 6228 + 6280 pe 51. Imi amintesc ca m-am mirat sa vad un asemenea tramvai pe o linie cu nu prea mare solicitare. La Bucurestii Noi am vazut numai formatia EP + 2 remorci si circulau pe 41 si 45, mai rar pe 20.
O parte din vagoane au fost retrase din circulatie imediat dupa '90, desi casarea lor a inceput oficial abia in 1995. Tot atunci au inceput renumerotarile de vagoane, iar ordinea initiala a remorcilor EP/V3A si V12/V3A nu s-a mai pastrat. De exemplu la inceputul anilor '90, 6320, 6360, 6367 si alte cateva vagoane erau remorci EP, iar 6220, 6215 si 6270 devenisera remorci EP/V12.
Am uitat sa mentionez ca 5 cupluri au fost tramvaie scoala care isi faceau veacul mai mult prin zona Dristor. Nu stiu unde stateau; posibil la depoul Ion Sulea (Titan), unde era si scoala de vatmani.
Acestea erau:
6001-6201 (nu era cel original, originalul se pare ca a fost cosmetizat cu o fata de EP clasic pentru un film, si apoi casat dupa cativa ani in depoul Victoria).
6002-6202
6066-6066
6067-6267
6068-6268 (curios ca inainte cu putina vreme de retragerea din circulatie, cam prin 1998, remorca 6268 a fost renumerotata 6278. Nuanta de vopsea era diferita, deci se vedea ca numarul fusese modificat).
In anii '90 au mai ramas cu EP la Victoria: liniile 5, 16, 46, 52, 41 si la Bucurestii Noi: liniile 20, 24, 44, 45 (si 3 o scurta perioada in 1995, inainte de desfiintare). Apropo de ce zicea rosetti61 mai sus, pe linia 34 nu mi le amintesc deloc, nici inainte, nici dupa '90. Cam prin 1997, odata cu venirea la Depoul Victoria a vagoanelor V3A si V3A-93 mutate de la Dudesti pentru a face loc Rathgeber-urilor, o parte din vagoanele EP de la Victoria au ajuns la Titan, unde au circulat pe 27(Ratb Titan - L. Rebreanu - Baba Novac), 38 (Ratb Titan - Piata Titan) si cateva pe 19 (acelasi traseu ca azi, mai putin portiunea Vitan). Situatia a fost de scurta durata, nu cred ca au circulat la Titan mai mult de 1 an.
- COSTACHE MIHAIL
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
COSTACHE MIHAIL
Pe vagonul 6026-6226, titulare au fost ani intregi , la schimbul 1 Mariana care colegii ii spuneau Banana. Aceasta era sotia D-lui Director al Depoului Victoria, Conache. La schimbul 2 a fost titulara Nadia, sotia D-lui Costica, un domn cu parul alb, demn de tot respectul, care a plecat de la Depoul Victoria la Depoul Colentina. Geta Bucataru, a fost titulara pe 6026 - 6226, in unele perioade, in care Mariana era in Concediu de odihna. Insa vagonul pe care era titulara Geta Bucataru, era 6073 - 6273, pe care a condus ani intregi. Din nefericire.....cu mult inaintea altora, Geta a parasit aceasta viata....cam de aproximativ 6-7 ani ! O fotografie ce i-am facut-o in anul 1994 la Platforma Industriala Pipera, ramane ca o pecete in sufletele celor care au cunoscut-o!!!
Pe vagonul 6026-6226, titulare au fost ani intregi , la schimbul 1 Mariana care colegii ii spuneau Banana. Aceasta era sotia D-lui Director al Depoului Victoria, Conache. La schimbul 2 a fost titulara Nadia, sotia D-lui Costica, un domn cu parul alb, demn de tot respectul, care a plecat de la Depoul Victoria la Depoul Colentina. Geta Bucataru, a fost titulara pe 6026 - 6226, in unele perioade, in care Mariana era in Concediu de odihna. Insa vagonul pe care era titulara Geta Bucataru, era 6073 - 6273, pe care a condus ani intregi. Din nefericire.....cu mult inaintea altora, Geta a parasit aceasta viata....cam de aproximativ 6-7 ani ! O fotografie ce i-am facut-o in anul 1994 la Platforma Industriala Pipera, ramane ca o pecete in sufletele celor care au cunoscut-o!!!
BUCATARU GETA .jpg (83.32 KB; downloaded 8717 times)
- COSTACHE MIHAIL
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
COSTACHE MIHAIL
Imi permit sa fac o mica precizare la ceea ce a spus Dominatrix in mesajele de mai sus: Informatiile postate sunt destul de pretioase, insa imi permit sa spun ca la Depoul Ilie Pintilie, cel mai mic nr. de parc al tramvaielor EP/V3A a fost 6142-6342(pana la desfiintarea Depului Splaiul Unirii). Iar al doilea tramvai care a avut doua remorci a fost 6005-6205-6236. Voi posta doua poze mai jos cu el pe linia 16 pe malul Lacului Tei. Pozele sunt facute in anul 1988, insa pe ele apare o data scrisa gresit. Sa mai mentionez ca la schimbul 1 pe primul tramvai cu 2 remorci de la Depoul Ilie Pintilie 6046-6246-6208 a condus Gimmi.Remorca 6208 avea nr. schimbat.
Imi permit sa fac o mica precizare la ceea ce a spus Dominatrix in mesajele de mai sus: Informatiile postate sunt destul de pretioase, insa imi permit sa spun ca la Depoul Ilie Pintilie, cel mai mic nr. de parc al tramvaielor EP/V3A a fost 6142-6342(pana la desfiintarea Depului Splaiul Unirii). Iar al doilea tramvai care a avut doua remorci a fost 6005-6205-6236. Voi posta doua poze mai jos cu el pe linia 16 pe malul Lacului Tei. Pozele sunt facute in anul 1988, insa pe ele apare o data scrisa gresit. Sa mai mentionez ca la schimbul 1 pe primul tramvai cu 2 remorci de la Depoul Ilie Pintilie 6046-6246-6208 a condus Gimmi.Remorca 6208 avea nr. schimbat.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Tom
Cel putin incepand din 1989, vagoanele EP/V3A erau impartite intre depoul Bonaparte (Ilie Pintilie / Victoria) si Bucurestii Noi astfel:
6001-6106/6201-6306 Victoria
6107-6172/6307-6372 Bucurestii Noi
In 1989, linia 45 era pe 1 Mai (actualul Mihalache), deci ce trecea pe Calea Grivitei putea fi 6 sau 10. Am vazut in acea perioada un tramvai EP/V3A cu 2 remorci prin fata Garii de Nord: 6155+6369+6355. Cred ca este primul tren EP pe care l-am vazut. Mai tarziu am vazut mult mai multe EP/V3A dela Bonaparte, din care primul a fost 6012+6212+6251. La scurt timp am vazut si varianta a 2'a de trenuri EP, cu un vagon motor master, unul slave si o remorca. Nu-mi amintesc decat de 6008+6007+6208(V12/V3A), 6024+6023+6224, 6006+6095+6299(V12/V3A), dar probabil ca la un moment dat au folosit cam toate vagoanele motor ramase ca surplus in urma crearii de trenuri cu 2 remorci.
Tot undeva prin 1990 am vazut tramvaiul EP 6009+6209 intr'o stare extrem de degradata, dar se ducea pe propriile roti la URAC. Nu l-am mai vazut de atunci. Prin 1994, cand deja erau toate EP'urile galbene, am vazut un magar V56 tragand vagonul 6013 (rosu) si inca o remorca spre URAC. Nici pe acesta nu l-am mai vazut dupa aceea. Mai exista fotografii ale nemtilor, pe care nu le pot pune aici, in care apare 6029+6229 in depou si parea scos din functiune, ca si un vagon care parea lovit in partea de sus, cu numarul 604X (nu se vede in poza).
Pana prin 1991, linia 41 era cu vagoane EP/V3A dela Bucurestii Noi, pe urma au ramas doar dela Victoria (+ probabil si dela "depoul Alexandra" ).
Dupa 1991, la depoul Bucurestii Noi au mai ramas putine trenuri cu 2 remorci: 6130+6327+6330 si 6133+6333(EP)+6357. Remorca 6327 nu avea acea scobitura pentru prize, spatele era nemodificat, cu prizele montate acolo. Remorca 6327 a disparut (sau a fost renumerotata) prin 1992, cand au inceput RK'urile si au facut vagoanele cu decupajele acelea mari la boghiuri.
Dintre remorcile modificate sa traga inca o remorca, dela Bucurestii Noi, erau: 6313, 6320(EP), 6327(vezi mai sus), 6333(EP), 6346, 6355, 6360(EP) si 6369 (disparuta inainte de 1991), plus niste vagoane EP/V3A care mergeau in componenta unor tramvaie dela Bonaparte pe linia 41: 6366? si 6367.
Ultimul tramvai in schema clasica dela Bucurestii Noi a fost 6150+6350, care a fost vopsit galben undeva prin 1994.
In 1990, au fost cateva tramvaie vopsite in alb cu partile de deasupra ferestrelor si de jos vopsite in rosu: 6107+6307, 6171+6371 si inca unul (sau maximum doua). Au mai fost doua tramvaie vopsite pentru reclama la niste tigari: 6131+6331 si 6143+6343 (dupa 1992). Pana atunci, 6131 mergea cu remorca 6313, iar 6155 cu 6356. 6147 mergea cu remorca 6341 (care a disparut sau a fost renumerotata). Tramvaiul 6127+6327 apare in fotografii si l-am vazut si eu. Dupa 1990, 6127 a disparut. In pozele nemtilor mai apar si alte tramvaie disparute ca 6129+6329 si 6149+6349.
Cel putin incepand din 1989, vagoanele EP/V3A erau impartite intre depoul Bonaparte (Ilie Pintilie / Victoria) si Bucurestii Noi astfel:
6001-6106/6201-6306 Victoria
6107-6172/6307-6372 Bucurestii Noi
In 1989, linia 45 era pe 1 Mai (actualul Mihalache), deci ce trecea pe Calea Grivitei putea fi 6 sau 10. Am vazut in acea perioada un tramvai EP/V3A cu 2 remorci prin fata Garii de Nord: 6155+6369+6355. Cred ca este primul tren EP pe care l-am vazut. Mai tarziu am vazut mult mai multe EP/V3A dela Bonaparte, din care primul a fost 6012+6212+6251. La scurt timp am vazut si varianta a 2'a de trenuri EP, cu un vagon motor master, unul slave si o remorca. Nu-mi amintesc decat de 6008+6007+6208(V12/V3A), 6024+6023+6224, 6006+6095+6299(V12/V3A), dar probabil ca la un moment dat au folosit cam toate vagoanele motor ramase ca surplus in urma crearii de trenuri cu 2 remorci.
Tot undeva prin 1990 am vazut tramvaiul EP 6009+6209 intr'o stare extrem de degradata, dar se ducea pe propriile roti la URAC. Nu l-am mai vazut de atunci. Prin 1994, cand deja erau toate EP'urile galbene, am vazut un magar V56 tragand vagonul 6013 (rosu) si inca o remorca spre URAC. Nici pe acesta nu l-am mai vazut dupa aceea. Mai exista fotografii ale nemtilor, pe care nu le pot pune aici, in care apare 6029+6229 in depou si parea scos din functiune, ca si un vagon care parea lovit in partea de sus, cu numarul 604X (nu se vede in poza).
Pana prin 1991, linia 41 era cu vagoane EP/V3A dela Bucurestii Noi, pe urma au ramas doar dela Victoria (+ probabil si dela "depoul Alexandra" ).
Dupa 1991, la depoul Bucurestii Noi au mai ramas putine trenuri cu 2 remorci: 6130+6327+6330 si 6133+6333(EP)+6357. Remorca 6327 nu avea acea scobitura pentru prize, spatele era nemodificat, cu prizele montate acolo. Remorca 6327 a disparut (sau a fost renumerotata) prin 1992, cand au inceput RK'urile si au facut vagoanele cu decupajele acelea mari la boghiuri.
Dintre remorcile modificate sa traga inca o remorca, dela Bucurestii Noi, erau: 6313, 6320(EP), 6327(vezi mai sus), 6333(EP), 6346, 6355, 6360(EP) si 6369 (disparuta inainte de 1991), plus niste vagoane EP/V3A care mergeau in componenta unor tramvaie dela Bonaparte pe linia 41: 6366? si 6367.
Ultimul tramvai in schema clasica dela Bucurestii Noi a fost 6150+6350, care a fost vopsit galben undeva prin 1994.
In 1990, au fost cateva tramvaie vopsite in alb cu partile de deasupra ferestrelor si de jos vopsite in rosu: 6107+6307, 6171+6371 si inca unul (sau maximum doua). Au mai fost doua tramvaie vopsite pentru reclama la niste tigari: 6131+6331 si 6143+6343 (dupa 1992). Pana atunci, 6131 mergea cu remorca 6313, iar 6155 cu 6356. 6147 mergea cu remorca 6341 (care a disparut sau a fost renumerotata). Tramvaiul 6127+6327 apare in fotografii si l-am vazut si eu. Dupa 1990, 6127 a disparut. In pozele nemtilor mai apar si alte tramvaie disparute ca 6129+6329 si 6149+6349.
📖 Pagination options